Wie is Suzie Q?

20-12-2008 18:51 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een nummer van Creedence Cleerwater Revival,

een zangeres,

een salsa-danspasje

en er is een film die zo heet.

Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? Wie was de 'eerste' Suzie Q? Waardoor is die naam zo beroemd geworden? Google komt alleen met meer Suzie-q's maar heeft geen antwoord op mijn vraag. Iemand die het weet?
Ik vind hier dingen van.
Suzie Q (or Suzy Q) is the name of a dance step in the Big Apple, Lindy Hop, and other dances. In line dances this step is also known as Heel Twist (actually refers to step 2) or Grind Walk. The step is also used in jazz dance, and in Salsa shines.

The step originated from a novelty dance of 1930s with the same name addressed in the 1936 song Doin' the Suzie-Q by Lil Hardin Armstrong.

An obituary published in the Salt Lake Tribune on Sept. 21, 2008 for Susie Jane Dwyer (maiden name Quealy) (4/24/1915 - 9/17/2008) of San Francisco makes the claim that "The popular song hit of the era, 'Doin' the Susie Q' was written in her honor."
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Een sexclub bij mij in de straat heet zo...
Ik heb ooit te horen gekregen dat ik erg aan Suzie Q doe denken. Dat leverde me dezelfde vraag op die jij nu stelt. Een kennis van me wist me te vertellen dat het een bovengemiddeld geile hoer was, met Aziatische trekken. Maar of dat waar is, weet ik niet. Kan ook zijn gore interpretatie zijn geweest. :puke:

Zo, daar heb je lekker niks aan he?
Klopt dan wel weer met mijn sexclub..
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 december 2008 @ 19:10:

Klopt dan wel weer met mijn sexclub.. Ja, en bedankt, Kees!
ik ken het dan weer van Bobbie mc Ferrin...
Suzy Q's are a brand of pastries developed by Hostess, with crème filling (similar to that of a Twinkie) sandwiched between either chocolate or banana-flavored cakes. They were invented in 1961 and took their name from the daughter of Continental Baking Company Vice President Cliff Isaacson.

Ook nog!
Suzie Quatro?

plakken gaat niet, mss een link wel?

ik heb zo'n beetje 5 verschillende manieren geprobeerd, maar plakken lukt niet (meer).
quote:DorothyGale schreef op 20 december 2008 @ 19:05:

Ik heb ooit te horen gekregen dat ik erg aan Suzie Q doe denken. Dat leverde me dezelfde vraag op die jij nu stelt. Een kennis van me wist me te vertellen dat het een bovengemiddeld geile hoer was, met Aziatische trekken. Maar of dat waar is, weet ik niet. Kan ook zijn gore interpretatie zijn geweest. :puke:

Zo, daar heb je lekker niks aan he? Dit heb ik ook gehoord inderdaad.
Hier heeft ze een website http://www.misssuzieq.com/

hahaha, geinig! Nee, die foto hierboven ben ik niet ;)

Ik heb al heel lang deze bijnaam met een "T" erachter omdat men mij zo schattig vond...

QT van cute, ja erg vergezocht, maargoed. En het komt inderdaad van een liedje Oh SuzyQ baby I love you
Het wordt alleen maar raadselachtiger .
Ik vind hier dingen van.
Dat is juist het leuke, achter een onbekend mysterie (goh, dubbel) proberen te komen en dat dan blijkt dat er duizenden mysteries uit voortkomen!
Suzie Q was er al eerder dan het liedje!
Geile dame

Ik vind het leuk, suzie cute, ha ha! goed gevonden SuzieQT!
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 december 2008 @ 18:58:

Een sexclub bij mij in de straat heet zo...

Hee, zit ie bij jou, naast een snackbar ( met naam van de zeegod)??

Suzie Q is de vrouwelijke versie van John Doe, of was dat nu Jane Doe?
quote:lonki schreef op 20 december 2008 @ 22:43:

[...]

Hee, zit ie bij jou, naast een snackbar ( met naam van de zeegod)??

Wel naast een snackbar, geen idee hoe die heet, vlak bij het station?
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 december 2008 @ 01:13:

[...]

Wel naast een snackbar, geen idee hoe die heet, vlak bij het station?Jep, moet ik nu "buur(T)vrouw" zeggen?
Er was ook een telefilm die Suzie Q heette, met Carice van Houten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven