Zeewolde, wonen, ervaringen gevraagd

01-10-2016 20:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva forummers

Zijn er toevallig mensen die in Zeewolde wonen? hebben gewoond?

Mag ik vragen hoe dit bevalt?

Is het erg ons-kent-ons? Hoe is de sfeer?

Wat vind jij de grote voordelen en nadelen?

Wij wonen nu in almere, en willen net buiten almere gaan wonen.

Zeewolde heeft veel groen, daar houden we wel van... maar verder ken ik zeewolde totaal niet, en wil heel graag ervaringen van anderen horen

dank je wel alvast
Leuke vraag want ik kom er soms en alleen maar om te werken, dat is in een bosgebied. Dat gedeelte vind ik erg rustgevend. De woonplaats zelf ken ik dus niet.
Ja, er blijkt veel groen/bosgebied te zijn inderdaad, trekt mij wel ! en veel water / strandje

wel is het wat afgelegen..
Ik vind het een doods tochtgat in het midden van nergens. Maar ik heb er nooit gewoond, wel veel op bezoek geweest.
.
Ik wilde je een pb sturen Horizon, maar dat kan niet...?
Een vriendin van mij is er gaan wonen, kwam ook uit Almere.

Mensen zijn er vriendelijk, toegankelijk en het is vooral 'dorps', zeker in vergelijking met Almere.

Centrum is oké, meeste winkels zitten er.

Zij vindt het er fijn!
Ik heb er kennissen. Het ligt mooi, maar het dorp zelf is weinig aan. Het is eigenlijk een grote Vinex-wijk.
atjuuh wat gek dat dat niet kan, ik probeer het even bij jou

harley: leuk om te horen! wij zoeken dus idd een meer dorps gevoel ;)

patchouli, ja vinex wijk klinkt dan weer heel erg verkeerd in mijn oren haha,
Euh niet om het een of ander maar heel Flevoland is toch een soort Vinex provincie?
We hebben onze boot er een keer aangelegd. Ik vind het een zielloze dooie boel. Het is zo nep, nieuw en gekunsteld. Geen historie en geen sfeer. Alles dertien in een dozijn henk en ingrid hollands. Met een winkelstraat met een Blokker, een Etos en een Bakker Bart. Brr.
Familie van mij woont er dus ik ben een beetje bekend. Ik zou er zelf nooit willen wonen, maar dat geldt voor heel Flevoland. Ik vind het grauw en zielloos. Maar als je uit Almere komt kan ik me voorstellen dat Zeewolde een verbetering is
Ik ben er opgegroeid. Grootste nadeel: slechte OV verbinding. Met de auto is het prima te doen, maar met de bus naar Harderwijk/Nijkerk/Almere (dichtstbijzijnde treinstations) is verschrikkelijk, vooral in de avonden en weekenden.
En ik weet niet of je kinderen hebt? Maar er is alleen een middelbare school voor vmbo-tl en onderbouw havo/vwo. Dus als je kind naar havo of vwo gaat moet hij uiteindelijk in Harderwijk naar school. En krijgen ze dus ook daar vrienden, gaan daar stappen etc. Kan onpraktisch zijn.
quote:daneli schreef op 03 oktober 2016 @ 22:22:

Familie van mij woont er dus ik ben een beetje bekend. Ik zou er zelf nooit willen wonen, maar dat geldt voor heel Flevoland. Ik vind het grauw en zielloos. Maar als je uit Almere komt kan ik me voorstellen dat Zeewolde een verbetering is Ik zou honderd keer liever in Almere wonen dan in Zeewolde. Almere bruist, vergeleken met Zw. En is veel beter bereikbaar.
.
quote:impala schreef op 03 oktober 2016 @ 23:10:

[...]

Ik zou honderd keer liever in Almere wonen dan in Zeewolde. Almere bruist, vergeleken met Zw. En is veel beter bereikbaar.

En je bent veel sneller de polder uit, ook een groot voordeel lijkt me.

Lijkt me verschrikkelijk wonen overigens. Ik houd wel van wat karakter, ook in een binnenstad en woonwijk. Niet alles nieuw, recht en strak.
quote:Anouscha schreef op 03 oktober 2016 @ 23:16:

[...]

En je bent veel sneller de polder uit, ook een groot voordeel lijkt me.

De polder uit kan ook een andere richting op dan alleen Amsterdam he... en vanuit Almere Buiten ben je niet sneller de polder uit denk ik zo.

TO, als jij geen hekel hebt aan Flevoland en je zoekt juist nog meer groen en juist meer dorpsachtig dan Almere lijkt Zeewolde mij een uitstekende keuze.
quote:impala schreef op 03 oktober 2016 @ 23:10:

[...]

Ik zou honderd keer liever in Almere wonen dan in Zeewolde. Almere bruist, vergeleken met Zw. En is veel beter bereikbaar.

No way! Vind Almere een vreselijke stad met een nare sfeer.

Niet dat Zeewolde bruisend is ofzo, maar altijd nog beter dan Almere.

Zeewolde ligt lekker centraal.

Nadeel is idd het openbaar vervoer.

En omdat het een redelijk nieuwe dorp is, is er nog niet echt een "ons"-gevoel, maar het gaat zeker de goede kant op!

Er is een goede middelbare school en ja als ze in de bovenbouw komen, moeten ze met t pontje over naar de overkant.

Helaas is er voor jongeren weinig te doen en door het gebrekkige busvervoer in het weekend, wordt het ook niet makkelijker gemaakt.

Al met al genoeg voor en nadelen
leuk om jullie reacties te lezen, dank je wel

Ja ik zoek inderdaad meer groen, en meer een dorps gevoel...

en we willen niet op te lange afstand van almere zitten. We hebben ook al gekeken in naarden, baarn, laren, ermelo en nunspeet, harderwijk... en allen hebben zeker hun voor- en nadelen. Ik baal idd een beetje dat zeewolde wat saaiig is qua uitstraling, geen oude kern, maar er is wel veel mooi groen, en het lijkt mij een gemoedelijk dorp, wat ik fijn vind voor mijn 2 kids.
Verkijk je er niet op hoor. Veel drugs handel en gebruik onder de jeugd....
atjuuh, in zeewolde? zoveeel drugshandel en gebruik? dat had ik dan weer niet verwacht, beetje naïef misschien
Dat is overal. Maar helemaal in dorpen waar verder geen reet te doen is. En alcohol is tegenwoordig een no-go voor de jeugd, dus blijft dit over.
.
Dubbel
.
ja, klinkt ook wel weer logisch .. en ik maar denken dat ik die ellende een beetje kan ontvluchten ;)
quote:horizon82 schreef op 04 oktober 2016 @ 20:56:

atjuuh, in zeewolde? zoveeel drugshandel en gebruik? dat had ik dan weer niet verwacht, beetje naïef misschienJa in Zeewolde. Heeft idd, denk ik, te maken met verveling van de jeugd en het gaan rondhangen dan. En een paar "grote jongens" die daar misbruik/gebruik van maken.
quote:impala schreef op 04 oktober 2016 @ 21:00:

Dat is overal. Maar helemaal in dorpen waar verder geen reet te doen is9 . En alcohol is tegenwoordig een no-go voor de jeugd, dus blijft dit over.

Weet ik niet. Kom vanuit een ander dorp waar ook weinig te doen was maar daar is het stukken minder.

De mentaliteit onder de jeugd is hier ook anders. Wat stoerder en harder, lijkt t.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven