man en drugs

19-12-2008 12:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag vragen wat jullie hiervan denken:

Ik ben 4 jaar getouwd met een hele lieve man, we hebben samen een zoontje en hebben het verder erg leuk samen.

Ik ben er 2 jaar geleden achter gekomen dat mijn man regelmatig (met tussenpozen van een paar mnd) drugs gebruikt. Het gaat om cocaine en hij snuift het. Tussendoor gaat het maanden goed, maar zodra hij een probleem krijgt grijpt hij naar de drugs. Hij heeft een verleden van veelvuldig drugs en drank gebruik.

Ik wil dit dus niet accepteren! Vanwege mijzelf en mijn zoontje vind ik dat hij moet stoppen. Het kost natuurlijk veel geld en ook wil ik niet dat mijn kind opgroeit in een huishouden waarin drugsgebruik normaal is.

Ik heb hem nu een paar keer betrapt (envelopjes in zijn broekzak) en ben nog veel vaker wantrouwig. Soms blijkt dat ik het mis heb hoor, want we hebben testen in huis (hoe triest) die event gebruik van cocaine kunnen aantonen. Meestal is de test negatief en mijn man werkt altijd mee.Door zijn verleden en het gelieg eom heen kan ik heel moeilijk vertrouwen in hem hebben. Hij belooft altijd beterschap en doet echt zijn best, werkt hard voor ons en is een zeer lieve vader, maar elke paar maanden komt dit probleem opspelen en ik kan het niet accepteren.

Wat vinden jullie? Ik denk er steeds vaker aan om bij hem weg te gaan, maar heb natuurlijk ook onze zoon nog die echt stapelgek op zijn vader is en ik ook....

liefs anna
quote:anna2126 schreef op 20 december 2008 @ 06:50:

Nastik, ik snap wat je bedoelt dat mensen wel over drugs vallen en niet over mannen die lopen te zuipen, hoor. Alcohol is maatschappelijk veel meer geaccepteerd. Alleen vind ik cocaine op de grond in een huis met een peuter gewoon te ver gaan. ik wil mijn kind niet met drugs op laten groeien.

Nou, dat zou mij ook mijl- en mijl te ver gaan!

Trouwens, overmatig drankgebruik ook, zou ook niet willen dat mijn peuter tussen de bierflesjes door kruipt...
Voor je kind moet je echt grenzen gaan stellen. Oke dan gebruikt hij maar het spul komt never nooit niet in huis. Vind je het wel dan zonder pardon hem op straat flikkeren.

Je kind zou het maar in handen krijgen, dat vergeef je jezelf toch nooit!

Ik snap niet dat je dat tolereert.

Mijn vriend heeft ook een drugsverleden maar als mijn kind in gevaar zou komen dan kies ik toch echt voor mijn kindje!

Zoek gewoon hulp of maak in ieder geval de afspraak dat het spul niet in huis komt. Dan bewaart ie het maar in de schuur of auto ofzo.

Hij is vast creatief genoeg.
Mss moeten we de rollen even omdraaien. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom man gebruikt. In mijn ogen is hij nog verslaafd en weet jij de helft nog niet. Mijn ex, lees ex, gebruikte ook meer dan ik door had. Stiekem zijn ze..

Het gaat erom wat jij wilt. Blijkbaar speelt dit al jaren en niets helpt. Het lijkt mij simpel, je hebt een kind dus wegwezen.. Klinkt hard maar hij stopt niet omdat jij dat zo graag wilt. Ten eerste ben je moeder, ik zou het wel weten..
quote:anna2126 schreef op 20 december 2008 @ 06:50:

Nastik, ik snap wat je bedoelt dat mensen wel over drugs vallen en niet over mannen die lopen te zuipen, hoor. Alcohol is maatschappelijk veel meer geaccepteerd. Alleen vind ik cocaine op de grond in een huis met een peuter gewoon te ver gaan. ik wil mijn kind niet met drugs op laten groeien.

liefs anna

Nee, dat is absoluut niet acceptabel!

Als ik zo je toelichting lees, vind ik het een moeilijk probleem. Op het eerste gezicht lijkt het geen 'ernstig' gebruik met verslaving, maar hij gaat er ook niet echt zorgvuldig mee om.

Ik weet niet zo goed wat je er dan mee moet. Op de één of andere manier krijg ik de indruk dat jullie relatie wel heel tof is, maar dat dit een behoorlijk issue is, waardoor je tijwfels aan de leukheid krijgt.

Vallen er geen afspraken of ietwat gestructureerd gebruik te maken?

Weekendje met de mannen weg, als het dan echt noodzaak en voor de leuk is en niet om problemen te versnuiven, en absoluut/helemaal niet thuis gebruiken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven