Bali - 2/2.5 week in Juli

23-09-2016 19:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, de kogel is door de kerk.

Deze zomer ga ik samen met mijn vader en zusje een reis maken. Mijn vader wordt 60 jaar in 2017 en wilt dit graag op deze manier met ons vieren. Ook omdat we ooit voor het 25 jarig huwelijk van mijn ouders op reis zouden gaan maar dit ging vanwege het overlijden van mijn moeder niet door. Dit is dus wel een extra speciale reis voor ons!

We zullen eerst naar Melbourne gaan om daar familie op te zoeken en vervolgens willen we graag voor 2/2.5 week naar Bali.

Rondreizen, cultuur snuiven, lekker eten, genieten op het strand, snorkelen.

We willen in deze tijd ook een Gili eiland meepakken maar dat laat ik maar even vallen onder Bali ;)

Wie heeft er goede tips voor ons?

We hebben niet gigantisch veel tijd maar volgens mij voldoende om het één en ander te kunnen bekijken.

Voor ons staan Gili (Air of Meno) en Ubud wel echt op ons lijstje en verder staan we nog open voor alles!

Wat zou een mooie rondje kunnen zijn om rond te reizen?

Wat zijn de toppers qua accommodatie? Excursies? Waar is het mooiste snorkelen?

Alvast bedankt voor alle tips en het meedenken!
Dat red je wel. Bali is niet zo heel erg groot. Wel veel mooie dingen te zien.

Ga eten bij :http://www.balifoods.com/

De vulkaan op, Pura Besakih tempel bekijken. Tanah lot, Bukit Sari Sangeh, apenpark maar dan met mooie tempels en veel veel minder toeristen.

Kijk of je een local met busje met airco kan vinden die je taxi wil zijn. Echt zoveel mooie dingen gezien die je anders zou missen.
3 weken Bali! Tips voor boeken & reis?

bali

3 weken rondreizen Bali en Gili eilanden

planning 3 weken bali, lombok, gili?
Ik wil je niet ontmoedigen maar Bali is niet het paradijs van wel eer. Het is er vooral druk (verkeer) en er wordt continu aan je getrokken door verkopers en masseurs ook in de resorts. Ubud is niet heel bijzonder en vooral opgezet voor de verkoop. Het strand en de tempels zijn mooi en dan heb je Bali in een dag of 3 wel gezien. Vermijd vooral Kuta.

Ik zou je eerder aanraden om naar een andere mooie plek te gaan Gili is wel prachtig. Oost Java is erg mooi met plantages etc. Er zijn veel mooie plekken,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je rust zoekt en wilt wandelen door de rijstvelden: Sidemen! Prachtig gebied, weinig toeristen. Wij hebben daar met een gids een aantal wandelingen gemaakt, echt geweldig!

Ook aanrader: 's avonds vis eten op het strand van Jimbaran.

Snorkelen (en duiken!) kun je op de Gili's mooi doen, grote kans schildpadden te zien.

Veel plezier alvast met de voorpret!
Gili meno is mooi. Neem altijd een bleubirdtaxi, ga naar Nusa Dua en Sanur, vermijd idd Kuta, boek een goed hotel aan het strand met goeie spa faciliteiten, bezoek een markt, ga eten bij Bumbu Bali, bezoek een tempel, wandelen door de sawas, veel plezier!
-
anoniem_185845 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 20:31
0.00% gewijzigd
Geef je even op bij de facebook sites 'vrienden van Bali' en 'wij Indonesie'

Daar zijn mensen lid van die er jaren komen en sommige wonen er. Zij hebben goeie tips over wat wel en wat niet. Betaalbare hotels en chauffeurs, eettentjes enz.
Klinkt goed!

Ga alle links straks eens rustig bekijken.

Heeft iemand hier toevallig een leuke route gedaan die die wilt delen?
Nusa Lembongan vond ik het leukste wat ik op/in de buurt van Bali gedaan heb. Vanuit sanur is Lembongan met de boot bereikbaar. Wij hebben daar 2 dagen een scooter gehuurd en hebben allerlei heerlijke strandjes aangedaan. De mangroves en zeewierkwekerijen zijn ook de moeite waard. Je kunt nog via een brug naar het naastgelegen Nusa Ceningan. Verder vond ik Bali inderdaad ook best toeristisch en heb ik meer genoten van Java.
Wij gaan volgend jaar juli ook met heel het gezin (11pers) naar Bali en zijn nu ook aan het kijken naar mooie plekjes. Ik heb me ook aangemeld bij vrienden van Bali op Facebook daar staan hele goede tips op.

Wat wij zeker willen doen is fietsen in ubud. Verder hebben wij al bestaande rondreizen van reisorganisaties bekeken en daar dingen uitgehaald due ons aanspreken.

Vorig jaar ben ik zelf nog op gilli meno geweest. In een uurtje of anderhalf kun je het eiland rond lopen. Verder is het er gied vertoeven voor een paar dagen maar verder niet zo veel te doen. Snorkelen daar was best lastig vanwegen de stroming en vergeleken met andere plekken in Indonesië niet bijzonder. Je kunt wel met een boot naar een betere plek waar je ook schildpadden kunt spotten.
Is Nusa Lembongan vergelijkbaar qua bounty gevoel met één van de Gili's? En snorkelen?

We willen wel graag paar dagen echt mooi wit strand, blauw water en snorkelen.

Vooral mijn vader heeft dit nog nooit meegemaakt dus die wilt dat graag eens van dichtbij bekijken ipv op foto's die ik mee terug neem, haha.
Als je nog nooit een bountystrand hebt gezien, is Lembongan een prima optie.

Ik vond de stranden op Gili Air en Meno wel wat mooier, er is daar ook gewoon meer strand bereikbaar want het loopt rondom de eilanden. Op Lembongan zijn het steeds kleine stukjes strand of baaien.

De Gili's zijn kleiner en rustiger (uitgezonderd Trawangan), nusa Lembongan is wat groter en neigt iets meer naar Bali qua toerisme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven