Hoe was je een donsjas? *andijvie-alarm*

22-12-2008 10:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een donsjas, met van die gestikte vakken erin. Nou hoor ik van iedereen dat je die met tennisballen moet wassen of drogen, maar hoe het precies moet dat weet nou weer niemand.

Dus: wassen als fijne was en dan drogen met tennisballen op de laagste stand? Of al wassen met de ballen erbij?

Bedankt!
Tennisballen doe ik eigenlijk nooit (ik heb ze niet en zonder gaat ook best). Héél weinig wasmiddel gebruiken, ongeveer een kwart van wat je normaal bij een fijne was zou doen.
Zonder tennisballen wassen volgens wasvoorschrift en dan mét ballen in de wasdroger. Om 'm echt weer "fluffy" te krijgen heb ik meestal wel een paar extra rondes wasdroger nodig!
En als je het helemaal goed wilt doen, haal je eerst even speciaal donswasmiddel bij een buitensportwinkel. Géén wasverzachter gebruiken!

Tennisballen in de droger doen inderdaad, niet bij het wassen al. De tennisballen kloppen het dons los, zodat het niet gaat klonteren tijdens het drogen.
Wat bedoelt iedereen met andijvie alarm??
quote:queenfan25 schreef op 22 december 2008 @ 11:10:

Wat bedoelt iedereen met andijvie alarm??

Dat het zo'n echte huisvrouwenvraag is, net als "hoe kook ik andijvie"en "hoe poets ik mijn ramen".

Bedankt voor de instructies. Nog 1 vraag: droger op lage temperatuur of op "luchten"stand? (hoog lijkt me helemaal geen optie). Ga snel even naar een buitensportzaak
Droogt het dan ook als je de droger alleen op luchten zet?

Ik zou zelf lage temperatuur doen, wolstand of zijde als je die stand hebt zelfs. Maar dat is meer vanuit gevoel dan vanuit eigen ervaring. (Ik was zelf van plan om vandaag voor het eerst zelf een donzen slaapzak te gaan wassen. Dusseh... als je voor mij ook wat donswasmiddel mee kunt nemen? )
En dus inderdaad wel een krop andijvie meewassen.
En als je nou geen droger hebt, wat kan je dan het beste doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven