Gezondheid alle pijlers

Stoma opheffen

09-10-2016 09:53 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week is het zo ver. De stoma van mijn vader wordt opgeheven. Hij heeft dan 1 jaar zijn stoma gehad. Hij wil er zo graag van af en hij is blij dat de operatie bijna is.

Maar ik ben heel bang.. vind de operatie heel spannend. Hij heeft in juni een zwaar herseninfarct gehad. Ik ben zo bang dat tijdens de operatie weer iets mis kan gaan en hij weer een infarct kan krijgen! Hij is hier goed van herstelt maar moet wel altijd medicijnen blijven slikken. De artsen durven het aan en vertrouwen er op dat het goed gaat.

Hebben jullie ervaring met een stoma opheffen? Of iemand uit jullie omgeving? Gaat het vaak goed en hoe is het na de operatie? Je moet dan wel erg vaak ontlasten hoorde ik en je kunt het niet meteen ophouden. Dat betekent dat mijn vader een grote inlegger in zijn onderbroek moet hebben, dat is ook wel schamen voor hem..
Hoi Desy, ik werk zelf op de operatiekamer en deze ingreep wordt gezien als een laag risico ingreep. Misschien helpt je dat wat.

Over het verloop daarna kan ik je weinig vertellen.

Wel heel fijn dat de stoma weggaat, wat een ellende kan dat zijn he!
Ha Desy, spannend hoor!

Een voor jou.
sterkte , hoop dat alles goed en snel mag gaan
volgens mij is dit een operatie die reuze mee valt, je hoeft je denk ik niet al te veel zorgen te maken. De stoma aanleggen is geloof ik veel heftiger..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven