Werk & Studie alle pijlers

Andere gratis soort WRTS?

05-10-2016 22:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Graag zou ik willen weten of er een ander soort WRTS bestaat. Voor WRTS moet ik gaan betalen, en daar zit ik niet echt op te wachten eigenlijk. Bestaat er een gratis variant van wrts?

thanks alvast!
-
Quizlet of miniteach?
Een blaadje papier op een kant van de woordjes leggen en de vertaling opschrijven. Alles wat je fout hebt op een apart blaadje schrijven en dat de hele dag met je meenemen en in de loze minuutjes op kijken.

Zo deed ik het in het jaar kruik.
wat is dat?
Don't be Lazy!
Of dat blaadje in stukken knippen, woordjes erop zetten (ene kant nl, andere kant vreemde taal) en dan die kaartjes gebruiken. Flitskaartjes maken dus. Kun je de woorden ook door elkaar gooien, net zoals wrts doet.
Memrise is prima te doen. Site + app.

Als je de lijsten hebt ingeladen in de app kun je ook off-line werken, geen internet meer nodig. De off-line versie is nu betaald.

Overigens begreep ik van mijn zoon dat de basisversie WRTS gratis zou blijven. Geen idee of het klopt. Hij gaat anders over naar Memrise.

http://www.memrise.com
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
WRTS blijft gratis hoor, er komen alleen betaalde pakketten bij met meer functionaliteiten. Je kan het dus gewoon blijven gebruiken.
Wat is dat?
WRTS is een app/website die erg handig is bij het woordjes stampen voor de vreemde talen. Je kunt de woordjes eerst zelf woord voor woord invoeren of direct een hele lijst importeren. En daarna kun je jezelf op talloze wijzen laten overhoren.

De 'goedgekeurde lijsten' worden een betaalde functie. Het blijft volgens mij gratis als je zelf de woordjes invoert. Mijn zoon voert zelf zijn woorden in. Het is altijd enorm zoeken naar de juiste lijsten, en vaak komen ze ook net niet compleet overeen met wat hij aan huiswerk opkrijgt. En op deze manier heeft hij in ieder geval bij het invoeren van de woorden alles al een keer onder ogen gehad.
Pen&papier
quote:Hamzter schreef op 05 oktober 2016 @ 23:19:

WRTS is een app/website die erg handig is bij het woordjes stampen voor de vreemde talen. Je kunt de woordjes eerst zelf woord voor woord invoeren of direct een hele lijst importeren. En daarna kun je jezelf op talloze wijzen laten overhoren.

De 'goedgekeurde lijsten' worden een betaalde functie. Het blijft volgens mij gratis als je zelf de woordjes invoert. Mijn zoon voert zelf zijn woorden in. Het is altijd enorm zoeken naar de juiste lijsten, en vaak komen ze ook net niet compleet overeen met wat hij aan huiswerk opkrijgt. En op deze manier heeft hij in ieder geval bij het invoeren van de woorden alles al een keer onder ogen gehad.bedankt voor je uitleg!
Kijk eens naar ankidroid. Voordeel is dat er ook een app is.
quote:Hamzter schreef op 05 oktober 2016 @ 23:19:

De 'goedgekeurde lijsten' worden een betaalde functie. Het blijft volgens mij gratis als je zelf de woordjes invoert. Mijn zoon voert zelf zijn woorden in. Het is altijd enorm zoeken naar de juiste lijsten, en vaak komen ze ook net niet compleet overeen met wat hij aan huiswerk opkrijgt. En op deze manier heeft hij in ieder geval bij het invoeren van de woorden alles al een keer onder ogen gehad.Bedankt. ken het niet
Don't be Lazy!
www.bloon.nl werkt ook fijn
WRTS is straks alleen nog gratis voor 10 lijsten.

Een aantal leersystemen zijn al verdwenen, waaronder de favoriete van mijn puber.

Er stond dat er tot 10 oktober de tijd is om over te stappen naar een betaalde versie.

Zojuist dus paniek in de tent, al het werk voor niets ?

Ik heb het voor elkaar gekregen. De lijsten van wrts heb ik gekopieerd naar Excel en vervolgens naar Memrise (dat ook minder mogelijkheden biedt dan eerst, off-line werken is nu ook betaald).

Voor degenen die nog snel over willen zetten, ik heb geprobeerd op te schrijven hoe ik het heb gedaan.

1.

Maak een mapje aan op je harde schijf.

2.

Ga naar WRTS.

Open de lijst.

Klik op "drie horizontale streepjes".

Klik op "exporteren".

Klik op "opslaan als" en selecteer het aangemaakte mapje op de harde schijf.

3.

Ga naar Excel.

Open de lijst.

Schakel "bewerkingen" in..

Haal de nutteloze vakken leeg (bij mij A1, B1, C1).

Selecteer de rest met <CTRL-A>

Klik op kopiëren.

4.

Ga naar memrise.com. (Ik ga er van uit dat je je al had aangemeld met je account, anders moet je die nog aanmaken).

Klik op "Create a course".

Vul de gegevens in (titel + talen)

Klik op "create course".

Ga naar het vakje "advanced".

Selecteer "bulk add words".

Klik op "paste your data here".

Klik op "add".

Klik op "save and continue".

Succes met het overzetten. Ik was een uur kwijt om 36 lijsten over te zetten.
quote:shadowfaxx schreef op 06 oktober 2016 @ 04:40:

www.bloon.nl werkt ook fijnKun je dat ook "particulier" doen ? Ik meen dat dat via de basisschool ging, was het systeem al vergeten.
Ik denk ga eens kijken wat het kost. 1,99 per maand. Dat is de kop toch niet? Zo'n site zal ook ergens van moeten kunnen bestaan lijkt me.
Ik heb geen internetbankieren.

Ik vind het flauw om kinderen eerst tientallen lijsten in te laten voeren en daarna te zeggen dat ze er nog tien mogen houden. Er zit jaren werk op zo'n account.

Nu hebben we de lijsten in elk geval in Excel en kan mijn man eventueel zelf een random overhoringsprogramma schrijven. Hij vermoedt dat er zelfs wel standaardmodellen voor zijn.
Wij zijn overgestapt op quizlet, werkt bijna nog prettiger dan wrts
quote:lisbeth schreef op 08 oktober 2016 @ 22:01:

Wij zijn overgestapt op quizlet, werkt bijna nog prettiger dan wrtsDit is echt een goede tip! Ik kende het niet, maar heb er net even naar gekeken en heb wat dingen uitgeprobeerd (voordat ik het aan puberzoon introduceer....) en het ziet er goed uit!
Deze mail had mijn zoon in zijn mailbox.

Al zijn werk gaat dus vernietigd worden.............

Gelukkig zagen we het op tijd en staat alles nu in Excel.

Je hebt gekozen voor het gratis pakket van WRTS.

Let op! Indien je meer dan 10 lijsten in je account hebt, worden alleen de laatste 10 lijsten bewaard.

Wil je toch al de door jou aangemaakt lijsten bewaren en gebruik maken van alle mogelijkheden van WRTS? Pas je pakket aan

Wij hebben vandaag ook alles uit wrts naar excel overgezet
https://hetleercentrum.nl is een bijna exacte replica van wrts.nl.
Teach2000

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven