Gezondheid alle pijlers

Al drie weken niet fit

06-10-2016 17:28 21 berichten
Drie weken geleden kreeg ik een pracht van een voorhoofdsholteontsteking. Het begon als een verkoudheid, maar binnen een paar dagen werd ik flink beroerd. Een week lang heb ik me ellendig gevoeld. Sinds twee weken wil ik niet meer mijn tanden uit mijn mond trekken en heb ik geen knallende koppijn meer, maar ik ben nog steeds verre van fit!

Mijn neus doet nog steeds pijn (echt ontzettend irritant!), mijn spieren zijn af en toe pijnlijk (zoals nu) en ik ben zo verschrikkelijk moe. Ik ben freelancer en kan mijn eigen tijd indelen, maar de makkelijkste klusjes kosten me de grootste moeite en ik hang maar wat rond. Daar voel ik me dan weer schuldig over (want: kinderen op school en ik moet toch werken?), maar mijn concentratie is beneden peil.

Nu zit ik ook weer als een hoop ellende op de bank. Ik voel me koortsig, alles doet pijn en ik blijf me benauwd voelen. Of benauwd? Het is zo'n drukkend gevoel op mijn borst en ademhalen doet soms pijn. (kan niet door roken komen. Ben bijna twee maanden rookvrij!)

Heeft iemand tips? Ik ben er zo flauw van!
Ben je al langs de huisarts geweest? Als je klachten al zo lang bestaan is het toch beter om het even na te laten kijken.
X
anoniem_196771 wijzigde dit bericht op 06-10-2016 17:32
Reden: Dubbel
% gewijzigd
^ Inderdaad, ga langs de huisarts als je klachten zo lang aanhouden. En probeer goed uit te zieken, dat kan ook nog wel eens flink helpen. Te snel weer aan de slag gaan werkt averechts, volgens mij.
Toch maar even langs de huisarts dus? Mijn man zei dat ook al, maar ik vond het zo'n stomme reden. Ik ben niet doodziek of heb een aanwijsbaar iets. Het lijkt zo'n non-klacht!
Ga je niet schuldig voelen als je ziek bent. Kun je het financieel opvangen als je tijdelijk niet of minder werkt?

En inderdaad naar de huisarts. Twee maanden (oeps) Drie weken is wel lang. Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Hier gelukkig pas een week, maar het begon met een keelontsteking. Daarmee na 3 dagen naar de huisarts gegaan, want ik sliep niet meer en kon niets anders eten dan soep en vla. Kuurtje gehad en sinds vandaag is de keelpijn zo goed als weg. Alleen nu heb ik sinds vannacht mijn hele voorhoofd vol, loopneus, slijm in mijn keel en hoofdpijn en net nu we een weekend hebben gepland met vrienden, want dochter gaat logeren. Gaan zaterdag lekker eten (ik heb geen smaak momenteel...) en daarna naar een soort escape room en Zondag naar Phantasialand. Ik heb morgen nog een dag vrij en dochter is dan naarschool en bso dus hoop dat die dag rust me nog veel goed zal doen.

Tips heb ik niet echt. Ik ben nu met neusspray in de weer en heb een physiomer normal jet die wel helpt. Dat zou je nog kunnen proberen. Is een zoutoplossing in een speciale fles die veel dieper sprayt dan gewone flesjes. Ik heb wel het gevoel dat hij alle holtes mee spoelt zeg maar.
Mariposita, financieel lukt dat allemaal wel. Ik heb alleen een aantal strakke deadlines die ik moet halen, anders ben ik een paar fijne opdrachtgevers kwijt. (Voor mij tig anderen zeg maar)

Mijn man, moeder, schoonouders: iedereen springt bij waar ze kunnen. Het stomme is dat het de ene dag redelijk gaat, maar dat het een dag later gewoon knudde is. (Zoals vandaag)

Gelukkig zijn de kinderen lief en doen ze op hun manier hun best. Ze zijn nog niet zo oud dat ze alles alleen kunnen, maar de oudsten doen kleine boodschappen voor me en ze piepen niet als we voor de derde keer in een week soep eten. Sterker nog: dat vinden ze fantastisch! Mijn jongste zei net nog dat ik van haar nog heel kang gammel mag zijn, want dan eten we lekker vaak soep.
Huisarts. Je zult de eerste niet zijn die er bronchitus of longontsteking achteraan plakt.

En die ene dag tussendoor dat je niet gammel bent is een herstel dag, geen ik ben beter dag. Als je dan zoveel mogelijk zelf doet ben je de dag erna weer kapot.
Belle, beterschap!

Ik spray me ongans, maar echt zoden aan de dijk zetten doet het niet. Reuk is helemaal weg en smaak een beetje. Blegh. En net nu ik zo blij was dat ik beter kon ruiken en alles zo lekker smaakte door te stoppen met roken!
Petra, duidelijk naar de huisarts dus! Ik zit echt niet te wachten op een longontsteking of iets.

Mijn longen zijn me heilig! Twee maanden geleden fietste ik 20 minuten en ik was echt bekaf. Ontzettend benauwd, mijn hart ging als een razende en ik dacht dat ik van mijn graatje ging. Ik ben direct gestopt met roken en van eerdere stoppogingen weet ik dat je longen binnen de kortste keren beter voelen. Dat is dit keer alleen nog niet het geval geweest.

Gatsie. Ik ben nog geen 40 en zit me ineens druk te maken of ik al dan niet mijn longen in 17 jaar kapot gerookt heb!
ik heb maanden die malaise gehad na gestopt te zijn met roken.

schijnt iets te maken hebben met het reinigen van je lichaam.

ik voelde me net een zombie, zo moe was ik.

enorme, langdurige verkoudheid, hoofdpijn, alles kwam naar boven.
wij slapen nooit.
Had ik ook . Nog nooit zo lang beroerd geweest na stoppen met roken.

Ik ben wel blij dat het gelukt is.
Puur kwestie van herstellen. Dus rustig aan doen en niet teveel eten want dat kost teveel energie om te verteren. Veel groente eten, is levensenergie.
Valentina, echt? Ik kan me dat van mijn eerdere pogingen totaal niet herinneren! Misschien had het er drie keer mee te maken dat ik zwanger was en daardoor maanden niet rookte. Alhoewel: ik ben ooit voordat ik kinderen kreeg ruim een jaar gestopt geweest en was toen ook niet zo gammelig. Geloof ik.
Roelofje, jij ook? Had jij lang gerookt?
Ik zou liever een keer teveel naar de huisarts gaan dan een potentiële ziekte laten verwaarlozen.

Mijn moeder heeft dat geprobeerd en kon met een verwaarloosde longontsteking het ziekenhuis in. Zij was ook ineens veel meer kortademig. Nooit gerookt.
Het kan de omschakeling van het weer zijn. Tussendoor een rondje wandelen, goed eten en veel slapen. Anders naar de huisarts
Ja ik heb lang gerookt.

Eerst 15 jaar toen gestopt ivm zwangerschap, aantal jaren gestopt en weer begonnen ( erg ), alles bij elkaar 25jaar.

Eerste x stoppen, nergens last van

Tweede keer , overal last van alles wat met luchtwegen te maken had.

Dat duurde wel even.

Ik zou het nog een weekje aanzien maar als je twijfelt naar de dokter.

Sterkte en super dat je gestopt ben met roken hoor, want het komt goed. ( Wel 5kg aangekomen maar ja )
Ik heb de huisarts gebeld. Volgens de assistente heerst het en kan ik het nog even aankijken. Mocht ik me over een paar dagen nog zo gammel voelen, dan kan ik bellen voor een afspraak. Ik hoest niet en heb geen koorts, dus een longontsteking zal het niet zijn. Gut ja, wat zal ik zeggen. Ik was liever nu langs gegaan, maar blijkbaar heerst het en is er niets om me zorgen over te maken.

Roelof, ik was ook zo duf om na zwangerschappen weer te beginnen! Maanden gestopt en met een etentje dacht ik dat die ene peuk best kon, want ik was toch niet meer verslaafd. Wel dus.

Vanochtend sprak ik een ouder op school en die is na ruim twintig jaar roken vorig jaar gestopt. Zij vertelde dat ze zich weken half ziek heeft gevoeld en denkt dat ik door het stoppen zo belabberd ben. Ze zei hetzelfde als Valentina: mijn lichaam werkt de gifstoffen eruit en dat kost energie.

Ik hoop echt dat ik nooit meer een sigaret opsteek!
Ik zou toch weer naar de huisarts gaan, zo liep ik ook zeker zes maanden met een griepje. De huisarts zei telkens dat ik moest uitzieken, maar dat gaat natuurlijk niet als je moet werken. Op een gegeven moment kreeg ik koorts en ging ik weer terug naar de huisarts.

Bleek dat ik tegen een longontsteking zat, antibiotica gekregen en toen knapte ik op. Ik heb daarna vitamine tabletten gekocht en voelde ik me weer fit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven