Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik denk dat het voor velen hier helemaal niet gek is, een deskundige die hier een mening over heeft
Later is nu
2 kaartjes op de mat.

1 uit china grijs wit foto van een jonge vrouw achter een typemachine. Staat alleen groeten uit shanghai. En hopelijk vindje de kaart leuk... ( nee niet mijn smaak of aanvraag...)

1 uit taiwan. Een konijntje uit een emmertje. Altijd goed op diertjesdag.
Ik trok net een nieuw adres in Rusland: leuk profiel en een lijst met originele en ietwat uitdagende wensen. Nu zie ik een kaartje in haar favorietenlijst staan, dat ik lang in mijn voorraad heb gehad, maar dat ik natuurlijk net een paar maanden geleden naar een willekeurig iemand verstuurd had

Nog toevalliger heb ik hem vorig week nog in een kaartenrek zien staan in een boekhandel terwijl het volgens mij best een oud kaartje was. Morgen dus maar even daar langs gaan.

Nu had ik pofferdorie mezelf voorgenomen vanaf vandaag geen kaarten meer te kopen
Ik ben een keer per ongeluk op jullie topic geland en had nog nooit van postcrossing gehoord. Heel nieuwsgierig gaan kijken wat het nou precies was en was meteen verkocht. Zo'n 10 jaar geleden heel veel ATC's (artist trading card) geswapt en toen was het ook altijd weer een verrassing wat er op de mat viel.

Ik heb meteen 5 adressen getrokken: Rusland, USA, Moldavië, Duitsland en Nederland. Nederland is ook alweer aangekomen en daar kreeg ik een hele lieve hurray van (beetje nerveus want ontvanger heeft al duizenden kaartjes ontvangen).

Volgende kaart gaat naar Wit-Rusland. Zal na Duitsland wel geduld moeten kweken want dat zijn allemaal landen met een ouderwetsche snailmail verbinding.

Vraagje nog: kan ik mijn kaartjes ook in Duitsland op de bus gooien of is that not done? Scheelt € 0,35 internationaal en zelfs € 0,80 binnen Duitsland. Bij postzegelverzamelaars wil ik heus wel op letten als het in het profiel staat, maar ik vermoed dat het de meeste niet eens op zal vallen.
Hallo MissBliss. Leuk dat je meedoet

Jahoor, in Duitsland kun je ze ook posten. Wij hebben el eens na een meeting kaartjes aan Snorhaar meegegeven, die naar Duitsland moesten
Later is nu
Succes met de kaartenjacht snorhaar! Altijd leuk als je iemand blij kan maken met een gewenst kaartje :-)

Ik vind wel dat we tijdens de meeting onze forum namen moeten gebruiken hoor. Zie het al helemaal voor me: "snorhaar kan jij mij even het zoutvaatje aangeven", "Cocomo wil jij koffie of thee", "mag ik er even bij Dreamer". Gaan we daarna allemaal naar de Starbucks ben ik nog nooit geweest overigens maar het lijkt me wel grappig
elizaar wijzigde dit bericht op 05-10-2016 00:13
Reden: Spelfout
% gewijzigd
quote:MissBliss schreef op 04 oktober 2016 @ 22:23:

Vraagje nog: kan ik mijn kaartjes ook in Duitsland op de bus gooien of is that not done? Scheelt € 0,35 internationaal en zelfs € 0,80 binnen Duitsland. Bij postzegelverzamelaars wil ik heus wel op letten als het in het profiel staat, maar ik vermoed dat het de meeste niet eens op zal vallen.

Scheelt dat zoveel? Wow! Ik dacht dat de kosten in de eu ongeveer hetzelfde zouden zijn, naïeve muts dat ik ben

Welkom MissBliss!
Welkom MissBliss, en veel plezier! Ik kan je wel vast moed inspreken dat Wit-Rusland vaak onverwacht snel gaat, bij mij vanuit Duitsland vaak in 4-5 dagen. Ik heb trouwens ook een paar keer een kaart uit Polen met Duitse postzegels gekregen omdat dat zoveel in prijs scheelt. Daar moet een soort handel in zijn, want die kaarten kwamen niet bepaald uit het grensgebied waar iemand even naar Duitsland zou kunnen lopen om ze op de post te doen

Haha, Elizaar! Ik heb het soms omgekeerd, dat ik op moet passen dat ik hier iemand níet met de echte naam aanspreek
quote:Snorhaar schreef op 05 oktober 2016 @ 08:47:

Welkom MissBliss, en veel plezier! Ik kan je wel vast moed inspreken dat Wit-Rusland vaak onverwacht snel gaat, bij mij vanuit Duitsland vaak in 4-5 dagen. Ik heb trouwens ook een paar keer een kaart uit Polen met Duitse postzegels gekregen omdat dat zoveel in prijs scheelt. Daar moet een soort handel in zijn, want die kaarten kwamen niet bepaald uit het grensgebied waar iemand even naar Duitsland zou kunnen lopen om ze op de post te doen

Haha, Elizaar! Ik heb het soms omgekeerd, dat ik op moet passen dat ik hier iemand níet met de echte naam aanspreek

Ik heb beide. En ik heb ook wel eens de neiging om iedereen hier aan te spreken op de Postcrossing-profielnaam.

Welkom MissBliss!

Ik had vanochtend een Hurray uit China. Kaartje was na 18 dagen aangekomen, best snel dus.

Ik hoop dat ik vandaag een kaartje bij de post heb. Ik ben daar echt weer aan toe.
Welkom Missbliss

Ik had gisteravond nog 2 hurrays, kaartjes naar HongKong en Amerika zijn aangekomen.

Vanmorgen 2 nieuwe adressen opgevraagd. Het zijn Polen en Frankrijk geworden. Alleen het franse profiel is helemaal in het Frans dus dat wordt even door de vertaalmachine halen, hihi.
Dat vind ik zo irritant. Net zoals mensen die gewoon in hun eigen taal een kaartje schrijven. Het is toch iets internationaals?
It ain't me
Cocomo! Wat een gedaanteverandering!

En... potvolpillekes!! "Mijn" kaartje was niet meer te vinden in de kaartenrekken!!! Zouden ze daar echt in die paar dagen zoveel kaartjes verkopen? Pffft, ik wilde die Russische echt dit kaartje sturen.
Ai Snorhaar, dat is balen!

Ik heb hier ook wel eens de echte naam van iemand van jullie weg moeten halen

Kreeg gisteren 3 kaartjes, die ben ik nu aan het registreren. Natuurlijk verwacht ik vandaag ook nog wel een kaartje
Later is nu
Ik heb nu twee kaartje geschreven naar Nederland en Frankrijk. Beide dames die nog maar net zijn begonnen.

En toen zag ik dit; iemand een kaartje:

It ain't me
Ik IK IK IK IK

heb jij die ontvangen, zijn dat jouw kaartjes of zag je dit ergens op internet?
Later is nu
Deze zou ik allemaal nog kunnen versturen. Eventueel. Ooit.

Misschien moet ik niet naar Deventer.

Als je adres PB't Dreamer, dan heb ik een mooi Giraffe voor je
It ain't me
@ snorhaar, ik moet zelf ook wel even wennen aan mijn nieuwe ik, haha
It ain't me

Later is nu
Ik sta 7 voor met ontvangen, heb er 15 onderweg waarvan een aantal bijna expired, dus ik denk eigenlijk niet dat ik nog pc kaartjes krijg
Later is nu
Toch denk ik dat er morgen een kaartje in je brievenbus ligt :D
It ain't me
Hoi allemaal!! Ik kom weer even buurten hier.

Veel dingen aan mijn hoofd gehad en weinig zin/tijd om te postcrossen. Intussen wel 3 kaarten expired Nu nog 1 kaart naar Rusland onderweg (44 dagen) en net een nieuw adres getrokken: Duitsland!

Ik heb hier af en toe wel meegelezen. Blijft leuk om jullie postcrossing avonturen te lezen.

Ik las iets over een meeting... afhankelijk van waar en wanneer het is lijkt het me erg leuk!

Nu ga ik een kaart uitzoeken voor het adres in Duitsland en daarna een brief schrijven naar een penpal in Amerika!
Wie is die knappe meneer dan cocomo?

Hopelijk voor jou je man
quote:Cocomo schreef op 05 oktober 2016 @ 14:59:

Toch denk ik dat er morgen een kaartje in je brievenbus ligt :D
Later is nu
quote:Gele_Suikerspin schreef op 05 oktober 2016 @ 15:58:

Wie is die knappe meneer dan cocomo?

Hopelijk voor jou je man

Haha, ik heb geen man

Het is Luke Bryan, country zanger, hahaha
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 05 oktober 2016 @ 16:52:

[...]

Haha, ik heb geen man

Het is Luke Bryan, country zanger, hahaha Gewoon meenemen naar d meeting. Strik er om en klaar. Er wil vast wel iemand naast hem zitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven