* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Jee Jane, is me dat ff schrikken! Lijkt me heel vervelend, vooral als je zwanger bent. Dan ga je je toch zorgen maken om het kindje. Hopelijk heb je zojuist een goede echo gehad. voor jou en heel veel sterkte toegewenst! Laat je ons weten hoe de echo was? Ben zo benieuwd!!!!!
Chica: bedankt voor je berichtje. Ja, mijn klachten lijken wel op startpijn. Maar ook bij mij is er nog nauwelijks gewicht bijgekomen. Vreemd!
Chica, dat ischias verhaal is echt herkenbaar voor mij... Maar inderdaad: er zit nog niks, waarom dan nu al van die klachten hebben?! Volgens mij is het geen bekkenpijn, dat klinkt allemaal heel anders dan ik heb.

We zijn wel een gezellig kwakkelend zooitje zo met z'n allen...
Beterschap Jane! Wat zullen jij en je familie geschrokken zijn. Fijn dat je nu weer thuis bent, en ik hoop voor je dat de echo straks goed is. Een extra spannende tijd voor jullie. Veel sterkte.

Chica, Blogbabe, Ring: hoeveel behandelingen er vergoed worden scheelt denk ik per verzekering. Ik kreeg destijds volgens mij 20 behandelingen volledig vergoed en toen de fysio op het laatst en na de bevalling thuiskwam daar ook nog eens bovenop.

Je hoeft niet meteen elke week naar de fysio hoor. Misschien is een of twee keer er heen nu al genoeg om goede tips te krijgen en oefeningen te leren waar je weer even mee vooruit kan. En ook: optijd je rust nemen hoe moeilijk dat soms ook is. Je moet volgens mijn fysio zo denken: "je kunt het nu wel stabiliseren door meer rust te nemen, maar als je het eerst erger laat worden en dán pas meer rust gaat nemen, stabiliseert het zich dan pas en dan gaat het dus al slechter". Misschien even vaag omschreven maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Net al even in de keuken gestaan om het eea voor het kerstdiner voor vanavond voor te bereiden (met een groep vrienden, wij moeten het koude voorgerecht (garnalencocktail met grapefruit en dille) en warme voorgerecht (kip/kersen/kerrietaartje) verzorgen. Alles staat al zover mogelijk klaar dus hoeft straks alleen nog maar op de bordjes en in de oven. Gelukkig niet hier thuis dus wij hebben de troep niet. Heb er wel zin in. Nu even lekker een uurtje met de benen omhoog, dan kan ik er tegenaan vanavond hopelijk.

Hebben jullie dat ook dat je veel minder kunt eten? En dat je heel snel vol zit? Ik kan alleen nog maar muizenporties eten (dat wordt nog wat met de kerst) en ben ook een paar kg afgevallen de laatste weken. Ook helemaal geen zin om te snoepen etc. ken ik niet van mezelf!
Ja ik eet ook minder, en zit heel snel vol van alles. Maar ik heb net schaamteloos driekwart grillworst ham-kaas van de slager zitten eten. Zooo lekker! Maar helaas ook zooo vet... (Zouden dat hormonen zijn?) Please, can somebody make me stop? Haha.

Bedankt voor je uitleg. Ik zal het eens uit gaan zoeken.
quote:jojon schreef op 24 december 2008 @ 15:49:

Hebben jullie dat ook dat je veel minder kunt eten? En dat je heel snel vol zit? Ik kan alleen nog maar muizenporties eten (dat wordt nog wat met de kerst) en ben ook een paar kg afgevallen de laatste weken. Ook helemaal geen zin om te snoepenNee, totaal niet herkenbaar! Ik heb juist heel veel zin in snoep en slechte dingen.
Ook ik ben al flink wat afgevallen. Ik lust werkelijk niets meer. Ik moet niet denken knoflook, pesto of allerlei andere dingen waar ik altijd helemaal verzot op was....

Als er niets in maag zit moet ik overgeven (gelukkig dat er dan dus niets in zit, dus kots ik alleen wat gal) Maar het is steeds zo moeilijk om iets te verzinnen dat ik kan eten.

Vla en droge crackertjes lukt me redelijk, maar ja..... daar kan een mens niet op leven. Zeker een zwanger mens niet. Ik drink ook veel van die fruit sappen van de AH. Die zijn ook goed te doen, maar wel duur.

En inderdaad, eerst at ik altijd met gemak een vol bord leeg... Nu ben ik blij als ik het zelfde eet als mijn nichtje van 3.

Volgende week mogen we weer voor een echo... Heb er zo'n zin in.
oh shit... ik lees nu over die garnalen cocktail....

shit, shit, shit....

MOrgen maakt mijn moeder garnalen cocktail, maar ik had haar gezegd dat ik geen voorverpakte garnalen wilde hebben. Dus dat ik mijn portie zelf wel even bij de viskar zou gaan halen.... Maar ja.... vergeten..... Dus helaas... geen garnalen voor South morgen....shit, shit, shit! (zwangerschapsdementie)

En ik liep nog wel langs de kar vandaag en ik wist wel dat er iets was.... maar wat...... hmmm....
Hmmm... eigenlijk helemaal niet erg dat ik geen garnalen krijg... ik zou eigenlijk niet weten hoe ik die dingen door mijn strot zou moeten krijgen.... HAHAHA... 't is gewoon de heb!
Jeetje, wat een verhalen allemaal!

Jane, hopelijk ben je er snel weer bovenop, en heb je vanmiddag een superecho gehad.

Tsara, ben je bijna klaar met klussen? Het wordt vast mooi!

Jojon, je gerechtjes klinken heerlijk. Geniet er van.

En bekkeninstabiliteit, ik heb veel last van mijn (lage) rug, Mijn VK zei dat het puur spierpijn was. Maar als ik jullie verhalen zo lees, kan ik me er ook wel enigzins in vinden. Gosh, we lijken wel een ehbogroepje, haha. Maandag nog maar weer even vragen bij de VK.

En ook hier muizenporties, echter ik eet wel de hele dag door voor mijn gevoel. Veel brood en crackers en fruit. Zoetigheid ed kan ik nog redelijk laten staan. En wat ik dan zo apart vind, is dat ik al zeker 2 weken met mijn broek "los" loop, want die knopen vast, zitten echt niet meer lekker. Hebben meerderen van jullie daar last van? De 12 wekengrens is voor mij pas na de jaarwisseling, dus daarom helemaal!

Voor iedereen fijne feestdagen en een top 2009! En dat top 2009, dat gaat voor iedereen lukken, met mooie babymomenten!
Lieve meiden, ik wens jullie hele fijne kerstdagen toe!! Genieten en bijkomen...

(Ik kom erna wel weer even buurten, het gaat nu even niet lekker. Heb gisteren te horen gekregen dat ik mijn baan kwijt ben wegens 'slecht functioneren'... ik heb nog nooit 1 negatieve opmerking gehad... dus het ligt niet daaraan maar aan mijn zwangerschap maar dat zullen ze nooit zeggen de rotzakken!)
Waaat! Klote zeg... Kan je het niet aanvechten? Je moet toch op z'n minst een aantal keer een slecht jaargesprek hebben gehad, willen ze je kunnen ontslaan?

Van mij ook: een hele fijne Kerst voor iedereen.
Volgens mij is het wettelijk zo dat je zeker 3x slecht nieuws moet hebben gehoord (zwart op wit en niet mondeling), zodat je de kans krijgt om jezelf te verbeteren. Ze mogen je dus helemaal niet ontslaan!!!!! Bah! Wat naar, net voor de feestdagen en sowieso is het een rotstreek, zeg! Ik zou het aanvechten!
Jeetje Jane, wat zul jij geschrokken zijn. Ik hoop dat de echo goed was vanmiddag.

En Quintie: Had je een tijdelijk contract? Laat je niet gek maken hoor, denk goed om die kleine in je buik.

Allemaal hele fijne kerstdagen!
Quintie, wat vervelend zeg! Ik zou zeker actie ondernemen!

Ik ben vorige week ineens aangenomen en i.p.v. kerstvakantie ben ik dus sinds maandag lekker aan het werk Ze weten dat ik zwanger ben... hoe cool is dat, als je dan toch aangenomen wordt???

Over alle kwaaltjes: ik heb soms echt steken, ongeveer ter hoogte van mijn baarmoeder (denk ik), dus onder mijn navel, aan de linkse of rechtse kant. Beetje ziekjes, dus veel hoesten en dan ineens van die steken?! Maak me er en beetje zorgen om en kijk heeeeeel erg uit naar de echo van a.s. maandag!

Hele fijne kerstdagen allemaal!
Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen, ik ga dan even proberen bij te lezen Klussen gaat voorspoedig, maar het blijft natuurlijk veel werk. Nu gelukkig een hele mooie vloer en keuken en het verfwerk bijna af!

Hele fijne kerstdagen, geniet van elkaar en de garnaaltjes in jullie buik!
quote:Loeki1982 schreef op 24 december 2008 @ 19:14:

Ik ben vorige week ineens aangenomen en i.p.v. kerstvakantie ben ik dus sinds maandag lekker aan het werk Ze weten dat ik zwanger ben... hoe cool is dat, als je dan toch aangenomen wordt???

OOOO!!!!!!!!!!! Wat goed! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Loekie!

Vandaag zou ik uitgerekend zijn mocht het de vorige (tweede) keer goed zijn gegaan. Rare dag hoor! Maar ik ben blij dat ik nu weer zwanger ben en ook nog eens de kritieke periode voorbij, dan is zo'n dag toch minder beladen. Afgelopen januari was ik de hele dag vrij emotioneel, terwijl ik dacht dat het me niks zou doen...

Nu gaan we gewoon verder kijken naar juli! Ook mooi, kan je de hele zomer en nazomer nog thuis keutelen met je kleintje! Verlof minstens tot aan september, misschien zelfs nog oktober. Ik zie het wel zitten.

Iedereen fijne Kerstdagen!!!

Mardjen... Garnaaltje? Het kindje is bij mij nu al een aantal centimeter (zo'n cm of 6-8) ! Bizar he? Zal ik het dan maar 'gamba' gaan noemen? Haha.
quote:Ring1981 schreef op 25 december 2008 @ 10:17:

Vandaag zou ik uitgerekend zijn mocht het de vorige (tweede) keer goed zijn gegaan. Rare dag hoor! Inderdaad een rare dag voor jou. Gelukkig ben je nu zwanger. Dat scheelt denk ik een stuk! Maar... het blijft vreemd! Het is ook nog zo'n dag die elk jaar gevierd wordt. Dus je denkt er gewoon aan. Raar hoor!
Ja precies, het is natuurlijk al een bijzondere dag, eerste Kerstdag. Het komt elk jaar weer terug als feestdag. Maar ja, nu maakt het me niks meer uit gelukkig. Als ik niet zwanger zou zijn geweest nu was het stukken vervelender geweest.
quote:Ring1981 schreef op 25 december 2008 @ 10:17:

Mardjen... Garnaaltje? Het kindje is bij mij nu al een aantal centimeter (zo'n cm of 6-8) ! Bizar he? Zal ik het dan maar 'gamba' gaan noemen? Haha.Hahaha, ik dacht precies hetzelfde toen ik 'garnaaltje' las.

Kindje is nu 7,7 cm van kop-kont en 13 cm gerekend van kop-teen. Ik stel 'reuzengamba' voor .

Mardjen: gefeliciteerd met je goede echo !!!

Ik ga nu proberen om 10 blz. door te lezen en om het schema bij te werken. Of dit lukt, is afhankelijk van het uitslapen van man/kind, hihi.
Oh ja, Merry Christmas natuurlijk voor iedereen.

Mijn echo was goed woensdag. Ben nu 13+1 wkn en voorbij de 'kritieke grens'. Het echte genieten kan hier nu echt gaan beginnen.

Een mooi zwemmend kindje met een keurige nekplooi. Nu nog het bloedonderzoek voor de totale kansberekening. Dus de uitslag is begin jan. bekend. Maar ik maak me niet zo druk.

Ik heb wel gelijk een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo op 11 febr.. Ik kon nog maar kiezen uit 1 tijdstip op 1 dag.... Anders had ik pas met 22 weken terecht gekund. Belachelijk toch? Dus misschien een kleine tip voor anderen om toch vroeg te plannen !
Zo, ben helemaal weer bij !

Ik heb Karin verwijderd uit het schema.

Van Bebeyyo en Dufty hebben we al een tijd niets meer gehoord. Schrijven jullie nog mee?

Ik vind het trouwens wel heel fijn als jullie gegevens voor het schema rood en vet vermelden. Scheelt een boel zoekwerk.

Verder nog een paar reacties:

- Allereerst erg bedankt voor jullie medeleven toen ik een paar dagen afwezig was ivm mijn zh-opnamen. Liefff !

- Donderjagertje, Watever en Ranja; gefeliciteerd met jullie kloppende hartjes !!!

- Vervelend dat er al zoveel mensen zijn het rug-/bekkenklachten. Het is al eerder hier geschreven door Chica: een kussen tussen je knieën/enkels helpt echt ! Ik heb vorige week een voedingskussen gekocht en daar slaap ik nu mee op mijn zij. En zowaar: mijn onderrug-/bekken-/heup-/knieklachten lijken minder te zijn !!!

- Tsara: nog een paar dagen tot je echo hè? Spannend !

- Jojon: spannend dat je volgende week uitslag van je bloed krijgt. Hoop dat de schildklierproblemen niet te ernstig zijn !

- Chica: ik heb nog even gegoogled op colitis ulcerosa, maar ik denk niet dat ik dat heb. Is ook niets over gezegd trouwens. Heb elke dag bloed gegeven voor onderzoek, dan zou dat er toch uitgekomen moeten zijn. Ik heb trouwens verder geen klachten (gehad). Sterkte met Crohn ! Lijkt me heel vervelend en pijnlijk !

- Ring: hahaha ik heb juist ook zin in vet eten. Had ik de vorige zwangerschap ook. Toen fantaseerde ik steeds over frikandellen speciaal, meestal 's avonds laat. Bijna nooit aan toegegeven hoor. Schijnt trouwens wel hormonaal te zijn.

- Blogbabe, ik heb ook veel meer snoepzin. Lastig hè?

- Quintie, wat erg dat je ontslagen bent ! Hoe komt dat nou zo. Nooit een waarschuwing gehad eerder? Dat zijn ze verplicht en anders kun je het idd. aanvechten. Of had je een tijdelijk contract? Shit voor je hoor.

- Loeki: gefeliciteerd met je nieuwe baan !

- South: garnalen eten? Hmmm, daar zeg je wat. Ik wist wel van vacuumverpakte gerookte zalm en paling enzo, maar garnalen? Die heb ik de vorige zw. gewoon gegeten en voor vanavond staan hier rivierkreeftjes als voorgerecht. Zou ik die dan ook niet mogen hebben? Ik kan er niet echt een eenduidig antwoord op vinden via Google. Anders vraag ik wel of ik ze gekookt/gebakken mag hebben.

Nou, het huis is hier nog steeds in diepe rust. Balen, want ik was zelf al om 06.00 uur wakker. Ik hoop dat ik het trek vandaag, de hele dag bij schoonfamilie. Ik denk er aan om daar even plat te gaan, als Laura haar middagslaapje doet. Ik rust elke dag nog even. Maar ik vind het zo gek om daar naar bed te gaan. Nou ja, ik kijk wel wat ik doe !

Fijne dag allemaal !
quote:Jane 1973 schreef op 26 december 2008 @ 07:26:

Mijn echo was goed woensdag. Ben nu 13+1 wkn en voorbij de 'kritieke grens'. Fijn! Van harte gefeliciteerd! Nu kan het grote genieten gaan beginnen...
Nou Jane jij was er lekker vroeg bij vanmorgen! Wat goed van je dat je de tabel weer hebt bijgewerkt, is een hele klus volgens mij! Thanks!

Fijn dat je echo goed was woensdag, toch wel een opluchting als ze zo'n spannende week achter de rug hebt, kan ik me voorstellen!

South, ik heb helemaal niet nagedacht over garnalen uit een pakje en listeria! Heb het wel twee dagen gegeten en er erg van gesmuld

Hier gisteravond dankzij de kleine aangepaste porties toch het zevengangen diner wat manlief voor ons en mijn ouders had bereid weg weten te krijgen. Was zó heerlijk gemaakt allemaal, hij had zich echt uitgesloofd om er iets moois van te maken en dat was zeker goed gelukt.

Vandaag zouden we een etentje hebben met de schoonfamilie bij manliefs broertje. We waren alleen nog geen vijf minuten onderweg toen dochtertje zo hard moest hoesten dat ze alles onderspuugde. Dus rechtsomkeert gemaakt en terug naar huis. We zaten al te twijfelen of we wel moesten gaan omdat ze niet lekker was, maar aangezien wij ook een deel van het diner zouden verzorgen toch maar op weg gegaan. Heb manlief net weer op pad gestuurd en ik blijf gewoon lekker thuis bij mij zieke meisje. Heb d'r lekker in bad gedaan en nu ligt ze alweer te slapen. 't Zal me niks verbazen als die longontsteking toch nog niet helemaal over is. Ik kijk het vanavond nog even aan, anders morgenochtend toch maar weer richting huisartsenpost.

Zelf ook niet helemaal fit, zo verschrikkelijk moe en erg aan het hoesten, wat ook veel energie kost. Dus dat middagje en avondje bankhangen wat ik nu voor de boeg heb komt eigenlijk best wel gelegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven