Wanneer..

dinsdag 23 december 2008 om 18:52
Ik zou het niet dag 1 doen, maar staat er een tijd voor? Het echte houden van begint toch pas aan het eind van verliefdheidsfase of na die tijd. Maar je kan al wel een idee hebben dat het meer is dan verliefdheid natuurlijk en een toekomst met iemand zien zitten.
Dan zou je bovenstaande kunnen zeggen. Ik begin het gevoel te krijgen van je te houden.. met onschuldige bambi oogjes op een juist moment. Niets mis mee. Neem het hem niet kwalijk als hij het nog niet over zijn lippen krijgt.
Ik zelf ben er heel zuinig mee, zeg het niet zo snel. Anderen roepen het heel makkelijk...
Dan zou je bovenstaande kunnen zeggen. Ik begin het gevoel te krijgen van je te houden.. met onschuldige bambi oogjes op een juist moment. Niets mis mee. Neem het hem niet kwalijk als hij het nog niet over zijn lippen krijgt.
Ik zelf ben er heel zuinig mee, zeg het niet zo snel. Anderen roepen het heel makkelijk...
dinsdag 23 december 2008 om 18:57
@dnm, dank voor je antwoord, klinkt als een goed advies.
Ik hoef ook niet te horen na hoeveel dagen etc maar gevoelens zijn best ingewikkeld. Ik zeg niet zo snel dat ik gek op iemand ben, verliefd of wat dan ook. Denk dat ik nog wacht totdat ik er 100% achtersta. Was metname benieuwd na hoe lange tijd het bij andere zover was in een relatie.
Ik hoef ook niet te horen na hoeveel dagen etc maar gevoelens zijn best ingewikkeld. Ik zeg niet zo snel dat ik gek op iemand ben, verliefd of wat dan ook. Denk dat ik nog wacht totdat ik er 100% achtersta. Was metname benieuwd na hoe lange tijd het bij andere zover was in een relatie.
dinsdag 23 december 2008 om 18:58
dinsdag 23 december 2008 om 18:58
quote:badmeester schreef op 23 december 2008 @ 18:52:
Na 3 weken 2 dagen en zes minuten
Behalve als in die weken hoogtijdagen als kerst of verjaardagen zitten, dan kun je het op die dagen zeggen
Meid, als jij dat wil zeggen, moet je dat vooral doen. Mijn ex-lief stuurde me al na een week een sms met de tekst dat 'ie van me hield. Heb teruggestuurd dat 'ie lust en liefde verward had. Maar een ander had er misschien vreselijk blij van geworden. Zoveel mensen zoveel wensen hoor!
Na 3 weken 2 dagen en zes minuten
Behalve als in die weken hoogtijdagen als kerst of verjaardagen zitten, dan kun je het op die dagen zeggen
Meid, als jij dat wil zeggen, moet je dat vooral doen. Mijn ex-lief stuurde me al na een week een sms met de tekst dat 'ie van me hield. Heb teruggestuurd dat 'ie lust en liefde verward had. Maar een ander had er misschien vreselijk blij van geworden. Zoveel mensen zoveel wensen hoor!

dinsdag 23 december 2008 om 19:02
dinsdag 23 december 2008 om 19:05
Ik haat die zin.
Ik hou van jou.
Of nog erger....... ik hou toch van je.
God, wat haat ik 'm. Waarom? Omdat ik 'm zo vaak gehoord heb. Te vaak. Veel te vaak. Tijdens het koken, opruimen, piesen op de wc, die klote was opvouwen. Ieder moment zei hij het. Hij keek me vaak niet eens aan. Tussen neus en lippen door.
'haal jij de boodschappen?'
'is goed ik hou van jou.'
'Wil jij vanavond even dat boek afgeven bij die en die.'
'is goed, ik hou van jou.'
'Vervang nu godd*E**&me die plee rol eens als ie leeg is.'
'Kalm aan, ik hou toch van je.'
Ik kan het niet meer horen.
Echt niet meer.
Gewoon niet meer.
Mijn nieuwste liefde heeft het ook nog niet gezegd, hoeft ook niet, moet ook niet.... ik wil het niet meer horen...
(iemand het telefoonnummer van stichting korrelatie?)
Ik hou van jou.
God, wat haat ik 'm. Waarom? Omdat ik 'm zo vaak gehoord heb. Te vaak. Veel te vaak. Tijdens het koken, opruimen, piesen op de wc, die klote was opvouwen. Ieder moment zei hij het. Hij keek me vaak niet eens aan. Tussen neus en lippen door.
Echt niet meer.
Gewoon niet meer.
Mijn nieuwste liefde heeft het ook nog niet gezegd, hoeft ook niet, moet ook niet.... ik wil het niet meer horen...
DTEEZ!
dinsdag 23 december 2008 om 19:12
quote:Djoels schreef op 23 december 2008 @ 19:05:
Ik haat die zin.
Ik hou van jou.
Echt niet meer.
Gewoon niet meer.
Ik haat die zin.
Ik hou van jou.
Echt niet meer.
Gewoon niet meer.
dinsdag 23 december 2008 om 19:14
Oh Djoels, wat k#t dat die kerel die zin voor je verpest heeft. Eikel.
Man en ik hebben het na zo'n zeven maanden tegen elkaar gezegd. Ik weet nog precies waar en wanneer het was; het was lief en mooi en ik werd er heel, heel erg blij van. Ook al zijn we jaren verder, ik word nog steeds blij als hij het tegen me zegt. Voor mij is het de mooiste zin die er is.
Meiske, zeg het als je het meent. Maak er geen loze frase van, dat is zo zonde.
Man en ik hebben het na zo'n zeven maanden tegen elkaar gezegd. Ik weet nog precies waar en wanneer het was; het was lief en mooi en ik werd er heel, heel erg blij van. Ook al zijn we jaren verder, ik word nog steeds blij als hij het tegen me zegt. Voor mij is het de mooiste zin die er is.
Meiske, zeg het als je het meent. Maak er geen loze frase van, dat is zo zonde.
dinsdag 23 december 2008 om 19:15
tja, het is maar net hoeveel waarde je eraan hecht toch?
Amerikanen roepen te pas en te onpas 'I love you!', voor sommigen is de lading ervan veel zwaarder en komt dat pas na jaren!
Persoonlijk zou ik het niet te snel zeggen... Zeg dan 'ik vind jou lief' ofzo...
Amerikanen roepen te pas en te onpas 'I love you!', voor sommigen is de lading ervan veel zwaarder en komt dat pas na jaren!
Persoonlijk zou ik het niet te snel zeggen... Zeg dan 'ik vind jou lief' ofzo...
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
dinsdag 23 december 2008 om 19:44
Ik heb je lief, mijn hele leven
't Is veel meer dan houden van
't Is alsof je in mijn bloed zit
Ik zonder jou niet leven kan
Jouw mooie ogen doen me smelten
Zet me zo in vuur en vlam
Ik voel 't enkel bij jouw aanblik
Ik krijg het ook van Rotterdam
Ik ben dol op dit liedje...... de zinnen, het voelt lekker.
Mijn nieuwe liefde heeft niets met Rotterdam. Ik wel.
Hij heeft het met Amsterdam.
Dat zingt hij dan ook, op de plaats van Rotterdam.
Dan word ik boos, dat mag niet van mij.
Zie, deze woorden passen óók al niet bij mij.
Wát een deprimerend liefdes-verbaal leven heb ik zeg!
't Is veel meer dan houden van
't Is alsof je in mijn bloed zit
Ik zonder jou niet leven kan
Jouw mooie ogen doen me smelten
Zet me zo in vuur en vlam
Ik voel 't enkel bij jouw aanblik
Ik krijg het ook van Rotterdam
Ik ben dol op dit liedje...... de zinnen, het voelt lekker.
Mijn nieuwe liefde heeft niets met Rotterdam. Ik wel.
Hij heeft het met Amsterdam.
Dat zingt hij dan ook, op de plaats van Rotterdam.
Dan word ik boos, dat mag niet van mij.
Zie, deze woorden passen óók al niet bij mij.
Wát een deprimerend liefdes-verbaal leven heb ik zeg!
DTEEZ!

dinsdag 23 december 2008 om 19:52
Goh..............
Het is me vaak gezegd, ook door mannen van wie ik niet meer hou, of die het zeiden terwijl ze het niet meenden, of het zeiden omdat ik het wilde horen, of terwijl het, door omstandigheden in die relatie, geen waarde meer had.
Maar ik vind het nog steeds iets moois om te zeggen en het is me veel waard. Het wordt zeker niet mínder waard iedere keer dat het gezegd wordt, wat armoedig als je het zo ziet. Als je er zo in staat kun je het inderdaad beter niet gebruiken die zin, zonde.
En wanneer het wordt uitgesproken? Wanneer is niet eens zo belangrijk, het moment dat het wordt gezegd en de lading die het heeft, die kan overweldigend zijn, voor mij is het dat nog steeds.
Ik was gisteren vijf jaar getrouwd met een man waar ik ontzettend veel van hou en hij van mij. Wát een rijkdom om het dan te kunnen zeggen en het uit de grond van je hart te menen.
Ik hoop dat je het te horen krijgt en dat je er dan heel gelukkig mee bent, dan is die zin onbetaalbaar namelijk.
(f)
Het is me vaak gezegd, ook door mannen van wie ik niet meer hou, of die het zeiden terwijl ze het niet meenden, of het zeiden omdat ik het wilde horen, of terwijl het, door omstandigheden in die relatie, geen waarde meer had.
Maar ik vind het nog steeds iets moois om te zeggen en het is me veel waard. Het wordt zeker niet mínder waard iedere keer dat het gezegd wordt, wat armoedig als je het zo ziet. Als je er zo in staat kun je het inderdaad beter niet gebruiken die zin, zonde.
En wanneer het wordt uitgesproken? Wanneer is niet eens zo belangrijk, het moment dat het wordt gezegd en de lading die het heeft, die kan overweldigend zijn, voor mij is het dat nog steeds.
Ik was gisteren vijf jaar getrouwd met een man waar ik ontzettend veel van hou en hij van mij. Wát een rijkdom om het dan te kunnen zeggen en het uit de grond van je hart te menen.
Ik hoop dat je het te horen krijgt en dat je er dan heel gelukkig mee bent, dan is die zin onbetaalbaar namelijk.
(f)
dinsdag 23 december 2008 om 19:55
Ik heb het de eerste keer gezegd na een paar weken na heftige sex.. t ontschoot me gewoon, ik schrok er zelf van . Maar ik meende het wel..
En hij rende ook niet gillend weg, het was gewoon goed.
Ik strooi er ook niet mee in de rondte verder... een ex zoals die van Djoels is ook erg herkenbaar voor me. Zolang je dat niet doet denk ik niet dat je er iemand mee wegjaagd ofzo.
En hij rende ook niet gillend weg, het was gewoon goed.
Ik strooi er ook niet mee in de rondte verder... een ex zoals die van Djoels is ook erg herkenbaar voor me. Zolang je dat niet doet denk ik niet dat je er iemand mee wegjaagd ofzo.
dinsdag 23 december 2008 om 20:42
Ik heb het een paar keer tegen mijn vriend gezegd (een keer of 4) we hebben nu ruim een jaar een relatie en kennen elkaar al 3 jaar.
Hij heeft het nog nooit tegen mij gezegd, want "hij is niet zo".
Hij zegt wel spontaan dat hij me lief vindt en daar ben ik al heel blij mee.
Maar die andere woorden krijgt hij niet over zijn lippen helaas.
Hij heeft het nog nooit tegen mij gezegd, want "hij is niet zo".
Hij zegt wel spontaan dat hij me lief vindt en daar ben ik al heel blij mee.
Maar die andere woorden krijgt hij niet over zijn lippen helaas.
dinsdag 23 december 2008 om 21:09
Ik denk net als domnaiefmutsje dat het gevoel groeit naarmate je elkaar beter en beter leert kennen. Dat het een gevolg op/van de verliefdheidsfase is, van het echt kennen en liefhebben van de ander.
Zelf ben ik niet zo lang met mijn vriend (4 mnd) en ook wij hebben het nog niet tegen elkaar gezegd. Ik kijk daar ook niet vanop, daar voor zijn we veel te kort samen, om werkelijk oprecht van de ander te kunnen houden (heel de ander, niet een stukje van de ander).
Maar ook ik heb ervaring met diezelfde woorden zonder mening. Dat heeft die woorden alleen maar waardevoller gemaakt. Voor mij..dat ik ze niet (meer) zo snel en zomaar uitspreek, en voor wanneer iemand het tegen me zegt.
Zelf ben ik niet zo lang met mijn vriend (4 mnd) en ook wij hebben het nog niet tegen elkaar gezegd. Ik kijk daar ook niet vanop, daar voor zijn we veel te kort samen, om werkelijk oprecht van de ander te kunnen houden (heel de ander, niet een stukje van de ander).
Maar ook ik heb ervaring met diezelfde woorden zonder mening. Dat heeft die woorden alleen maar waardevoller gemaakt. Voor mij..dat ik ze niet (meer) zo snel en zomaar uitspreek, en voor wanneer iemand het tegen me zegt.
dinsdag 23 december 2008 om 21:45
De enige en laatste keer tegen wie ik 'ik hou van je' zei, was tegen mijn allereerste ex-vriend met wie ik 10 jaar samen was (tot mijn 26e). Heb daarna nog wel een paar korte relaties gehad, maar niet met wie het zó goed klikte als met hem. Helaas is het op het eind van onze relatie dermate mis gelopen, dat het ook niet meer goed te maken is. Hoe graag hij het soms zou willen, voor mij is het voorgoed kapot.
Ik ben inmiddels dan ook groot voorstander van de zin: Liefde is niet meer speciaal, "ik hou van je" zeggen ze allemaal.
Sinds mijn ex heb ik het ook nog nooit naar iemand meer geroepen. Niet naar mijn ouders niet, niet naar vrienden niet, naar niemand niet.
Ik ben inmiddels dan ook groot voorstander van de zin: Liefde is niet meer speciaal, "ik hou van je" zeggen ze allemaal.
Sinds mijn ex heb ik het ook nog nooit naar iemand meer geroepen. Niet naar mijn ouders niet, niet naar vrienden niet, naar niemand niet.