Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

18-10-2008 11:24 1090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

De knop is om! Ik weeg nu 80 kg en ben het zat! Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool en ben elke keer 3 keer per week geweest! Ik vind het leuk (tot mijn verbazing... maar ben dan ook echt gemotiveerd).

Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten.

Bedankt!!

Groetjes,

Roos
Hoi Bosaapje,

Bedankt dat je zo meeleeft...erg fijn. Jij en bitch en Meds hebben natuurlijk gelijk...Weegschaal weg!

Ik heb het zeker op de sportschool duidelijk gemaakt, maar ik had tijdens de intake iemand die eigenlijk geen tijd had en om twaalf uur klaar was met werkren...

Ik zal het nog een keer met een sportinstructeur bespreken. (hoewel ik soms wel twijfel aan hun kennis, Lopen van die jonge jochies 's avonds...)
Bij ons lopen ook "jonge" jochies rond. Die jochies zitten wel op het CIOS (school voor sport ed) of doen een andere opleiding op het gebeid van sport. Give it a try!
Inderdaad Bosaapje, die jochies zijn soms allang blij dat ze ECHT iets te doen hebben in plaats van maar wat rondlopen, en dat ze serieus worden genomen. En je kunt altijd meerdere jochies vragen toch? Ik ben een paar jaar terug ook met een intake begonnen en kreeg ook zo'n kereltje dat er niet veel zin in had. Met hem een schema opgesteld maar uiteindelijk toch mijn eigen plan getrokken. En als je maar lang genoeg bezig bent merk je vanzelf wat je het leukste vindt en het beste bij je past. Of misschien een personal trainer iets voor je? Als ik zie hoe die gasten mensen soms afbeulen...pfoeh, wel leuk om te zien haha! En is niet extreem duur hoor, je kunt gewoon een aantal lessen met ze boeken en dan gaan ze 1 op 1 met je aan het werk. Misschien net even die stok achter de deur voor je al heb ik stiekum het idee dat het meer aan je eet- dan aan je bewegingspatroon ligt (is een aanname, ik weet het...)
Ik vind een PT nogal aan de prijs.
Bij ons zijn wel eens acties waarbij geldt dat je 3 keer een personal trainer krijgt voor 29,95. Die sessies duren dan zo'n 30 minuten.....

Ik heb tot nu toe alleen nog maar positieve verhalen gehoord van, vooral vrouwen, die dat gedaan hebben.

Het geeft je een duwtje in de goede richting en je krijgt tevens een goed voedingsadvies.
Dat is niet duur voor een PT, Bosaapje.
Klopt Bosaap, in de sportschoolpieken (vaak mei en januari) hebben ze speciale kennismakingsacties om (vooral) beginnelingen lekker te maken met zo'n personal trainer. Zou het anders ook te duur vinden. Ben weleens in de verleiding geweest maar heb inmiddels een goede routine te pakken dus misschien ooit nog eens.
Zeg dames, heeft iemand van jullie de HIIT methode al uitgeprobeerd? ZO ja, wat is je ervaring...is het effectiever dan het langzame cardio-en?

Voor degenen die het niet weten: HIIT = High Intensity Interval Traning
Ik ken HIIT niet Iepa_na.

Ik ben wat simpel bezig met BP en spinning. En af en toe een cardio apparaat.
quote:titana schreef op 12 december 2008 @ 07:49:

Ik ben wat simpel bezig met BP en spinning. .

Nou.... Zo simpel vind ik dat niet Titana. Bodypump draait ook om een hoop techniek en spinning is puur conditie dus ....Dat vraagt erg veel wilskracht en uithoudingsvermogen van je lijf....

Na woensdag weer op de nieuwe toestellen hebben gezeten had ik weer verschrikkelijke nek- en schouderklachten. Gisteren was het zo erg dat ik migraine erbij kreeg dus daar baalde ik goed van.

Het is nu al de 3e keer en het is alleen woensdags en vrijdags...

Maandags bodypump ik en is er niks aan de hand de volgende dag, beetje spierpijn maar dat is normaal.

Vanmorgen toch maar de sportschool opgebeld wat ik er nou mee aan moest want de zin om te gaan sporten wordt steeds minder zo....

Vanmiddag om 13 uur krijg ik daarom een één op één begeleiding voor de nieuwe toestellen..... Kijken ze niet alleen naar de techniek maar ook naar de gewichten want ze vermoeden dat ik teveel wil.....

Ik ben benieuwd

Mijn schouders en nek voel ik nog steeds, pijnlijk en stijf. Beetje dizzy met opstaan en mijn koppijn is te houden... Dus ik ga ervoor.

Ana, ook ik heb er nog nooit van gehoord. Heb je al gegoogled????
Hey bosaapje: dat is niet zo goed! Vervelend dat je hoofdpijn hebt gekregen. Maar wellicht kan de trainer je inderdaad helpen. Sterkte ermee!

Ik ben vandaag weer een uur geweest. En ik ben begonnen met kracht! En daarna nog een half uurtje cardio.

Wat denken jullie of wat vinden jullie van de powerplate? Het is een tijd geleden heel erg in geweest. Bij mij op de sportschool staan er drie. Ben er nog niet op geweest, maar hebben jullie er ervaring ofwel een mening over?

Fijn weekend alvast!!
Geen ervaring met de powerplate hier. Op mijn sportschool hebben ze ook niet van die dingen.

Vandaag uitgebreid cardio gedaan. Ging niet helemaal lekker, mijn lijf voelde uitgeput aan en het lukte me ook niet om hard te lopen dit keer. Benen wilden gewoon niet meewerken. Nu maar even een dagje rustig aan doen en misschien zondag weer even proberen.
hey bosaapje, ik heb gegoogled en weet wat het inhoudt e.d. maar vroeg me af of iemand het hier heeft uitgeprobeerd en wat de effecten waren...belooft veel...

@titiana: nou ja simpel...ik doe zelf ook niet anders dan de cardioapparaten & gewichten

maar die HIIT is een zware intervaltraining die je op ieder willekeurig cardioapparaat kan doen.

voor zover ik het heb begrepen gaat t als volgt: (please do correct me if I'm wrong)

5 minuten warmlopen/rennen/fietsen/roeien/crossen/schaatsen/e.d.

1 minuut keihard gaan...dus 85% van je maximale hartslag

daarna weer 3 minuten rustiger aan doen op 60% van je max. hartslag

VErvolgens dit 3 x herhalen (dus 1 minuut keihard en daarna 3 minuten gematigd)

en daarna 5 minuten cool down

HEt schijnt!! dat je conditie hiermee ontzettende boost krijgt en dat je metabolisme veel meer verbrandt dan de gebruikelijke fatburn (dus met lage intensiteit)

Bosaapje: sterkte met de gezondheid. Gebrek aan zin e.d. kan duiden op overtraining (is mij ooit verteld) Ben benieuwd wat hun conclusie is. Wel tof dat ze die service bieden. Hahaha bij mijn sportschool is dit zeker niet mogelijk, dus ben enigzins jaloers
Ik ben benieuwd wat Meds' mening is over die HIIT....ik heb zo'n vermoeden....

Naar mijn persoonlijke (amateuristische) mening lijkt me zoiets niet goed om als beginneling op los te gaan maar pas als je behoorlijk getraind bent.
Nee natuurlijk niet als beginneling. Zou je als beginneling denk ik niet eens redden/kunnen. Maar ik ben al langer dan een jaar intensief bezig, ik dacht dat er wel mee dames hier zijn die veel sporten...en die hun grenzen proberen te verleggen... vandaar mijn vraag.
Oke Lepa, ik bekijk het even vanuit de visie van TO Roos die nog beginnend is en dan niet daarmee in de weer moet, vandaar.
Dignity, ik vind het niet raar hoor dat je moeite met je cardiorondje had. Als ik naar dat lijstje kijk wat je de vorige week hebt geschreven vind ik het nog al wat.... Zeker als je het na de krachttraining doet....

Lepa, ik zou het gewoon eens proberen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het goed is voor je metabolisme...

Gisterenmiddag had ik die één op één sessie waar ik het gisteren over had. De techniek en de gewichten waren prima maarrrrrrrrrr..... de spieren in mijn nek spannen zich samen bij verschillende onderdelen, toestellen die te maken hebben met borst, armen, rug en schouders. Na verloop van tijd is het zelfs helemaal verkrampt dus vandaar elke keer last van migraine etc.

Dus heb ik weer het advies gekregen om terug naar de fysio te gaan. De intructeur heeft een heel technisch en medisch verhaal opgeschreven voor de fysio dus die kan voorlopig weer vooruit. Ben ik blij dat ik onbeperkt fysio heb......

Woensdag kan ik bij de fysio terecht en houd het voorlopig maar even bij de minder belastende dingen zoals cardio, benen en buik...

Roos, er is hier ooit een topic geweest over de powerplate en ik meen me te herinneren dat het niet zo veel resultaat heeft als dat ze zeggen. Sporten en gezond eten heeft meer effect.

Wij hebben zo'n ding in de sportschool staan maar ik heb in die 1,5 jaar dat ik er sport maar 2 mensen op gezien....
Bosaapje: je lijf geeft aan door verkramping dat je te fel bezig bent. Het is een signaal om even pas op de plaats te maken met de belastende onderdelen. Ik wed dat je dan geen fysio nodig hebt.

Iepa noemde overtraining. Het lijkt er een beetje op.
Ik vind die powerplates ook niet echt aantrekkelijk, zeg maar. Volgens mij is al dat trillen helemaal niet zo goed voor je. Ik ga het misschien voor de lol een keer proberen, maar verder niet.

IK ga zo weer! Lekker even de dag breken...
Daar ben ik dan niet blij mee als het overtraining zou zijn....

Zelf vind ik dat 3 keer in de week anderhalf uur zou moeten lukken....

Goed Roos dat je zo meteen even gaat hupsen . Het is idd fijn om de dag te breken en bovendien ook nog op een gezonde manier. beter dan voor de TV zitten hangen met een bak chips of zo.

Fijne dag nog iedereen
Ik ben vanmorgen ook weer even uitgebreid geweest en dit keer ging het een stuk beter! Ook het hardlopen ging weer, al was ik na de 17,5 minuut wel op. Daarna eerst de douche flink geboend, zodat ik daarna in een lekker schone douche alles van me af kon spoelen. Heeeerlijk is dat dan! En tegen die tijd is het een uurtje of 1 a 2 en heb je al een lekker voldaan gevoel over je dag. Ik zit dus nu ook uitgebreid met een kopje thee en een boekje op de bank!
Powerplate doet helemaal niks, uit onderzoek is gebleken als je dezelfde oefeningen doet op de grond je net zoveel effect hebt als op de pp.
Hoi Bosaap,

Overtraindheid lijkt me niet logisch, het lijkt me eerder een overbelasting van een bepaalde spiergroep (nek/schouders) lichter tillen en betere techniek toepassen.

Onthou dat bijna iedereen te zwaar sjort en dat dat echt niet nodig is
Een medesportster vindt de PP ontspannend. Ik heb het een keer geprobeerd en vond het niet fijn.

Dignity, heerlijk gevoel: gesport, geschrobt en daarna lekker relaxen.

Roos, je doet nog steeds goed je best. Volhouden zo!
Thxxx Meds , Zelf vond ik het idd ook raar als het overbelasting zou zijn. Drie keer in de week is niet teveel.

Vandaag hadden we de personal trainster van de sportschool met bodypump. Squatten doe ik dus helemaal fout....

Ik schijn vanuit mijn rug te squatten en niet vanuit mijn benen. Ze heeft me laten voelen wat ik moet voelen als ik het vanuit mijn benen doe en dat probeer ik nu vol te houden.

De schouders moest ik inderdaad lichter pakken. Verder had ze niks aan te merken op mijn techniek dus ik ga gewoon door met mijn schema die ik in de zaal hanteer met minder gewicht...

Sport ze allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven