Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ok bedankt en gezellig!

Ik schrijf graag van mezelf af maar dat had je al ik de gaten :-)

Vind het ook zolang wachten tot de 1e echo nog 13 dagen! Je zult denken dat het bij een volgende zwangerschap anders is maar het blijft zenuwslopend hoor.

Morgen lekker even de stad in ik kan mijn spijkerbroeken niet meer aan ik pas ze wel maar ze zitten gewoon niet meer lekker met de knoop ik ga nog geen positie mode halen ik heb maat XS/S dus kan gewoon even doorkopen in gewone maten miss dan een M.

Zijn er meer dames die hun eigen kleding niet meer lekker vinden zitten?
Hi,

Leuk dat er nu een tweede juni topic is.

Ben 37 en heb een dochter van januari 2015. Heb pcos, dus beide keren een ziekenhuistraject gehad met hormoonspuiten.

Volgens mij ben ik 6 juni uitgerekend en heb komende dinsdag een echo in het ziekenhuis.
wondertje nee daar was ik inderdaad inmiddels achter ik dacht echt dat je met een 2de er veel minder mee bezig was maar dat is echt niet waar. dezelfde angsten zijn gewoon weer terug jij mag al over 13 dagen voor echo ik moet nog 19 dagen een week langer. duurt vreselijk lang he? zou wel willen dat je elke dag kon kijken of alles goed gaat daar binnen. kleding begint inderdaad alweer vervelend te zitten heb echt zo'n opgeblazen gevoel.
pixeltje gezellig dat je hier aansluit! dinsdag al de echo jeej dat schiet op vind je het ook weer zo spannend?
Ja echt verschrikkelijk lang gewoon en vooral als je af zit te tellen.. ik mocht de 14e al komen omdat ik ongerust was maar vk was dan bang dat je miss net niet iets zag omdat ik niet weet wanneer mijn eisprong is geweest en ik een cyclus heb van 32 dagen is het heel goed mogelijk dat ik zoiezo 4 dagen terug gezet wordt vandaar ik ook denk dat het juni wordt dus hebben we toch die 21e laten staan we willen niet teleurgesteld worden als er net niet iets te zien is.. 1juni zou wel mooi zijn onze dochter is van 1 juni :-)
Nu zou ik 6.1 zijn
ah wondertje dat is een mooie datum! ik ben ook 2 dagen verder volgens de verloskundige maar ik weet juist wel ongeveer wanneer ik me eisprong heb gehad vanwege ovulatietesten dus ik doe expres 2 dagen terug tellen zodat ik niet teleurgesteld word als ik terug gezet word haha dan kan het alleen maar meevallen als ik toch nog naar voren word gezet
Ja, dat is dan weer het 'voordeel' van een ziekenhuistraject. Wel fijn om zo snel een echo te hebben, want voel me nog helemaal niet zwanger. Hoop wel dat er dan een hartje te zien is en het niet toch net te vroeg is, anders word ik denk ik gek.
Pixeltje, ik heb ook pcos maar met behulp van medicatie een eisprong gekregen. Door de ovulatietesten en echo's heb ik een goed idee wanneer de sprong was. Qua cyclus weet ik niet precies, omdat dit de 2de keer was met medicijnen. De 28ste een afspraak bij de gyn. staan voor de eerst echo. Duurt nog veel te lang...

Ik heb ook flink wat krampen in mijn onderbuik (maar gelukkig wat gerust gesteld Door de reacties hier) en ben de laatste weken ontzettend moe, sinds vandaag ook last van mijn borsten..
Wat betreft MvM, je kan je altijd opgeven en als het niet gaat dan gewoon weer stoppen. Dat heb ik bij mijn jongste ook gedaan. Enkel de ochtend urine werd me na een paar weken echt teveel. Maar een paar weken of misschien zelfs een week ik altijd meer dan niets. Als ik zelf weg zou moeten brengen, dan zou ik er overigens ook minder happig op zijn. Ik ben wat dat betreft echt een chaoot en zal steeds vergeten die dingen weg te brengen. Zelfs aan de deur zetten moest ik in de agenda zetten, haha. Ik vond de test van MvM overigens ook een welkome extra test. En voor mijn idee troosten het mij zelfs soort van dat als het bij mij mis zou gaan, dan wellicht toch een ander stel zwanger zou worden door mijn kindje. Dus toch vereeuwigd ook als het niet geboren wordt.

@Pistache: Krampen zijn heel normaal. Tijdens mijn 1e zwangerschap had ik ze zelfs netjes alle 4 weken, alsof ik ongesteld ging worden. Maar mij is toen verteld dat je baarmoeder vaak om de 4 weken een groeispurt heeft. En dat kon ik na die dagen kramp dan ook echt voelen aan het balletje in mijn buik.

Week 4 is inderdaad de 5e week, maar de meesten hebben het voor de mannelijkheid altijd over de week. Dus week 4.2 is zwangerschapsweek week 4 + 2 dagen.

@Wondertje: Haha, ook al hier. Leuk!

@Sukayan: Welkom, leuk ook hier 3 moeders met een 3e. Ik heb inderdaad ook een topic gestart zwanger van een 3e waar wondertje ook mee schrijft.

Wat betreft spanning. Dat had ik dus totaal niet. Bij de zwangerschap 2 weken geleden. Had toen echt t gevoel van been there done that, maar na de miskraam vind ik t nu toch wel weer spannend. Ik vond het bij mijn 2e ook spannend. Maar vond wel dat de tijd onwijs hard ging. Daar waar ik de eerste zwangerschap zoiets had van nog maar week... Had ik bij de 2e echt zoiets van, wow! Nu als week... Maar was toen natuurlijk ook heel druk met de 1e die pas 11 maanden was toen ik positief teste.
Ja Musketi ik schrijf graag van me af en dit is ook zon gezellig actief forum! En mijn gevoel zegt dat ik toch nog wel eens een juni baby ga verwachten ivm mijn cyclus we gaan het de 21e zien!
Heb je goed. Vind het vooral grappig dat ik je overal tegen kom ;)

En ik vind het prima hoor. Als je over tijd gaat komt ie ook in juni ;)

Bij mij zijn trouwens ook de levendige horror dromen weer begonnen. Die heb ik niet gemist. Tijdens de zwangerschap vd jongste is de oudste op de meest gruwelijke wijzen om t leven gekomen. Dat stopte gelukkig direct na de bevalling.

Vannacht was ik in mijn droom beide jongens krijt tijdens een receptie. Ik moest naar t toilet, ml moest een oogje in het zijl houden. Toen ik terug was kon ik niemand meer te vinden en was de receptie veranders in een heel druk feest en het was bijna einde wat betekende dat iedereen binnen no time massaal naar de uitgang zou draven en misschien mijn jongens plat zou lopen. Kom ik mijn man tegen die laveloos bezopen is en een sigaar aan het roken was met eoa debiele bekende die ik niet ken. Hij had geen idee waar de jongens zijn. Gelukkig werd ik toen wakker van een... Mamaaahhh ik moet plassen! Buh
Vandaag n week overtijd en al veel op t forum lezen. Kan ik nu gaan mee schrijven! Vanmorgen een positieve test in handen.

Volgends internet rond 11 juni uitgerekend. Dit is de eerste keer ( heel onwerkelijk) ik ben 27 jaar . Waar let je op bij het kiezen van de vk?

Is er nog een plekje om mee te schijven?
Uiteraard smurf. In dit toppic mag iedereen aanschrijven die in juni is uitgerekend.

Hier geen keuze wbt VK want er zit er maar 1 in de plaats hier. Maar als je keuze hebt, dan zou ik inderdaad even kijken of je ergens recensies kan vinden. Want de ene VK praktijk is de andere niet.
Welkom smurf en gefeliciteerd!

Vk net wat Musketi schrijft gewoon even vergelijken via recensie en vaak geeft een website van een vk wel de doorslag.

Dromen: hier vanacht 1e droom en gek genoeg een mooie droom:-) ik droomde dat de 1e echo goed was en ne al een hele baby zag haha (kan dus nooit) en die was aan t tutten zoals zoontje doet en toen ie geboren werd was het een kopie van zoontje haha een jongen dus.

Zelf heb ik t gevoel een meisje te krijgen maar miss is dat omdat t me leuk lijkt een meisje erbij.

Jongen zou ook super zijn hoor als het maar gezond is!
Goedemorgen,

Ook hier een positieve test !

We hebben al een zoontje dus dit is ons tweede kindje.

Op de dag dat ons zoontje drie werd had ik een positieve test in handen. In juli mijn spiraaltje laten verwijderen. Daarna even geduld moeten hebben totdat mijn cyclus een beetje op gang kwam. Twee keer ongesteld geworden en nu dus zwanger. Kon het niet echt geloven omdat de klachten vergelijkbaar waren met menstruatie klachten. Ik had zelfs een beetje bloedverlies. De volgende dag weer niet dus toen maar getest.

Ik vind het wel weer spannend. Nog geen precieze uitgerekende datum omdat mijn cyclus onregelmatige was. Zal hoogstwaarschijnlijk tweede week van juni zijn.

Meiden hier die van plan zijn om een zwanger en fit cursus te volgen of in het verleden hebben gevolgd ?

verder iedereen van harte gefeliciteerd met het wondertje in jullie buik en een voorspoedigeen zwangerschap gewenst
Ik zou een jongetje erg leuk vinden, vriendlief wil graag een meid ;) we zijn benieuwd.

Hier ook geen flauw idee waar op te letten met vk kiezen dus ga langs alle recensies. Vandaag is mijn NOD dan eindelijk en gelukkig nog geen ongesteldheid te bekennen, ik snap niet waarom ik daar zo bang voor ben!

Ook ben ik nog steeds aan het testen, ze lopen echt zo langzaam op.. en vriendlief is niet altijd even tactisch met zijn antwoord als ik vraag of hij voor de 100ste keer wilt meekijken hahaha.

Zo onwerkelijk, en toch voel ik me echt zwanger! :D

En toch weet ik niet echt wat als volgende stap op te focussen. Het is allemaal zo nieuw. Fijn om omringd te zijn door zoveel mama's!
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Zwanger en fit? Wat moet je je daar bij voorstellen?

Wie sport er? En wat? Zelf doe ik kickboksen ( bokszaktraining) maar even vragen of ik dat kan blijven doen zonder dat t kwaad kan in mijn buik.

Dromen: hier geen dromen ( en ik kan vaak mijn dromen herinneren) wel slaap ik echt slecht. Rond 4 uur klaar wakker en niet meer kunnen slapen.

Thanks voor de tips voor een vk
dromen: hier al een hele week elke nacht dromen van leuke tot hele nare :( van de week droomde ik dat ik naar de echo ging en dat we een jongetje zouden krijgen! dit lijkt me erg leuk aangezien we al een dochter hebben en mijn man erg graag een zoontje wilt maar goed een meisje is net zo welkom hoor.

verloskundige: hier in de buurt zitten er heel veel ik heb dezelfde gekozen als vorige keer deze zit al in het ziekenhuis dus dat vind ik erg handig en ik werk in hetzelfde ziekenhuis en weet dat ze heel goed bekent staan. vorige zwangerschap hele goed ervaring mee gehad dus ja waarom dan nu voor een ander gaan.
Pistache: Als je je HCG wilt zien oplopen, DAB kan je beter om de dag of zelfs om de 2 dagen testen. Want HCG stijgt vaak om de dag. En inderdaad steeds dezelfde testen gebruiken. Er zit een groot verschil tussen gevoeligheid van testen.

@Sport: Ik loop hard, maar heb momenteel een knieblessure. Dus ik hou het voorlopig bij veel wandelen. Heb vorige zwangerschappen zwanger en fit gedaan en zwangerschap zwemmen, maar vond allebei niet echt wat aan. En vond de tijden erg onhandig. Want als je om 17.30/18.00 eet en je moet vervolgens om 19.00 gaan zwemmen of zwanger en fitten dan heb je behoorlijk last van je avondmaal. Zeker op het einde vd zwangerschap. Zwanger en fit en een combinatie tussen fitness en evenwicht oefeningen, zodat je bekken stevig blijft.

Sporten zoals kickboksen, voetval ed kan je beter laten. Bij kickboksen is ook trainen niet aan te raden IBM bokszak die tegen je buik kan komen.
Wat leuk zoveel nieuwe zwangere dames! Leuk alle verhalen te lezen en onzekerheden te delen.

Had zelf ook al last van spijkerbroeken die niet lekker zitten. Maar kan ook door de vakantie komen! Toch binnenkort maar een maatje groter proberen.

Leuk ook dat sommige de echo al zo snel hebben. Hier helaas nog wachten tot 10-11, duurt nog zoo lang. Maarja tot die tijd probeer ik er maar vanuit te gaan dat alles goed is! Maar merk wel dat terwijl ik normaal haast nooit onzeker ben, dat nu bij heel veel dingen heb. Meer mensen hier last van?

Gisteren ook vitamine pillen gehaald, van Davitamon. Had al foliumzuur geslikt, maar nu ook de overige vitamines maar goed binnen krijgen. Wil er iig alles aan gedaan hebben! Meer die dit al gebruiken?
Ik merk dat mijn broeken 's avonds wat vervelend beginnen te zitten, trek dan thuis lekker een joggingbroek aan.

Qua vitamines ben ik na het stoppen met de pil (november) begonnen met foliumzuur. Ik voelde me daar niet helemaal goed bij, had vaak een flauw gevoel en soms wat wankel op de benen, ben toen overgestapt naar Davitamon mama en daarna geen last meer van gehad.

Aangezien vele van jullie al zwangerschappen gehad hebben, wil ik graag weten of jullie ook ervaring hebben met alcoholvrije wijn.

Ik ben binnenkort jarig en vier dit in het weekend. Ik sta bekend als wijnliefhebber en het zou dus meteen opvallen als ik op mijn eigen verjaardag, thuis, geen wijn drink. Nou wil ik alcoholvrije halen, maar weet niet zo goed wat. Iemand tips?
Hartje ik slik ook de davitamon mama compleet al vanaf ik een positieve zwangerschapstest had! onzeker ben ik ook heel erg maar ja probeer maar steeds positief te blijven en te denken dat de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan.

streepje ik heb helaas geen ervaring met alcohol vrije wijn ik drink helemaal niet dus heb dat probleem gelukkig nooit gehad. ik hoorde wel eens dat sommige gewoon appelsap in een wijnglas deden dit lijkt ook veel op wijn?? alcoholvrije wijn mag je inpricipe gewoon drinken hoor geen probleem
Pregnantmom: welkom en gefeliciteerd!

Testen: ik dacht nu 2 weken later laat ik weer eens testen had voor de gein van 2van5 euro kruitvat gehaald en action en beide vlogen de streepjes erop! De teststreepje van kruitvat was sneller als controlestreepje:-) voel me daardoor weer wat beter.

Vitamines: hier gebruik ik de prena fem van orthica zijn wel prijzig 26,95 per 60 en moet je 2 per dag maar voor mij gevoel beste (zal wel tussen de oren zitten:-))

Net in de stad geweest en mezelf getrakteerd op nieuwe schoenen iets wat ik niet nodig heb maar goed kleding durf ik nog niet 1 maar groter valt nog zo groot en eigen maat kan nog net..
Hartje: Die onzekerheid herken ik. Een week lang blij zijn niet ongesteld te worden en steeds te denken zal ik dan toch echt zwanger zijn en na die positieve test ben ik heel blij maar hoop ook heel erg dat het goed blijft gaan.

Vitamine: alleen nog foliumzuur snel maar even vitamine er bij halen als ik het zo hoor.

Wondertje: nieuwe schoenen is altijd goed. Als t goed is groeit alleen je buik en niet je voeten. Die schoenen kunnen je hele zwangerschap mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven