Baby- en Kinderkleding deel 9
maandag 3 oktober 2016 om 15:05
En dan zijn we al bij deel 9 van het topic 'Baby en kinderkleding'!
Schrijf hier mee over je leukste aankopen of vraag om advies. Vaste meeschrijvers op het topic zijn:
Appelflap007dochter
maat 98-104dochter
maat 80Aurora_Australiszoon aug. 2016
maat 80boefje2012zoon aug. 2012
maat 104/110Chica-1983dochter jan. 2016
maat 74_Doortje_dochter
maat 116/122dochter maat 62Emma77Emmadochter jan. 2014
maat 86fashionvictimzoon maat 152dochter maat 68/74Fleetdochter juni 2014
98/104
dochter maart 2016
maat 86Kerenzazoon aug. 2014
maat 86/92zoon maat 56Kikkerprinseszoon sept. 2011
maat 110/116Miss.Speeseendzoon mei 2016
maat 68nicole123zoon maat 116dochter maat 86nienke_gzoon maat 74/80NYCzoon
maat 104/110zoon
maat 80oureazoon jan. 2016
maat 86pimpelmeesje123zoon maat 104dochter maat 74queenfan25dochter feb. 2010
maat 122/128dochter mrt. 2013
maat 98-104ruivadochter feb. 2015
maat 80siska74zoon sept. 2014
maat 92sofietje83zoon
maat 80TinkerBell34dochter dec. 2014
maat 92
Schrijf hier mee over je leukste aankopen of vraag om advies. Vaste meeschrijvers op het topic zijn:
Appelflap007dochter
maat 98-104dochter
maat 80Aurora_Australiszoon aug. 2016
maat 80boefje2012zoon aug. 2012
maat 104/110Chica-1983dochter jan. 2016
maat 74_Doortje_dochter
maat 116/122dochter maat 62Emma77Emmadochter jan. 2014
maat 86fashionvictimzoon maat 152dochter maat 68/74Fleetdochter juni 2014
98/104
dochter maart 2016
maat 86Kerenzazoon aug. 2014
maat 86/92zoon maat 56Kikkerprinseszoon sept. 2011
maat 110/116Miss.Speeseendzoon mei 2016
maat 68nicole123zoon maat 116dochter maat 86nienke_gzoon maat 74/80NYCzoon
maat 104/110zoon
maat 80oureazoon jan. 2016
maat 86pimpelmeesje123zoon maat 104dochter maat 74queenfan25dochter feb. 2010
maat 122/128dochter mrt. 2013
maat 98-104ruivadochter feb. 2015
maat 80siska74zoon sept. 2014
maat 92sofietje83zoon
maat 80TinkerBell34dochter dec. 2014
maat 92
woensdag 12 oktober 2016 om 22:17
woensdag 12 oktober 2016 om 22:59
Kerenza: krijg je nog een groei-echo? Dan kunnen ze vaak wel zien of je kleintje haar heeft.
Hoef je misschien niet zo veel mutsjes.
Bij zoonlief moest m'n man direct naar de winkel, de kleinste maat mutsjes (die we gekocht hadden, want maat 50/56) pasten hem niet, hij moest een maatje groter hij heeft ze een dag of tien gedragen want had een behoorlijke bos haar. Daarna alleen buiten.
Hoef je misschien niet zo veel mutsjes.
Bij zoonlief moest m'n man direct naar de winkel, de kleinste maat mutsjes (die we gekocht hadden, want maat 50/56) pasten hem niet, hij moest een maatje groter hij heeft ze een dag of tien gedragen want had een behoorlijke bos haar. Daarna alleen buiten.
woensdag 12 oktober 2016 om 23:38
donderdag 13 oktober 2016 om 07:49
quote:Kerenza schreef op 12 oktober 2016 @ 23:38:
O ja, dat is waar! Meerdere zelfs dus daar kunnen we wel achter komen
Maar dat is best wel groot, een VK zei vorige keer bij bevallingsvoorlichting dat ze het nog nooit had meegemaakt dat een baby niet in maat 56 paste ! Zeker gewoon een heel slim kind ;)Kerenza: kleertjes 56 pasten wel, mutsjes konden net maar zaten gigantisch strak. Dus een maatje groter 56/62 mutsje was veel fijner voor hem.
Maar dat is best wel groot, een VK zei vorige keer bij bevallingsvoorlichting dat ze het nog nooit had meegemaakt dat een baby niet in maat 56 paste ! Zeker gewoon een heel slim kind ;)Kerenza: kleertjes 56 pasten wel, mutsjes konden net maar zaten gigantisch strak. Dus een maatje groter 56/62 mutsje was veel fijner voor hem.
donderdag 13 oktober 2016 om 07:56
quote:Kerenza schreef op 12 oktober 2016 @ 23:38:
Maar dat is best wel groot, een VK zei vorige keer bij bevallingsvoorlichting dat ze het nog nooit had meegemaakt dat een baby niet in maat 56 paste ! Zeker gewoon een heel slim kind
Mijn jongste paste idd in maat 56... voor een paar dagen. Gelukkig maar 1 pakje nieuw gekocht, want hij kon eigenlijk meteen in 62.
Had trouwens ook een enorme bos haar, en nog steeds. Nog geen jaar oud en al 3x bij de kapper geweest., maar nog geen muts gekocht
Maar dat is best wel groot, een VK zei vorige keer bij bevallingsvoorlichting dat ze het nog nooit had meegemaakt dat een baby niet in maat 56 paste ! Zeker gewoon een heel slim kind
Mijn jongste paste idd in maat 56... voor een paar dagen. Gelukkig maar 1 pakje nieuw gekocht, want hij kon eigenlijk meteen in 62.
Had trouwens ook een enorme bos haar, en nog steeds. Nog geen jaar oud en al 3x bij de kapper geweest., maar nog geen muts gekocht
donderdag 13 oktober 2016 om 08:25
O, ik snap het. Ja, het ging ook over wat je mee moest nemen naar het ziekenhuis, dus dat 62 niet hoefde. Ik hoop ook dat mijnes wel wat langer dan een paar dagen erin past nu Vorige keer had ik weinig en geluisterd naar 'je krijgt ook nog zoveel'. Nou, ik kreeg veel inderdaad maar allemaal vanaf maat 62/68. En hoe langer ik wachtte, hoe meer zonde het leek nog wat te kopen.
Maar ik had daar sowieso moeite mee, hoeveel ik in welke maat nodig had/heb en wat slim is om alvast vooruit te kopen en wat niet etc. Nu heb ik er al wat beter zicht op. Door schade en schande wordt men wijs, hè
Maar ik had daar sowieso moeite mee, hoeveel ik in welke maat nodig had/heb en wat slim is om alvast vooruit te kopen en wat niet etc. Nu heb ik er al wat beter zicht op. Door schade en schande wordt men wijs, hè
donderdag 13 oktober 2016 om 08:31
haha ja heeeeel herkenbaar! Ik heb ook een kist vol 62/68 bijna allemaal cadeau gekregen voor de oudste (waarvoor ik dus idd 56 moest gaan bijkopen). Bij nr 2 daarentegen juist helemaal geen kleding gekregen omdat men er waarschijnlijk vanuitging dat alles wel doorgeschoven zou worden.
Ja in het zkh zal 56 wel passen hoor, maar ik zou gewoon lekker rekbaar/soepel spul nemenzowel voor mutsjes als andere kleertjes. Makkelijk in gebruik en grote kans dat het past.
Ja in het zkh zal 56 wel passen hoor, maar ik zou gewoon lekker rekbaar/soepel spul nemenzowel voor mutsjes als andere kleertjes. Makkelijk in gebruik en grote kans dat het past.
donderdag 13 oktober 2016 om 08:55
Haha, dat blijkt algemeen gebruik dus. En dan erbij zeggen: "Ja, ik dacht ik doe maar maat 68 want je krijgt vast al zoveel. En ze kunnen het maar zó kort aan." 
Sowieso houd ik van lekker zacht en rekbaar. Zoontje was midden in de zomer, lekker makkelijk: lange romper met een broekje eroverheen en klaar. En deze komt waarschijnlijk midden in de winter. Dus heb nu meer van alles wat, ook een paar gebreide broekjes en vestjes. Hoop dat ik het een beetje goed heb ingeschat.
@siska: Trouwens bij mamaloesbabysjop verkopen ze best grote handdoeken met zo'n mutsdriehoek als je ze nog zoekt/gebruikt, van Funnies, 80x80. Uni in allerlei kleuren. En ook grote poncho's trouwens (die vind ik nu handig en ook met zwemmen).
Sowieso houd ik van lekker zacht en rekbaar. Zoontje was midden in de zomer, lekker makkelijk: lange romper met een broekje eroverheen en klaar. En deze komt waarschijnlijk midden in de winter. Dus heb nu meer van alles wat, ook een paar gebreide broekjes en vestjes. Hoop dat ik het een beetje goed heb ingeschat.
@siska: Trouwens bij mamaloesbabysjop verkopen ze best grote handdoeken met zo'n mutsdriehoek als je ze nog zoekt/gebruikt, van Funnies, 80x80. Uni in allerlei kleuren. En ook grote poncho's trouwens (die vind ik nu handig en ook met zwemmen).
donderdag 13 oktober 2016 om 10:02
Wow, mijn jongste is 8 weken en gaat nu in maat 62. Dan hadden jullie echt heel grote babies! Dat lijkt me ook best heftig qua bevallen.
Ik heb nu 6 setjes in maat 62 en oude kleertjes van oudste als reserve. Dat lijkt me wel voldoende.
Bij de Zeeman zag ik gisteren heel zoete jumpsuits van katoen, bedoeld voor in bed. Mijn handen jeukten, maar ik heb het laten liggen. Het past echt niet. Zo zo jammer.
Ik heb nu 6 setjes in maat 62 en oude kleertjes van oudste als reserve. Dat lijkt me wel voldoende.
Bij de Zeeman zag ik gisteren heel zoete jumpsuits van katoen, bedoeld voor in bed. Mijn handen jeukten, maar ik heb het laten liggen. Het past echt niet. Zo zo jammer.
Hallo?!
donderdag 13 oktober 2016 om 10:03
Oh ja die 'je krijgt ook nog zoveel' met de "Ja, ik dacht ik doe maar maat 68 want je krijgt vast al zoveel. En ze kunnen het maar zó kort aan."
Ik dacht dus ook dat ik veel kleertjes zou krijgen dus had maar enkele dingen gekocht. Die veel te warm waren ivm de hittegolf. Maar de kleertjes die we kregen waren 68 en van mijn moeder zelfs 74 Dat zit nu dus in dozen.
Behalve mijn zus, die had twee enorm leuke setjes van Tumble 'n dry en Name it meegenomen in 50. Daar heeft de kleine het de eerste week mee gedaan
Ik dacht dus ook dat ik veel kleertjes zou krijgen dus had maar enkele dingen gekocht. Die veel te warm waren ivm de hittegolf. Maar de kleertjes die we kregen waren 68 en van mijn moeder zelfs 74 Dat zit nu dus in dozen.
Behalve mijn zus, die had twee enorm leuke setjes van Tumble 'n dry en Name it meegenomen in 50. Daar heeft de kleine het de eerste week mee gedaan
donderdag 13 oktober 2016 om 10:17
Sommige kledingstukken die we cadeau kregen vond ik heel erg leuk en hebben ze veel gedragen, andere dingen hebben de kinderen nooit aangehad. Wij kregen ook heel veel in 62/68, maar ik had als zwangere zo'n shopdrang dat ze al een vrijwel complete garderobe in maat 50 t/m 68 hadden. Ik was daarom vooral heel blij met maat 74 en 80. Met speelgoed had ik dat ook, liever iets leuks van Duplo dan de tigste rammelaar. Er waren ook mensen die na 2 maanden op kraambezoek kwamen en dan rompers maat 50 meenamen, tsja dan heb je niet erg nagedacht over het groeien van baby's... Omgekeerd heb ik wel eens iets gegeven als kraamcadeau in maat 80, omdat ik dat zelf zo fijn vond, en dat bleek een heel langzaam groeiend meisje te zijn: toen ze 3 jaar was paste ze het pas!
donderdag 13 oktober 2016 om 10:58
quote:_Doortje_ schreef op 13 oktober 2016 @ 10:04:
Vinden jullie kleding cadeau krijgen leuk trouwens? Ik vind het maar zo zo Ik heb iets gekregen in knalroze en dat trek ik haar liever niet aan
Eerlijk gezegd vond ik dat vreselijk Daarom geef ik ook nooit kleding cadeau, tenzij iemand het nadrukkelijk vraagt. Gelukkig kregen we voor oudste dochter best leuke dingen, maar voor zoon zat er eigenlijk niets bij dat ik leuk vond Het viel me op dat veel mensen kleding geven. En soms dingen die voor een specifiek seizoen zijn, groot risico. Verder verschillende boxpakjes gehad, maar die vond ik erg onhandig, dus gebruikte ik ze niet. We hadden ook niet veel kleding nodig, veel geleend, en ik wilde graag zelf eens een keertje iets leuks voor onze baby kopen. O, en al die knuffels... Bij de derde kregen we iets meer cadeaubonnen, superfijn. De oma's geven zelden kleding, gelukkig, want smaken verschillen
Klinkt misschien allemaal heel ondankbaar, is niet zo bedoeld, mensen bedoelen het goed, maar ik kreeg kromme tenen van zoveel geldverspilling.
Superschattig jurkje voor de jongste gekocht gisteren (ze draagt hem zonder konijn )
Vinden jullie kleding cadeau krijgen leuk trouwens? Ik vind het maar zo zo Ik heb iets gekregen in knalroze en dat trek ik haar liever niet aan
Eerlijk gezegd vond ik dat vreselijk Daarom geef ik ook nooit kleding cadeau, tenzij iemand het nadrukkelijk vraagt. Gelukkig kregen we voor oudste dochter best leuke dingen, maar voor zoon zat er eigenlijk niets bij dat ik leuk vond Het viel me op dat veel mensen kleding geven. En soms dingen die voor een specifiek seizoen zijn, groot risico. Verder verschillende boxpakjes gehad, maar die vond ik erg onhandig, dus gebruikte ik ze niet. We hadden ook niet veel kleding nodig, veel geleend, en ik wilde graag zelf eens een keertje iets leuks voor onze baby kopen. O, en al die knuffels... Bij de derde kregen we iets meer cadeaubonnen, superfijn. De oma's geven zelden kleding, gelukkig, want smaken verschillen
Klinkt misschien allemaal heel ondankbaar, is niet zo bedoeld, mensen bedoelen het goed, maar ik kreeg kromme tenen van zoveel geldverspilling.
Superschattig jurkje voor de jongste gekocht gisteren (ze draagt hem zonder konijn )
donderdag 13 oktober 2016 om 11:37
Nee van mij hoeft het niet. Mijn schoonfamilie is van de krokodillen polo's en STOER!!! spullen en zeggen ook telkens dat zijn huidige kleren te groot zijn. Maar hij draag wat hipper spul met laag kruis en langere shirtlengte. Dat valt wat relaxter dan die corpsballentenues.
Mijn moeder (en haar familie) vindt dat kinderkleren voor het kind is dus met felle kinderachtige prints. ik vind dat zolang hij er zelf nog niks van kan zeggen, ik er tegenaan kijk en ik hou van rustig
De rest van de gekregen kleding is ook zo druk met opdruk en kleur dat ik het niet mooi vind. ik heb maar van twee kraambezoekjes iets gekregen wat ik echt mooi vind en toevallig was het ene bezoek uit Zweden en het andere bezoek uit Japan met beide rustige en kwalitatieve kleertjes. Beide culturen staan mij ook het dichtste bij qua huisinrichting en mode.
Mijn moeder (en haar familie) vindt dat kinderkleren voor het kind is dus met felle kinderachtige prints. ik vind dat zolang hij er zelf nog niks van kan zeggen, ik er tegenaan kijk en ik hou van rustig
De rest van de gekregen kleding is ook zo druk met opdruk en kleur dat ik het niet mooi vind. ik heb maar van twee kraambezoekjes iets gekregen wat ik echt mooi vind en toevallig was het ene bezoek uit Zweden en het andere bezoek uit Japan met beide rustige en kwalitatieve kleertjes. Beide culturen staan mij ook het dichtste bij qua huisinrichting en mode.
donderdag 13 oktober 2016 om 11:38
Kleding krijgen ligt heel erg aan van wie... ik heb nu inmiddels een verjaardagsjurk moet hem alleen nog ff passen.... vandaag ff doen.... oja en die heeft ze van oma gekregen want die was uit mijn budget...
En ik heb nog even next geshopt...
Die rode winterjurk die NYC plakte en een pyama om eens ff te kijken hoe ze vallen. En een mickeyshirt voor oudste in het rood... die vind ie geweldig dus raad eens wat sinterklaas meeneemt
En ik heb nog even next geshopt...
Die rode winterjurk die NYC plakte en een pyama om eens ff te kijken hoe ze vallen. En een mickeyshirt voor oudste in het rood... die vind ie geweldig dus raad eens wat sinterklaas meeneemt
donderdag 13 oktober 2016 om 18:17
quote:_Doortje_ schreef op 13 oktober 2016 @ 10:04:
Vinden jullie kleding cadeau krijgen leuk trouwens? Ik vind het maar zo zo Ik heb iets gekregen in knalroze en dat trek ik haar liever niet aan Ik heb gewoon gezegd dat ik geen kleding wilde krijgen. Sterker nog, ik heb gezegd doe maar liever een donatie aan een goed doel, en als je echt iets wil geven dan graag tweedehands óf iets van ons lijstje.
Vinden jullie kleding cadeau krijgen leuk trouwens? Ik vind het maar zo zo Ik heb iets gekregen in knalroze en dat trek ik haar liever niet aan Ik heb gewoon gezegd dat ik geen kleding wilde krijgen. Sterker nog, ik heb gezegd doe maar liever een donatie aan een goed doel, en als je echt iets wil geven dan graag tweedehands óf iets van ons lijstje.
•
donderdag 13 oktober 2016 om 18:42
Oh, mij hebben ze bij de groei echo's nooit iets verteld van haar. Mijn oudste had een klein bosje, mijn jongste kwam met een weelderige bos ter wereld. Ze werd geboren in maart en heb in de kraamweek haar toch een mutsje op gedaan en de kruik in bed gelegd. Soms dipte ze toch onder die minimale temperatuur.
Doortje, ik heb mijn dochters (oudste respectievelijk 56 centimeter, 4350 gram, jongste 53 centimeter, 4300 gram) er beiden met gemak uit gewerkt. Nog geen vijf minuten geperst en hebben me beiden keren enkel een knip gezet vanwege de twijfel. Verloskundige gaf aan dat ik 'gemaakt was om te baren' (ben ik toch ergens goed in ).
Terwijl iemand die ik via, via ken een baby er van amper twee kilo met moeite er uit had gekregen en zat met een totaalruptuur die door de chirurg gehecht moest worden.
Dus heel veel wil het niet zeggen eigenlijk.
Oh, en gekregen cadeautjes: die kreeg ik niet zoveel en was daar stiekem heel blij mee. Die paar gekregen kleren bewaarde ik voor de kinderopvang.
Doortje, ik heb mijn dochters (oudste respectievelijk 56 centimeter, 4350 gram, jongste 53 centimeter, 4300 gram) er beiden met gemak uit gewerkt. Nog geen vijf minuten geperst en hebben me beiden keren enkel een knip gezet vanwege de twijfel. Verloskundige gaf aan dat ik 'gemaakt was om te baren' (ben ik toch ergens goed in ).
Terwijl iemand die ik via, via ken een baby er van amper twee kilo met moeite er uit had gekregen en zat met een totaalruptuur die door de chirurg gehecht moest worden.
Dus heel veel wil het niet zeggen eigenlijk.
Oh, en gekregen cadeautjes: die kreeg ik niet zoveel en was daar stiekem heel blij mee. Die paar gekregen kleren bewaarde ik voor de kinderopvang.