Vruchtbaarheidstest man Sperm OK

11-10-2016 18:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft net een vruchtbaarheidstest gedaan van Sperm OK. Nou moet je daarbij net als een zwangerschapstest 2 strepen krijgen en een streepje is een streepje hoe licht ook. Je leest hem af tussen de 5 en 10 minuten.

Nou was er met 10 minuten een héél licht streepje. Ik vind t echt twijfelachtig.

Iemand ervaring hiermee?
Huisarts is waarschijnlijk ziezo betrouwbaarder
Die testen zijn waardeloos, als je het echt wilt weten: huisarts.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik wist niet eens dat het bestond joh.

Even snel gegoogled. Maar ik denk dat je aan de betrouwbaarheid kan twijfelen.

Er wordt gemeten op de hoeveelheid zaadcellen in een kwakje.

Stel dat je man/vriend zich heeft afgesjord of net ziek is geweest, dan is het aantal zaadcellen al een stuk minder dan bij een normalen lozing.

Je weet nog niets behalve een streepje dat impliceert dat er zaad is. Niet de hoeveelheid, beweeglijkheid niet en de vorm niet.

Het lijkt mij weggegooid geld.
vivasis wijzigde dit bericht op 11-10-2016 19:12
Reden: Typo
% gewijzigd
Je hebt echt niets aan die testen. Sperma van 'nu' is 3 maanden geleden aangelegd. Dat ee nu weinig uitkomt, kan duizend redenen hebben. Als je twijfelt, naar de huisarts voor een test. Daar kijken ze naar méér dan alleen hoeveelheid, maar ook beweeglijkheid, vorm en dergelijke. Dus zeker niet dit soort testen serieus nemen.
Hoi Ka,

Je bent erg druk met zwanger worden of niet? Zag ook je topic over temperaturen laatst. Ben je al lang bezig? Zo ja dan zou ik eens naar de huisarts en vervolgens evt. de gynaecoloog stappen ipv zelf zo te gaan lopen testen, dat heeft niet zoveel zin. Dit is gewoon allemaal niet zo heel betrouwbaar en bovendien weet je uiteindelijk - als het al een slechte uitslag geeft - nog niks. Want dan weet je nog steeds niet hoe slecht het dan precies is en waar dat dan aan ligt.
Hoi,

Klopt, maar het temperaturen is in opdracht vd huisarts. En de zelftest van mn vriend is ideetje van mn vriend. Ikzelf denk dat hij geen problemen heeft.

Enige waar ik aan twijfel is of ik wel elke maand ovuleer en vandaar het temperaturen.

We zijn bijna een jaar bezig, het is voor de tweede. Eerste was ik zwanger met 4 maanden, spoedkeizeesnee waar ook niet alles lekker bij is gegaan. Het geeft dus wat twijfel. Maar ben dus niet alleen op eigen houtje bezig ; )
Nog 1.5 maand temperaturen en dan moet ik terug. Als t dam miet toevallig gelukt is, gaat mn vriend mee om ook hem na te laten kijken. Maar had niet door dat de thuistest niet echt goed zijn, beetje naïef, maar recensies erbij waren goed. Dank jullie wel voor de reacties
Recensies worden ook gewoon geschreven door het bedrijf zelf hè, je moet echt goed zoeken voor goede recensies. Je hebt er gewoon niks aan. Zoals gezegd moet er niet alleen naar de hoeveelheid, maar ook naar de beweeglijkheid en vorm gekeken worden. Dat kan alleen onder de microscoop.

Als je over 1.5 maand teruggaat idd gewoon zaadonderzoek bespreken.

Hoop voor je dat je snel zwanger bent!
Wij hebben de test Sperm OK thuis gedaan. Was negatief. Vervolgens naar de huisarts gegaan. Direct via het laboratorium laten testen. Bleek inderdaad veelste laag. Blij dat we dit zo snel wisten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven