Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.

Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.

Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.

Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Mark
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 15:07:

[...]

Ik dacht altijd dat zwembad in Thermae alleen badkleding was maar zie nu dat er ook badkleding dagen zijn in het weekend ook in de sauna

Mooi goede sauna!Er zijn ook bloot dagen, dat je ook in het zwembadgedeelte bloot moet.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:oudebaas schreef op 27 september 2016 @ 20:29:

[...]

Juist dat is het lekkerst, zeker in de winter. Heerlijk bloot afkoelen in de buitenlucht. Het liefst gevolgd door een duik in natuurlijk water zoals de Maarssenveense plas bij sauna Sereen.Of door de sneeuw rollen
quote:Dormouse schreef op 27 september 2016 @ 20:33:

[...]

Of door de sneeuw rollen

Helaas ligt er niet zo vaak sneeuw in Nederland...

Ik ben wel een paar keer op schaatstoetochten in Zweden geweest. Aan het einde van de dag dan heerlijk in de sauna, vaak warmer dan 100 graden, en daarna door de sneeuw rollen en het wak in
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 13:23:

Wat ik ook niet snap is dat ze op een mag dag mensen die zelf niet naakt willen wel confronteren met naakt. Vraag naaktgangers die dan gaan of ze willen rondlopen in badjas en een handdoek of hamamdoek willen dragen in de sauna. Nee jij snapt het niet en zal het ook nooit snappen. Sauna Is Niet Voor Jou.

Koop zo'n ding voor thuis, kun je lekker je wollen trui en spijkerbroek aantrekken.
quote:Dreamer schreef op 27 september 2016 @ 13:34:

En inderdaad: hoe koel ik lekker af met een badjas aan of handdoek om? "mag" ik van jou dan wel zo'n kilt aan, waarbij je alsnog geconfronteerd wordt met mijn borsten? Mogen borsten bij jou visie wel, of is dat ook iets engs?

Spekrolletjes onder de schouders, dat is pas eng.

En schimmelnagels, getver. Die kun je gewoon behandelen, waarom doen mensen dat niet ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:nerdopviva schreef op 27 september 2016 @ 13:37:

Is er ook een "bekrompen mensen, in het bijzonder MarkLl, worden geweigerd"-dag?

No shoes

No shirts

No MarkLi's
Dus nu wil Mark ook al dat iedereen zich aan hem aanpast als hij daar zit te zweten in zijn zwembroek.

Komt een beetje over als die tienerjochies die na gym alleen douchen in hun onderbroek én eisen dat de rest van de klas dat ook doet.
quote:impala schreef op 27 september 2016 @ 14:05:

[...]

Misschien komen daar vooral toeristen? Ik weet wel dat Cap d'Adge, het bekendste Franse naaktstrand, vooral een swingersplek is. Geen gewoon nudistenstrand.

En gewone saunas bestaan in elk geval niet, volgens vriendin.

Cap d'Agde heeft twee kilometer familiestrand.

Cap d'Agde heeft 80 meter sexstrand, en daarna nog 100 meter homostrand.

Daarna begint het kledingstrand, maar dat valt volgens mij alweer onder Marseillan-Plage.

Franse kinderen en pubers hebben tien weken zomervakantie, de ouders vijf weken. De resterende tijd brengen de pubers en kinderen door op de camping bij opa&oma, ook op Cap d'Agde. Er is een leuk animatieteam voor de kinderen, met in het hoogseizoen minstens zes medewerkers. De meeste medewerkers kennen we al jaren en zij doen hun best om het ook voor de kindertjes die ze niet kunnen verstaan leuk te maken.

Aangezien ik altijd in de zomer in Frankrijk ben bezoek ik daar geen sauna's. Veel te warm.
quote:willem1959 schreef op 27 september 2016 @ 15:28:

[...]

Daar zou ik nog wel eens heen willen. Eén groot seksfeest.

Kijken is altijd leuk, toch, Willem ?

quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 13:06:

[...]

Hoeven voor mij geen badkleding-sauna's speciaal te komen ben niet zo egoïstisch dat ik anders denkende uitsluit.

Meer verplichte badkleding dagen of bedekken met iets anders zou ook goed zijn.Wat is nou precies je punt? Je bedoeling van dit topic?
quote:Dormouse schreef op 27 september 2016 @ 16:32:

Even loepen, Willem is de creepy-buurman/foute oom van het forum die graag neerkijkt op all-you-can-eat schuren en in het weekend zijn "edele delen" in de stofzuiger hangt.

Erg vermakelijk maar om met een korrel zout te nemen dus En gluurt in sauna al nummer 2 die toegeeft.
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 22:40:

[...]

En gluurt in sauna al nummer 2 die toegeeft.
Maar goed- Badkleding-dagen voor wie niet naakt wil, en reguliere dagen voor wie dat wel wil. Simpel toch? Wat je liever wil mag ieder (gelukkig) zelf weten en fijn naar handelen.

Opgelost!
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 22:40:

[...]

En gluurt in sauna al nummer 2 die toegeeft.Beter lezen, hij wilde neuken op een Frans strand.
quote:Dormouse schreef op 27 september 2016 @ 22:49:

Maar goed- Badkleding-dagen voor wie niet naakt wil, en reguliere dagen voor wie dat wel wil. Simpel toch? Wat je liever wil mag ieder (gelukkig) zelf weten en fijn naar handelen.

Opgelost!Al een pagina of 15 geleden, maar TO probeert als een ervaren jehovagetuige ons te overtuigen van zijn gelijk en dat er meer badkledingdagen moeten komen. In álle sauna's en niet alleen doordeweeks. Weg met dat ranzige naakt!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

[...]

Beter lezen, hij wilde neuken op een Frans strand.Heb je in ieder geval geen scrubzout meer nodig.

[...]

Beter lezen, hij wilde neuken op een Frans strand.Of gluren naar neukerts op een Frans strand (of wel strand dan ook) Maar Willem is ook man, dus daar hoeft Mamilie niet bang voor te zijn, toch?
Later is nu
quote:cochise schreef op 27 september 2016 @ 21:51:

[...]

Wat is nou precies je punt? Je bedoeling van dit topic?

Ik wilde pijlen wat de alternatieven zijn voor badkleding in de sauna tijdens een mag dag.

Maar dan moet ik de hele tijd switchen tussen zwembroek aan uit.
quote:Snoesje666 schreef op 27 september 2016 @ 21:23:

[...]

Cap d'Agde heeft twee kilometer familiestrand.

Cap d'Agde heeft 80 meter sexstrand, en daarna nog 100 meter homostrand.

Daarna begint het kledingstrand, maar dat valt volgens mij alweer onder Marseillan-Plage.

Franse kinderen en pubers hebben tien weken zomervakantie, de ouders vijf weken. De resterende tijd brengen de pubers en kinderen door op de camping bij opa&oma, ook op Cap d'Agde. Er is een leuk animatieteam voor de kinderen, met in het hoogseizoen minstens zes medewerkers. De meeste medewerkers kennen we al jaren en zij doen hun best om het ook voor de kindertjes die ze niet kunnen verstaan leuk te maken.

Aangezien ik altijd in de zomer in Frankrijk ben bezoek ik daar geen sauna's. Veel te warm.

Aanvulling

Toch in de sauna geweest toen het regende op camping Heliomonde, in de buurt van Parijs. Geen seks gezien daar.
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 22:59:

[...]

Ik wilde pijlen wat de alternatieven zijn voor badkleding in de sauna tijdens een mag dag.

Maar dan moet ik de hele tijd switchen tussen zwembroek aan uit.

Niet echt dus. Die "kilt" kan, maar dan moet je er of mee douchen, of bloot douchen, of hannesen met een zwembroek.

Maar dat maakt toch ook al niet meer uit? Nu de badkleding dag beter beviel dan de mag dag?
quote:sophiax schreef op 27 september 2016 @ 16:34:

[...]

Precies dat dus, direct na een sauna een koude douche wordt zelfs afgeraden. Op een badkleding-mag-dag mensen verplichten zich te bedekken is dan ook idioot. Waarom zou dat een goed idee zijn? Of wil je naast sauna's met badkledingdagen en badkleding-mag-dagen ook nog sauna's met badkleding-mag-en-bloot-alleen-stiekem-dagen? Knap vermoeiend jouw hersenkronkels.

Ik weet redelijk zeker dat als er echt veel vraag was geweest naar badkledingdagen dat dat wel meer gebeurde. Van saunapersoneel begrijp ik juist dat ze het nauwelijks aanbieden omdat er gewoon weinig mensen komen.Er zijn al een paar andere forumgangers die aangaven dat veluwse bron badkleding dag veel drukker is dan zonder. Ik schat tijdens mijn bezoek tussen 200 -300 2 parkeerplaatsen waren vol en zijn geen kleine wie daar bekend is.
Ligt een beetje aan het soort sauna; een die bonnen slijt op VakantieVeilingen en meer een wellness dan alleen sauna is zijn inderdaad gruwelijk druk op zulke dagen. Andere, kleiner en minder bekend, zullen op zulke dagen minder publiek trekken.
quote:Dormouse schreef op 27 september 2016 @ 23:05:

[...]

Niet echt dus. Die "kilt" kan, maar dan moet je er of mee douchen, of bloot douchen, of hannesen met een zwembroek.

Maar dat maakt toch ook al niet meer uit? Nu de badkleding dag beter beviel dan de mag dag?

Nee bloot douchen is geen optie of ze moeten afgescheiden zijn met muur.

Enigste nadeel is dat mijn stretch zwembroek minder stretch geworden. Maar dat neem ik maar voor lief denk dat ik gek wordt van switchen tussen hamamdoek en zwembroek.
Maar waarom zou je switchen? Waarom nog een mag-dag als het niet alleen jou eigen bloot-zijn is wat je moeilijk vind, maar ook al die andere blote lijven om je heen?

Dan zijn badkleding dagen toch veel eenvoudiger?
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 23:06:

[...]

Er zijn al een paar andere forumgangers die aangaven dat veluwse bron badkleding dag veel drukker is dan zonder. Ik schat tijdens mijn bezoek tussen 200 -300 2 parkeerplaatsen waren vol en zijn geen kleine wie daar bekend is.

Veluwse bron ben ik nog nooit geweest, maar dat aantal saunabezoekers is toch heel normaal? Ik denk dat de gewoon-bloot-dagen beter bezocht worden. In Peize is de badkledingdag 1x per maand op dinsdag. Als zij denken meer gasten in een weekend te krijgen door badkleding toe te laten of te verplichten dan vermoed ik dat zij vanaf volgende week deze dagen in het weekend invoeren. Door een badkledingdag 1x per maand op een heel rustig moment te doen, trek je dan toch wat klanten die anders niet komen. Dat is natuurlijk heel wat anders dan dat badkledingdagen beter bezocht worden dan gewone dagen.

Van mijn vrienden gaat ongeveer 60% graag naar de sauna. We gaan soms met een groep vrienden, niks raars aan. De vrienden die niet naar de sauna gaan, sommigen inderdaad omdat ze naakt rondlopen niet fijn vinden, gaan ook niet naar badkledingdagen. Die gaan helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven