Tijd voor elkaar en kinderen
maandag 1 september 2025 om 22:07
Ik ben benieuwd, hoe zorg je voor tijd met elkaar? Thuis date avonden, hebben jullie een oppas of past familie op.
Ik hoor verschillende verhalen, van standaard één avond per week een oppas om samen tijd door te brengen of juist allemaal in huis dates.
Bij ons is het moeilijk om een oppas te vinden die betrouwbaar is en niet om de haverklap afzegt. We hebben geen familie die het echt leuk vinden om op te passen dus dat valt helaas af. Het is natuurlijk een luxe maar een nachtje of weekend weg zonder kinderen oid lijkt me heerlijk.
Hoe doen jullie dit?
Ik hoor verschillende verhalen, van standaard één avond per week een oppas om samen tijd door te brengen of juist allemaal in huis dates.
Bij ons is het moeilijk om een oppas te vinden die betrouwbaar is en niet om de haverklap afzegt. We hebben geen familie die het echt leuk vinden om op te passen dus dat valt helaas af. Het is natuurlijk een luxe maar een nachtje of weekend weg zonder kinderen oid lijkt me heerlijk.
Hoe doen jullie dit?
maandag 1 september 2025 om 22:24
Wij hebben ook niet makkelijk oppas dus een nachtje samen weg of zelfs een weekend wat ik ook vaak hoor is ons nog nooit gelukt.
Maar ik vind uit eten bijvoorbeeld ook erg leuk met de kinderen. Dus we doen wel veel leuke uitjes als gezin. En daarin vinden we elkaar ook.
‘s avonds idd thuis date.
We douchen elke avond samen en gaan tegelijk naar bed dat is zo gegroeid.
En heel eerlijk ik heb wel een betaalde oppas optie voor een avondje, prima oppas ook maar ik kom er vaak in de drukte niet eens aan toe om die in te zetten en gewoon is samen uit eten te gaan. We zetten haar meestal in voor een bepaald feest waar we dan voor uitgenodigd zijn wat ‘s avonds zonder kinderen is.
We hebben ook wel is vrij genomen op een school / opvang dag om samen te wandelen en te lunchen
Maar ik vind uit eten bijvoorbeeld ook erg leuk met de kinderen. Dus we doen wel veel leuke uitjes als gezin. En daarin vinden we elkaar ook.
‘s avonds idd thuis date.
We douchen elke avond samen en gaan tegelijk naar bed dat is zo gegroeid.
En heel eerlijk ik heb wel een betaalde oppas optie voor een avondje, prima oppas ook maar ik kom er vaak in de drukte niet eens aan toe om die in te zetten en gewoon is samen uit eten te gaan. We zetten haar meestal in voor een bepaald feest waar we dan voor uitgenodigd zijn wat ‘s avonds zonder kinderen is.
We hebben ook wel is vrij genomen op een school / opvang dag om samen te wandelen en te lunchen
where ever you go, go with your heart
maandag 1 september 2025 om 22:41
Wij hebben maar 1 familielid dat evt kan en wil oppassen, maar die persoon werkt ook heel veel en vragen we dus eigenlijk alleen als het echt nodig is en het buiten haar werktijden is. Verder hebben we een paar middagen bso per week als we zelf allebei werken. Onze vrije dagen gaan wel op aan vakantie en studiedagen van de kinderen dus vrij nemen om iets met 2 te gaan doen, gebeurt ook niet meer (toen ze nog bij de kinderopvang zaten en in de schoolvakanties gewoon naar de opvang konden, deden we dat wel af en toe). En man wil geen 'vreemde', betaalde oppas, dus eigenlijk hebben wij gewoon amper tijd voor ons 2. Daar staat tegenover dat we wel veel dingen met het gezin doen die we zelf ook leuk vinden. En een nachtje weg doen we dan dus ook maar met de kinderen voorlopig.
maandag 1 september 2025 om 22:50
Ja is echt lastig! Wij hebben sinds de geboorte van de tweede februari 2025 eigenlijk nog helemaal niks met z'n tweeën gedaan. Het is gewoon zo druk dat het er niet van komt. Ik heb wel een oppas (mijn moeder) maar zij past liever niet 's avonds op. Wel veel overdag, maar dan zit mijn man altijd op zijn werk. Vroeger gingen we altijd samen sporten 's avonds, maar ook daarmee zijn we gestopt. Ik zou ook niet snel een vreemde oppas inhuren trouwens.
Groetjes!
maandag 1 september 2025 om 23:04
Dat laatste is makkelijk praten als je moeder of een ander familielid als oppas inzetbaar is.libe schreef: ↑01-09-2025 22:50Ja is echt lastig! Wij hebben sinds de geboorte van de tweede februari 2025 eigenlijk nog helemaal niks met z'n tweeën gedaan. Het is gewoon zo druk dat het er niet van komt. Ik heb wel een oppas (mijn moeder) maar zij past liever niet 's avonds op. Wel veel overdag, maar dan zit mijn man altijd op zijn werk. Vroeger gingen we altijd samen sporten 's avonds, maar ook daarmee zijn we gestopt. Ik zou ook niet snel een vreemde oppas inhuren trouwens.
En wat is ‘een vreemde oppas’? Wij hebben 2 verschillende oppassen gehad, de ene de dochter van vrienden die bij ons in de straat woonden en de andere een dochter van iemand die ik al jaren kende.
Toen dochter wat ouder was, kwam de oudere zus van een klasgenoot; maar dat mocht geen oppas meer heten, dan kwam M. gezellig een avondje.
maandag 1 september 2025 om 23:06
Tijd samen is heel erg belangrijk. Je relatie is de basis van je gezin. Zoveel mensen die dat verwaarlozen vanwege drukte, kinderen, vermoeidheid etc. Maar waarom ben je samen als er geen tijd is voor elkaar? Het is niet voor niets dat zoveel stellen uit elkaar gaan of mensen opbranden. Doe dus moeite en regel een oppas. Buren met een babyfoon, grootouders, een buurmeisje of een betaalde service. Er zijn gewoon bureaus voor. Geen excuses dus.
Hier ieder kwartaal een date. 2x per jaar ben je om en om verantwoordelijk voor de date. Het regelen en de oppas. Het zijn de meest uiteenlopende dingen.
Daarnaast regelmatig op momenten als de kinderen bij de opvang of op school waren vrij genomen om een dagdate of rustig lunchen.
Hier ieder kwartaal een date. 2x per jaar ben je om en om verantwoordelijk voor de date. Het regelen en de oppas. Het zijn de meest uiteenlopende dingen.
Daarnaast regelmatig op momenten als de kinderen bij de opvang of op school waren vrij genomen om een dagdate of rustig lunchen.
maandag 1 september 2025 om 23:27
Ik ben het best met je eens hoor, maar 4x per jaar een date lijkt me nou niet bepaald genoeg om te kunnen zeggen dat je je relatie volledig onderhoudt.evelien2010 schreef: ↑01-09-2025 23:06Tijd samen is heel erg belangrijk. Je relatie is de basis van je gezin. Zoveel mensen die dat verwaarlozen vanwege drukte, kinderen, vermoeidheid etc. Maar waarom ben je samen als er geen tijd is voor elkaar? Het is niet voor niets dat zoveel stellen uit elkaar gaan of mensen opbranden. Doe dus moeite en regel een oppas. Buren met een babyfoon, grootouders, een buurmeisje of een betaalde service. Er zijn gewoon bureaus voor. Geen excuses dus.
En vrij nemen als je kinderen op school of opvang zijn, vind ik op zich een goed concept, maar wat anderen al zeiden.. je hebt vaak je vrije dagen allemaal al nodig om alle vakanties en studiedagen te dekken, en als je zelf in het onderwijs werkt, houdt het sowieso op want dan kun je geen vrij nemen.
Man en ik hebben een avond per week thuis datenight, dan doen we samen een spelletje of kijken een film ofzo, het stelt niet heel veel voor maar die vaste avond om vrij te houden, geeft in elk geval een beetje houvast. We bekijken op die avond ook de planning voor de week en bespreken eventuele knelpunten. Verder was ooit het plan om elk jaar ten minste een weekend samen weg te gaan, maar om uiteenlopende redenen (borstvoeding, extreem eenkennig kind, zwangerschap waarbij ik continu ziek was, etc) was de laatste keer in 2022. Nu zouden we wel weer eens wat kunnen plannen, en dat is wel nodig ook.
Want dit hele verhaal klinkt misschien wel oké, maar man en ik zitten in een flinke relatiecrisis, zijn in relatietherapie en proberen nu elkaar weer te vinden. Ik heb dus ook de oplossing niet.
maandag 1 september 2025 om 23:30
Dank voor de reacties! We doen soms wel eens een dagje sauna als kinderen op school/bso zijn.
Buurmeisjes die af en toe oppassen maar tot niet laat mogen. Verder studentes merken we dat vaak laatste moment afzeggen en we ook niet voor langere tijd houden omdat ze andere baantjes krijgen. Wel past een buurmeisje op zodat we in het weekend als het zo uitkomt beide onze sport kunnen doen als de tijden gelijk vallen.
Ik vind zeker je relatie de basis en die moet je onderhouden. Merk wel dat er daardoor meer druk op ligt om een hele leuke avond te hebben. Dat zit natuurlijk in mijn hoofd.
Verder lunchen we af en toe samen of wandelen in de ochtend. We hebben gelukkig flexibele banen. Maar samen uiteten of een drankje doen en niet op de tijd hoeven te letten lijkt me heerlijk. Heb wel eens een nachtoppas overwogen maar lijkt me ergens toch gek maargoed wellicht kun je dat opbouwen.
Buurmeisjes die af en toe oppassen maar tot niet laat mogen. Verder studentes merken we dat vaak laatste moment afzeggen en we ook niet voor langere tijd houden omdat ze andere baantjes krijgen. Wel past een buurmeisje op zodat we in het weekend als het zo uitkomt beide onze sport kunnen doen als de tijden gelijk vallen.
Ik vind zeker je relatie de basis en die moet je onderhouden. Merk wel dat er daardoor meer druk op ligt om een hele leuke avond te hebben. Dat zit natuurlijk in mijn hoofd.
Verder lunchen we af en toe samen of wandelen in de ochtend. We hebben gelukkig flexibele banen. Maar samen uiteten of een drankje doen en niet op de tijd hoeven te letten lijkt me heerlijk. Heb wel eens een nachtoppas overwogen maar lijkt me ergens toch gek maargoed wellicht kun je dat opbouwen.
maandag 1 september 2025 om 23:33
Naar Minik! Lijkt me ook moeilijk ruimte te vinden om dat proces met elkaar door te gaan.Minik schreef: ↑01-09-2025 23:27Ik ben het best met je eens hoor, maar 4x per jaar een date lijkt me nou niet bepaald genoeg om te kunnen zeggen dat je je relatie volledig onderhoudt.
En vrij nemen als je kinderen op school of opvang zijn, vind ik op zich een goed concept, maar wat anderen al zeiden.. je hebt vaak je vrije dagen allemaal al nodig om alle vakanties en studiedagen te dekken, en als je zelf in het onderwijs werkt, houdt het sowieso op want dan kun je geen vrij nemen.
Man en ik hebben een avond per week thuis datenight, dan doen we samen een spelletje of kijken een film ofzo, het stelt niet heel veel voor maar die vaste avond om vrij te houden, geeft in elk geval een beetje houvast. We bekijken op die avond ook de planning voor de week en bespreken eventuele knelpunten. Verder was ooit het plan om elk jaar ten minste een weekend samen weg te gaan, maar om uiteenlopende redenen (borstvoeding, extreem eenkennig kind, zwangerschap waarbij ik continu ziek was, etc) was de laatste keer in 2022. Nu zouden we wel weer eens wat kunnen plannen, en dat is wel nodig ook.
Want dit hele verhaal klinkt misschien wel oké, maar man en ik zitten in een flinke relatiecrisis, zijn in relatietherapie en proberen nu elkaar weer te vinden. Ik heb dus ook de oplossing niet.
Onze wandeldates die we inplannen na brengen van de kinderen 1 per twee weken, komen wel voort uit het zoeken naar verbinding maar in de avond vaak moe zijn voor echte gesprekken.
maandag 1 september 2025 om 23:39
Misschien stomme suggestie hoor, maar als je de studentes iets meer betaalt, zou dat kunnen schelen?
Toen ik studeerde had ik een vast bijbaantje maar daarnaast deed ik bij drie verschillende gezinnen oppaswerk. Een gezin heb ik vrij snel laten vallen omdat het echt heel zwaar werk was en het me echt niet lag (special needs kind, voor de ouders heel heftig want oppas vinden was echt lastig maar ik trok het ook niet). Een ander gezin heb ik wel een tijd gedaan, lieve kinderen, maar die betaalden echt karig, dus als ik een andere optie had of het geld niet zo nodig had, had ik daar ook niet echt zin in. Derde gezin heb ik jarenlang gedaan, die betaalden goed, was een fijn gezin en ik had echt een leuke band met die kinderen.
Misschien betaal jij wel heel goed, dat weet ik niet. Maar dat zou het verschil kunnen maken evt.
Toevoeging: het is jaren geleden maar bij het ene gezin moest ik 3 kinderen (4-9jr) uit school halen, door de drukke stad naar huis fietsen, daarna met ze naar de bibliotheek (moest elke week van de ouders), helpen huiswerk maken en eten voorbereiden allemaal in 2,5 uur tijd en dan kreeg ik 15 euro per keer. Het andere gezin paste ik vaak ‘s avonds op, kinderen waren wel altijd nog wakker als ik kwam, ook 3 kinderen (1-6jr), even spelen, samen eten, kindjes in bad doen, naar bed brengen en gewoon er zijn voor als er in de avond iets gebeurde en vaak wel tot 1 uur ‘s nachts ofzo. Ik kreeg daar officieel 7,50 per uur maar ze rondden vrijwel altijd af naar boven naar 10 euro per uur. Ik kon daar dus ook veel meer uur achter elkaar maken en zo 60-70 euro op een avond verdienen. Dus logisch dat ik daar heel graag vaker kwam oppassen.
Toen ik studeerde had ik een vast bijbaantje maar daarnaast deed ik bij drie verschillende gezinnen oppaswerk. Een gezin heb ik vrij snel laten vallen omdat het echt heel zwaar werk was en het me echt niet lag (special needs kind, voor de ouders heel heftig want oppas vinden was echt lastig maar ik trok het ook niet). Een ander gezin heb ik wel een tijd gedaan, lieve kinderen, maar die betaalden echt karig, dus als ik een andere optie had of het geld niet zo nodig had, had ik daar ook niet echt zin in. Derde gezin heb ik jarenlang gedaan, die betaalden goed, was een fijn gezin en ik had echt een leuke band met die kinderen.
Misschien betaal jij wel heel goed, dat weet ik niet. Maar dat zou het verschil kunnen maken evt.
Toevoeging: het is jaren geleden maar bij het ene gezin moest ik 3 kinderen (4-9jr) uit school halen, door de drukke stad naar huis fietsen, daarna met ze naar de bibliotheek (moest elke week van de ouders), helpen huiswerk maken en eten voorbereiden allemaal in 2,5 uur tijd en dan kreeg ik 15 euro per keer. Het andere gezin paste ik vaak ‘s avonds op, kinderen waren wel altijd nog wakker als ik kwam, ook 3 kinderen (1-6jr), even spelen, samen eten, kindjes in bad doen, naar bed brengen en gewoon er zijn voor als er in de avond iets gebeurde en vaak wel tot 1 uur ‘s nachts ofzo. Ik kreeg daar officieel 7,50 per uur maar ze rondden vrijwel altijd af naar boven naar 10 euro per uur. Ik kon daar dus ook veel meer uur achter elkaar maken en zo 60-70 euro op een avond verdienen. Dus logisch dat ik daar heel graag vaker kwam oppassen.
maandag 1 september 2025 om 23:54
Ik denk niet dat het aan het tarief ligt want we betalen altijd wat er wordt gevraagd via een sitty app oid. Meestal komen ze na de kinderen hebben gegeten of ik zorg voor pizza’s of bestellen.
Heb het idee dat ze leukere plannen last minute hebben en smoesjes bedenken. Zo kregen we een halfjaar geleden nog een foto van een corona test. Daarna werden we gehost
. Andere oppas kennen we via vrienden, de dochter. Maar ze heeft geen zin om te blijven slapen, ook niet als we haar de nacht doorbetalen.
Meeste zijn niet vaker dan maximaal 3 keer geweest. Dat maakt dat ik ook niet echt zin heb om weer een app op te gaan.
Heb het idee dat ze leukere plannen last minute hebben en smoesjes bedenken. Zo kregen we een halfjaar geleden nog een foto van een corona test. Daarna werden we gehost
Meeste zijn niet vaker dan maximaal 3 keer geweest. Dat maakt dat ik ook niet echt zin heb om weer een app op te gaan.
dinsdag 2 september 2025 om 00:03
Ah nee dat snap ik. Via via werkt meestal wel beter. Tienermeiden die je misschien via via kent? Een dochter van een collega ofzo.
Maar echt een nacht blijven slapen heb ik ook nooit gedaan en heb ik hier ook nooit gehad terwijl we wel een hele fijne vaste oppas hebben. Dat is wel echt next level. Ook voor je kinderen trouwens. Wij kunnen de kinderen wel eens per jaar bij opa en oma brengen om te logeren, al merk ik dat die ook terughoudender worden nu we drie kinderen hebben. Is toch wel echt pittiger dan twee. Maar een vaste nachtoppas is wel echt lastig te vinden denk ik. Dan eerder inzetten op avonden van 6 tot 12 bijvoorbeeld.
Maar echt een nacht blijven slapen heb ik ook nooit gedaan en heb ik hier ook nooit gehad terwijl we wel een hele fijne vaste oppas hebben. Dat is wel echt next level. Ook voor je kinderen trouwens. Wij kunnen de kinderen wel eens per jaar bij opa en oma brengen om te logeren, al merk ik dat die ook terughoudender worden nu we drie kinderen hebben. Is toch wel echt pittiger dan twee. Maar een vaste nachtoppas is wel echt lastig te vinden denk ik. Dan eerder inzetten op avonden van 6 tot 12 bijvoorbeeld.
dinsdag 2 september 2025 om 06:58
Met drie kinderen en ons net aangeschafte grote-mensen-klus-huis hadden wij geen financiële mogelijkheden voor weekendjes of avondjes uit met een betaalde oppas
Elke week een avond plannen waarop niet gesport en niet geklust werd was toen even het hoogst haalbare.
Ik weet nog dat we oppas hadden zodat we ieder naar de ouderavond van een kind konden gaan die toen in de kleuterklas en groep vier zaten. We liepen samen naar school en dat voelde zo luxe. Toen het klaar was zijn we op de terugweg een klein stukje omgelopen om een ijsje te eten.
Waardeer dat wat er wel is en accepteert alles wat nu even niet kan. Er komen voor dit soort dingen echt betere tijden.
Ons voordeel was wel dat er nog weinig sociale media was. Ik kreeg niet elke week allemaal foto's op mijn tijdlijn van mensen die van alles deden zonder de kinderen waardoor het leek dat de hele wereld een heel rijk leven had behalve wij.
Elke week een avond plannen waarop niet gesport en niet geklust werd was toen even het hoogst haalbare.
Ik weet nog dat we oppas hadden zodat we ieder naar de ouderavond van een kind konden gaan die toen in de kleuterklas en groep vier zaten. We liepen samen naar school en dat voelde zo luxe. Toen het klaar was zijn we op de terugweg een klein stukje omgelopen om een ijsje te eten.
Waardeer dat wat er wel is en accepteert alles wat nu even niet kan. Er komen voor dit soort dingen echt betere tijden.
Ons voordeel was wel dat er nog weinig sociale media was. Ik kreeg niet elke week allemaal foto's op mijn tijdlijn van mensen die van alles deden zonder de kinderen waardoor het leek dat de hele wereld een heel rijk leven had behalve wij.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
dinsdag 2 september 2025 om 08:16
Toen onze kinderen klein waren deden we dat ook regelmatig gewoon thuis. Om 19u kids op bed en dan gourmetten of heel lekker koken en veel wijn drinken, dan een filmpje kijken of spelletje doen en lekker vroeg naar bed.
Vooral in de winter als het al donker was, voelde dat bijna hetzelfde als uit eten gaan.
Vooral in de winter als het al donker was, voelde dat bijna hetzelfde als uit eten gaan.
dinsdag 2 september 2025 om 08:46
Ik snap dat wel. En ik zou ook niet zo blij worden van oppasgezinnen die dat willen, voor mijn dochters.Whadiepooh schreef: ↑01-09-2025 23:54Ik denk niet dat het aan het tarief ligt want we betalen altijd wat er wordt gevraagd via een sitty app oid. Meestal komen ze na de kinderen hebben gegeten of ik zorg voor pizza’s of bestellen.
Heb het idee dat ze leukere plannen last minute hebben en smoesjes bedenken. Zo kregen we een halfjaar geleden nog een foto van een corona test. Daarna werden we gehost. Andere oppas kennen we via vrienden, de dochter. Maar ze heeft geen zin om te blijven slapen, ook niet als we haar de nacht doorbetalen.
dinsdag 2 september 2025 om 08:49
Wij hebben wel de mazzel van logeeradresjes, maar maken daar vooral gebruik van als we iets bijzonders hebben (bruiloftsfeest o.i.d.).
Wat wij doen of willen gaan doen om meer tijd voor elkaar te hebben:
We hebben ook wel geaccepteerd dat we in de beruchte tropenjaren wat minder tijd voor elkaar hebben. Nu hebben wij ook wel pech gehad met slapen. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn TO, maar hier werd het vanaf dat de jongsten 1,5-2 waren echt wel makkelijker en hadden we steeds vaker weer een uurtje 's avonds waarin niet een van ons met de kinderen bezig was.
Wat wij doen of willen gaan doen om meer tijd voor elkaar te hebben:
- Geen telefoons meer na een bepaalde tijd.
- Samen rustig eten/uitgebreid koken als de kinderen op bed liggen.
- Vaste avond waarop je samen iets doet (spelletje o.i.d.)
- Als we beiden thuiswerken samen lunchen (soms uit lunchen).
- Gezamelijk klusproject in de avonden/weekenden.
We hebben ook wel geaccepteerd dat we in de beruchte tropenjaren wat minder tijd voor elkaar hebben. Nu hebben wij ook wel pech gehad met slapen. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn TO, maar hier werd het vanaf dat de jongsten 1,5-2 waren echt wel makkelijker en hadden we steeds vaker weer een uurtje 's avonds waarin niet een van ons met de kinderen bezig was.
amaryllis wijzigde dit bericht op 02-09-2025 08:52
8.78% gewijzigd
dinsdag 2 september 2025 om 08:51
Geen datenights hier, wel soms samen naar concert of theater, met z'n 2en of met vrienden. Feestjes zonder kinderen waren er ook wel, altijd leuk.\
En tot ik invalide en ziek werd, elk jaar 1 meerdaags festival.
Kinderen gingen dan uit logeren en dat was prima, gebeurde niet te vaak dus geen oppas nodig elke maand.
We maakten het verder gewoon gezellig thuis. En apart uitgaan en feestjes was ook wel eens fijn, even niet alles samen doen.
En tot ik invalide en ziek werd, elk jaar 1 meerdaags festival.
Kinderen gingen dan uit logeren en dat was prima, gebeurde niet te vaak dus geen oppas nodig elke maand.
We maakten het verder gewoon gezellig thuis. En apart uitgaan en feestjes was ook wel eens fijn, even niet alles samen doen.

dinsdag 2 september 2025 om 09:04
dinsdag 2 september 2025 om 09:08
Ah dat is lastig ja, dan gaan ze natuurlijk ook al later naar bed dan die hele kleintjes. Hebben ze klasgenootjes of vriendjes uit de buurt waar ze een keer kunnen logeren of een weekenddagje spelen? Dat hebben wij laatst gedaan toen we een bruiloft hadden en de standaard oppas niet kon.Whadiepooh schreef: ↑02-09-2025 09:04Kinderen zijn 5 en 7 dus tropenjaren wel voorbij. Dus zeker in de vakanties merken we dat we samen kunnen borrelen of eten en die kinderen lekker aan het spelen zijn op een kleinschalige camping. Maar dat gevoel mis ik wel eens gedurende het jaar.
dinsdag 2 september 2025 om 09:47
Op de een of andere manier werkt zo'n date avond niet voor ons. Niet thuis en niet daarbuiten (uit eten gaan of bioscoop). Vroeger probeerden we dat wel eens omdat je toch zo vaak hoort en leest dat dat wel belangrijk is. En het is ook best fijn zo even een avond zonder de kinderen iets doen maar om nou te zeggen dat we dan ineens heel ander soort gesprekken hebben? Zien elkaar natuurlijk al elke dag en dan is er op zo'n avond niet de vibe van: we hebben echt zoooveel bij te praten.
Dus eigenlijk zijn wij daar sinds een paar jaar mee gestopt.
We bieden elkaar trouwens wel veel ruimte om tijd voor jezelf alleen te kunnen pakken.
Dus eigenlijk zijn wij daar sinds een paar jaar mee gestopt.
We bieden elkaar trouwens wel veel ruimte om tijd voor jezelf alleen te kunnen pakken.
dinsdag 2 september 2025 om 10:20
maar tja, dat is vakantie. Dat voelt toch andersWhadiepooh schreef: ↑02-09-2025 09:04Kinderen zijn 5 en 7 dus tropenjaren wel voorbij. Dus zeker in de vakanties merken we dat we samen kunnen borrelen of eten en die kinderen lekker aan het spelen zijn op een kleinschalige camping. Maar dat gevoel mis ik wel eens gedurende het jaar.
dinsdag 2 september 2025 om 10:50
Wij hebben helaas ook geen familie die op willen passen en man heeft een eigen bedrijf waarin hij heel veel uren maak dus overdag vrij zijn zit er niet in.
Wij doen 1x in de week op maandag een date night. Dan gaan we aan de keukentafel zitten en kletsen, soms over serieuze dingen en soms over onnozele dingen. Geen spelletjes, geen series maar alleen met elkaar en dan praten we makkelijk de avond vol. Voor mij werkt dat heel fijn omdat je echt met elkaar bezig bent.
Wij doen 1x in de week op maandag een date night. Dan gaan we aan de keukentafel zitten en kletsen, soms over serieuze dingen en soms over onnozele dingen. Geen spelletjes, geen series maar alleen met elkaar en dan praten we makkelijk de avond vol. Voor mij werkt dat heel fijn omdat je echt met elkaar bezig bent.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in