Gezondheid alle pijlers

Constante schouderbladpijn

27-09-2016 08:33 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al weken pijn onder mijn linker schouderblad. Het is een pijn die constant aanwezig is en erger is als ik lig. Ook lijkt het erger te worden wanneer ik eet. Er is een echo van de bovenbuik gemaakt die helemaal goed was. ( Ik slik Omeprazol , heeft geen effect op de pijn ) Het is een scherpe duwende pijn doe af en toe uitstraalt door mijn linkerarm naar het kuiltje van mijn elleboog.

Diagnose van de huisarts is spierpijn. De fysio kon eerst de precieze plek niet vinden , of het leek niet te reageren op haar massage. Maar afgelopen week duwde ze op een plek in mijn schouderblad en dat leek de plek. Volgens haar heeft het te maken met fixatie van spieren in de bovenrug ( spanning) Ze adviseert nu dry needling.

Ondertussen word ik echt gestoord van die scheurende , duwende pijn. Pijnstillers lijken niet te werken. De fysiotherapeut had laatst met kruistape de schouders gefixeerd maar dat hielp ook niet.

Het feit dat het door eten erger lijkt te worden vind ik raar. De pijn is er de hele dag en wordt niet erger door beweging.

Iemand hier de tip qua behandeling/verlichting ?
Ga terug naar je huisarts en laat je eventueel doorverwijzen naar een ziekenhuis als je de diagnose van de huisarts niet vertrouwt.
Heb ik gedaan. De mdl arts heeft een buikecho laten maken waar niets afwijkends op te zien was.
omeprazol, dat is toch een maagzuurremmer? (logisch dan toch dat het geen effect heeft op schouderbladpijn?)
De bovenbuik? Ik ben geen arts, maar is het niet logischer om naar de achterkant te kijken (longen bv) als je pijn bij je schouderblad hebt?

Als het echt een spier is, is trainen op een roeimachine misschien ook een idee. Maar bespreek het met de fysio.
.
Is je fysiotherapeut ook manueel therapeut?

Ik heb zelf regelmatig last van nek en rug met uitstralingen naar de hand. Mijn manueel weet precies waar het probleem zit op basis van de pijn die ik voel. Na een of twee sessies is het weer opgelost
Je schouder zit toch niet op je buik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De mdl arts heeft een bovenbuikecho laten maken om de alvleesklier te bekijken en te kijken of er galstenen zijn. Dat was niet aan de orde.

Ik slik Omeprazol tegen reflux , daar kun je ook schouderpijn van krijgen maar daar wordt het dus niet minder van.

Met roeien in de sportschool heb ik niet extra last. Wel wanneer ik mijn hoofd voorover buig ( kin op de borst) dan voel ik het trekken op de pijnlijke plek.

Longen heb ik niet aan gedacht. Geeft dat wekenlang continue pijn in je schouder en elleboog ?

Verder zijn er ook hartonderzoeken gedaan. Alles oke.

Iemand ervaring met dry needling ?
Toen ik een longontsteking had, werd het door de huisarts afgedaan als een verrekt spiertje. Want ik had geen koorts en hoestte niet. Dus ik zou er nog eens goed naar laten kijken.

Trek je bij het roeien wel goed je rug recht en schouders naar achteren aan het eind van de slag? Ik zie veel mensen dat niet doen, die roeien met kromme rug. Ze maken zo wel veel slagen per minuut
.
Hier ook pijn in linkerschouderblad. Heeft bij mij te maken met het strak aanspannen van een spier aan de voorkant van mijn schouder. Ooit begonnen in een stressvolle periode en nu moet ik dat afleren. Dus inderdaad veel bewegen ipv fixeren. Dat roeien is een goede tip.
Lastig... Staat je schouderblad iets af toevallig?

Zelf bleek ik neuralgische amyotrofie te hebben in mijn schouder, de pijn was de eerste weken echt niet te houden. Diagnose was pas na een half jaar, toevallig had ik een invallende neuroloog die de zeldzame aandoening toen wél gelijk herkende aan het iets afstaande schouderblad.

O wacht, ik lees nu dat je wel kan roeien. Dan zal het het bovenstaande niet zijn, dat gaat je dan echt niet lukken vanwege de pijn.
anoniem_131446 wijzigde dit bericht op 27-09-2016 09:06
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Ik heb al ruim een jaar om de week dry needling. Ik kan niet echt zeggen dat het helpt, maar mijn klachten zijn ook nogal complex, daar zijn ze in het ziekenhuis mee bezig. Als ik het niet doe dan wordt de pijn nog erger, het is een soort van onderhouden zodat het niet escaleert zeg maar. Het is niet echt mijn hobby, vaak heb ik dezelfde dag en de dag daarna nog wel wat meer pijn en stijfheid. Behandeling voelt wat raar, een soort schokjes. Soms voelt het ook wel pijnlijk. Ik ken mensen die er echt bij zweren en van hun klachten af zijn. Ik zou het dus gewoon proberen. De eerste keer vond ik het echt niets, had toen ook wat meer dagen pijn. Maar je went er snel aan.

Over je klachten en waar het vandaan kan komen kan ik verder niet zoveel zinnigs zeggen.
Laat je huisarts de slokdarm na laten kijken. Juist omdat het erger wordt met eten. Slokdarmkramp/spasme kan hevig uitstralen naar de schouder!
denkmetjehart
quote:second13 schreef op 27 september 2016 @ 09:31:

Laat je huisarts de slokdarm na laten kijken. Juist omdat het erger wordt met eten. Slokdarmkramp/spasme kan hevig uitstralen naar de schouder!Bij slokdarmkramp heb je toch aanvallen van vreselijke pijn en niet continu matige pijn?
.
Ik ben bekend met slokdarmspasmen, vandaar de Omeprazol. Maar geven die 24/7 scheurende pijnin je schouder ? Ik ken het meer als krampen in de rug. Slokdarmonderzoek vond de mdl arts niet nodig omdat er volgens hem geen andere diagnose uit zou komen dan reflux.

Bedankt allemaal , ik reageer later op de rest !
quote:impala schreef op 27 september 2016 @ 09:35:

[...]

Bij slokdarmkramp heb je toch aanvallen van vreselijke pijn en niet continu matige pijn?Dit bedoelde ik ook.
Misschien moet je alles anders gaan doen? Anders gaan zitten, tablet ipv laptop of andersom, laptop links ipv rechts, niet meer leunen op je hand? Spierpijnen horen dan vrij snel over te gaan. Je lichaam weet dan precies wat er nodig is om jou weer snel actief te krijgen, alleen moet je voorlopig de pijn niet meer tarten.

Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als het idd je spieren zijn en niet iets anders, ik heb baat bij dagelijks een foam roller te gebruiken voor mijn chronische rugpijn.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Even voor de mensen die vragen wat je buik met je rug te maken heeft: door prikkeling van je buikvlies in geval van een ontsteking, lekkend bloed of anderszins een probleem in de buikholte, kán er typische schouderpijn ontstaan. Het is dus heel goed dat er daarnaar is gekeken.

To, sorry ik heb verder geen tips maar bij zoveel pijn ging ik zonder te wachten weer terug naar de huisarts.
quote:Jarig_Jetske schreef op 27 september 2016 @ 09:01:

De mdl arts heeft een bovenbuikecho laten maken om de alvleesklier te bekijken en te kijken of er galstenen zijn. Dat was niet aan de orde.

Ik slik Omeprazol tegen reflux , daar kun je ook schouderpijn van krijgen maar daar wordt het dus niet minder van.

Met roeien in de sportschool heb ik niet extra last. Wel wanneer ik mijn hoofd voorover buig ( kin op de borst) dan voel ik het trekken op de pijnlijke plek.

Longen heb ik niet aan gedacht. Geeft dat wekenlang continue pijn in je schouder en elleboog ?

Verder zijn er ook hartonderzoeken gedaan. Alles oke.

Iemand ervaring met dry needling ?Ik heb ook vaak last van schouders/schouderbladen en ik ga hiervoor naar een trigger point therapeut. Bij mij blijken het hardnekkige spierknopen te zijn
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik heb jaren geleden ook eens vergelijkbare klachten gehad. Het bleek te komen door mijn schoudertas. Omdat deze nog wel eens van mijn schouder afgleed, ging ik verkrampt lopen om te zorgen dat de tas niet viel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven