Treinreis Adam-paris

27-09-2016 18:13 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via Thalys ben ik 150 euro kwijt voor een retourtje. Heeft iemand een site oid om het goedkoper te fixen?
Voor wanneer?
Wat je kunt doen is naar Brussel-Zuid gaan en via IZY (de budget-thalys) reizen. Maar de IZY rijdt heel beperkt en je hebt natuurlijk nog wel de kosten Amsterdam - Brussel-Zuid. Dat kan met de internationale trein, maar het is betwijfelbaar of je dan echt goedkoper uit bent.
Met Eurolines kun je voor 24 euro van Amsterdam naar Brussel en terug. De reistijd is ongeveer 4 uur per reis.
Flixbus?
Flixbus idd! Volgens mij zit je dan voor 19 euro in Parijs...
Op marktplaats staan ook Thalys tickets te koop. Maar de bus is goedkoper. Die vertrekt vanaf Sloterdijk en doet er ca 7,uur over geloof ik.
.
Soms is vliegen ook goedkoper dan de trein
.
De gewone train ipv de Thalys is ook goedkoper.
Thalys tickets (en andere internationale treinreizen) zijn het goedkoopst als je strak drie maanden voor de vertrekdatum boekt. Naar Parijs kun je dan voor een euro of 60-70 retour.

Misschien heb je daar nu niets meer aan, maar voor een eventuele volgende keer wellicht.
Kijk inderdaad op Marktplaats voor mensen die hun Thalys-ticket willen doorverkopen. Ik weet even niet meer zeker of dan ook het geslacht moet kloppen (M/V) en of ze daarop controleren... op naam in ieder geval niet toen ik laatst in de Thalys zat... de controleerden eerst het ticket en pas een uur later de paspoorten (zonder die naast ticket te houden).

Ook zou je kunnen kijken hoeveel een 1e klas Thalys ticket nu kost, wie weet wel minder dan €150 retour omdat mensen daar niet zo gauw kijken.

En inderdaad wat Stippensokken zegt.... ik ken mensen die ervoor wakker blijven tot middernacht stipt 92 dagen voor de datum, om gauw die goedkope tickets te scoren voordat die op zijn... kan soms hard gaan. En dan voor de terugreis weer hetzelfde liedje, paar dagen later weer om middernacht de terugreis scoren.
You can never have too many hats, gloves and shoes
-
quote:impala schreef op 27 september 2016 @ 18:52:

Soms is vliegen ook goedkoper dan de trein Soms wel, alleen moet je dan niet vergeten de kosten én de tijd mee te rekenen naar Schiphol, en vanaf het vliegveld buiten Parijs de stad in.
quote:patsy--stone schreef op 27 september 2016 @ 19:12:

[...]

Soms wel, alleen moet je dan niet vergeten de kosten én de tijd mee te rekenen naar Schiphol, en vanaf het vliegveld buiten Parijs de stad in.

Klopt, sneller is het niet. Maar ik woon een half uurtje van Schiphol en mijn logeeradres ligt aan de metrolijn naar vliegveld Parijs dus ik doe t nog wel eens.

Ik weet nooit drie maanden tevoren wanneer ik precies weg wil.
.
Met de prijzen kalender kun je toch gewoon een reis van 35 euro boeken? 8 en 9 oct hebben nog kaarten.

Als je persé op een bepaald tijdstip wilt dan kost het wat. Maar met een vliegtuig ben je ook afhankelijk van wanneer ze vertrekken. Ik zou dus gewoon een ander tijdstip kiezen en lekker 3 uur ipv 6 uur reizen.
Kijk op de site van de eurolines, flixbus, megabus

Met de trein van Amsterdam naar Lille en dan met de ouigo www.ouigo.com ( 15 € ) naar Marne la vallee en dan de rer naar Parijs .

Kijk op verschillende Facebook groepen, daar bieden ze genoeg tickets aan.

Of www.trocdestrains.com of van de thalys https://www.thalys.com/fr/fr/offres-et-tarifs/tickup
Bij de thalys is het inderdaad 3 maanden (en nu zelf 6 met alle acties) van te voren boeken of ongeveer ander halve week van te voren. Soms heb je dan in een keer hele goedkope tickets.

Ik zou geen treintickets op marktplaats kopen, want als je wel een keer goed gecontroleerd wordt dan ben je toch echt de sjaak.

Anders blablacar, dus liften via website, dat doe ik altijd op het laatste moment, echt super leuk en gezellig kost tussen de 25 en 42 euro (ligt aan de bestuurder). Veilig en als je een goede auto kiest ook confortabel.

Vliegtuig is ook wel eens goedkoop, maar ligt idd aan wanneer je wilt.

De bus is mijn laatste optie, want die doet er volgens mij 7 uur of langer over.
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Nooit weer met Eurolines. Eén keer, nooit weer.

In Perpignan kwam de bus vijf uur !!!!! te laat en wilde me vervolgens niet meenemen omdat ik niet op de passagierslijst zou staan. Nou, steek die lijst maar waar de zon nooit schijnt, dit ticket heb ik keurig gekocht in Montpellier en vervalt niet omdat jij vijf uur te laat bent. En mij 's avonds in het donker daar achterlaten ? Malloot van een vent. Uiteindelijk "mocht" ik toch mee.

Overvolle bus, traag gehobbel, wat een drama.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nooit problemen met eurolines gehad... Flixbus is ook oké, meer ruimte én WiFi
De trein is nou typisch een voorbeeld van wat er gebeurt als je dingen alleen aan de overheid over laat.

NS en SNCF (allebei staatseigendom) hebben monopolie. Daarom blijft het belachelijk duur.

Ieder ander vervoermiddel is goedkoper, flexibeler en beter. Toch gaan er jaarlijks miljarden subsidie naar de spoorwegen en niet naar al die andere vervoersmiddelen. Daarbij doen ze alsof het goed voor het milieu is, maar ondertussen rijden die dingen gewoon op Franse atoomenergie.

Met je eigen auto is het veel goedkoper, sneller (want je gaat van deur tot deur)

Met de bus heb je gewoon wèl wifi en is werkelijk spotgoedkoop

Met het vliegtuig gaat het sneller en goedkoper.
Ik weet niet of het vliegtuig wel echt sneller is van centrum naar centrum. En goedkoper ligt aan de kosten die je moet maken van en naar het vliegveld, en hoe ver van tevoren je koopt.

Los van kosten/tijd vind ik vliegen veel minder comfortabel dan trein of auto. Krappe stoel, vieze aircolucht, veel korte stukjes reizen en lopen en weer reizen ipv gewoon instappen, en weer uitstappen op de bestemming... En gedoe met je bagage (gewicht, vloeistoffen, nagelschaartje, extra kosten voor ruimbagage) en controles enzo.

En de bus ook erg oncomfortabel, maar da's ook omdat ik relatief snel wagenziek word. Meestal ook behoorlijk krappere stoelen dan in de Thalys en naar de wc vind ik ook lastiger in wiebelende bus.

Dat alles weeg ik ook mee wanneer ik vervoermiddelen vergelijk, niet alleen hoeveel euro het kost. Maar dat is ook voor iedereen weer anders natuurlijk... toen ik arme student was koos ik wel voor een ellenlange busreis om een tientje uit te sparen.
quote:jo12345 schreef op 27 september 2016 @ 22:32:

De trein is nou typisch een voorbeeld van wat er gebeurt als je dingen alleen aan de overheid over laat.

NS en SNCF (allebei staatseigendom) hebben monopolie. Daarom blijft het belachelijk duur.

Ieder ander vervoermiddel is goedkoper, flexibeler en beter. Toch gaan er jaarlijks miljarden subsidie naar de spoorwegen en niet naar al die andere vervoersmiddelen. Daarbij doen ze alsof het goed voor het milieu is, maar ondertussen rijden die dingen gewoon op Franse atoomenergie.

Met je eigen auto is het veel goedkoper, sneller (want je gaat van deur tot deur)

Met de bus heb je gewoon wèl wifi en is werkelijk spotgoedkoop

Met het vliegtuig gaat het sneller en goedkoper.

De trein is echt het snelst. Met de auto doe ik er minstens 6 uur over, meestal langer. Heb ook wel eens heel lang in de file gestaan terwijl de tgv voorbij zoefde. Goedkoop is het ook niet als je alleen bent. Ik ben makkelijk 100 euro benzine kwijt en 30 euro tol voor een retourtje.

Vliegtuig kost ook meer tijd, reizen naar en wachten op Schiphol is twee tot drie uur en de metro naar Parijs kost ook bijna een uur.

Misschien is de auto sneller als je bij de Belgische grens woont.
.
[dubbel
.
Het is gelukt, boeken vanaf Rotterdam was het antwoord. Scheeld €60.
Wat een verschil zeg. Ga ik voortaan ook eens naar kijken. Al is Amsterdam-Rotterdam wel een rottraject met de trein.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven