Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
@wondertje,

Ik heb vegan omega-3 tabletten gekocht voor ter aanvulling van mijn B12 en foliumzuur. Die zijn echt heel goed te doen, al moet ik zeggen dat ik niet echt een moeilijke pillen slikker ben ;)

Woensdag-avond komt de dame van MvM!! Kan iemand mij wellicht vertellen wat ze allemaal komt doen behalve een testje afnemen? Heeft ze de flessen al bij zich?
Diervriendelijk vlees bestaat niet
@iedereen: bedankt voor jullie reacties.. ik was bang dat ik een beetje onredelijk was.. haha..

@Vertellen: wij willen het na de eerste echo vertellen aan mijn ouder, zijn ouders en twee van onze beste vrienden (waaronder die vriendin). Mijn vriend gaf aan dat we het ook eerder aan haar kunnen vertellen, om te voorkomen dat ze haar vermoedens met andere mensen gaat bespreken. Maar ik wil het nu nog niet vertellen. Als ze het er met andere mensen over wil hebben, moet ze dat maar lekker doen. Als niemand maar die vraag gaat stellen.

Verder heb ik er ontzettend veel zin in om het mijn ouders te vertellen. Mijn moeder is zelf ook zo verdrietig geweest toen ik mijn mk kreeg. Ze heeft mij ontzettend gesteund in deze tijd en ik kan niet wachten om de echo aan mijn moeder te laten zien.

@Kwaaltjes: Ik voel ook weinig tot geen kwaaltjes. Het maakt mij ook onzeker, omdat ik de vorige keer gevoelige borsten had en nu niet. Maar het belangrijkste voor mij is, zo lang ik geen bloeding (ongesteld ben) heb, dan ben ik gewoon zwanger en daarnaast de test was ook positief.

@angst voor miskraam: Ik weet dat ik veel over mijn miskraam praat en dat hier (volgens mij) weinig vrouwen zijn die het ook hebben mee gemaakt. Natuurlijk ben ik bang dat het weer gebeurd, maar ik heb zo'n lieve bericht gehad uit een ander topic. Iemand gaf daar aan hoe blij en trots ik op mijn lichaam (en jullie dus ook) moet zijn, omdat het gelukt is om zwanger te worden. Daarnaast zou je vanaf nu op de bank kunnen liggen en niks meer doen. Maar als het van binnen niet goed gaat, dan kan je er niks aan veranderen. Het lichaam zit ontzettend wonderlijk in elkaar en ik denk maar zo: bij mijn eerste zwangerschap zat er gewoon iets niet goed. Als je bedenkt dat er een kindje ontstaat doordat twee cellen samensmelten en zich delen, is dat ontzettend bijzonder. Bij elke celdeling kan er iets mis gaan en wat nog bijzonderder is, is dat het heeel vaak goed gaat. Ik probeer te genieten van mijn zwangerschap en ik hoop dat iedereen hier dat ook een beetje kan doen. Ik maak mij ook zorgen, maar ik realiseer mij dat ik er niks aan kan veranderen.

@wondertje: Ik zit al een jaar aan de mamavitamine van davitamon met visolie. Het zijn best grote capsules, maar die zonder vis-olie zijn wat kleinere tabletten. Misschien dat je die wel binnen kan houden.

@pistache: het zal zeker lastig worden om het je zwager en schoonzusje te vertellen. Voor hun zal het zeker pijnlijk zijn. Maar ik weet ook zeker dat ze blij zijn voor jullie!

@mijmama: Ik kan het niet terug vinden wat je precies heb. Je geeft aan dat je ziek gaat worden? als je het niet vervelend vind dat ik het vraag?!
pistasche ja ze doen eerst een testje om te kijken of je voldoende hcg hebt om mee te doen en dan krijg je uitleg over het ophalen enzo en je krijgt een cadeautje en ja ze heeft gelijk de flessen mee ik heb me toch ook maar weer opgegeven bij mij komt ze donderdag
@prettymama

Super goed!!! toch over laten halen ;) thanks voor de extra info. Ik vind het best wel spannend haha :D maar ook super veel zin in! Wil super graag bijdragen aan het geluk van een kindje.
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Mvm: ik wil wel maar ik ben heel erg ziek ben al blij als ik heen en weer kan naar de wc dus voor mij gaat dat niet werken.. en dan die misselijkheid 24/u per dag en dan die plaslucht.. miss later als ik me beter voel tot hoeveel weken kan je je nog aanmelden?
ik was ook echt heel ziek de eerste keer dat ik mee deed. maar ik zit in een groepje met meiden waarvan er nog steeds een paar zwanger proberen te worden (al 2 jaar) sommige hebben dus dat medicijn ook nodig. ik kon het niet over me hart verkrijgen om niet mee te doen. ik ga proberen me neus dicht te houden en te ademen door me mond en dan kijken hoe het gaat

wondertje ik geloof dat je tot 11 weken kan opgeven
@Rare eetgewoontes: Heb ik tijdens geen van mijn,zwangerschappen gehad.

@Miskraam: Je daar druk om maken heeft idd geen zin. Ik heb 2 goede zwangerschappen gehad en toen opeens een miskraam. En nu gaat het voor zover ik weet nog goed. Wel ben ik heel blij als ik t ook met eigen ogen mag zien dat ook dit kindje groeit. Maar het kan altijd mis gaan. Zelfs als ze al geboren zijn.

@Mijmama: Fijn dat je zo goed voorbereid bent. Hoop voor je dat de hg deze,zwangerschap meevalt voor je.
Multivitamine: ik heb zelf de prenatal vitamins van Solgar – te koop bij de betere natuurwinkel. Echt een hele dikke aanrader. Ik gebruik ‘m al een tijdje sinds we besloten hadden een kindje te willen en ik merk dat ik me lichamelijk beter voel sinds ik die slik. Niet alleen zit er de ADH foliumzuur in, ook zitten er veel andere belangrijke vitamines en mineralen in. Solgar is gewoon écht een goed merk, is ook veel beter opneembaar voor je lichaam ipv synthetische zooi wat in Davitamon zit.

@Pistache: er komt een vrouwtje bij je langs, ze neemt idd de kratten al mee maar die heeft ze veilig in een boodschappentas. En als eerste doet ze een test bij je (doet ze vervolgens in een doosje en die mag je bewaren) en daarna zal ze uitleg geven over hoe het werkt, en scenario’s bespreken, je vragen beantwoorden, en afspraken maken omtrent het ophalen/wegbrengen. En je krijgt wat informatieboekjes, een tijdschrift en een cadeautje.

Ik heb zelf gebruik gemaakt van de medicijnen die uit de urine van MvM wordt gewonnen, dus voor mij was het vanzelfsprekend dat ik mee zou doen.
Even een vraagje tussendoor..

Ik heb al de hele dag lichtelijke buikpijn beetje zeurderig (soort menstruatiepijn) herkent iemand dit?
wondertje dit had ik bij mijn dochtertje heel erg vreselijke buikkrampen net als een menstruatie miss nog wel een tikkie erger. hoort er gewoon bij! dat is het groeien van je baarmoeder
Ok wist niet dat dat groeien al zo voelbaar was en is toch mijn 3e alleen had ik dit niet echt bij hun althans kan het me niet meer herinneren
@prettymama: zou je de datum van mijn eerste echo willen toevoegen aan de tabel? Thanks

@wondertje3: ik heb ook van die krampjes! Niet de hele dag door en ook niet iedere keer pijnlijk. Het komt en gaat. Ik las ook op internet dat het met het groeien van de baarmoeder te maken heeft dus dan is het een positief teken denk ik
Doe eens gek...Wees jezelf!
mevrouw X welke datum is dat?

dames als er iets in de tabel veranderd of toegevoegd moet worden geef dit dan aub dikgedrukt aan anders lees ik er misschien overheen
Hoi hoi,

Op het moment zwanger van de 1e. Zelf zal ik uitgerekend zijn tussen 10 en 20 juni. Heb 14 november mijn 1e echo, dus dan hebben we de "officiële" datum.

Heb al gelezen dat er meer zijn die krampen/bandenpijn hebben rondom baarmoeder. Ik heb het ook, helaas tot wel 5x per dag een "aanval" van ongeveer een uur lang. Gaat helaas gepaard met erg veel pijn. Probeer dan geen tranen te laten, maar lukt niet altijd.

De 1e keer dat ik dit voelde was nog het heftigst. 8 dgn geleden om precies te zijn. Mijn man en ik dachten ook eerlijk gezegd dat we "frummeltje" zouden verliezen. (Hij heeft jij zijn wijlen vrouw helaas 3x meegemaakt).

Hoop dat deze zwangerschap uiteindelijk voorspoedig mag gaan. De kwaaltjes komen me nu al mijn neus uit namelijk haha!!

Betreft de MS, daar zal ik komende maanden wel weer last van krijgen. Mag geen enkele vorm van medicatie gebruiken tijdens.

Nemen t maar dag voor dag op het moment.

Grtzzz
Jopie: welkom en gefeliciteerd!

Maar zo heftig als jij je krampen omschrijft lijkt me wel erg heftig! Heb je de vk daar al over gebeld?
Lilian ik heb voor mijn eerste dochter ook een miskraam gehad. Was vrij snel weer zwanger waardoor ik het goed een plekje kon geven. Vind het nu wel spannend weer maar heb er ook alle vertrouwen in!

Ook ik heb af en toe krampen maar niet heel vervelend gelukkig. Zijn de krampen door de ms zo erg bij jou jopie!? Anders zou ik er zeker even over bellen. In ieder geval dikke knuffel voor Jou!

Hoe gaat het nu met jou wondertje?
Ik had me aangemeld bij het verkeerde forum. Oeps!

Hierbij dus nog een keertje mijn berichtje. Zou je mij kunnen toevoegen in de tabel?

Ik ben ook zwanger! Ik kan het wel van de daken schreeuwen :D Zo gelukkig en zo gewenst. Aangezien mijn cyclus voor geen moertje klopt is de uitgerekende datum nog niet precies te zeggen.

Oh en kwaaltjes:

Misselijk. Niks binnenhouden. Zat dit weekend op randje uitdroging. Terrible! Dus hup naar t ziekenhuis en met een paar zetpillen weer naar huis gestuurd. Ik bleek nog genoeg negatieve neuronen te hebben in mijn urine om mij en t kleintje 'gezond' te houden.

Gevoelige borsten.

Reukvermogen standje speurhond.

En heel raar. Ik weet tegenwoordig echt niet meer of manlief sarcastisch is of niet XD
@prettymama: ik had het ook dikgedrukt aangegeven in een eerder bericht. 15 november 1e echo

@Jopie: Welkom! Gefeliciteerd met je zwangerschap Spannen he! Wat heftig die krampen van jou....hopelijk neemt het in intensiteit gauw af en anders zeker bespreken met de vk.

@Noortje: Welkom en gefeliciteerd! Wat een reeks kwaaltjes. Hebben de zetpillen geholpen? Voel je je nu weer wat beter?
Doe eens gek...Wees jezelf!
mevrouw X je hebt gelijk sorry haha waarschijnlijk heb ik het wel gelezen maar vergeten aan te passen. hij staat er nu in!

noortje hoe oud ben je voor de tabel?
Mijn borsten jongens.. jeetje mina! Ze staan op knappen zo stevig als wat haha .. moest het even kwijt hoor! Hoe is het met de rest ?
Stay Positive!
Welkom en gefeliciteerd Lillian, Noortje en Jopie!

Hier alles goed. Ik heb tot nu toe geen kwaaltjes. Had ik bij de vorige 2 ook niet. Wel had ik tijdens het weekeindje weg 1 nacht steeds het gevoel dat er onderin mijn buik van alles samen spande, het was niet pijnlijk, dit herhaalde zich steeds. Ik werd er heel onzeker van. Het is bij 1 nachtje gebleven en voel me verder gewoon goed. Het weekeindje weg hebben we verder overleefd zonder dat de rest het in de gaten had dat ik zwanger was. Ik hoefde ook geen blaasontsteking als excuus te gebruiken. Wel probeerden ze me de laatste avond aan de borrels te hebben, maar de laatste keer was ik zoo ziek van de drank dat ik het toch maar niet zag zitten, zelfs een slokje. Gelukkig trapten ze daar ook in :-D

Gisteren contact gehad met de vk, wij hebben 27 oktober onze echo, spannend :-)
@Noortje en Jopie: Gefeliciteerd!

ff een egopost.

Ik zit in een dip.. Ik voel mij emotioneel, huilerig en gewoonweg een beetje deprie. Ik heb nergens zin in en het gaat gewoon niet lekker. Ik kan niet blij zijn.. Ik weet niet of dit zwangerschapshormonen zijn of dat ik het zelf ben. Ik ben nogal geneigd om af en toe dipmomenten te hebben in mijn leven (van een week of max 2 weken). Misschien wordt deze neiging versterkt door de hormonen. Ik weet het niet. Ik zie alleen maar beren op de weg en kan gewoon niet wachten tot 3 november, dan heb ik de eerste echo. Waarschijnlijk ook omdat ik het dan aan een paar mensen kan vertellen. Misschien helpt het mij om mijn ouders al eerder in te lichten. Ik wil dit helemaal geen geheim houden, omdat iedereen weet van de miskraam en ik wil gewoon in het openbaar blij kunnen zijn. Ik ga het er denk ik met mijn vriend over hebben dat ik het echt morgen aan mijn ouders wil vertellen. Ik heb gewoon wat positiviteit nodig.. Wij zijn beide zo voorzichtig en ik heb komende weken ook minder afleiding.
Lilian: je mag best je mindere momenten hebben dat hoort er ook bij.. als je het graag wilt vertellen aan je ouders lucht het misschien een beetje bij je op.

Minder afleiding betekent: duurt 2x zo lang ik herken het! En vooral dat ik nog steeds zo ziek ben en niks kan duurt ook alles een eeuwigheid.

Ik heb heel veel last van mijn buik (onderin) pff wordt weer langzamerhand onzeker en heb maandag een goede echo gehad! Zal blij zijn als ik weer mag de 8e (duurt stiekem nog wel even)

Maar moet eerlijk zeggen dat het ook door alle verhalen komt hier op het forum dat eerst hartje klopt en dan weer niet.. al lijkt het nu veel terwijl het maar een kleine percentage is maar nu zoek je erna dus lijkt het veel.

Vanmiddag haakspulletjes gehaald en komende weken kijken of het me lukt om een tutdoekje te haken als het lukt ga ik een dekentje maken (nog nooit gehaakt vandaar ) zo gaat de tijd hopelijk wat sneller al gaat dat toch wel met 2 kinderen.

Man gaat vanavond even weg dus ik pak dan even mijn rustmomentje alles is dan lekker stil in huis (heerlijk af en toe haha)
Even wat anders.. ik heb met zoontje een doptone aangeschaft en vanaf 12 weken lukte het me het hartje te vinden maar wil dat weer gaan doen moet wel een nieuwe halen want de mijne heb ik verkocht omdat we niet dachten dat er een 3e zou komen.

Wie gaat dat nog meer doen?

Ik heb ook uiteraard destijds met verloskundige overlegd en haar antwoord was kort maar krachtig: het is niet schadelijk na 12 weken maar vaak wordt het niet gevonden (terwijl het gewoon goed is) en krijgen we allemaal ongeruste belletjes en dat is niet de bedoeling.

Misschien krijg ik verschillende reacties goede/slechte maar ik vind dat iedereen dat zelf moet weten of je het wel of niet wil doen.

Mij stelde het enorm gerust ik deed het 2 keer per week vaste dag en dan niet langer als 20sec.

Was ook leuk voor mijn man zo kon hij ook wat meer meegenieten.
wondertje ik wilde dat bij me dochter ook omdat ik zo onzeker was maar mij werd het afgeraden voor vk. omdat teveel straling niet goed is en je het inderdaad vaak zelf niet kan vinden en dan alsnog in paniek raakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven