Ik maak me zorgen

11-10-2016 16:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week schreef ik over een seroxatpilletje dat ik was vergeten. Ik dacht dat het daaraan lag dat ik me zo raar voel. maar ga me nu toch een beetje zorgen maken. Ik voel me nog steeds wat vervreemd. Heel raar gevoel, dacht zelfs even dat ik stapeloverspannen aan het worden ben. Weet niet goed hoe ik weer een beetje tot mezelf kom.
Zaterdag begon dit.
Loop je niet nog ergerns (psychiater/psycholoog/therapeut)? Lijkt me verstandig om dit met een hulpverlener te bespreken.

Daarnaast is je beschrijving vrij vaag, op wat voor manier voel je je raar?
Nee, ik heb een tijd geleden therapie gehad. Gaat al heel lang heel goed met mij.

Dit valt me dan ook heel gauw op mijn dak.

Ik kan het moelijk uitleggen. Ik ervaar alles anders dan ik tot een paar dagen geleden deed.
Neem weer contact op met je behandelaar.
Ik heb het erg druk gehad, het was een vrij emotionele week, waarin ik slecht heb geslapen en toen vergat ik ook nog eens die pil. Het zal een optelsom zijn.
Die optelsom zou best eens kunnen kloppen. Vervelend voor je.

Probeer zoveel mogelijk te rusten en te ontspannen, geeft minder stress.
quote:Phaedra_ schreef op 11 oktober 2016 @ 16:41:

Neem weer contact op met je behandelaar.Therapie is al afgesloten. Ging overigens om een specifiek probleem en heeft niks met mijn huidge klachten te maken.
Maar in een paar dagen van prima voelen naar ineens zo kut?
quote:lila01 schreef op 11 oktober 2016 @ 16:43:

[...]

Therapie is al afgesloten. Ging overigens om een specifiek probleem en heeft niks met mijn huidge klachten te maken.

Ja dus? Dan klop je nu opnieuw aan. Dat je ooit in therapie bent geweest betekent natuurlijk niet dat je nu nooit meer mag!

Klinkt als een optelsom inderdaad. Houd elke dag goed in de gaten hoe het gaat. Wordt het erger? Dan echt rap aan de bel trekken, gaat het langzaam weer wat beter, dan kun je wellicht even afwachten.
quote:lila01 schreef op 11 oktober 2016 @ 16:43:

[...]

Therapie is al afgesloten. Ging overigens om een specifiek probleem en heeft niks met mijn huidge klachten te maken.Degene die de medicatie voorschrijft.
quote:Phaedra_ schreef op 11 oktober 2016 @ 16:45:

[...]

Degene die de medicatie voorschrijft.Dat is tegenwoordig mijn huisarts.
quote:lila01 schreef op 11 oktober 2016 @ 16:46:

[...]

Dat is tegenwoordig mijn huisarts.Dan bel je die.
quote:lila01 schreef op 11 oktober 2016 @ 16:45:

Maar in een paar dagen van prima voelen naar ineens zo kut?

Jahoor, dat kan prima. Been there, done that

Maar ik snap je onzekerheid (en angst?) zeker hoor. Hoe kan het nou zo lang zo goed gaan en dan opeens helemaal niet? Dit blijft vaak een raadsel, waar je misschien niet te lang bij stil moet staan. Ik ben er nog steeds niet achter waarom ik twee jaar geleden 'opeens' niet meer mijn huis uit durfde. Niet te lang stilstaan bij hoe het slechter kan gaan, maar je vooral focussen op hoe het weer beter kan gaan!
Dank je Zanahoria. Ik ga veel rust nemen en lief voor mezelf zijn. Kijken of ik mezelf er weer uit kan trekken. Zo niet, dan trek ik aan de bel.
Toch naar je huisarts gaan. Misschien is het iets waar je zo een, twee, drie niet aan denkt, bijvoorbeeld je schildklier?

Een te snel werkende schildklier kan een opgejaagd gevoel gevoel geven. Maar hormonen kunnen dat ook.
Goed plan Lila.
Even een vraag. Ik heb in febr voor het laatst therapie gehad bij de GGZ. Nu begrijp ik dat ik weer opnieuw moet aanmelden via de huisarts? Iemand daar ervaring mee?
Geen ervaring maar ik zou gewoon de huisarts bellen. De assistente weet wel hoe het verwijzen in z'n werk gaat.

Hoe voel je je?
Nog niet top. Ik heb mezelf gewoon overbelast. Voelt rot, brok in de keel, alsof ik steeds wil huilen en alsof er een donkere deken over me heen is gegooid. Maar ik merk volgens mij kleine verbeteringen, zeker nu ik rust neem. Ik bel morgen even met de huisarts.
Ik kon bij een poh-ggz terecht. Mijn huisarts is er niet, dus kan nu niet met hem overleggen over psycholoog, waar ik liever geen zou gaan.

Ik voelde me vandaag wat beter. Eruit geweest, de zon scheen.

Stap ik ergens binnen, viel ik ineens een soort van flauw. degene die bij me was kon me nog net vastgrijpen. Buiten ging het snel weer wat beter. Niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen dit.
Wat een rot ervaring Lila. Gelukkig dat er iemand bij je was. Vandaag was het inderdaad heerlijk weer dys hopelijk heb je daar van kunnen genieten.

Jammer dat je even niet naar de psycholoog kunt maar iig heb je nu even iemand bij wie je je ei kwijt kan en dat lijkt me, voor jou, nu het belangrijkst. Je zit iig in de molen.

Het gaat zeker beter worden maar geef en gun jezelf de tijd Lila.
Dank je. Fijn, je reactie. Ik voel me psychisch al wat beter. En dan dit ineens. Was misschien toch onbewust een ontlading. Ik ontspande me namelijk vanmiddag echt even.
Dat zou goed kunnen Lila, herken dat wel. Alleen maar positief ook al voelt dat niet zo. Je bent iig in staat om je je te ontspannen ook al is dat kort. Mooie ontwikkeling en zeker ook omdat je het (h)erkend.

Fijn dat je je al wat beter voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven