Mode & Beauty alle pijlers

Saunakilt

15-09-2016 10:49 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben laatst met mijn vrouw voor de eerste naar de sauna gegaan. Dit was op een badkleding mag dag. Wij zijn gegaan in bad textiel omdat wij niet naakt willen om verschillende redenen.

De dag was fifty fifty kwa geklede en ongeklede mensen. Wij merkte echter dat we boze blikken kregen van ongeklede gasten en er waren zelfs mensen die begonnen te lachen. Wij hadden eigenlijk verwacht dat deze dag veel meer mensen gekleed zouden gaan omdat het de enigste dag in de maand is dat badkleding is toegestaan en deze dag daarom zouden mijden. Er hebben zelfs geklaagd bij de receptie dat er mensen in badkleding rondliepen. We hadden achteraf het gevoel dat we de regels van de Sauna onderneming hadden overtreden terwijl dit niet het geval is. Wij hebben ons aan de stilte regels gehouden en altijd in de sauna netjes een handdoek gelegd dus wij hebben ons niet misdragen.

Desondanks bovenstaande is ons de dag goed bevallen en hebben we toch kunnen genieten en relaxen. Wij gaan binnenkort eens voor de eerste keer naar een verplicht badkleding dag en we gaan kijken of ons dit beter bevalt. Een nadeel is echter dat de locatie die aan onze wensen voldoet kwa faciliteiten ons 400 KM reizen kost op een dag.

Omdat we in de toekomst wellicht nog een keer dichter in de buurt naar deze badkleding mag dag willen gaan waren oplossingen aan het bedenken om de volgende keer boze blikken en ongemakkelijke situaties te vermijden.

Wij vonden op internet wellicht de oplossing: de saunakilt. Dit is een soort badhanddoek met elastiek. Onze bedoeling is dan zonder badtextiel de sauna in te gaan en deze saunakilt te dragen.

Je ziet eigenlijk op elke promotiefoto van een sauna mensen met een badhanddoek om.

Wij vragen ons echter af hoe ongeklede saunagangers hier tegen aan kijken. Zal dit beter geaccepteerd worden dan met badtextiel de sauna in?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Mark
En inderdaad: hoe koel ik lekker af met een badjas aan of handdoek om? "mag" ik van jou dan wel zo'n kilt aan, waarbij je alsnog geconfronteerd wordt met mijn borsten? Mogen borsten bij jou visie wel, of is dat ook iets engs?
Later is nu
quote:cellista schreef op 27 september 2016 @ 13:27:

Volgens mij ben je nu gewoon aan het trollen, maar vooruit: het is een badkleding-mag-dag. Dat betekent dat naakt dus nog steeds de standaard is. En dus mag je dan gewoon naakt rondlopen. Wil je daar niet mee geconfronteerd worden blijf je toch lekker weg? Het koelt toch niet lekker af in je badjas na de sauna.

Ik zou al nooit naar zo'n dag gaan omdat ik weet dat er dan mensen zoals jij rondlopen, met rare ideeën over naakt zijn. En daar hoef ik dan weer niet mee geconfronteerd te worden.

Dank je maar helaas blijven er ook veel niet weg.

Misschien heb ik dit dan in ieder geval nu bereikt dat er naaktgangers die dit topic lezen zullen wegblijven van de mag dagen.
Is er ook een "bekrompen mensen, in het bijzonder MarkLl, worden geweigerd"-dag?
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 13:36:

[...]

Dank je maar helaas blijven er ook veel niet weg.

Misschien heb ik dit dan in ieder geval nu bereikt dat er naaktgangers die dit topic lezen zullen wegblijven van de mag dagen.Ik wist niet eens dat er 'mag dagen' bestonden, maar als ik op zo'n dag langskom, dan ga ik gewoon naar binnen. Ik heb geen last van jouw badkleding, daar heb je zelf last van.
Later is nu
En mocht ik ooit bij mijn sauna(s) komen en er blijkt een badkledingdag te zijn (die zijn gelukkig meestal niet op zondag, eerder op dinsdagavond ofzo) dan stap ik weer in de auto en zoek een andere sauna, waar ik wel gewoon mag recreëren, zoals de sauna bedoeld is. Er zijn er genoeg in de omgeving, gelukkig.
Later is nu
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 13:06:

[...]

Hoeven voor mij geen badkleding-sauna's speciaal te komen ben niet zo egoïstisch dat ik anders denkende uitsluit.

Meer verplichte badkleding dagen of bedekken met iets anders zou ook goed zijn.

Alleen dat gaat niet lukken. De meeste sauna's die ik ken kwamen er na een paar maanden achter dat ze op de badkleding dagen verlies leden. Er komen dan veel minder mensen dat op gewone doordeweekse dagen.

Dus mocht je nog naar een badkledingdag willen, zijn ze schaars.

De sauna in Peize (bij Groningen) heeft er nog een, elke eerste dinsdag van de maand.
quote:Dreamer schreef op 27 september 2016 @ 13:38:

[...]

Ik wist niet eens dat er 'mag dagen' bestonden, maar als ik op zo'n dag langskom, dan ga ik gewoon naar binnen. Ik heb geen last van jouw badkleding, daar heb je zelf last van.

Haha idd, mee eens!

Maar vind mag dagen sowieso raar eigenlijk. Gewoon of badkleding of naakt en geen combi

Maar mark je kan ook naar sanadome ofde bonte wever mag je gewoon lekker met badkleding aan alle dagen
quote:Dreamer schreef op 27 september 2016 @ 13:34:

En inderdaad: hoe koel ik lekker af met een badjas aan of handdoek om? "mag" ik van jou dan wel zo'n kilt aan, waarbij je alsnog geconfronteerd wordt met mijn borsten? Mogen borsten bij jou visie wel, of is dat ook iets engs?

Je kunt toch een koude douche nemen? Alleen borsten vind ik al minder naakt en kun je ook makkelijk even een arm over heen leggen als je in de sauna ligt.

Het is alleen het onderstuk bloot.
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 13:45:

[...]

Je kunt toch een koude douche nemen? Alleen borsten vind ik al minder naakt en kun je ook makkelijk even een arm over heen leggen als je in de sauna ligt.

Het is alleen het onderstuk bloot.

bij de sauna wordt aangeraden eerst even (buiten) rond te lopen om wat af te koelen, daarna het douchen. Alleen een koude douche koelt niet echt af. Eventjes, maar je spieren zijn diep van binnen warm, juist als je zonder badjas/handdoek loopt of zit, koelt dat verder af, anders blijf je veel langer warm.

En met dit weer zit ik graag op de zonnebedjes buiten, naakt ja.

dus borsten zijn ook al 'eng'. Ik moet ze zelfs bedekken
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 27 september 2016 @ 13:50:

[...]

bij de sauna wordt aangeraden eerst even (buiten) rond te lopen om wat af te koelen, daarna het douchen. Alleen een koude douche koelt niet echt af. Eventjes, maar je spieren zijn diep van binnen warm, juist als je zonder badjas/handdoek loopt of zit, koelt dat verder af, anders blijf je veel langer warm.

Nee dat zei ik niet. Ik ben daar wel aan gewent van het strand van kleins af aan.

Gaat mij alleen om dat laatste stukje wat je compleet naakt maakt.
quote:Dreamer schreef op 27 september 2016 @ 12:37:

[...]

Nou, er zijn heel veel Franse naturistencampings en stranden, kennelijk weten ook veel Fransen wel dat naakt niet hetzelfde is als seks. En anderen komen daar dan misschien achter, net als dat MarkLi dat zou kunnen leren.

Misschien komen daar vooral toeristen? Ik weet wel dat Cap d'Adge, het bekendste Franse naaktstrand, vooral een swingersplek is. Geen gewoon nudistenstrand.

En gewone saunas bestaan in elk geval niet, volgens vriendin.
.
Nou, Cap d'Agde heeft ook een heel groot familiestrand hoor, zonder het swingen.
Later is nu
quote:Pepermint_Patty schreef op 27 september 2016 @ 13:43:

[...]

Alleen dat gaat niet lukken. De meeste sauna's die ik ken kwamen er na een paar maanden achter dat ze op de badkleding dagen verlies leden. Er komen dan veel minder mensen dat op gewone doordeweekse dagen.

De sauna in Peize (bij Groningen) heeft er nog een, elke eerste dinsdag van de maand.Elysium (Bleiswijk) en Thermae 2000 (Valkenburg) ook. Het is onmogelijk dat TO 200 km moet reizen om naar een badkledingdag te kunnen.
quote:Pepermint_Patty schreef op 27 september 2016 @ 13:43:

[...]

De sauna in Peize (bij Groningen) heeft er nog een, elke eerste dinsdag van de maand.
Later is nu
quote:nerdopviva schreef op 27 september 2016 @ 14:51:

[...]

Elysium (Bleiswijk) en Thermae 2000 (Valkenburg) ook. Het is onmogelijk dat TO 200 km moet reizen om naar een badkledingdag te kunnen.

Vanuit Noorwegen kan dat nog best een eindje zijn hoor

Maar er zijn zeker meerdere sauna's over het hele land verspreid die het aanbieden. En een keer door de weeks een dagje ervoor vrijnemen is ook niet onmogelijk of extreem vergezocht...
quote:nerdopviva schreef op 27 september 2016 @ 14:51:

[...]

Elysium (Bleiswijk) en Thermae 2000 (Valkenburg) ook. Het is onmogelijk dat TO 200 km moet reizen om naar een badkledingdag te kunnen.

Ik dacht altijd dat zwembad in Thermae alleen badkleding was maar zie nu dat er ook badkleding dagen zijn in het weekend ook in de sauna

Mooi goede sauna!
quote:Dreamer schreef op 27 september 2016 @ 14:06:

Nou, Cap d'Agde heeft ook een heel groot familiestrand hoor, zonder het swingen.Daar zou ik nog wel eens heen willen. Eén groot seksfeest.
quote:willem1959 schreef op 27 september 2016 @ 15:28:

[...]

Daar zou ik nog wel eens heen willen. Eén groot seksfeest.En iedereen maar roepen hier....
Even loepen, Willem is de creepy-buurman/foute oom van het forum die graag neerkijkt op all-you-can-eat schuren en in het weekend zijn "edele delen" in de stofzuiger hangt.

Erg vermakelijk maar om met een korrel zout te nemen dus

Precies dat dus, direct na een sauna een koude douche wordt zelfs afgeraden. Op een badkleding-mag-dag mensen verplichten zich te bedekken is dan ook idioot. Waarom zou dat een goed idee zijn? Of wil je naast sauna's met badkledingdagen en badkleding-mag-dagen ook nog sauna's met badkleding-mag-en-bloot-alleen-stiekem-dagen? Knap vermoeiend jouw hersenkronkels.

Ik weet redelijk zeker dat als er echt veel vraag was geweest naar badkledingdagen dat dat wel meer gebeurde. Van saunapersoneel begrijp ik juist dat ze het nauwelijks aanbieden omdat er gewoon weinig mensen komen.
quote:Dormouse schreef op 27 september 2016 @ 16:32:

Even loepen, Willem is de creepy-buurman/foute oom van het forum die graag neerkijkt op all-you-can-eat schuren en in het weekend zijn "edele delen" in de stofzuiger hangt.

Erg vermakelijk maar om met een korrel zout te nemen dus En een groot fan van blote tetten op het strand van jonge dames.
quote:Bosbessen schreef op 27 september 2016 @ 17:04:

[...]

En een groot fan van blote tetten op het strand van jonge dames. Was dat niet in de Lidl? Bungelende borstjes bij het melkschap? Of allebei? Hem kennende gok ik het laatste hahaha
quote:Dormouse schreef op 27 september 2016 @ 17:12:

[...]

Was dat niet in de Lidl? Bungelende borstjes bij het melkschap? Of allebei? Hem kennende gok ik het laatste hahaha Ik geloof allebei! Willeeem?
quote:MarkLI schreef op 27 september 2016 @ 15:07:

[...]

Ik dacht altijd dat zwembad in Thermae alleen badkleding was maar zie nu dat er ook badkleding dagen zijn in het weekend ook in de sauna

Mooi goede sauna!Het complex is mooi, maar daar heb ik dus m'n ervaring met 'badpak in de sauna' opgedaan. *ril*
Later is nu

[...]

dus borsten zijn ook al 'eng'. Ik moet ze zelfs bedekken Juist dat is het lekkerst, zeker in de winter. Heerlijk bloot afkoelen in de buitenlucht. Het liefst gevolgd door een duik in natuurlijk water zoals de Maarssenveense plas bij sauna Sereen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven