Kamperen in Corsica

20-10-2016 17:56 14 berichten
Iemand wel eens gekampeerd op Corsica? Is het een aanrader?

Wij kamperen meestal in Spanje of Frankrijk, een keer zijn we boven Venetië geweest maar we vonden dat tegen vallen. Corsica ziet er op internet prachtig uit.
Ja ik. In Calenzana, op vijf minuten lopen van het strand. In een kruiptentje. Was leuk. We hadden geen auto mee, maar er reden overal treintjes en bussen dus als we een keer wat anders wilden dan pastis zuipen op het strand waren er legio mogelijkheden. En er ligt een heuse lange-afstandsbergwandeling om de hoek, dus wat wil je nog meer. Je moet alleen wel rotsharingen meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik !! Deze zomer (in augustus) zijn we 3 weken in Corsica geweest en we vonden het echt geweldig !! Mooie omgeving, schitterende stranden en als je een half uurtje rijdt, ben je al in de bergen ! Mooie uitzichten, leuke dorpjes, echt geweldig.

Wij wonen in Zuid/Oost-Frankrijk en zijn met de ferry (Corsica Ferries) geweest, ging allemaal goed. Ik zag trouwens ook veel Nederlanders met auto's op die ferry.

De campings kon je niet van te voren reserveren, maar er was altijd genoeg plek (wij waren in het hoogseizoen), dus dat was geen probleem.

Ik kan het je echt aanraden, we hebben een hele mooie vakantie gehad, zonder ook maar één drupje regen
Wij waren in Ile Rousse, Calvi, Porto (echt aanrader! Ook de binnenlanden) en Ajaccio. Over een paar jaar ofzo willen we wel weer een keertje terug om Bonifacio en omgeving te bezoeken.
Corsica is een eiland, dus het is op Corsica en niet in
Frankly my dear, I don"t give a damn
@calvijn, dat is idd wel een hele domme fout, ik pas het meteen aan! Muv de topictitel dan.
LV, wat een leuke ervaring!

Wij gaan met twee kinderen en een klein caravannetje en ik had al gezien dat je dan niet op alle campings terecht kunt.

Razzmatazz, goed om te horen! Vooral dat het niet zo druk is dat je van tevoren hoeft te reserveren. Ik ga de plaatsen die je noemt opzoeken, dank je wel voor de tips!
Ja bij porte vecchio. Was super. Was onze huwelijksreis 4 weken geweest en heeeel veel gezien
Lijkt me een erg mooi eiland

Staat op mijn verlanglijstje.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Jaren geleden gedaan. Wat een fantastisch eiland. Echt heel erg mooie stranden. Campings aan het strand, dus je loopt zo van je plekje naar het mooie strandje met een blauwe water.

Wel een hele ruwe zee op de terugweg op de boot, ik kneep hem wel hoor... Maar ik ben dan ook geen held op een boot. Geen enkele boot.
Weet je nog aan welke kant van Corsica je bent geweest Helena?
Wij hebben een rondrit gemaakt langs het grootste deel van de kust. Binnenland niet gedaan.
Wij zijn er een aantal jaren geleden geweest. Prachtig eiland, zou er zo weer heen gaan. Prima campings. We hebben van te voren, in het hoogseizoen, niet gereserveerd. Was niet nodig. Wel de boot gereserveerd, maar dat was omdat we 2x de nachtboot hadden. Wij zijn bij calvi en een stukje boven ajaccio geweest. We hebben aardig wat gereden, houd er rekening mee dat je niet zo veel kilometers maakt op de dag.
Find people who will make you better (M. Obama)
Leuk! Dank jullie wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven