Mijn oor zit dicht...iemand tips?

donderdag 25 december 2008 om 15:38
Ik weet dat dit eigenlijk op de gezondheidspijler hoort, maar ik zag dat het daar niet zo druk is, vandaar dat ik het hier plaats, in de hoop op snelle tips.
Goed, mijn oor dus. Sinds een paar dagen flink verkouden en sinds gister mijn linker oor dicht. Ik heb al van alles geprobeerd, flink hard blazen met m'n neus dicht, stomen, neusspray, helaas, het mag niet baten.
Ik hoopte dat het vanmorgen (na een nachtje slapen) vanzelf weer over zou zijn, maar dat dus ook niet.
Iemand een tip? Alvast bedankt!
Goed, mijn oor dus. Sinds een paar dagen flink verkouden en sinds gister mijn linker oor dicht. Ik heb al van alles geprobeerd, flink hard blazen met m'n neus dicht, stomen, neusspray, helaas, het mag niet baten.
Ik hoopte dat het vanmorgen (na een nachtje slapen) vanzelf weer over zou zijn, maar dat dus ook niet.
Iemand een tip? Alvast bedankt!
donderdag 25 december 2008 om 15:48
Druppelen met sla-olie. Klinkt vies, maar het kan wel helpen, het maakt je oorsmeer zachter, waardoor het makkelijker naar buiten kan komen. Als na een paar dagen je oor nog niet open is, zou ik er even door de huisarts naar laten kijken. Kan nooit kwaad, tenslotte.
Overigens kan het ook puur door je verkoudheid komen dat je oor dichtzit. In dat geval moet je voorzichtig zijn met 'doe-het-zelven' en zeker niet teveel druk zetten op je oor.
Overigens kan het ook puur door je verkoudheid komen dat je oor dichtzit. In dat geval moet je voorzichtig zijn met 'doe-het-zelven' en zeker niet teveel druk zetten op je oor.
donderdag 25 december 2008 om 15:58
Ik zou er niets aan doen, je zegt zelf al dat je verkouden bent, je oor gaat vanzelf weer open.
Flink gapen wil nog wel eens helpen....
Ga een slaapverwekkende film kijken
Flink gapen wil nog wel eens helpen....
Ga een slaapverwekkende film kijken
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
donderdag 25 december 2008 om 16:36
Heb je een klein theepotje in huis? Of een plastic gietertje met tuitje? Deze eerst goed schoonmaken en volg daarna het onderstaande:Doe een flinke theelepel zout in het potje.Vul het potje met warm water iets warmer dan handwarm.Goed roeren tot het zout is opgelost.Ga voorover boven de gootsteen hangenDraai je hoofd de zijkant en zet het tuitje aan het bovenste neusgatHou je mond open en giet langzaam het water naar binnenAls het goed is loopt het water uit je onderste neusgat er weer uitStop, snuit je neus en doe de andere kant.Naderhand even helemaal met je hoofd richting je tenen om overtollig water uit je holtes te laten lopen.(hier is een link naar een andere handleiding)
Je neus en voorhoofdholtes zijn nu open en grote kans dat je oor ook weer open is.
Succes!!!
Je neus en voorhoofdholtes zijn nu open en grote kans dat je oor ook weer open is.
Succes!!!
donderdag 25 december 2008 om 16:52
Druppelen met sla-olie en maandag de dokter bellen om ze uit te laten spuiten.
Is bij mij een 2 maandelijks ritueel, dus de ervaring leert dat je je er gewoon in moet berusten.. Zelf in je oor gaan zitten prikken of poeren heeft weinig zin. Als er te veel oorsmeer in zit wat er niet meer op de natuurlijke manier uit wil, dan helpt alleen uitspuiten nog.
Tis ff beroerd nu met die dagen dat je niet eerder dan maandag terecht kan, maar daarna is het 2 minuutjes werk en je hoort alles weer...
Is bij mij een 2 maandelijks ritueel, dus de ervaring leert dat je je er gewoon in moet berusten.. Zelf in je oor gaan zitten prikken of poeren heeft weinig zin. Als er te veel oorsmeer in zit wat er niet meer op de natuurlijke manier uit wil, dan helpt alleen uitspuiten nog.
Tis ff beroerd nu met die dagen dat je niet eerder dan maandag terecht kan, maar daarna is het 2 minuutjes werk en je hoort alles weer...

donderdag 25 december 2008 om 19:47
doordat je verkouden bent, heb je onderdruk in de buis van eustachius.
dit is een verbindingsbuis tussen je neus en je oor.
slaolie zal dus niet helpen omdat het niets te maken heeft met oorsmeer.
otrivin oid gebruiken in je neus en de boel ploept vanzelf weer open.
dat hele zoutverhaal werkt trouwens ook supergoed!
ik doe zelf altijd een borrelglaasje, beetje zout (niet teveel!!), warm water, roeren en dan op een theelepeltje en opsnuiven.
dit is een verbindingsbuis tussen je neus en je oor.
slaolie zal dus niet helpen omdat het niets te maken heeft met oorsmeer.
otrivin oid gebruiken in je neus en de boel ploept vanzelf weer open.
dat hele zoutverhaal werkt trouwens ook supergoed!
ik doe zelf altijd een borrelglaasje, beetje zout (niet teveel!!), warm water, roeren en dan op een theelepeltje en opsnuiven.

vrijdag 26 december 2008 om 11:49
Hoi,
Gister voordat ik weg ging had ik alleen nog maar de tips over sla-olie gekregen, dus bij mams thuis aan de sla-olie...heeft jammer genoeg niet geholpen!
Dus toen ik thuis kwam vannacht, met borrelglas, zout, water en theelepel aan de slag, waarschijnlijk deed ik het helemaal verkeerd, want zout water kwam mijn keel in. Toch gaf het iets verlichting, had ik het idee van, maar misschien begint het dichte oor wel te wennen, kan natuurlijk ook.
Nu zit het toch weer meer dicht en ga ik zo weer aan de slag met borrelglas etc.
Ik ben inderdaad nog steeds (erg) verkouden, dus ik hoop maar dat wanneer dat over is, dat mijn oor vanzelf weer helemaal open gaat. Maar irritant is het wel zeg!
@ Danivo, neusspray gebruik ik al sinds maandag, iets van de apotheek gekregen, helpt wel goed tegen de verstopte neus, maar dus niet tegen het dichte oor
Bedankt voor de uitleg en het plaatje erbij.
@ Freya, das ook balen zeg, al anderhalve maand zo'n dicht oor te hebben. Daar wil inderdaad even niet aan denken, hoor. Ik hoop dat het bij jou snel over is!
@ Boarn, ik heb wel eens gehoord dat wanneer je eenmaal je oren laat uitspuiten, dat je dat daarna met regelmaat moet laten herhalen, zoals jij dus laat doen. Plus dat mijn oren laatst door de HA zijn bekeken en er schoon uit zagen, was niet nodig ze te laten uitspuiten.
In ieder geval hartstikke bedankt voor de tips, meiden! Ik ga voorlopig met zout aan de slag en als het niet over gaat wanneer de verkoudheid over is, zal ik naar de HA gaan.
Gister voordat ik weg ging had ik alleen nog maar de tips over sla-olie gekregen, dus bij mams thuis aan de sla-olie...heeft jammer genoeg niet geholpen!
Dus toen ik thuis kwam vannacht, met borrelglas, zout, water en theelepel aan de slag, waarschijnlijk deed ik het helemaal verkeerd, want zout water kwam mijn keel in. Toch gaf het iets verlichting, had ik het idee van, maar misschien begint het dichte oor wel te wennen, kan natuurlijk ook.
Nu zit het toch weer meer dicht en ga ik zo weer aan de slag met borrelglas etc.
Ik ben inderdaad nog steeds (erg) verkouden, dus ik hoop maar dat wanneer dat over is, dat mijn oor vanzelf weer helemaal open gaat. Maar irritant is het wel zeg!
@ Danivo, neusspray gebruik ik al sinds maandag, iets van de apotheek gekregen, helpt wel goed tegen de verstopte neus, maar dus niet tegen het dichte oor
Bedankt voor de uitleg en het plaatje erbij.
@ Freya, das ook balen zeg, al anderhalve maand zo'n dicht oor te hebben. Daar wil inderdaad even niet aan denken, hoor. Ik hoop dat het bij jou snel over is!
@ Boarn, ik heb wel eens gehoord dat wanneer je eenmaal je oren laat uitspuiten, dat je dat daarna met regelmaat moet laten herhalen, zoals jij dus laat doen. Plus dat mijn oren laatst door de HA zijn bekeken en er schoon uit zagen, was niet nodig ze te laten uitspuiten.
In ieder geval hartstikke bedankt voor de tips, meiden! Ik ga voorlopig met zout aan de slag en als het niet over gaat wanneer de verkoudheid over is, zal ik naar de HA gaan.
vrijdag 26 december 2008 om 12:03
Heb t ook eens gehad. Werk in het ziekenhuis, dus vroeg de KNO-arts of hij even wilde kijken.... Had zelf het idee dat het door verkoudheid kwam. Dus niet, hij 'zoog' er opgehoopt oorsmeer uit. Dus de slaolie optie tip door anderen gegeven lijkt me ook nuttig te proberen! Succes, weet wat voor een 'naar' gevoel het geeft...

woensdag 7 april 2010 om 21:28
Hallo, ik was aan het googelen naar oren die dicht zitten, kom ik ineens mijn favorite viva forum tegen.
Dit topic is wat oud, ik vraag me af hoe het lullie is vergaan.
Ik zit nu al een week opgescheept met een dicht oor, MET piep en schiet hier zo langzamerhand van in een depressie....
Hoe lang gaat dit duren....Ben inmiddels aan een antibiotica kuur, de HA zegt dat ik otrivin moet gaan gebruiken, maar de verkoudheid zelf is eigenlijk zo goed als weg.
Heb alleen nog steken in hooft en oor, en de boel zit dus dicht.
Alleen rechts trouwens....
HELP x
Dit topic is wat oud, ik vraag me af hoe het lullie is vergaan.
Ik zit nu al een week opgescheept met een dicht oor, MET piep en schiet hier zo langzamerhand van in een depressie....
Hoe lang gaat dit duren....Ben inmiddels aan een antibiotica kuur, de HA zegt dat ik otrivin moet gaan gebruiken, maar de verkoudheid zelf is eigenlijk zo goed als weg.
Heb alleen nog steken in hooft en oor, en de boel zit dus dicht.
Alleen rechts trouwens....
HELP x
donderdag 8 april 2010 om 10:29
quote:jessy schreef op 26 december 2008 @ 12:07:
De sla-olie heb ik inderdaad al geprobeerd. Helaas, het werkt niet. En een naar gevoel is het zeker, hoop maar dat het snel over is.Drie dagen, een keer per dag een keukenolie erin. Niet over naar de HA. Ik belde ervoor en assistente raadde me dit dus aan. Niet weg dan zit er een propje in, kunnen ze daar daarna schoonmaken.
De sla-olie heb ik inderdaad al geprobeerd. Helaas, het werkt niet. En een naar gevoel is het zeker, hoop maar dat het snel over is.Drie dagen, een keer per dag een keukenolie erin. Niet over naar de HA. Ik belde ervoor en assistente raadde me dit dus aan. Niet weg dan zit er een propje in, kunnen ze daar daarna schoonmaken.