* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Hallo allemaal,

Iedereen de kerst goed doorgekomen?? Hier was het best gezellig, al voel ik me nog steeds een soort van verslagen. De eerste dag zijn we langs oma gegaan waar wat tantes en ooms waren. Gelijk het grote nieuws verteld, was helemaal leuk! 's Avonds gewoon met z'n drietjes gegeten en gisteren bij mijn ouders. Mijn schoonouders wonen in Curaçao dus tja, daar kunnen we met kerst niet zomaar even gaan eten.

Ik heb een tijdelijk contract inderdaad, ik werk er pas sinds de zomer. Maar ik heb nog nooit gehoord dat ik het niet goed deed. Dus ja... het blijft een klotestreek. Ik kan er niets tegen doen, arbeidsovereenkomst loopt gewoon van rechtswege af en zij zullen nooit het woord zwangerschap in de mond nemen. Dus tja.. vacature zoeken. Loeki heeft me wel optimistisch gestemd; wat goed dat je bent aangenomen ondanks je zwangerschap!! Het kan dus wel...

Jane heerlijk hoor, 13+1 wkn alweer en een goede echo weer gezien. En fijn dat je het schema weer hebt bijgewerkt, thanx!

Jojon hoe is het nou met je dochtertje? En heb jij een beetje kunnen bijkomen?

Fijne zaterdag!
Hey allemaal,

Iedereen goede kerstdagen gehad? WIj wel, eerste dag met veel kadootjes en lekker eten bij mijn moeder en tweede lekker thuis met zijn 3-en. Eerste kerstdag nog naar een feestje geweest, was wel gezellig maar 3 uur thuis trek ik nu echt niet meer. En om 9 uur waren we allebei klaarwakker en wouden we ons kleine mannetje graag ophalen dus echt uitslapen ook niet gedaan.

Ring: lijkt me inderdaad een rare dag, maar gelukkig ben je nu zwanger en voorbij die eerste weken. Volgend jaar kerst zit je er vast heel anders bij!

Quintie: wat balen zeg. Ik heb net contractverlenging gekregen, ondanks mijn zwangerschap en ander collegatje ook. Mijn chef zei: het is maar 4 maanden en ik wil jullie graag nog voor veel langer houden. Wanneer loopt je contract af?

Jane: super dat je de tabel hebt bijgewerkt! En helemaal super dat de echo goed was woensdag. Heb je nu al minder last van de ontsteking?

Jojon: Beterschap voor je kleine meisje en rust jij ook maar lekker even uit.
@ Jane: SUper, voorbij de kritieke grens! Gefeliciteerd! En wat belachelijk dat het dan al helemaal vol zit bij het echocentrum! Inderdaad maar even vroeg plannen....

Ik heb dinsdag de echo, vind het echt spannend....droom de naarste dingen, zoals dat ik helemaal niet zwanger ben, ze geen hartslag kunnen vinden of het is een buitenbaarmoderlijke zs. Brrr....gelukkig zijn het denk ik alleen maar dromen.

@ Ring: wat een rare dag voor jou! Zoals padababa zegt, volgende jaar zit je er heel anders bij als ik daar aan denk vind ik het echt onwerkelijk!

@ Quintie: Huh??? Mag dat gewoon? Kan het me niet voorstellen.....succes

@ Mardjen: De mijne is nog wel een garnaaltje hoor volgens mij nu 4 cm....ahhhhhhhh

Zo, wij gaan weer even verder klussen! Iemand vroeg nog of het een koophuis was; ja! Een heel mooi huis uit 1915, helemaal opgeknapt! Alleen de keuken hebben we eruit gesloopt en alle muren moesten wel geverfd worden. Ik probeer wel iets minder te doen, want soms is garnaaltje aan het protesteren.....

Bye allen!
Hier ook een goede kerst gehad. Alleen wel rete vermoeiend en ben er vandaag een beetje sjagie van. Ben ook zo moe de hele tijd, blehhhhh.

Nou ja, gelukkig nog een week vrij. Al wordt ook dat een drukke week, het zijn wel leuke dingen.

Jojon: ach gossie arme meid, de hele auto onder gespuugd. Kan me voorstellen dat je dan thuisblijft hoor. Gaat het nu beter?

Jane: Lekker dat je de grens voorbij bent en super van de tabel. We blijven het vet en in rood zetten hoor, zodat je het makkelijker kan vinden.

Quinty: Echt shit dat werggevers zo denken en handelen. Een tijdelijk contract kun je inderdaad niks aan doen. Maar niet aan jezelf gaan twijfelen hoor, die werkgever van jou heeft nog nooit van lange termijn planning gehoord. Heel dom.

Padababa: hihi dat vroege opstaan zit er zo in gebakken dat echt uitslapen inderdaad niet meer gaat, dat herken ik wel. En een feestje tot 3 uur, zou ik ook niet meer trekken hoor. Het duurt dan zo lang de volgende dagen voordat je je weer een beetje de oude voelt.

Nu is het ineens weer een gewone zaterdag, dus tijd voor boodschappen. Ligt er bij jullie al ijs? Zouden we echt kunnen gaan schaatsen binnekort? En gaan jullie dat ook doen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jane: fijn dat alles goed was! Een hele zorg minder lijkt me. Lekker genieten nu!

Ik ben de kerst heel aardig doorgekomen. Lekker gegeten en meegedaan, maar 's avonds wel bekaf en dan zo moe zijn dat je niet meer kan slapen

En nu lekker nog een hele week vrij, zalig. Lekker thuis wat omrommelen en geen gehaast.
hoi allemaal,

Nou het ging helemaal niet goed gisteren met m'n dochter. Ook gisteravond bleef ze spugen door het hoesten en hoge koorts. Vannacht gelukkig wel goed geslapen alledrie maar vanmorgen vroeg was de koorst al weer 39,7. Veel te hoog dus ondanks alle paracetamolzetpillen die we erin stoppen, dus manlief heeft de huisartsenpost gebeld. Daar vertrouwden ze het ook niet dus mochten we snel komen gelukkig. Het lijkt er toch op dat d'r longetjes nog niet helemaal schoon zijn en dat de ontsteking ondanks het kuurtje van vorige week nog niet weg is. Nu een ander kuurtje gekregen en na het weekend terug naar eigen huisarts om te bespreken hoe nu verder. Want normaal is dit niet natuurlijk.

Zelf wel lekker uitgerust gisteren, maar hoest nog evenveel jammergenoeg. Bij de apotheek al een hoestdrankje gehaald, maar je mag niet veel hebben als je zwanger bent. Dus ik hoest en proest nog even door.

We hadden gepland om deze dagen bij mijn ouders door te brengen en hebben besloten om dat maar gewoon door te laten gaan. Dochter heeft hier (bij m'n ouders) d'r eigen kamertje en wij ook. Wel lekker eerlijk gezegd dat we soms toch even weg kunnen en dat m'n ouders dan op dochter passen. En zo zijn we er toch even uit.

Zal wel wat minder schrijven de komende dagen want de computer hier is slooooooom! Duurt een eeuwigheid voordat hij uberhaupt is opgestart en voordat je dan eens internet hebt ben je een kwartier verder. En bovendien heb ik het veel te druk om me lekker door mijn lieve ouders te laten verwennen en met onder de zonnebank liggen!
Zucht.....het zullen de hormonen wel zijn maar ik heb me vanmiddag weer vergist met de nick.

Wyfke = Donderjagertje!

Omdat ik nu een dikke 12 weken ben en het nieuws al aan de familie verteld heb, ga ik hier maar onder m'n 'oude' nick verder schrijven.

Ik heb geen idee hoe je hier met rode letters kunt schrijven, maar zou mijn naam in het schema gewijzigd kunnen worden?

Sorry voor het ongemak!!
Hoihoi,

Het is inderdaad een tijd geleden dat ik wat heb geschreven. Ik heb hier in het buitenland nogal een nomadisch bestaan, woon in een busje a la jaren 60 enz, ben dus niet altijd in de gelegenheid om te internetten. Dus ik geloof dat ik maar gewoon beter mee kan lezen dan schrijven....

Met de baby is alles goed, we hebben het hartje gehoord met bijna 9 weken. Ik zit nu op ruim 10 weken. Ik ga over maand weer naar de gynecoloog om te kijken hoe alles is.

Voel me op zich wel prima,

Meiden geniet allemaal van jullie zwangerschap en alle gezondheid voor 2009

groetjes bebeyyo
Zo, ik heb even bijgelezen- fijn dat (bijna) iedereen een goede kerst heeft gehad. Het wordt een beetjje veel om op iedereen te reageren, sorry.

Wij hebben het goede nieuws op 2e kerstdag verteld. Super leuk, met een traantje van blijdschap. Iedereen was door het dolle omdat ze het echt niet hadden verwacht. Vanmiddag tegen de schoonfamilie, wordt vast ook leuk. Wat een bijzondere tijd dames, ik blijf me er over verbazen.

Mocht je volgende week vrij zijn: geniet ervan! Volgend jaar deze tijd is het druk! Liefs, Ranja
Oh nee Bebeyyo ik vind het juist zo leuk dat er iemand uit het buitenland meeschrijft. Gewoon af en toe als het kan langs komen. Dan maken we voor jou gewoon een uitzondering op de - 1 maand niet schrijven dan uit de tabel- regel. Toch Jane? Dat kan voor Bebeyyo best, aangezien dat een uitzonderlijk geval is

Een nomaden bestaan in een jaren 60 busje. Sjeee ben echt jaloers zeg, dat klinkt echt super. Hoe doe je dat allemaal en waar gaan jullie allemaal heen? Reizen is mijn passie (ben 2 jaar op wereld reis geweest en daarvoor ook veel gereisd en heb tijdens de laatste reis dus de vader van mijn kinderen ontmoet) en vind het top om verhalen van jou kant te horen. Reizen zit er voor mij nu even niet in, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit meer ga. Ook niet met straks twee kinderen haha. De plannen zijn al in de maak namelijk.

Heb je ook iets van een weblog Bebeyyo? Of doe je daar niet aan? (waarschijnlijk niet aangezien je niet vaak internet hebt) Nou ja, ben gewoon nieuwsgierig. Ik lees veel logs omdat ik die reisverhalen heerlijk vind. Heb ik toch een beetje het idee dat ik weg ben
Bebeyyo, dat klinkt bijzonder! Ik kan me er niks bij voorstellen, maar het klinkt wel romantisch. Hoe ga je dat doen als de baby komt? Ga je dan weer naar Nederland of heb je een huis in het buitenland?

Van mij mag je ook mee blijven schrijven hoor!

Dus Donderjagertje is Wyfke? Ik zal het proberen te onthouden. Komen er nou nog meer nickname onthullingen aan of was dit het?

Jojon, beterschap voor je kleine meid.
quote:Ring1981 schreef op 28 december 2008 @ 11:38:

Bebeyyo, dat klinkt bijzonder! Ik kan me er niks bij voorstellen, maar het klinkt wel romantisch. Hoe ga je dat doen als de baby komt? Ga je dan weer naar Nederland of heb je een huis in het buitenland?

Van mij mag je ook mee blijven schrijven hoor!

Dus Donderjagertje is Wyfke? Ik zal het proberen te onthouden. Komen er nou nog meer nickname onthullingen aan of was dit het?

Jojon, beterschap voor je kleine meid.

Nee Ringel ik ken er nog wel 6 die straks zich onthullen hahahaha

Tja, je doet toch iets meer moeite als je dingen geheim wilt houden op een forum waar je best herkenbaar bent en niet zo anoniem als je denkt
Haha, dat van Donderjagertje = Wyfke was al niet echt geheim meer voor mij aangezien je al een paar keer onder je eigen nick had gepost en een keer je post als Wyfke weggehaald had ivm verkeerde nick.

Ik ben ook een keer herkend op het forum, dat had te maken met google. Ik had een verhaal over mijn eerste zwangerschap geplaatst en over welke afwijking zoon zou hebben. Als je googlede op die afwijking kom je dus op een post van mij. Vind het niet een fijn idee als er allemaal bekenden meelezen, maar ga er ook niet al te veel moeite voor doen om anoniem te blijven.

Bebeyo: wat mij betreft mag je rustig mee blijven schrijven. Ben nu wel heel benieuwd geworden naar jullie leven daar in het buitenland en of jullie straks veel gaan veranderen als de baby er is.

Jojon: hoe is het nu met je dochter? Beterschap in elk geval.

Jane: Hoe gaat het met jou?

Voel me vandaag eindelijk weer iets fitter. De drukte van de kerstdagen heeft er behoorlijk ingehakt en zoontje die de nacht van vrijdag op zaterdah heel benauwd wakker werd, daar dus een uur mee op schoot/onder de douche gezeten. Was gisteren helemaal gaar, man heeft me vanmorgen lekker laten liggen en is met kleine man naar zijn ouders gegaan. Heb heerlijk tot half elf geslapen en daarna wat in huis rondgelummeld en voel me nu eindelijk weer fit.
quote:Wyfke schreef op 27 december 2008 @ 20:03:

Zucht.....het zullen de hormonen wel zijn maar ik heb me vanmiddag weer vergist met de nick.

Wyfke = Donderjagertje!

Omdat ik nu een dikke 12 weken ben en het nieuws al aan de familie verteld heb, ga ik hier maar onder m'n 'oude' nick verder schrijven.

Ik heb geen idee hoe je hier met rode letters kunt schrijven, maar zou mijn naam in het schema gewijzigd kunnen worden?

Sorry voor het ongemak!!Oooo, ben jij het?

Ik snapte al niet dat je hier af en toe postte en wilde je nog vragen of je hier nou komt meeschrijven of niet? Maar nu valt het kwartje.... hahaha.

Ik 'ken' jou van het april '07 topic dat ik lang heb gevolgd, omdat ik Layla ken. Plus jullie waren toen net 2 maanden voor mijn dochter, dus ik heb veel nuttige tips opgedaan toentertijd.

Leuk dat je weer zwanger bent !

Als ik de volgende keer het schema update, pas ik het aan.

Heb nu verder niet zoveel tijd.

Jane-man is aan het klussen op zolder en ik assisteer hem, maar ik moet rustig aan doen, dus rust ook veel.

XXX
What matters most is how you see yourself
Zo, daar ben ik ook weer eens. Wat een narigheden (Jane en Quinty) en fijne berichten (ook Jane!) allemaal. Heel vervelend voor iedereen die flink last heeft van het bekken of misselijkheid. Nog even, en dan zijn we er gewoon allemaal vanaf!

Zo te lezen heeft iedereen fijne dagen gehad. Jojon, voel je je al wat beter? En hoe gaat het met je dochter?

Quinty, ga je er nog tegen vechten of laat je het zo gebeuren? Ik kan me ook wel voorstellen dat je niet meer zou willen werken voor een baas die je er zo uit wil gooien. Sterkte!

Tsara, succes met klussen!

Ik blijf het nog onwerkelijk vinden en hoop dat ook op weer een goede echo dinsdag. Vandaag 12 weken. Weet iemand trouwens hoe het zit met die "magische" grens. Ik hoorde altijd van iedereen 12 weken, maar nu ik er zelf mee te maken heb, lees ik eigenlijk steeds dat 13 weken de grens is. Hoe zit dat nu? En is er wel echt zo'n grens of is dat eigenlijk onzin? Laten jullie die termijn bepalen wanneer je het grote nieuws gaat rondvertellen?

(tjonge, wat een boel vragen....)

Heeft iemand naast de bekende kwaaltjes toevallig ook last van ... genant..... aambeien? Ik heb zo'n zalfje, maar daar staat op dat je dat alleen in overleg met je arts mag gebruiken, dus dat maar even niet. Moet ik daar dan met de verloskundige of met de huisarts over overleggen? Ik kan me zo voorstellen dat de huisarts de boel ook even wil bekijken en daar moet ik dus echt even niet aan denken he? Bah bah.

Zo, lekker verhaal om mee af te sluiten ha ha.

Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling toe en een prachtig 2009.
Hoi allemaal,

Jeetje nog iemand die zich schuilhield onder een andere nick dus ik heb niets gemerkt maar kom hier ook niet zo regelmatig. Chica ben je serieus, komen er nog meer onthullingen??

Ik ga niets meer aanvechten hoor... valt ook niet te doen want contract niet verlengen is de makkelijkste manier om van iemand af te komen. Ben zelf P&O'er dus weet er genoeg vanaf. Ik ben ook gestopt met struisvogelen; WW is aangevraagd en heb er 3 sollicitaties uitgedaan. Hopelijk is die WW dus helemaal niet nodig maar ja, better safe than sorry want de rekeningen gaan toch door, ook als ik geen nieuwe baan kan vinden.

Nerwen vervelend zeg... ik zou de huisarts even bellen. Dat heb ik ook gedaan met de vraag of ik migraine medicijnen mag gebruiken nu ik zwanger ben en volgens mij kunnen ze telefonisch een heleboel adviseren. Of hij wil kijken tja.. geen idee. Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten maar aan de andere kant is het ook wel fijn als je er vanaf bent, toch?

Bebeyyo van mij mag je ook gewoon blijven langskomen hoor! Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het spannend vinden, in een busje leven, maar poeh.. ik moet er niet aan denken hoor. Blijven jullie dat met de baby straks ook doen?

Jojon hoe is het met je dochtertje? Laat je maar lekker verwennen door je ouders!

De rest een zwaai en fijne zondag... ga even met m'n zoontje bemoeien.
Ik ben ook al eens herkend. Maar het doet me weinig. Ik heb geen geheimen die niemand zou mogen weten.
Tsja ik was wel geheimzinnig. Maar ik wilde gewoon voorkomen dat belangrijke mensen in m'n leven er op deze manier achter zouden komen dat ik zwanger was! Ik ken anderen die hier herkend werden en nu noodgedwongen onder een andere nick zijn gaan posten, dat lijkt me geen prettig gevoel.

Wat ook meespeelt is dat ik geen contact meer heb en wil met m'n ouders.

@Nerwen: ik zou even naar de ha gaan als ik jou was! Had er na de bevalling ook last van en als je er niks aan doet kan het van kwaad tot erger worden.

@Jane: ik moet je dan ergens anders van kennen want ik post op het oktober 2007 topic! Dat heet nu herfstkids 2007. Daar ken ik Chica ook weer van ha ha.

@Padababa: nou dat bedoel ik nou met herkenbaarheid op Internet. Ben me rotgeschrokken wat er over mij te vinden is via Google. Ben sindsdien een stuk voorzichtiger.

Ik heb vandaag ook een off-day. Ben gigantisch moe en heb net 3 uur liggen slapen.
Jojon: veel beterschap voor je dochtertje.

Bebeyyo: wat klinkt dat gaaf, zeg! In het buitenland een nomadisch bestaan in een busje a la jaren 60. Klinkt als een droom...

Zo, ik duik zo mijn bedje weer in. Ben behoorlijk misselijk, dus ik kan niet echt op iedereen reageren. Tot later!
Balen blogbabe dat je zo misselijk bent, hopelijk is het snel weer beter.

Quintie: hier nog een P&O-er. Ben medewerker personeelszaken bij een GGZ. Wat doe je precies en in wat voor soort bedrijf? Las laatst dat door de recessie de vraag naar P&O-ers toeneemt omdat men vaak efficienter wil werken en er veel gereorganiseerd gaat worden. Hopelijk geeft dat voor jou ook mogelijkheden.
Hallo, allemaal

ik ben sinds een paar weken achter dat ik zwanger ben. De juiste datum weet ik nog niet maar wat ik heb uitgerekend via internet is 27 juli.

groetjes van nathalie
Zo net lekker naar de film Australia geweest. Wel een erg lange zit eg (3 uur) maar hij is wel mooi. Ik vond het niet wereldschokkend mooi fantastisch en hij is een beetje traag, maar hij is wel leuk. Daarvoor lekker met vriendin wezen eten. Heerlijk om er even tussen uit te zijn.

Quinty: haha nee hoor ik maakte een grapje. Donderjagertje cq Wyfke ken ik inderdaad van het oct 2007 topic en in de achterkamer (de besloten msn groep waar je dingen bespreekt die prive zijn) wist ik al dat Donderjagertje eigenlijk Wyfke was.

Tja je moet inderdaad tegenwoordig een beetje uitkijken wat er allemaal over je te vinden is via google. Vooral mensen die aan het solliciteren zijn, moeten zeker hun eigen naam googlen cq hyven aangezien werkgevers dat ook vaak doen. Ik heb het een beetje gehad de laatste tijd met al die openbaarheid over mezelf dat ik tegenwoordig een stuk voorzichtiger ben. Verder heb ik ook geen geheimen maar ik vind het toch niet leuk dat jan en alleman zomaar alles over me te weten kan komen. Daar komt bij dat ik er een keer gezeik over gehad heb met mijn werk.

Slaapkop: welkom, leuk weer een nieuw iemand. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Over anonimiteit gesproken, moet je echte naam er wel bij onder aan het stukje???? Heb je al een afspraak gemaakt bij de VK of voor een echo?

Nerwen: gewoon even bellen naar de HA. Als hij wil dat je langskomt zeg je dat je voorlopig geen tijd hebt en wel heeeeel veel last en dat je dan in ieder geval wil weten of je met die zalf kan beginnen. Of zoiets dergelijks, maar volgens mij vragen ze niet altijd of je langs wilt komen hoor.

Grens 12 weken. Tja het zal geen feit zijn en per persoon waarschijnlijk verschillen maar de kans op een miskraam wordt na week 12 steeds kleiner. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het vanzelfsprekend is. Toch is dan een grens bereikt die best belangrijk is. Ik hou dus echt de 12 weken aan. Dat betekent 12w0d en dan zit je dus in week 13. Misschien komt daar de verwarring vandaan? Ik heb het grote nieuws eigenlijk al tegen iedereen verteld. Omdat ik vind dat als ik een miskraam krijg dan ook steun van die mensen krijg. Maar dat laatste is natuurlijk persoonlijk.

Nu lekker snel mijn nest in. Welterusten.
Goodmorning!

Op mijn bureaublad thermometer zie ik dat het nu -5 is... brrrrr.

Welkom Slaapkop! Ik had je vorige topic al gezien dus had je komst al een beetje verwacht. Hartstikke leuk dat je komt meeschrijven. Hoe voel je je?

Padapaba ik werk(te) als P&O adviseur bij een groot hotel. Heb je toevallig ook P&A gedaan? Ik geloof ook wel dat er altijd banen zijn voor P&O'ers, echter twijfel ik soms of ik hier wel in door wil gaan. Op dit moment twijfel ik gewoon over alles.

Blogbabe wat vervelend dat je weer zo misselijk bent! Bah bah. Je bent ook al over de 12 weken grens heen, dan zou het toch beter moeten gaan zou je denken. Nou ik hoop dat het gisteren gewoon de laatste keer was!

Jojon hoe is het nou?

Wat gaan jullie doen vandaag? Werken? Ik ben vandaag vrij, moet morgen eigenlijk werken maar ik ga straks al bellen dat ik me ziekmeld. Ik kan het niet meer opbrengen eerlijk gezegd. Ik zie er nu al tegenop want ik weet te goed hoe het werkt daar. Was het maar vast 31 januari, dan was ik van alles af....
Over anderhalf uur heb ik mijn eerste echo!

- Einde egoïstisch bericht -
Bedankt, ik voel me goed ik word nu alleen snel misselijk maar dat zal wel over gaan. ( hoop ik) Ik heb over een week de echo. Woensdag wil ik het iedereen gaan vertellen. ( het is wel een beetje laat maar het is beter zo. )

Ik kwam niet meer ingelogd daarom is het nu 2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven