ik stond met een mond vol tanden
dinsdag 23 december 2008 om 19:48
gisteren had Eliza. de middelste een boekje gekregen van mijn zus, onze jongste, de peuterpuber vond dat natuurlijk ook leuk en trok het uit Eliza's handen..... ai ai ai foute boel normaal, gillen, krijsen, slaan, huilen, trekken, duwen.
maar mijn mond viel open toen Eliza voor haar ging staan en op ooghoogte met een schuin gezicht, met haar allerliefste stemmetje vroeg: "Lotte, mag ikke boekje?"
wooooooooowwwww, Eliza communiceert en Lotte was net zo verbaasd, want ze gaf zonder zich te bedenken heel snel het boekje terug...
vanmorgen hadden we kerstviering met het hele gezin op st marie, de visor, orthopedagoog en logopedist stonden ook met hun mond vol tanden.... dit is het voorbeeld van de groei van Eliza!
maar mijn mond viel open toen Eliza voor haar ging staan en op ooghoogte met een schuin gezicht, met haar allerliefste stemmetje vroeg: "Lotte, mag ikke boekje?"
wooooooooowwwww, Eliza communiceert en Lotte was net zo verbaasd, want ze gaf zonder zich te bedenken heel snel het boekje terug...
vanmorgen hadden we kerstviering met het hele gezin op st marie, de visor, orthopedagoog en logopedist stonden ook met hun mond vol tanden.... dit is het voorbeeld van de groei van Eliza!
dinsdag 23 december 2008 om 20:00
dinsdag 23 december 2008 om 20:05
Kom nou toch, is toch geen commerciële site?
Sprekeniszilver, prachtig! Dit zijn de momenten die ertoe doen he?
Heb zelf ook zo'n moment: 2 autistische zoontjes (beiden aan het andere eind van het spectrum, dus altijd in elkaars weg) leerden via EBL, hmmm, site weg, kan het niet tonen (wel de naam van de ontdekster en oprichtster ervan, Marijke Rutten-Saris), met elkaar om te gaan en lieten dat allebei op dezelfde dag zien.
Sprekeniszilver, prachtig! Dit zijn de momenten die ertoe doen he?
Heb zelf ook zo'n moment: 2 autistische zoontjes (beiden aan het andere eind van het spectrum, dus altijd in elkaars weg) leerden via EBL, hmmm, site weg, kan het niet tonen (wel de naam van de ontdekster en oprichtster ervan, Marijke Rutten-Saris), met elkaar om te gaan en lieten dat allebei op dezelfde dag zien.
dinsdag 23 december 2008 om 20:09
dinsdag 23 december 2008 om 20:17
dinsdag 23 december 2008 om 20:22
Sint Marie ken ik ook, woont Oudste nu sinds oktober, visor is de persoonlijk begeleider.
Dit is dus niet specifiek voor jou, Selma Duim. Maareh... als je goed de tekst leest, zie je toch al dat dit geen normaal gedrag voor Eliza is en dat Sprekeniszilver niet voor niets zo trots post?
Dit is dus niet specifiek voor jou, Selma Duim. Maareh... als je goed de tekst leest, zie je toch al dat dit geen normaal gedrag voor Eliza is en dat Sprekeniszilver niet voor niets zo trots post?
anoniem_29050 wijzigde dit bericht op 23-12-2008 20:25
Reden: hmmm, zelf ook niet goed gelezen
Reden: hmmm, zelf ook niet goed gelezen
% gewijzigd
dinsdag 23 december 2008 om 20:36
Nee ik begrijp dat het niet specifiek voor mij is, maar ik denk dat meer mensen Elisa/de situatie/de woonvorm ed niet kennen. Het staat er alleen zó dat iedereen maar moet weten waarover het gaat...
En als je zo trots bent is het toch handiger als je wat extra info geeft waarom je zo trots bent? Lijkt mij hoor.
En als je zo trots bent is het toch handiger als je wat extra info geeft waarom je zo trots bent? Lijkt mij hoor.
dinsdag 23 december 2008 om 20:43
ik heb al enkele topics geplaatst, maar in het kort wil ik wel uitleggen wat er is hoor.
mijn dochter van 4 heeft een ontwikkelingsachterstand, in oa taal en spraak en een prikkelverwerkingsstoornis, waardoor de afgelopen 4 jaar ongelooflijk heftig waren. en als je dan een zo'n zinnetje hoort, dan sta je met je bek vol tanden en tranen in de ogen en weet je waarvoor je alles hebt gedaan, het afzien, het verdedigen, het vechten, het janken, het vloeken, alle dips erbij horen.
en reclame maken, jee man ik heb mn eigen site in mn handtekening staan, bij elk bericht, een site waar ik trots op ben, die is voort gekomen uit mijn onmacht als ouder om je kind op te voeden zoals het volgens de normale standaarden moet, terwijl ze niet normaal is, met alle gevolgen van dien!
mijn dochter van 4 heeft een ontwikkelingsachterstand, in oa taal en spraak en een prikkelverwerkingsstoornis, waardoor de afgelopen 4 jaar ongelooflijk heftig waren. en als je dan een zo'n zinnetje hoort, dan sta je met je bek vol tanden en tranen in de ogen en weet je waarvoor je alles hebt gedaan, het afzien, het verdedigen, het vechten, het janken, het vloeken, alle dips erbij horen.
en reclame maken, jee man ik heb mn eigen site in mn handtekening staan, bij elk bericht, een site waar ik trots op ben, die is voort gekomen uit mijn onmacht als ouder om je kind op te voeden zoals het volgens de normale standaarden moet, terwijl ze niet normaal is, met alle gevolgen van dien!

dinsdag 23 december 2008 om 20:50
quote:sprekeniszilver schreef op 23 december 2008 @ 20:45:
[...]
zo gaat dat met normale kinderen ja... jemig wat zijn jullie een stel botterikken bij elkaar hier... ik dacht dat hier gewone mensen kwamen...Nou nou... jouw hele verhaal komt ten eerste uit de lucht vallen en ten tweede is het redelijk onsamenhangend. Het had gescheeld als je eerst een inleiding had gegeven. Niet iedereen kent jouw verhaal. Ik vind eerder jouw reaktie nogal bot eerlijk gezegd.....
[...]
zo gaat dat met normale kinderen ja... jemig wat zijn jullie een stel botterikken bij elkaar hier... ik dacht dat hier gewone mensen kwamen...Nou nou... jouw hele verhaal komt ten eerste uit de lucht vallen en ten tweede is het redelijk onsamenhangend. Het had gescheeld als je eerst een inleiding had gegeven. Niet iedereen kent jouw verhaal. Ik vind eerder jouw reaktie nogal bot eerlijk gezegd.....
dinsdag 23 december 2008 om 20:51
komen hier ook hoor spreken is zilver. Niks van aantrekken. Je mag best een niet-commerciële link plaatsen. En ik begrijp je helemaal hoe blij en trots je bent. Heb zelf een kind met adhd/pddnos en niks gaat vanzelfsprekend en als je kind ineens heel normaal reageert of veeeel prettiger dan je eigenlijk had verwacht, snap ik best dat je dat wilt delen. Ik vind het heel erg fijn voor je!
Het is mij: shaHla
(Iranian version)

dinsdag 23 december 2008 om 20:53
Dat is ook fijn voor je sprekeniszilver. Maar ik ken je niet, heb nooit iets van je gelezen en na het leven van je openingspost dacht ik 'mooi en fijn' toen ik onderin een website zag dacht ik ook direct dat het een commerciele adv was...... neem mij dat ook niet kwalijk. Je zult wellicht eerder iets gepost hebben, maar het is mij ontgaan in ieder geval.
In ieder geval gefeliciteerd met je mijlpaal.
In ieder geval gefeliciteerd met je mijlpaal.
DTEEZ!