Nagedachtenis ster

18-10-2016 16:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Misschien kunnen jullie hier helpen. Ik weet niet goed of ik hem hier moet plaatsen of elders maar goed als het fout is dan merk ik het vanzelf.

Bij een dierbare vriendin is vorig jaar erg laat in haar zwangerschap (37 weken) haar zoontje overleden in de buik.

Ze is nu weer zwanger.

Haar overleden kindje zou binnenkort 1 jaar worden. Nou zat ik te denken om een ster te laten graveren met de gegevens (naam & geboortedatum) van het kindje.

Zodat ze deze kan ophangen in de babykamer en later de ster als fysieke voorbeeld van "jouw grote broer waakt/ is een ster in de hemel"

Google is meestal mijn beste vriend maar ik vind nergens een dergelijke ster. Heeft iemand hier toevallig ideetjes of misschien raden jullie het helemaal af. Feit blijft dat dit verlies bij je blijft en wilde een mooi gebaar geven dat tegelijk een toevoeging kan zijn voor het kindje op komst.

Alvast bedank voor jullie reacties,
Graveren van sterren
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Wat ontzettend lief dat je aan de geboortedag wilt denken. Ik vind het altijd erg fijn (nu na 8 jaar) dat mensen onze zoon nog herdenken.

Ik ken je vriendin niet, maar niet iedereen heeft iets met sterren en fysieke aandenkens, en zeker niet iets om bij de het nieuwe broertje/zusje te hangen. Hoe lief ik het gebaar ook vind, ik zou zo'n ster echt helemaal niets vinden, maar me dan toch een soort van verplicht voelen om dit op te gaan hangen.

Gedenktekens, zoals een ster of vlinder zijn meer iets om als ouder uit te zoeken.

Misschien heb ik het helemaal mis, en ben ik een uitzondering en vindt je vriendin zo iets geweldig.

Gewoon de dag herinneren en een kaartje is echt voldoende
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je kunt ook straks als kraamcadeau voor de baby een bedelarmbandje kopen met een sterretje eraan.
Ik zou een kettinkje voor de moeder kopen met bedeltjes er aan. Een met een ster er aan. Straks als de kleine is geboren een hartje er bij doen. Kan je het combineren.

Of simpelweg op de dag zelf even een kaarsje komen brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven