Moet even wat kwijt (zeer teleurstellende 1e date)

17-12-2008 22:06 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het gewoon even kwijt, omdat ik alleen ben en tegen niemand aan kan praten nu.

Ruim een maand was ik aan het mailen met een gozer, heel intensief en geweldig! Altijd erg nuchter en nooit geloven dat het kon via internet..maar het gebeurde toch!

Heel veel contact, we wisten al vrij veel van elkaar....en ik verlangde serieus naar onze 1e date. Het voelde alsof het plaatje klopte, natuurlijk bleef ik altijd in mn achterhoofd de gedachte houden dat het tegen kon vallen, maar het voelde zo goed...we vonden elkaar echt superleuk! Ik had dit al lang niet meer gehad met een man.

Ik had verwacht, door al ons leuke contact, dat ik hem gelijk had staan zoenen ofzo. Vanavond kwam hij onverwachts ineens langs, hij wilde me zo graag zien...ik hem ook, maar ik was erg overdonderd!

Toen ik opendeed dacht ik 'oh nee'!! haha..kan er wel om lachen nu, maar god wat baalde ik gelijk al.

Zag er onverzorgd uit, erg ongeschoren,al heel lang niet meer naar de kapper geweest..kortom, afknapper!

ja, ik heb foto's gezien, maar in het echt was ie toch wat anders.

Jeetje, ik baal gewoon..weet niet waarom ik dit allemaal aan jullie schrijf, maar ik baal!

Misschien teveel verwacht, een ideaalplaatje in mnhoofd gemaakt...maar het contact was zo super, zo intens...en dan zo'n domper!

Slaap lekker allemaal, en bedankt voor het 'aanhoren'' van mn gezeur
uuuh....waarom gebruikt niemand een cam?

ik heb mijn man via internet leren kennen, maar had al meerdere keren gecamd voor we elkaar ontmoetten, hij viel dan ook echt niet tegen, ik was alleen maar blij dat ik hem nu echt scherp kon zien!
Hij is wel erg opdringerig geweest zeg....

beetje eng vind ik dat...

Maar ja van dat daten leer je wel een hoop toch? dat is dan het positieve van dit verhaal..

En zou je zien, nu je klaar bent met daten. kom je snel mister-right tegen hihihi!
Hoela, dit zijn wel de beste verhalen voor later...

Ik heb ook een aantal van die afknapdates gehad. Doen het altijd goed op verjaardagen en partijen
haha ja laten we daar maar vanuit gaan..!

Wij hadden beide trouwens geen webcam, dus dat ging niet

Ik had meerdere foto's va mezelf gestuurd, zeer recente! Hij mij een paar, en als ik vraag of ze recent zijn en hij zegt ja, dan moet ik daar dan toch maar vanuit gaan!

Beetje vertrouwen....maar dan hoor je dat ze 3 jaar oud zijn, ja hallo..daar kan ik toch niks mee.

De foto die hij op zijn profiel op de datingsite had staan was ook erg leuk!

Jullie kunnen je echt niet voorstellen hoe ie eruit zag..net een holbewoner!
inderdaad summer04...als ik dit vertel ligt iedereen in een deuk!

Gelukkig kan ik er zelf ook om lachen...maar het blijft toch jammer.

Had wel weer eens zin in een leuke date!
quote:mavis79 schreef op 18 december 2008 @ 21:11:

uuuh....waarom gebruikt niemand een cam?

ik heb mijn man via internet leren kennen, maar had al meerdere keren gecamd voor we elkaar ontmoetten, hij viel dan ook echt niet tegen, ik was alleen maar blij dat ik hem nu echt scherp kon zien!Idem......en dan ben je blij dat je hem live ziet hoor.....
nu maar hopen dat hij morgen niet weer voor de deur staat, hoe schat je hem in, je adres op google zoeken vind ik best spooky, of ben ik nu te achterdochtig?
Als ik eruit zag als een holbewoner zou ik ook geen webcam gebruiken hoor!
Vind het eigenlijk maar een eng verhaal. Bovendien lijkt me het ook geen fijn idee dat je adres zomaar via google is te achterhalen. Kan je dat niet alsnog weghalen? Of ben ik nou paranoide. Hoe dan ook, lijkt mij niet prettig dat mijn leerlingen zo achter mijn adres en telefoonnummer kunnen komen, maar ja, nu spreek ik voor mezelf.

Snap wel dat je bent afgeknapt hoor, jammer voor je! Mijn vriend heeft ook een te lange baard en gaat nooit naar de kapper maar wij zijn 9 jaar samen Voor een eerste date zou hij de kam er wel door halen.
gadverrr wat een engerd..zo maar jou adres achter halen en op je stoep staan.pas je wel goed op jezelf?

stop aub een busjehaarlak in elke jaszak (zonder dop)

das net zo effectief als pepperspray,maar geen verboden wapen! en koop een ketting-vergrendeling voor op je deur?
Nou ik schat hem absoluut niet in dat hij me gaat lastigvallen, of ineens weer voor mn deur staat. Mijn intuïtie klopt vaak, dus daar moet ik nu maar vanuit gaan.

Mijn adres staat niet op internet. Maar hij weet mijn achternaam....als je iemand voornaam+ achternaam intik op google dan krijg je alle sites waar die naam in voorkomt.

Aangezien ik een topsportcarriere heb gehad kom ik op internet een aantal keer voor, bijv in krantenartikelen.

Hij weet welke sport ik heb gedaan, en blijkbaar is mijn volledige naam de enige die op internet met die sport wordt gelinkt zeg maar...en zo is hij achter mijn exacte woonplaats gekomen (ik had hem een stad in de buurt vertel)...en tja, in het telefoonboek ben ik ook de enige die in deze woonplaats voorkomt met mijn naam...dus het was niet zo heel moeilijk.

Idd beetje eng, ik was me er nog niet zo van bewust, maar ik zal nooit zomaar mn adres geven! Maar nogmaals, hij kwam ook echt over als een softie, dus ik denk niet dat hij iets gaat doen met mn adres!

JC_79_: een baard kan ook best..vind het soms ook best leuk staan als een man een paar dagen een baardje laat staan.

Maar dit was geen baardje...dit zag er serieus uit alsof er minstens 2 weken niets aan gedaan was. Was gewoon echt een bos haar! Zag er gewoon heel onverzorgd uit.

Ik ben misschien wel te naïef geweest....maar het blijft gek dat ik me zo heb vergist.
Voortaan niet meer direct je achternaam zeggen. Nergens voor nodig. Zeker niet in een eerste date. Juist door het vermelden van je achternaam kun je te traceren zijn. Immers op deze manier heeft die blinddate van je kunnen vinden. Je voornaam, leeftijd en woonplaats in zijn algemeenheid zijn voor eerste contact meer dan genoeg. Geen straatnaam, plaats waar je werkt, naam bedrijf waar je werkt etc. noemen. Het klinkt allemaal wat paranoia, maar je kunt jezelf beter in bescherming nemen dan dat er allerlei vreemden "zomaar" bij je op de stoep staan met alle gevolgen van dien. En nooit, nooit, nooit, nooit op een eerste date thuis ontmoeten. Niet bij hem als bij jou! Dat is vooral je eerste internetdategebod waar je je zelf aan moet houden.

Verder kan iets altijd tegenvallen, dat heb je nu eenmaal. Maar er zijn heel veel leuke mannen die die missers altijd wegstrepen. Dus niet opgeven en gewoon lachen om deze ontmoeting. Het zijn idd de leukste verhalen op feestjes en partijen.
hahahaha, ik heb ook zo'n leuke date ervaring. tijdje hartstikke leuk gemaild, en toen de date....

wat een afknapper....hij was slechts 3 jaar ouder dan ik, maar hij leek wel 10 jaar ouder....Niet eens in zijn gezicht, maar meer kleding en gedrag...

Hij zag ons al helemaal achter de geraniums zitten samen....

Ik heb hem vriendelijk uitgelegd dat het bij deze date zou blijven...kreeg ik de volgende dag nog een mail, dat het "met wat tijd best iets zou kunnen worden tussen ons....."

Dacht het niet.....
hoela hoelagirl.. ik kan jou eigenlijk wel goed begrijpen denk ik. "je moet dit niet doen en dat niet doen bij een internetdate.." Allemaal waar, maar we hoeven ook weer niet heel negatief te zijn. Heb ook een paar keer gedate na een tijd mailen hoor, na verloop van tijd heb je als weldenkend mens echt wel een idee wie of wat je voor je hebt en mag je jezelf best wat openstellen. De illusie dat iemand je niet kan achterhalen hoeven we niet te hebben. Ook zonder achternaam, maar in een goed contact mag dat geen bezwaar zijn.

Wat mij betreft wel 'vertrouwen'..

Als jij hem je adres niet hebt gegeven, dan mag ie van mij de hele dag op jou googlen en kan ie nog zo leuk zijn...maar zonder expliciete uitnodiging ineens voor je deur staan = einde verhaal !

jammer hoelagirl dat de lol er voor jou nu even vanaf is.. hoop tijdelijk..
eens met crazyinlove ik kwam ook mister right tegen nadat ik t date opgegeven had hahaha. Hij nodigde me uit voor een drankje en wilde eigelijk eerst nee zeggen, maar aangezien mn weekend toch niet al te spannend werd heb ik ja gezegd en nu zijn we 6 maanden bij elkaar hahaha
Hi Hoelagirl,

lees net je verhaal en moet er stiekem wel een beetje om lachen..hoe herkenbaar! En ook heel normaal, het hoort bij het (internet) daten, dat er af en toe wel eens iemand tussen kan zitten met wie het supergoed schijnt te klikken, maar dan blijkt in real life toch de welbekende vonk niet over te springen. Lichamelijke aantrekkingskracht,dat is er of dat is er niet.zoiets kan niet groeien,ben ik van overtuigd. Als je iemand wanstaltig vind de 1e date ,dan zal je hem niet ineens woest aantrekkelijk gaan vinden de 2e date.

Heb in het begin ook wel eens de "fout" gemaakt te lang te mailen met iemand en over de telefoon klikte het ook super,kon niet op..maar toen we elkaar zagen, meteen de 1e blik,was het van beide kanten duidelijk,dit is gezellig,maar meer niet..hij zag er leuk uit hoor en verzorgd,maar er was gewoon geen vonk. Erge teleurstelling, want de verwachtingen waren hoog gespannen na al die maanden mailen en bellen..dus dat doe ik ook niet meer..gewoon paar keer mailen, misschien keertje bellen en hup,afspreken. Heb nu ook totaal geen verwachtingen meer als ik een date heb, sterker nog,ik ga ervan uit dat het niks is en alleen maar tegenvalt,is ook niet goed, daardoor heb ik ook nooit zin in een 1e date..

Had vorige week weer eens een date via internet, ook totaal geen verwachtingen,maar bleek erg leuke vent, leuker dan op de mail of over telefoon(toen had hij zo´n rare stem, had het bijna afgezegd onze date). Blij dat ik toch heb doorgezet, komend weekend volgt een 2e date..!

Succes verder Hoelagirl met daten,gewoon op naar de volgende,eerljik zijnn tegen deze vent dat het niet gaat werken, dan heeft hij ook geen hoop meer.

Gr, Summergirl
hoi hoi,

nogmaals bdankt voor jullie reacties!

Ik had vanochtend een mail van hem..hij schreef dat ik er nog eens over na moest denken, en dat het zonde is om zoiets zo snel van de hand te doen.

Heb heel eerlijk teruggemaild dat ik totaal geen aantrekkingskracht voel..dat ik afgeknapt ben, en ik niet geloof dat dit op een volgende date ineens anders is.

Ik kon me nog net inhouden om te zeggen dat ie er totaal niet uit zag ;)

En bob_ wat jij ook zegt, een beetje vertrouwen moet je wel hebben. Ik had een sterk gevoel dat hij wel ok was. Maar ik heb hem straks wel gemaild dat ik het eigenlijk helemaal niet ok vond dat hij ineens voor mn deur stond, aangezien hij wist dat ik de 1e x absoluut niet thuis zou afspreken!

Maar goed...we blijven er om lachen. Ik vind het eigenlijk best hilarisch! Het internet daten ga ik nu even opgeven, ben er ff klaar mee...wie weet over een tijdje, of dat ik in real life iets leuks tegenkom.

Heb geen haast ;)
Hahha ik heb je hele topic doorgelezen en ik heb ook zoiets meegemaakt. Ook een blind date met een gozer die ik via internet had leren kennen.... Zag er ok uit op foto's maar in het echt... verschrikkelijk.... echt een afknapper... Ben toen maar snel weggegaan met een smoesje... Ik kon er achteraf wel om lachen hoor, echt hilarisch....

Maar ik heb net als jij het internetdaten opgegeven... Ik ben nu erachter gekomen dat het toch niks is voor me. Het is net wat jij zegt elke keer niks... Tuurlijk hoor ik ook succesverhalen maar het is niks voor me...
nee ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het internetdaten niet zo geweldig vind. Het valt mij op dat veel mensen zich anders voordoen..oude foto's, niet eerlijk zijn over uiterlijk enz.

Ik denk ook dat het niet wat voor mij is...denk dat ik er ook teveel van verwacht.

Maar het levert soms wel lachwekkende verhalen op ;)
quote:hoelagirl schreef op 18 december 2008 @ 21:02:

hoi hoi,

iedereen bedankt voor de reacties. Ik kan er nu echt om lachen, en de teleurstelling is een stuk verder verdwenen.

Nu ik jullie berichtjes heb gelezen besef ik ineens dat hij vrij opdringerg is geweest. Ik heb hem nooit mijn adres gegeven, omdat ik altijd ook tegen hem heb gezegd dat ik in de stad of in ieder geval openbare ruimte wil afspreken..niet bij mij thuis!

Hij heeft echter mijn adres kunnen achterhalen..omdat je mij kan 'vinden' via google...zo is hij achter mijn exacte woonplaats gekomen, hij wist mijn achternaam en via telefoonboek had ie mn adres. Ik vertrouwde hem wel, voor zover je dat kan inschatten..maar nu ik erover nadenk, denk ik ''nee ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk''.

maar dat was ook een grote reden dat ik afknapte, ik voelde me enorm voor het blok gezet en totaal overrompeld!

Daar komt dan dat hoofd bij..en ik had gegeten en gedronken!

Heb hem overgens vandaag gebeld, voicemail ingesproken..heb gemaild, maar krijg geen reactie. Denk dat hij boos, en verdrietig is!

Ik ga het daten nu ff opgeven...ik ben er klaar mee! Heb weinig dates gehad hoor laatste tijd, maar die ik heb zijn telkens niets! haha klinkt zieilig he

Oeii klinkt eng, iemand die je zo achterhaald.

Hij had jou moeten respecteren en moeten wachten totdat jij aangaf waar en wanneer jij wilde afspreken.

Verder qua daten: dat komt vast wel goed :D soms kom je gewoon iemand tegen haha.
@hoelagirl: ik reageer op je topic omdat je naam me bekend voorkwam..toen besefte ik dat jij een tijd terug vaak postte op mijn topic: 'ik wil met hem verder, maar zijn mijn redenen wel goed?'

Nu zie ik dat je aan het daten bent..kan ik daaruit concluderen dat je je relatie hebt beeindigd? En zo ja, voelt je keuze goed?

In ieder geval veel succes met alles!
hetzelfde gehad. op de foto zag ie er leuk uit. hij had een cam maar dat was een oudje dus wazig beeld.

in het echt was ie 10 kilo zwaarder en 10 kilo haar op mn zn hoofd lichter dan op de foto's. enorme afknapper.
Hey Feverine,

leuk om jou weer tegen te komen hier. Ik heb mijn relatie idd definitief verbroken..inmiddels alweer een tijdje geleden.

Ik zag ineens in dat hij totaal niet goed voor mij was, ineens viel het kwartje. Heb er geen moment spijt van gehad, klinkt stom maar ben zelfs blij dat ik van hem af ben!

Hoe is het met jou?
Eerste dates en afknappen.... sinds ik aan het daten ben geslagen genoeg meegemaakt haha

Zat niet te wachten op een date, tot er een op mn pad kwam. Uuuuuren msn, telefoon, smsjes... en ik was verliefd...verliefd tot over mn oren!

2 dagen later gingen we daten, naar de sauna. Hij haalde me op van het station, ik zag hem en dacht': oh jij bent het niet

De hele chemie was weg. Hij leek wel op zn foto's maar daar en uit de andere conversaties bleek niet hoe wanhopig hij was.

Hij probeerde van alles maar nee,... het was er niet van mijn kant. Later ontkende hij dat hij me zag zitten, geloof hem nog steeds niet. Hij was namelijk erg gepikeerd toen ik zei dat irl de vonk er niet was.

Of die ene jongen, die op msn geweldig is, supersmsjes stuurt...maar zn uiterlijk was het enige waar ik geen grip op kon krijgen. Toch een date gemaakt en het was erg gezellig, maar hij was te rustig voor me (of het waren zn zenuwen) zn uiterlijk viel me mee maar was het toch ook niet helemaal. Ben blij dat ik nu, zeker door deze date, weet dat ik toch behoorlijk uiterlijk gericht ben. Hij heeft wel door dat er niet meer in zit, een leuke vriend heb ik er wel aan over gehouden,

Of die kneus die ik eerst had afgezegd omdat ik naar het theater kon gaan, 2 dagen later toch maar gemeet en jemig wat een uberkneus!!!!!! Gingen naar een strandtent, hij keek erg vreemd op toen we wilden afrekenen en hij geen aandacht kreeg van de serveerster, waarop ik aan haar vroeg: als zij hebben afgerekend mogen wij daarna?

Was hij niet gewend... dream on! Ben daarna ook naar een vriend gegaan waar we de auto voor hadden geparkeerd. Die heeft mn avond nog opgeleukt haha, jemig wat een kneus was dat!

En voorlopig... zijn we niet uitgedate
Ananya, wat een heerlijke verhalen..haha!

Achteraf is het echt lachwekkend, maar als je verliefd bent is het toch wel een teleurstelling.

Ik weet nu echter wel dat je volgens mij meer verliefd wordt op een ideaalplaatje dat je in je hoofd maakt. Tenminste dat had ik, was niet verliefd, maar had wel gevoelens!

Ik zou trouwens nooit de 1e date naar de sauna gaan..denk dat ik me heel ongemakkelijk zou voelen!

Op naar de volgende date

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven