Najaar 2016 zwanger worden

05-09-2016 16:47 2438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier schrijven we over zwanger worden vanaf het laatste kwartaal van 2016 (okt, nov, dec). Heb lang gewacht in de hoop dat iemand een topic zou openen, maar nu open ik er toch zelf maar één (duurde me te lang). Meteen een algemeen account zodat iedereen zelf de gegevens toe kan voegen en aan kan passen in de tabel.

ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd Kindje Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Poeziemauw 26/29 Eerste Oktober 2016 13 februari 2019
Lievermama 31/37 Eerste Oktober 2016 .. 2019

Bevallen! :flirting:
Naam Leeftijd Geboortedatum eerste kindje Bijzonderheden
Suzosuus 32/39 :heart: 21-05-2017 bevallen van een zoon! :love:
Frozen_butterfly 27/30 :heart: ..-05-2017 bevallen van een dochter! :love:
Zeeuwsmeisje1989 27/28 :heart: 01-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Elf12 33/33 :heart: ..-06-2017 bevallen van een zoon! :love:
Happy-life 24/27 :heart: 06-07-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Surfinpumpkin 29/35 :heart: ..-07-2017 bevallen van een zoon! :love:
Just_sabina 30/37 :heart: 08-09-2017 bevallen van een dochter! :love: Zwanger! :heart:
Theeleut 28/30 :heart: ..-09-2017 bevallen van een zoon! :love:
Ximun 29/34 :heart: 06-03-2018 bevallen van een dochter! :love:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
66.37% gewijzigd
@missbl welkom! De spanning die jij beschrijft herken ik wel, mij lijkt die grote verantwoordelijkheid en verandering van je leven ook heel heftig. Maar aan de andere kant wil ik ook niet dat mijn leven altijd blijft zoals het nu is, en het krijgen van een kindje zou ik echt zo mooi vinden.

@Mama2016 jeetje wat een zware tijd hebben jullie achter de rug, kan me voorstellen dat het niet makkelijk is met jullie zoontje en het verdriet wat nog een plek moet krijgen. Mooi dat je toch weer vooruit kijkt en er weer voor wil gaan, ook al kan ik de terughoudendheid van je man ook wel begrijpen. Ik hoop dat jullie snel weer een gezond kindje mogen krijgen.

@Zeeuwsmeisje wat een domper, die reactie van je vriend Maar ik heb dit ook vaker gehoord, het idee moet vast nog even op hem inwerken. Hopelijk is hij snel net zo in de wolken als jij!
Welkom nieuwe dames! leuk! Al veel meiden zo bij elkaar!

Ik heb iets vreemds.. Hoewel alles is weer vreemd sinds ik gestopt ben met de pil na 15 jaar!

Ik heb sinds vandaag een soort van bloeding, eerst wat oud bloed zoals ze dat noemen maar net na het toilet bezoek echt vloeibaar bloed, in een alleen wat vreemde kleur.... bijna rose...

het is zo'n 9 dagen na mijn ovulatie dus het zou natuurlijk een innestelingsbloeding kunnen zijn, maar gezien wij niet echt tijdens mijn ovulatie gevreeën hebben schat ik die kans heel klein.

Herkennen jullie dit een paar dagen voor je echte menstruatie?
@mama2016, heftig!!
quote:missbl schreef op 20 september 2016 @ 12:15:

Zo even het hele topic gelezen. Heel leuk...

Deze week slik ik mijn laatste pil (na 10 jaar) en gaan wij ook echt beginnen. Ik vind het wel spannend, mijn man is er al lang klaar voor, maar ik pas net. Zo'n zwangerschap en daarna zo'n klein mensje waarvoor wij verantwoordelijk zijn, ik vind het nogal wat. Oh jah en toch ook echt wel je leven anders inrichten.

Ik ben 30, mijn man 33. Eerste kindje. NOD geen idee nog.

Ben heel benieuwd hoe mijn cyclus gaat lopen, vroeger kon ik er zo'n beetje de klok op gelijk zetten, en met de pil ook. Ik kijk alleen wel op tegen eventuele menstruatieklachten waar ik vroeger veel last van had.

Voor degenen die al zwanger zijn, gefeliciteerd!!

Grappig, precies zoals bij ons, vriend maakt er al een jaar grapjes over en geeft kleine hints, voor mij voelde het nu pas goed.

Meestal zijn het de mannen die nog even willen wachten.
Nieuwe dames welkom!

@zeeuwsmeisje, vervelende reactie zeg :( zoals ximun zegt straks loopt hij ook op de roze wolk maar duurdt misschien nog even. En als het er is is hij vast zo trots als een pauw!

Hier echt een mega opgeblazen gevoel kheb een buik van een 3 maanden zwangere. Of dit nou komt door het verwijderen van mn spiraal of toch die kleine kans dat het raak is. Zoals ik met mn man heb afgesproken als ik maandag 26/9 niet ongesteld ben geworden gaan we toch maar testen. En we wilde eigenlijk in november er voor gaan maar we hebben toch maar besproken anders in oktober gewoon voor de 1e ronde te gaan! Nu we het er zo vaak over hebben kunnen we ook eigenlijk niet meer wachten
Iedereen toegevoegd aan de tabel!

Ik hoop maar dat als Theeleut terug komt uit de States dat ze het ok vind dat het topic zo "overgenomen" is. Alsin, de OP helemaal aangepast enzo. Za toch wel?
Wat jammer Ximun dat het ook vanochtend nog negatief was. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, zo is het ook maar wazig lijkt me!

Super spannend Mince, al bijna de termijn echo!

Denk dat het misschien toch je ovulatie is geweest skippybal10, de timing klopt wel precies dan zeg maar.

Wat stom (ja, stom ja) dat je vriend zo onredelijk deed ineens Zeeuwsmeisje. Ik snap best dat hij nog aan het idee moet wennen, maar ik zou zelf echt vet chagrijnig zijn dat als het dan lukt, waar je toch echt met zijn 2en aan gewerkt hebt, dat hij dan verrast is. Hallo, wat had je dan verwacht? Toch? Maar ik ben heel zwart/wit in die dingen.

Benieuwd of je cyclus een beetje op gang wil komen na een spiraal mihoen, als je dan begint wil je ook wel echt beginnen zeg maar, haha!

Geldt ook voor missbl trouwens, hopelijk werkt je lijf mee. En welkom!

Welkom ook Mama2016. En wat een heftige geschiedenis! Ik heb er niets over in de tabel gezet bij de bijzonderheden, leek me nogal confronterend? Mocht het er wel in mogen van je, omdat het toch iets is dat in je achterhoofd zit waarschijnlijk, laat het dan maar weten. Maar hoeft zeker niet!

Ik had te pas en te onpas bloedingen in het begin na het stoppen met de pil na al die jaren just_sabina, maar de timing zet je wel aan het denken inderdaad. Wie weet? Zelfde bij jou een beetje Happy-Life, kan gewoon komen omdat je lichaam in de opstart fase zit maar de kans dat het raak is is er natuurlijk altijd. Hoop dat jullie ook snel duidelijkheid hebben! Je lichaam die je zo voor de gek aan het houden is; ik vond het maar niks.

Hier een poep drukke dag achter de rug. Er zijn wat dingen fout gegaan met de bouw van het huis door miscommunicaties en ze zijn zeg maar zo erg mis gegaan dat herstellen veel tijd en geld gaat kosten. Niet veel geld voor ons hoor, want de aannemer zei meteen dat hij het kosteloos zou fixen, maar het is gewoon zonde. En dan voel ik me schuldig omdat ik dan denk "ja, hoe erg is het nou helemaal?" maar elke keer als ik ernaar kijk denk ik "fokkin lelijk" Dus uiteindelijk samen met de Baas (mijn vriend) toch maar besloten om het te laten fixen. Toen we de aannemer gebeld hadden om te zeggen dat we het toch liever opgelost zagen en hij zei "geen probleem, gaan we doen" moest ik een beetje huilen. Soort van stressrelief denk ik? Hele dag op werk zitten stressen ook. Had er gewoon buikpijn van terwijl ik normaal heel pragmatisch ben in die dingen. Maar goed, gaat opgelost worden en ik moet me er niet meer druk over maken wat stel dat ik zwanger ben (want dat zou kunnen) dan is stress niet zo handig. Anyhow, komt goed!

Ik gebruik trouwens Glow om mijn cyclus bij te houden. Erg tevreden over, handige app (in het Engels) die om heel veel info vraagt elke dag en daaruit berekent wat je piek vruchtbaarheid is. Woordje uitleg er ook bij hier en daar. En een grafiekje met je cyclus en als je temperatuurt houdt hij ook dat nog bij in de grafiek. Mijn innerlijke nerd wordt daar heel blij van!
@just_sabina wat vreemd! Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik zo lang een spiraal heb gehad heb ik ook geen idee meer wat nou normaal is qua menstruatie, erg eigenlijk. Ik hoop voor jou natuurlijk dat het de innesteling is, maar ik zou er niet te hard van uit gaan.

Wat leuk dat jullie besloten hebben maar meteen te beginnen Happy-Life! En wie weet wel direct raak, je zou niet de eerste zijn in dit topic ;)

@Florence-June wat een ellende, ik zou ook echt in tranen uitbarsten! Maar gelukkig dat het wordt opgelost nu. Laten jullie een nieuw huis bouwen of zijn jullie aan het verbouwen?
Brand spankin nieuw huis!
Er gaat altijd wel iets mis met wen verbouwing xD kan nooit iets in 1x goed gaan en je moet alles zo in de gaten houden...
@ mince gefeliciteerd

@ ximun.. Balen, hoop dat er snel duidelijkheid komt

@mihoen en missbl; succes

@mama2016; wat heftig allemaal.. Succes alvast gewenst voor november. Ik hoop dat jullie een gezond kindje mogen verwelkomen ergens volgend jaar ..

@florence-june.. Succes met het huis.. Heb zelf ook ooit eens een nieuwbouw huis gekocht met een ex.. Komt idd een hoop bij kijken..

Ik herken zelf ook wel de verhalen van verantwoordelijkheid.. Vind het zelf ook doodeng allemaal. Mijn man heeft een dochter uit een eerdere relatie. En die zegt ook; als ik zie hoe je met haar om gaat dan ga je een hele goede moeder worden..

Hier ook onzekerheid.. Door onregelmatige menstruatie afgelopen maand m'n eisprong opgezocht met ovulatie testen. 9 dagen na deze test (en natuurlijk de actie wat we ondernomen hebben ;)) wat helderrood bloedverlies. Momenteel heb ik nog wat oud bloed verlies (dag 3 nu) maar dit is zo weinig dat het bijna te verwaarlozen is.. M'n nod zou 23-9 zijn... Dus ben benieuwd.. Van mij mag er snel meer duidelijkheid komen. Ik had gisteren ochtend een hele opgezette buik en wat krampen, dus had wel verwacht dat ik inmiddels al was gaan menstrueren.. Mijn man heeft er goede hoop op dat het raak is.. En was online al allerlei verklaringen gaan zoeken over het minimale bloedverlies
Wat lief dat je man zo met je meeleeft Suzosuus! En spannend, nog een paar dagen geduld dus

Ik wordt zelf echt een beetje moe van het afwachten, ik wil nu zo graag ongesteld worden of een positieve test. Ik heb vandaag voor de zekerheid nog maar wat extra testen ingeslagen, maar ik mag van mezelf donderdag pas weer testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Ook geen zin om weer teleurgesteld te worden, meh
Wat vervelend die onzekerheid Ximun, je wilt gewoon weten waar je aan toe bent. Wel lastig om dan weer tot donderdag te wachten lijkt me!

@ suzozuus. Zou misschien van de innesteling kunnen zijn? Spannend, ga voor je duimen! @Florenxe-juni. Wat vervelend als je zo'n reactie krijgt van de aannemer. Gelukkig gaat hij het nu oplossen. Die app klinkt inderdaad wel heel leuk, ga hem ook eens zoeken.

Hier is het afwachten hoe m'n lichaam reageert op het ontpillen. Als ik netjes een cyclus van 28 dagen zou hebben dan had ik gisteren ongesteld moeten worden. Dat ben ik nog steeds niet. Heb al wel stiekem een tekstje gedaan vanochtend, maar die was negatief. Moet toch wat te dromen hebben . Hopelijk komt de ongesteldheid snel en kunnen we door naar de volgende ronde!
Bedankt allemaal voor jullie bemoedigende woorden. Waardeer het enorm!

@florence_june: nee de hele geschiedenis hoeft niet in de tabel. Was meer ter info hoe we in de nieuwe zwangerschap zullen stappen.
quote:Suzosuus schreef op 20 september 2016 @ 18:51:

@ mince gefeliciteerd

@ ximun.. Balen, hoop dat er snel duidelijkheid komt

@mihoen en missbl; succes

@mama2016; wat heftig allemaal.. Succes alvast gewenst voor november. Ik hoop dat jullie een gezond kindje mogen verwelkomen ergens volgend jaar ..

@florence-june.. Succes met het huis.. Heb zelf ook ooit eens een nieuwbouw huis gekocht met een ex.. Komt idd een hoop bij kijken..

Ik herken zelf ook wel de verhalen van verantwoordelijkheid.. Vind het zelf ook doodeng allemaal. Mijn man heeft een dochter uit een eerdere relatie. En die zegt ook; als ik zie hoe je met haar om gaat dan ga je een hele goede moeder worden..

Hier ook onzekerheid.. Door onregelmatige menstruatie afgelopen maand m'n eisprong opgezocht met ovulatie testen. 9 dagen na deze test (en natuurlijk de actie wat we ondernomen hebben ;)) wat helderrood bloedverlies. Momenteel heb ik nog wat oud bloed verlies (dag 3 nu) maar dit is zo weinig dat het bijna te verwaarlozen is.. M'n nod zou 23-9 zijn... Dus ben benieuwd.. Van mij mag er snel meer duidelijkheid komen. Ik had gisteren ochtend een hele opgezette buik en wat krampen, dus had wel verwacht dat ik inmiddels al was gaan menstrueren.. Mijn man heeft er goede hoop op dat het raak is.. En was online al allerlei verklaringen gaan zoeken over het minimale bloedverliesDit is dus exact wat ik ook heb!! Vanmiddag flink gebloed en nu is het helderrode alweer over... en enorme hoofdpijn. Ook de 9de dag na ovulatie.
@just_Sabina hier idd dag 3 nu.. Nooit gehad ook.. Heb wel eens vaker wat eerder bloed verlies gehad, maar dan begon daarna m'n menstruatie .. Afwachten dus ..
On a sidenote; ik heb even opgezocht wat kinderopvang kost en wat een kind me per maand gaat kosten, effectief zeg maar. Dus minder gaan werken en de opvang maar wel met kinderopvangtoeslag en kinderbijslag (wat trouwens een habbekrats is)

Djeezus kryst...
@suzosuus, jou nod is eerder, ben benieuwd!!
quote:Florence-June schreef op 20 september 2016 @ 22:21:

On a sidenote; ik heb even opgezocht wat kinderopvang kost en wat een kind me per maand gaat kosten, effectief zeg maar. Dus minder gaan werken en de opvang maar wel met kinderopvangtoeslag en kinderbijslag (wat trouwens een habbekrats is)

Djeezus kryst... Ja mensen klagen vaak dat anticonceptie duur is, maar die hebben nog nooit de berekening er op los gelaten..... ????
quote:Florence-June schreef op 20 september 2016 @ 22:21:

Djeezus kryst... Oei hier wou ik me laatst ook in gaan verdiepen, maar ik heb nog niet kunnen vinden wat opvang ons zou kosten. Ik heb het geluk dat ik 3 dagen ipv 4 dagen kan gaan werken voor hetzelfde salaris. Mijn vriend is zzp'er en wil doordeweeks een dag vrij nemen als het zo ver is. We zouden dan dus maar 2 dagen opvang nodig hebben, maar ik heb om me heen al gehoord dat dit inderdaad niet goedkoop is
Ik werk nu 5 dagen en als ik 4 dagen zou gaan werken en het kind dan dus ook 4 dagen naar de opvang zou brengen hou ik effectief DE HELFT van het netto salaris dat ik nu heb over.

Holy crap on a stick!
Zo dat hakt er wel in ja! Is het geen optie dat je vriend ook een dag minder gaat werken zodat je 1 dag opvang minder nodig hebt? Of ga je er dan nog verder op achteruit? Ik ga denk ik een soort van begroting maken als het zover is, we verdienen samen in principe genoeg, maar moeten dan denk ik wel wat minder uit eten en vakanties (dat doe je sowieso minder vaak met een kleintje lijkt me)...
Dan kost het nog meer...

Ik denk dat ik moet gaan kijken hoe ik de opvang anders zou kunnen doen. Bij de ouders van mijn vriend (die van mij wonen ver weg dus dat kan niet) of een gastouder of kijken of ik met iemand samen kan doen qua opvangen; ik een dag die van haar en zij een dag die van mij. Ofzoiets.

Jeetje, had niet verwacht dat het zoveel impact zou hebben qua geld. Wel goed om nu al over na te denken, dan is het straks geen verrassing.
Wij hebben ons ook al verdiept in de kosten.. Tis idd niet goedkoop ;)

Hier hebben we het geluk dat ik diensten werk.. We hebben ingezet op 2-3 dagen een paar uur opvang.. En een hele dag.. Ik wil 24-28 uur gaan werken. Dus als daar een weekend in valt hebben we doordeweeks maar op 1dag opvang nodig.. Ligt er net een beetje aan hoe de diensten uitkomen.

Mijn ouders staan te popelen om een vaste dag op te passen.
Super fijn Suzosuus dat je ouders een vaste dag op willen passen, dat scheelt enorm plus dat je weet dat ze in goede handen zijn.

Al nieuws Ximun?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven