spiraal en haaruitval
dinsdag 18 oktober 2016 om 19:44
Hoi allemaal!
Even een vraagje, ik heb sinds eind juni een mirena spiraal. Daarvoor slikte ik de pil. Hier wou ik mee stoppen omdat ik 'm nog al eens vergat ????
De eerste weken was ik erg tevreden over de mirena maar inmiddels heb ik extreem last van haaruitval, heb al bloed geprikt voor andere oorzaken maar er is niks te vinden. Ik denk nu dat het door de spiraal zou kunnen komen. Zijn mensen hier bekend mee en gaat het over als je de spiraal laat verwijderen? (en evt. terug gaat naar de pil?)
Een beetje haaruitval is niet erg, maar mn haar wordt nu erg dun en haal er hele plukken uit...
Thanks voor jullie reacties!
Even een vraagje, ik heb sinds eind juni een mirena spiraal. Daarvoor slikte ik de pil. Hier wou ik mee stoppen omdat ik 'm nog al eens vergat ????
De eerste weken was ik erg tevreden over de mirena maar inmiddels heb ik extreem last van haaruitval, heb al bloed geprikt voor andere oorzaken maar er is niks te vinden. Ik denk nu dat het door de spiraal zou kunnen komen. Zijn mensen hier bekend mee en gaat het over als je de spiraal laat verwijderen? (en evt. terug gaat naar de pil?)
Een beetje haaruitval is niet erg, maar mn haar wordt nu erg dun en haal er hele plukken uit...
Thanks voor jullie reacties!
dinsdag 18 oktober 2016 om 19:54
dinsdag 18 oktober 2016 om 19:54
Ik heb het idee dat ik wat meer inhammen krijg sinds ik de mirena spiraal heb (begin dit jaar). Maar of het echt daardoor komt weet ik niet. Hele plukken eruit halen is bij mij niet zo...
Wel heb ik op andere plekken waar ik het niet wil juist veel meer haargroei
Sinds de mirena heb ik echter ook wel wat positieve dingen, dus ik laat hem voorlopig toch maar mooi zitten.
Wel heb ik op andere plekken waar ik het niet wil juist veel meer haargroei
Sinds de mirena heb ik echter ook wel wat positieve dingen, dus ik laat hem voorlopig toch maar mooi zitten.
dinsdag 18 oktober 2016 om 20:08
dinsdag 18 oktober 2016 om 20:38
Ik heb er ook last van sinds ik de mirena heb laten plaatsen (2 jaar geleden). Het staat overigens ook vermeld in de bijsluiter als mogelijke bijwerking. Op dit moment is het minder dan toen het spiraal er net een paar maanden in zat, maar toch echt meer als voordat ik het spiraal had. Ik laat hem gewoon zitten, ik vind de mirena persoonlijk echt geweldig en heb een hele volle bos haar, dus het is bij mij niet zodanig zichtbaar dat ik zou overwegen om hem er uit te laten halen.
dinsdag 18 oktober 2016 om 21:11
@soleil ja ik heb inderdaad ook veel meer klitten in mn haar, ruwer wil ik niet gelijk zeggen maar het is wel wat springerig met veel kleine haartjes die alle kanten op staan. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.
@thebevernator ik hoop dat het ook snel beter wordt. Heb m nu pas een paar maanden maar helaas was ik vanmezelf niet gezegend met een heel vol bos haar.
Ik overweeg wel om m te laten verwijderen maar moest het van huisarts nog een tijdje aankijken maar vind het ook lastig wat ik dan voor anticonceptie wil. Terug naar de pil misschien maar..
@thebevernator ik hoop dat het ook snel beter wordt. Heb m nu pas een paar maanden maar helaas was ik vanmezelf niet gezegend met een heel vol bos haar.
Ik overweeg wel om m te laten verwijderen maar moest het van huisarts nog een tijdje aankijken maar vind het ook lastig wat ik dan voor anticonceptie wil. Terug naar de pil misschien maar..