Mode & Beauty alle pijlers

Kledingkast opgeruimd, en nu?

09-10-2016 20:36 44 berichten
Ik vond het met het oog op de herfst de hoogste tijd om mijn kleding eens onder de loep te nemen, en heb nu een flinke lading kleding die weg kan. Zowel te klein en amper gedragen als gepluisd, of andere gebruikssporen.

Nu twijfel ik wat ik ermee zal doen. Tweedehands winkel, marktplaats (per stuk of een set broeken etc.), of nog iets anders. Wat doen jullie zoal met de kleding die je niet meer hoeft?
Niet meer mooi: vuilnis of als poetslappen.

Wat nog netjes is gaat in de kledingbak.
De kledingbak als afgedragen is of gratis af te halen als nog wel netjes is maar niet bijzonder. De leuke stofjes voor de kinderen bewaren om te gebruiken, echt iets moois op een FB hoek zetten voor niet te veel.

Mooie jurkjes van de kinderen naar de buren.
Alle reacties Link kopieren
De kleding waarvan ik denk dat 't nog iets oplevert op Marktplaats en de rest in een Humanabox, dat doe ik altijd.

(En daarna weer winkelen en dan begint de hele riedel weer opnieuw )
Hier gaat alles wat ik niet wil verkopen in de kledingbak, daar hoeft t echt niet mooi meer voor te zijn hoor, ook oude handdoeken etc gaan er in. Sorteren doen ze wel bij de gemeente. Verkopen doe ik alleen met merkkleding die nog mooi is en waarvan ik weet dat t nog iets oplevert (King Louie jurkjes, een Dept wintermantel). Kinderkleding verkoop ik dan weer wel heel goed, meestal via een ander forum.
Kleding wat nog gewoon draagbaar is gaat naar de derde wereldlanden (kleding container). Kleding wat stuk is of niet meer draagbaar, gaat in de prullenbak.
"I am not Abnegation. I am not Dauntless. I am Divergent."
Je kan het bij de H&M inleveren voor korting.
Hier in de gemeente moet al het oude textiel trouwens verplicht in de textielbak, tussen het restafval kan je een boete opleveren (regelmatig controle, en na 1 overtreding een gele kaart, daarna dus een rode + boete).
quote:Tris-Prior schreef op 09 oktober 2016 @ 20:42:

Kleding wat nog gewoon draagbaar is gaat naar de derde wereldlanden (kleding container). Kleding wat stuk is of niet meer draagbaar, gaat in de prullenbak.Bij ons op de bak staat dat ook kapotte kleding mag, ze verkopen het namelijk allemaal aan een hergebruiker.
Bij de H&M krijg je voor een tas vol een kortingsbon voor 10% op een zelf gekozen item. Je mag er 2 per keer inleveren.
quote:Goede-Fee schreef op 09 oktober 2016 @ 20:44:

[...]

Bij ons op de bak staat dat ook kapotte kleding mag, ze verkopen het namelijk allemaal aan een hergebruiker.Wij hebben twee bakken naast elkaar: een van Leger des Heils waar kledingstukken en schoenen in mogen en een textielbak voor overig (oude lappen, kapotte kleding).
Ik geef het altijd weg aan iemand die het kan gebruiken.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Hier gaan mijn spullen naar een nichtje met dezelfde maat (die zit in de schuldsanering). Zij zoekt uit wat ze wil hebben en geeft de rest dan weer door. Ze zit in de ouderraad van de school en helpt ook veel mee, dus ook afgedragen spullen vinden daar nog een plek in knutselhoeken of voor toneel. En ze heeft nog een vriendin die ook wel blij wordt van kleren, dus wat nichtje zelf niet zo leuk vindt gaat dan weer door naar die vriendin.

Spullen van mijn dochter gaan naar haar vriendinnen, daar zijn ze met drie dus altijd wel iemand die het past.

Mijn man doet niet graag afstand van zijn kleding, dus die draagt het echt af. Shirts zijn nog goed als poetslap en broeken worden gedegradeerd tot ik-moet-het-huis-nog-verven, prima-voor-in-de-garage of kan-dochter-er-nog-een-tas-van-maken broek.

Andersom krijg ik de kleding van de kinderen van mijn buurvrouw en die gaan dan weer door naar een vriendin van mij, wiens kinderen steeds twee jaar jonger zijn. En ik krijg dinsdag een zak met kleding van mijn schoonmoeder en zal dan kijken wat ik kan combineren met een jeansjasje ofzo en de rest gaat dan weer door naar een andere vriendin.

En zo ligt mijn auto eigenlijk minimaal 1x per maand vol met kleding. En speelgoed van de buurkinderen gaat ook via mijn auto.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alles wat nog mooi genoeg is voor een tweede ronde: Vinted! Daar kun je je (tweedehands) kleding verkopen. De rest zou ik in de kledingbak doen.
quote:Anouscha schreef op 09 oktober 2016 @ 20:47:

[...]

Wij hebben twee bakken naast elkaar: een van Leger des Heils waar kledingstukken en schoenen in mogen en een textielbak voor overig (oude lappen, kapotte kleding).

Wij hebben er eentje. Alles word nagekeken en dan word het gescheiden en kapotte lappen verkocht aan een hetgebruiker en de rest aan de kerk.

Denk dat veel mensen denken dat kapotte spullen niet mogen en gooien het dan bij het vuilnis. Is dus vaak helemaal niet nodig.
Ik geef het meeste weg.

Heb pas ook heel erg veel kleding opgeruimd wegens te groot en daar veel mensen mee blij kunnen maken. Andersom heb ik ook weer veel gekregen waardoor ik niet alles nieuw heb hoeven kopen.

Of zet het als pakket op Marktplaats? Zo koop ik ook veel kleding.
668, the neighbour of the Beast
Bedankt voor alle tips! Ik ga morgen in ieder geval even kritisch kijken welke kleding nog verkoopbaar is, en kijken waar ik het ga verkopen. Helaas geen familie of vrienden die ongeveer gelijke maten hebben hier, dus kleding ruilen zit er niet in.

De rest gaat naar de H&M, dan heb ik er ook nog iets aan.
Heb mijn kleding op laten halen voor de kledingbank. Heerlijk..dat ruimt op

En weet dat t goed terecht komt. Mensen die t echt nodig hebben
Ik bracht het eerder nog naar zo'n container wat dan naar het buitenland gaat maar omdat wij in Nederland ook nog genoeg mensen hebben die in armoede leven breng ik het nu naar de kledingbank (komt op hetzelfde neer als voedselbank maar dan voor kleding). Zo hoop ik mensen die geen nieuwe kleding meer kunnen betalen toch een beetje te kunnen helpen.
Ik ben in twee jaar tijd van maat 44 naar 38 gegaan...dus ik heb nogal wat kleding die ik niet meer draag. Ik had al zeker een vuilniszak of vier naar de kringloopcontainer gebracht, toen een collega me vroeg 'Waarom zet je het niet op Marktplaats?' Vorig weekend zo'n 12 items geplaatst, waarvan ik er nu 8 verkocht heb met een kleine 180 euro winst. Ik ben aangenaam verrast! Het is wat gedoe, maar het levert ook echt wel wat op. En ik vind het ook wel een leuk idee dat er iemand anders blij is met de jurken waar ik ooit ook zo blij mee was.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik koop veel tweedehands en elk seizoen gooi ik ook heel wat in de kledingbak. Zodat er ruimte komt voor nieuwe kleding. Ik heb dus een hoog verloop in mijn kledingkast. Eigenlijk kun je het beter een recyclekast noemen. Het kost toch geen drol en ik ben nogal veranderlijk van smaak.
Ik breng het naar de kringloopwinkel.
quote:Doornroosje75 schreef op 09 oktober 2016 @ 21:24:

Ik ben in twee jaar tijd van maat 44 naar 38 gegaan...dus ik heb nogal wat kleding die ik niet meer draag. Ik had al zeker een vuilniszak of vier naar de kringloopcontainer gebracht, toen een collega me vroeg 'Waarom zet je het niet op Marktplaats?' Vorig weekend zo'n 12 items geplaatst, waarvan ik er nu 8 verkocht heb met een kleine 180 euro winst. Ik ben aangenaam verrast! Het is wat gedoe, maar het levert ook echt wel wat op. En ik vind het ook wel een leuk idee dat er iemand anders blij is met de jurken waar ik ooit ook zo blij mee was.Dat ligt echt aan wat je wil verkopen. Ik heb amper dure merkkleding in de kast hangen.
Alles wat kapot is gaat in de kliko.

Alles wat heel is gaat naar de kledingbank waar mijn moeder als vrijwilliger werkt.
Merkspullen blijken heel goed te verkopen.

V

orige maand een paar honderd euro verdiend. Ik geef verder veel weg aan bekenden of ken mensen die weer mensen kennen die wat nodig hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven