het gaat even niet goed

18-10-2016 11:10 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dat je dit even wilt lezen.

Ik denk dat ik er achter ben wat er met mij aan de hand is. Ik heb verlatingsangst en dit komt nu echt naar boven.

Iedere maal als ik met een meisje date wie ik echt leuk vind, heb ik op een gegeven moment veel bevestiging nodig. Ik word zonder angstig, nerveus en soms zelfs boos.

Nu ook weer. Enkele weken geleden iemand leren kennen en ik was van dag 1 vertrouwd met haar. Ik was erg open naar haar toe, we hebben leuke dates gehad maar merkte in de dagen dat wij elkaar niet zagen ik erg om bevestiging zat te wachten.

Nu heb ik het, wellicht door mijn manier van berichten sturen, het verkloot. Via whatsapp is ze kort en bondig. Nu al voor drie dagen. Ik krijg er niet meer uit dan hoi en welterusten.

Het gedrag wat ik nu vertoon is niet normaal. Deze ochtend ben ik in huilen uitgebarsten, ik voel mij leeg, bang en alleen. Ik weet even niet hoe ik verder moet. Straks even naar buiten om te hardlopen.

Deze week heb ik het e.e.a. gelezen over verlatingsangst en ik vermoed dat ik aan deze symptomen voldoe. Hierop heb ik contact gezocht met de huisarts waar ik morgen terecht kan.

Nu zat ik serieus te denken dat ik gewoonweg geen serieuze relatie aankan. Ik heb mij kwetsbaar naar haar opgesteld en ja, natuurlijk verwacht je in date periodes dat iets misschien stuk gaat, maar mijn reactie hierop is niet nuchter. Had mij een leukere 32e verjaardag (18 okt) voorgesteld...

Moet ik mijn date vertellen wat er aan de hand is of niet? Misschien krijgt ze begrip voor mijn situatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tiswa schreef op 18 oktober 2016 @ 17:13:

[...]

Dan kun je wel zo reageren, maar als jij een serieuze relatie wil, moet je je ook volwassen gedragen. Vrouwen "meisje" noemen en zulke reacties geven, getuigd niet echt van een volwassen vent. Daar knappen vrouwen ook heel snel op af. Erg afhankelijk en claimerig gedrag houden de meeste vrouwen ook niet heel lang vol.Volgens mij is heel dit topic van mij volwassen gedrag. En hoe je het beestje bij de naam noemt maakt volgens mij niet uit. Volgens mij spreken 8 van de 10 vrouwen ook gewoon over een "jongen". Maar daar gaat dit topic ook helemaal niet over. Ik heb liever dat je het over inhoud hebt, dan dat je mij aanvalt over het woord "meisje" wat ik gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven