Zwanger proberen te worden van de eerste

05-10-2016 13:26 2748 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik ben nieuw bij dit forum, laat ik me even voorstellen. Ik ben Elle, 23 jaar, net 2,5 week getrouwd met mijn kersverse man. Samen zijn wij bezig om zwanger te worden. Ontzettend spannend!

7 september laatste pil, 11 september nog mijn onttrekkingsbloeding gehad. En gisteren en vandaag een positieve ovulatie test gehad!

Het lijkt me leuk om met vrouwen te kletsen in hetzelfde schuitje...

NaamLeeftijdLeeftijd partnerRondeNODBijzonderhedenelleanna723306Missed abortion 8+5 Korte LFVervivaen29311 UD: 17-07-17 het is een meisje!Happy-life24271UD 7-7-17Aussie86??3lange cyclus!CaptainKitten29346 UD 23-09-17 het is een meisje!groenogig_monster3240+2 Bliss_428316UD: 29-09-17Sinnieee25281 -Saar_8731292 -AG-S30348 UD: 17-09-17Knotje27268 UD 10-09-17Bibi30306 12 april-Dookster2730 Love22293258 april-
@Vervivaen thanks, ik ga het als ik thuis ben van het werk eens overnemen.

@just_sabina wat balen dat je man dan net weg is, inderdaad volgende ronde nieuwe kansen! Hopelijk succesvol. Je LF is de fase van de eisprong tot je menstruatie toch? Ik probeer me er nog in te verdiepen maar ben nog lerende haha. Hoe lang is die gemiddeld dan?

Mijn eisprong is heel duidelijk geweest op dinsdag 4 oktober, optimaal gebruik van gemaakt haha. Nu afwachten totdat ik aankomende zaterdag of zondag kan testen. Ga er niet van uit, maar ben toch hoopvol....
Dat is idd de LF. Vorige maand 7 dagen. Volgens internet moet hij minimaal 8 dagen zijn. Hopelijk is het nog een kwaaltje vh ontpillen. Deze maand was 12 dagen als mijn menstruatie volgende week di komt. Dan ben ik weer wat positiever gestemd voor een nieuwe maand
Hoi dames,

Mag ik ook mee schrijven?

Wij gaan ook proberen zwanger te worden. Ik ben 24 jaar en vriend is 31 jaar.

De laatste pil op 26-9 ingenomen en 2 een oktober onttrekkingsbloeding gehad.
@Maus91, ja hoor gezellig! Geef je gegevens maar voor de tabel, dan ga ik straks mijn best doen om het in te vullen. Hopelijk komt je cyclus goed op gang.
Dankje elleanna7! Ik ga je proberen een berichtje te doen ( ben nog niet zo handig hierin)
Finally, het is gelukt! Woehoeee
@vervivaen, zie dat jij ook een korte LF hebt?
Well done!
Sabina, goed idee om nieuwe schoenen te kopen haha! Ik denk inderdaad dat ik ook een korte LF heb, maar heb mijn ovulatie pas één keer bijgehouden dus misschien was het eenmalig... Vorige maand was het in ieder geval 10 dagen, ben benieuwd wat het deze maand wordt. Hopelijk valt jouw ovulatie gunstiger komende maand!

Goed gedaan Elle! Makkelijker bijhouden zo!

Maus, gezellig dat je meeschrijft!
Ik neem aan dat iedereen foliumzuur inneemt, ik heb ze van de Hema, zal geen verschil maken toch?

Nemen jullie ook andere medicatie in? Vitamines bedoel ik?

En jullie doen allemaal ovulatie testen, ik twijfel nog of ik dat zal doen. Ik ga het gewoon eerst een ronde proberen.

Waar kopen jullie de zwangerschaptesten?
@ Ms-X-

Vanaf de laatste pil, gelijk begonnen met foliumzuur. Ik heb ook een B12 tekort, dus slik daar ook medicijnen voor ( maar lees verschillende dingen over B12 in combinatie met foliumzuur. Heb ook het idee dat B12 tekort weer overheerst, dus ga a.s. vrijdag even naar de huisarts.

Slikken jullie ook nog andere medicatie? Ik heb namelijk een angststoornis, dus slik Sertraline, en 's avonds Quetiapine. Dit ook even vragen aan de huisarts, of dit mag. ( op internet staat van wel)

Succes allemaal
@Ms-X- ik ook foliumzuur, heb pillen van Gravitamon mama compleet, zitten ook anderen vitaminen zoals vit D in. Zal vast geen verschil in zitten.

Ik heb een pakket gekocht bij sensitest, super fijn! Ovulatie testen werken bij mij perfect. Vind het gewoon fijn dat ik vooral ook inzicht heb in mijn cyclus qua eisprong etc. Zwangerschap testen zaten daar ook bij, en niet duur vind ik.

@Maus verstandig om effe met de huisarts te bespreken inderdaad! Wat vervelend een angst stoornis, ben je daarvoor ook in therapie? Ik ben er zelf ook bekend mee, heb een extreme naalden fobie, voor veel mensen niet te begrijpen. Heeft me ook erg tegen gehouden om voor een kindje te gaan. Omdat de angst bij mij altijd overwon tegenover de wens.

Verder heb ik astma, dus daarvoor medicatie. Ben naar de huisarts geweest om onze kinderwens te bespreken en heb nu andere puffers gekregen. Verder ook nog best wat overgewicht waarvoor ik (als ik zwanger mag worden) in de gaten gehouden ga worden voor zwangerschap suiker.

Oeps, lang verhaal.
@ Maus, oh wat vervelend van de angststoornis, heb je er nu nog last van? Of heb je het goed onder controle?

Nu mijn man en ik samen hebben besloten om er weer voor te gaan, wordt ik echt zo ongeduldig. Het liefst zou ik deze maand al beginnen. Ben zo nieuwsgierig of het lang duurt, hoe ik mij ga voelen en hoe het zal zijn
@ Elle, je was me net voor .

Ik ga er vanmiddag even naar zoeken. Ben benieuwd.

Ik moet ook even opzoek naar een andere huisarts, dat heb ik altijd uitgesteld. We wonen nu een tijd samen, maar nooit overgestapt naar een andere huisarts. Nu wordt het toch wel handig als er gewoon een om de hoek zit ipv 20 min rijden, Dan maak ik gelijk een afspraak bij de huisarts om alles even door te spreken.
Heb de folium pillen van de Kruidvat eigen merk gekocht trouwens!

Ik heb er al zo'n 6 jaar last van, en soms breekt het er nog doorheen, maar ben niet meer in therapie, had bij mij niet echt effect. De medicijnen op zich wel, dus maar even goed bespreken inderdaad.

Haha, ik kan ook niet wachten, vind het ook wel spannend, en ook zoals in een eerder topic al met het werk ( nog geen vast contract of kans op verlenging), maar heb die knop omgezet, van we zien wel wanneer het gebeurd, en het is altijd welkom, en alles komt altijd wel op zijn pootjes terecht.
Ik slik foliumzuur, vit d en zink.

Begin nog niet aan ovulatie testen, tot nu toe elke maand mijn ovulatie gevoeld en aangezien mijn vriend er alleen in het weekend is en we dan toch wel vrijen ik ze ook niet echt nodig denk ik te hebben. mocht het binnen een half jaar niet lukken overweeg ik het nog eens.

Wat vervelend van jullie angststoornissen zeg! kan me voorstellen dat je je dan nog wel eens zorgen maakt over medicatie ed.

Ik heb even wat gekopieerd en geplakt voor je ( werk in de medicatie )

sertraline :

Zwangerschap

Teratogenese: Gegevens bij mensen wijzen niet op een toegenomen risico voor aangeboren afwijkingen. In dierstudies zijn er aanwijzingen voor schadelijkheid.

Farmacologisch effect: Na gebruik van SSRI's in de laatste zwangerschapsfasen en direct voor de partus zijn bij de pasgeborene reacties gemeld, die kunnen wijzen op serotonerge effecten en ontwenningsverschijnselen. Gebruik van SSRI's met name bij gevorderde zwangerschap vermeerdert de kans op persisterende pulmonale hypertensie bij de pasgeborene.

Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken.

Quetiapine :

Zwangerschap

Teratogenese: Bij de mens, onvoldoende gegevens. Bij dieren aanwijzingen voor schadelijkheid.

Farmacologisch effect: Na blootstelling in het 3e trimester van de zwangerschap is er bij pasgeborenen kans op extrapiramidale symptomen en ontwenningsverschijnselen (tremor, hypertonie, hypotonie, agitatie, slaperigheid, ademnood, voedingsstoornis).

Advies: Alleen op strikte indicatie gebruiken.

Hopelijk heb je er wat aan en kun je goede beslissingen nemen met je huisarts.
Dankjewel @just_sabina voor de gegeven informatie! Erg duidelijk!

Ik ga het inderdaad bespreken met de huisarts, ben daardoor ook wel bang ( komen die beren weer door de angststoornis) dat het of niet lukt, of langer duurt.

Maar eerst maar gewoon zien wat de toekomst brengt

Ovulatietesten heb ik wel over getwijfeld, maar misschien de volgende ronde?
@maus91,

bang om zwanger te worden hoef je denk ik niet te zijn hoor, het is meer voor tijdens je zwangerschap iets om heel goed rekening mee te houden.
@ just_sabina, lief van je!
Mag ik ook nog met jullie meeschrijven?

Ik schrijf ook mee in een ander topic, maar het lijkt me leuk om te praten met een groepje die ook allemaal voor de eerste gaan.

Ik ben 29 en vriend is 34. Ik ben vorig jaar gestopt met de pil, maar door een aangekondigde reorganisatie toch besloten om nog even te wachten met proberen. Heb nu een half jaar een andere baan en we zijn afgelopen zomer begonnen met proberen. Ik zit jammer genoeg vanaf vandaag alweer in ronde 4. Al hebben we nog niet van alle rondes even goed gebruik kunnen maken vanwege het missen van de vruchtbare dagen. Heb een onregelmatige cyclus, dus soms is het moeilijk in te schatten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.

Maar hopelijk komende maand goed nieuws voor iedereen in dit topic!
Succes CaptainKitten!!
quote:CaptainKitten schreef op 11 oktober 2016 @ 11:32:

Mag ik ook nog met jullie meeschrijven?

Ik schrijf ook mee in een ander topic, maar het lijkt me leuk om te praten met een groepje die ook allemaal voor de eerste gaan.

Ik ben 29 en vriend is 34. Ik ben vorig jaar gestopt met de pil, maar door een aangekondigde reorganisatie toch besloten om nog even te wachten met proberen. Heb nu een half jaar een andere baan en we zijn afgelopen zomer begonnen met proberen. Ik zit jammer genoeg vanaf vandaag alweer in ronde 4. Al hebben we nog niet van alle rondes even goed gebruik kunnen maken vanwege het missen van de vruchtbare dagen. Heb een onregelmatige cyclus, dus soms is het moeilijk in te schatten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn.

Maar hopelijk komende maand goed nieuws voor iedereen in dit topic!

Welkom!! Lastig idd zo'n onregelmatige cyclus. hopelijk deze maand meer geluk! en anders vloeken we hier lekker eens van ons af.

Ik heb deze maand ook gemist, frustratie is inmiddels gezakt. haha
haha Sabina, gelukkig. Irritant he. Je moet gelijk zo lang wachten Maar gelukkig iedere maand weer nieuwe kansen.

Hopelijk valt jouw ovulatie komende maand ook gewoon in het weekend. Misschien heb je het al gezegd hoor, maar hoe wist jij dat je ovulatie op donderdag was afgelopen maand? Gebruik je ovulatietesten of kun je je ovulatie voelen?
Ik voel mijn ovulatie duidelijk, althans eerste en 2 de maand heel heftig, deze maand was hij was minder heftig. Ik krijg hele erge steken aan 1 kant onderin mijn buik ( eileider ). Nou zou het natuurlijk kunnen dat dat helemaal niet mijn ovulatie is, haha, maar ga er wel vanuit.

In de weekenden maak ik altijd goed misbruik van mijn vriend ;) dus meer kansen heb ik toch niet. als het straks een half jaar duurt komt hij maar een keer halverwege de week thuis. haha
He allemaal! Even terug moeten lezen!

Welkom nieuwe dames, leuk dat jullie meeschrijven en ook voor de eerste gaan! Spannend he

Hier gezellig gebruik aan t maken van de vruchtbare dagen, zelf gebruik ik nog geen ovulatie testen misschien volgende maand mocht t deze maand niet lukken.

Wel vanmorgen steek gehad rechts onder in mn buik khoop dat t een ovulatie was. Dan hebben we die gisteren avond iig benut

Mn man vind t vooral heel spannend, maar ook omdat hij 2 maal is geopereerd aan zn nier en meerdere onderzoeken heeft gehad bij z'n blaas met straling ens. Maar ik heb hem ook wel gezegt dat als t echt invloed zou hebben op de vruchtbaarheid dat ze t wel van te voren zullen aangeven/vermelden.

Dus ik hoop ook wel voor hem dat t niet al te lang gaat duren (langer dan half jaar) denk dat hij er heel onzeker van gaat worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven