Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Snoizz ik maak me daar ook nu al druk over terwijl ik nog wat langer moet, de tijd gaat zo snel en t word zo echt. Bang dat we iets vergeten of da het niet word hoe je het heb bedacht.

Pindakaas, lijkt me echt lastig met ouders. Dacht dat dat meer iets van vroeger was maar echr vervelend voor jullie ook! Hier zeggen ze alleen maar bij alles, wat jullie willen, het is jullie dag! (Gelukkig)
Helaas nog niet gezakt, sterker nog er is helemaal geen contact meer geweest. Het zorgt toch voor een negatieve lading en haalt de glans weg bij de voorbereidingen.

Ook hebben we opties die eind van de maand verlopen. Er zal wel iets verbetering moeten komen anders zullen we die opties moeten laten verlopen en nadenken over nieuwe invulling van de dag.

Heb er amper van geslapen de laatste dagen en voel me echt vreselijk. Vooral enorm gevoel van onbegrip. Waarom ons niet wordt gegund er ook echt onze dag van te maken.
Vraagje over de gasten die jullie uitnodigen....nodigen jullie mensen (familie) uit met wie je eigenlijk helemaal niets hebt, alleen om gezeur te voorkomen??

Ik zit met het volgende; mijn moeder heeft 4 broers met aanhang, mijn ooms dus. Met de twee jongste ooms en aanhang heb ik zelf werkelijk helemaal niets! Zijn nooit op kraamvisite geweest bij mijn kinderen, nooit op verjaardagen (ondanks uitnodigingen) en sinds de dood van mijn opa 3 jaar geleden heb ik ze bij elkaar misschien 2 keer gezien. Ik heb niets met deze mensen en het voelt niet goed om ze wel uit te nodigen op mijn bruiloft.....beetje achterbaks voelt het, dat ze, als er een feestje is met gratis drank, wél komen opdagen. Want dat zouden ze zéker doen. Ik denk ook dat ze er van uit gaan dat ze een uitnodiging zullen ontvangen.

Maar tegelijkertijd, wil ik niet dat ons trouwen de reden voor gezeik is. Echter een goede vriend, die onlangs getrouwd is zei tegen mij dat wát je ook doet, je het nooit goed doet en dat het ONZE dag is dus wij bepalen wie er komen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan??
@ potjepindakaasmetnootjes wat óntzettend vervelend voor je Ik hoop dat de situatie alsnog verbetert, zodat je de opties niet hoeft te laten verlopen.
@pindakaas:

@jeluze: wij hebben het er van het weekend uitgebreid over gehad. Wie wel, wie niet uitnodigen. Een aantal mensen was duidelijk, die worden uitgenodigd. Een aantal waarvan ik denk, mwoah hoeft niet wat mij betreft, maar begrijpelijk dat vriend ze wel wil uitnodigen, dus prima. Wat betreft familie, ik nodig maar 1 oom&tante uit, daar heb ik contact mee. Andere familie, zie ik niet/spreek ik niet mee af, ook niet met verjaardagen. Dus worden ook niet uitgenodigd op bruiloft. Vriend twijfelt over 1 oom&tante. Ook daar worden andere oom&tantes niet uitgenodigd, want zien we nooit.
@Jeluze, deel van onze discussie gaat precies hier over. Heb gewoon aantal mensen die ik hooguit 1x per jaar zie die mijn ouders erbij moeten hebben en zelfs een stel (geen familie) die mijn aanstaande niet eens kent en die ik de afgelopen 10 jaar misschien 2x kort gesproken heb.

Wij willen het niet. Als ik ook praat met anderen vriendinnen die getrouwd zijn wordt dat bevestigd. 1 heeft het niet gedaan en was goed, 1 heeft het wel gedaan en zat oo haar huwelijk zich voor te stellen aan daggasten en kijkt nu terug naar de foto's waar mensen opstaan die er gevoelsmatig niet horen.

Wat er ook gezegd wordt, je doet het nooit in de ogen van iedereen goed.
Mijn aanstaande heeft mijn ooms inderdaad ook nog nooit ontmoet.....wat een gezeur he.

Vind het wel lastig, wil niemand tegen het hoofd stoten, maar ik wil op ónze bruiloft dus ook niet dat dát de hoofdreden is om mensen uit te nodigen, waar ik gevoelsmatig helemaal niets mee heb en die dan op zo'n feest ineens leuk lopen te doen, terwijl ze verder nooit ergens op reageren.

Ben bang dat er echt wel gezeik van komt als ik het niet doe, maar ik neig steeds meer naar 'het is ónze dag!'
Wij hebben gewoon iedereen uitgenodigd, ook partners van vrienden die we niet (goed) kennen. Ooms en tantes komen allemaal savonds. Idee erachter is dat trouwen voor ons ook een familiefeest is, het draait niet alleen om ons maar om het uitbreiden van families en daar hoort iedereen bij. Het gaat bij ons overigens om ruim 60 gasten aan ooms en tantes, dus ja het is een investering
Wat een gezeur kan er ontstaan om mensen die je wel en niet moet uitnodigen, hè. @ Pindakaas: ik snap wat je bedoelt. Ook mijn ouders hebben graag iets over de bruiloft te zeggen. Weliswaar niet op zo'n manier als jouw ouders het nu doen, maar toch heb je dan het gevoel dat je zelf niet volledig vrij bent in de keuzes die je maakt op JOUW dag. Probeer ook te bedenken dat het jouw keuzes zijn met je aanstaande!

Wat betreft mensen die we uit hebben genodigd: ik heb ook ooms en tantes uitgenodigd met wie ik niets heb, maar wel alleen op de receptie. In verhouding hebben we dus een grote receptie. Dan is het 1,5 uur even flink druk, verwacht ik. Op het feest heb ik één oom en tante, waar ik een band mee heb, maar voor de rest alleen een handjevol vriendinnen en vrienden. Daggasten hebben we ook heel klein gehouden, alleen onze gezinnen en één vriendin van mij die getuige is.

DÉ jurk: bij mij was het in de eerste winkel raak, de derde jurk die ik paste. Ik had er een plaatje van meegenomen en deze jurk is het ook geworden! Daarna nog wel even naar andere bruidszaken geweest om te kijken of ik toch nog overtuigd kon raken van een andere jurk, maar ik was al verliefd..
Over de L&M beurs, ik ben er helemaal aan het begin van het proces geweest. Denk paar weken na onze verloving, was leuk en ik keek m'n ogen uit over wat er allemaal mogelijk is. Erg leuk om te oriënteren maar denk wel alleen leuk aan het begin van het proces. Wij zijn wel nog aantal keer naar kleinere beurzen geweest bijv van trouwlocaties, vooral de bruidstaart was altijd lekker en tis toch een leuke date!

@snoizz, ik snap je zorgen en wellicht is het het geld achteraf niet waard (en daar kun je nu niet zoveel meer aan doen), maar hoe cliché ook 'trouwen doe je maar 1x' en over een paar jaar ben je idd wellicht die toffe decoratie of dat hippe hapje vergeten en je gasten zeker. Maar je kijkt wel terug op een heerlijke dag en grote kans dat je geen idee meer hebt wat het heeft gekost

Ik begon zelf vorige week opeens aan álles te twijfelen (als in trouw ik toch niet liever festival stijl in de zomer ipv in een kasteel in de herfst..). Toen zei mijn fantastische verloofde dat ik volgend jaar als we 10 jaar samen zijn echt wel weer een feest mag geven of anders op elk ander jubileum. En dat hij nergens over twijfelt omdat het er om gaat dat we trouwen, de rest is bijzaak (wel hele leuke bijzaak overigens..)
Wij vieren het klein. Er komen wel aantal tantes naar ceremonie maar feest in enkel kleine groep. Puur om de reden dat ik er weinig contact mee heb. Echter heb ik mijn ouders gevraagd beide aan hun kant ceremonie tijd door te geven. Al heeft mijn vader dat volgens mij niet gedaan want dan moeten ze zover rijden voor half uur. Ik heb zoiets van, ik heb gedaan wat ik kon en als hij kiest het niet aan zijn kant te vertellen is het niet mijn fout.
Jeluze, wij hebben alleen de mensen uitgenodigd waar we wat mee hebben. En dat betekent idd de ene oom/tante wel en de andere niet. Zelfde met neven en nichten. Wel is van iedereen die we uitnodigen de aanhang ook welkom, ookal kennen we die soms nauwelijks, we vinden dat die er gewoon bij horen.

Als ik dit zo lees ben ik blij dat onze ouders dit helemaal goed vinden. Maar ook bijvoorbeeld de ooms /tantes die niet zijn uitgenodigd vinden dit niet erg. We hebben nou eenmaal nauwelijks contact, waarom zouden ze dan wel per se naar onze bruiloft willen?

Kortom, ik zou het echt doen hoe jullie het willen. Het is jullie dag en het is echt niet vreemd om het zo te willen.
Even een vraagje: wanneer is bij jullie het eerste moment dat je elkaar ziet? Ik twijfel tussen dat ik van de trap afkom en dat hij mij dan ziet of dat hij naar boven komt en dat we dan samen nog eventjes een klein momentje hebben.
@sophie990: wij hebben het er kort over gehad, aangezien het nog een jaar duurt. Twijfel punt was namelijk of we elkaar thuis wilden zien of op de locatie al een nacht vooraf gaan slapen. Wij doen alles op 1 locatie. Toch gekozen voor thuis. De gedachte nu is, dat hij mij in de deuropening ziet. Wij kozen ervoor om het toch thuis te doen, zodat we dat het moment even samen zijn hebben als we naar de locatie rijden. Ik heb er wel over zitten denken wie ik dan daar nog allemaal bij wil hebben verder. Mij lijkt het leuker dat iedereen (behalve diegene die bij het aankleden helpen) ons dan samen ziet voor het eerst bij de locatie.
quote:Sophie990 schreef op 21 september 2016 @ 22:06:

Even een vraagje: wanneer is bij jullie het eerste moment dat je elkaar ziet? Ik twijfel tussen dat ik van de trap afkom en dat hij mij dan ziet of dat hij naar boven komt en dat we dan samen nog eventjes een klein momentje hebben.

Ik wilde het tweede, hij het eerste. Nu wordt het de trap maar wel alleen wij 2 en fotograaf in de gang.

De ambtenaar is geweest deze week. Ben benieuwd. Wij hebben gezegd dat het niet zo stijf hoeft en dat we eigen geloften willen. Ze zei dat er mensen zijn die helemaal geen geloften doen. Die optie kende ik niet. Maar eigen geloften past bij ons.
@ eland bedankt voor je reactie. Gevoelsmatig voelt die manier inderdaad het best.

En ach, als ze er boos om worden....ik sprak ze toch al nooit, dus dan heb ik daar ook geen last van

Eerste moment dat wij elkaar zien is als ik de trap af kom.

Heb ik meteen nog en vraagje: wie zijn er bij jullie allemaal bij dit moment aanwezig? Alle daggasten of alleen naaste familie, dus ouders/broers/zussen?

Het liefst heb ik het laatste, dus in aanwezigheid van écht naaste familie, maar ik vind de planning hier wat krap in.

Ziet er nu zo uit:

11.00-11.30 ga ik mij aankleden en rond deze tijd verzamelt ook naaste familie zich in mijn ouderlijk huis.

11.30 bijna man komt mij halen, naaste familie is hierbij dus aanwezig.

11.45 overige daggasten verzamelen bij ouderlijk huis

12.00 gaan wij op weg voor het maken van de foto's, de daggasten vertrekken dan naar een gelegenheid waar zij kunnen lunchen (door ons aangeboden uiteraard)
Wij doen alleen naaste familie en getuigen bij de eerste ontmoeting (verloofde haalt mij thuis op, ontmoeting bij voordeur). Daarna foto's maken (en lunch voor de naaste familie) en de daggasten zien wij pas vlak voor de ceremonie.

@juluze, het klinkt onlogisch om de daggasten alleen uit te nodigen voor lunch en dan zelf vrij snel weg te gaan voor foto's. Ik zou de daggasten pas laten komen na het foto's maken. Dan is meteen je eerste ontmoeting minder krap.
@iss, ik ben het met je eens dat het zo niet lekker loopt....

Daggasten zijn echter maar 5 extra personen, buiten de naaste familie om en dit zijn wel hele dierbare personen, dus die willen we op zich wel graag ook die lunch aanbieden, maar misschien is het dan beter om deze mensen gewoon naar de lunchgelegenheid te laten komen?

Of toch overwegen de lunch alleen voor naaste familie te organiseren.
waarom wil je ze niet bij je eerste ontmoeting? Ik zou of vanaf de eerste ontmoeting of vanaf de ceremonie doen.. Maar je moet vooral doen wat je zelf het fijnst vind!
Ik denk omdat het net iets verder van mij afstaat dan naaste familie en zo'n eerste ontmoeting is denk ik heel intiem en spannend....dan voelt naaste familie toch meer eigen.

We hebben toch tijd zat om een beslissing te nemen, maar bedankt voor het meedenken!
Wij hebben Lunch vooraf met naaste familie en getuigen. Andere gasten zien we bij de ceremonie. Maar eerste moment wil ik even met zijn tweeën.
Wij hebben onze eerste ontmoeting met onze ouders/broers/zussen erbij. Daarna met die mensen lunchen en overige daggasten pas bij ceremonie smiddags.
Net jurk weer gepast . Nu moet ik 4 oktober jurk ophalen en laatste passessie. Van voren valt het nu nog helemaal niet op dat ik zwanger ben, maar van de zijkant ben ik redelijk groot haha.
Regelen jullie zelf boeket of je partner?
Spannend MN--!!

Traditioneel is volgens mij partner he? Ik denk dat ik precies aangeef wat ik wil en dat hij het dan mag 'regelen'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven