welke film voor meisje van 5?
vrijdag 26 december 2008 om 09:08
komend weekend komt mijn nichtje logeren. Ze wil graag een film huren, maar ik vind het altijd lastig een geschikte film voor haar te vinden, omdat scenes vrij snel 'eng' vindt. Op dit moment is ze helemaal weg van 'Pluk vd Petteflat', maar die kent ze dus al. Ze wil graag een 'prinsessenfilm'. Hebben jullie ideeen? Kan een meisje van 5 al een disneyfilm aan (Assepoester ofzo?), of is dat nog te vroeg? Wat is jullie ervaring?
(ik ga haar zo ophalen, dus kan voorlopig nog niet reageren. Sorry!)
(ik ga haar zo ophalen, dus kan voorlopig nog niet reageren. Sorry!)
vrijdag 26 december 2008 om 09:23
Assepoester kan prima, als ik afga op mijn nichtje van 4. Maar ja, die vind ook Harry Potter leuk...
Ze is ook helemaal gek van Nanny McPhee. K3, Teletubbies mogen nu en dan ook nog, Enchanted, de leeuwenkoning (bij voorkeur het stukje waar de vader doodgaat).
Ze is ook helemaal gek van Nanny McPhee. K3, Teletubbies mogen nu en dan ook nog, Enchanted, de leeuwenkoning (bij voorkeur het stukje waar de vader doodgaat).
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 26 december 2008 om 10:18
vrijdag 26 december 2008 om 10:27
vrijdag 26 december 2008 om 10:34
Ik had geluk dat ik zelf van die films in mijn collectie heb die mijn nichtje leuk vindt
Ze kwam logeren toen ze net 6 was geworden en vond Charlie and the Chocolatefactory hélemaal geweldig. Finding Nemo ook
Daarnaast is ze gek van K3, die hebben toch ook een paar films? Misschien kun je die huren.
Veel plezier!!
Ze kwam logeren toen ze net 6 was geworden en vond Charlie and the Chocolatefactory hélemaal geweldig. Finding Nemo ook
Daarnaast is ze gek van K3, die hebben toch ook een paar films? Misschien kun je die huren.
Veel plezier!!
vrijdag 26 december 2008 om 11:33
Alle barbiefilms (inmiddels een stuk of 8)
Pippi Langkous
Knofje
My little pony
Disneydierenfilms zoals Bambi en Dombo zou ik niet huren. Bij de een gaat mama dood, en bij de ander wordt ze gevangen gezet. Dat is voor veel kinderen te heftig. Het gekke is dat ze dat bij kinderen minder uitmaakt. Dus dat Doornroosje doodgaat en de dwergen moeten huilen is minder erg dan Dombo die met zijn slurf zijn mama's slurf knuffelt terwijl ze in de boevenwagen zit
Pippi Langkous
Knofje
My little pony
Disneydierenfilms zoals Bambi en Dombo zou ik niet huren. Bij de een gaat mama dood, en bij de ander wordt ze gevangen gezet. Dat is voor veel kinderen te heftig. Het gekke is dat ze dat bij kinderen minder uitmaakt. Dus dat Doornroosje doodgaat en de dwergen moeten huilen is minder erg dan Dombo die met zijn slurf zijn mama's slurf knuffelt terwijl ze in de boevenwagen zit
vrijdag 26 december 2008 om 12:33
quote:mamalelie schreef op 26 december 2008 @ 11:33:
Pippi Langkous
Knofje
My little pony
Toen ik een jaar of 4 was wilde ik altijd Dombo zien.
Ook al moest ik altijd ver-schrik-ke-lijk huilen bij bovengenoemde stukken en heb ik eens een nachtmerrie gehad van het gedeelte waar Dombo in een bak alcohol valt en psychodelische gekleurde olifanten ziet.
Nachtmerrie kan ik me tot de ag van vandaag herrineren.
En toch moest en zou ik Dombo keer op keer opnieuw kijken. Toch misschien een tikje massochistisch aangelegd denk ik
Pippi Langkous
Knofje
My little pony
Toen ik een jaar of 4 was wilde ik altijd Dombo zien.
Ook al moest ik altijd ver-schrik-ke-lijk huilen bij bovengenoemde stukken en heb ik eens een nachtmerrie gehad van het gedeelte waar Dombo in een bak alcohol valt en psychodelische gekleurde olifanten ziet.
Nachtmerrie kan ik me tot de ag van vandaag herrineren.
En toch moest en zou ik Dombo keer op keer opnieuw kijken. Toch misschien een tikje massochistisch aangelegd denk ik
Ja, dat vind ik echt.

vrijdag 26 december 2008 om 17:36
Zwiepje van 3 is al bijna een jaar verslaafd aan assepoester en eng is het zeker niet. Echter, Belle en het beest is best eng voor ukkies, zij is natuurlijk al 5 maar Zwiepje griezelt graag met series vanaf 6 jaar maar belle en het beest vond hij toch eng. Dus die kan ik afraden. Sinds kort hebben we hier ook de 101 en 102 dalmatiers ontdekt. Zo'n leuke film!!!!
Peter pan is altijd cool. Maar prinsessenwise is assepoester toch echt DE film. Sneeuwitje is ook best eng.
Jungle book swingt nog steeds de pan uit! En mijn favoriete disneyfilm is keizer kuzco (heerlijk die cynische humor) maar Zwiepje vond het drie keer niks.
Peter pan is altijd cool. Maar prinsessenwise is assepoester toch echt DE film. Sneeuwitje is ook best eng.
Jungle book swingt nog steeds de pan uit! En mijn favoriete disneyfilm is keizer kuzco (heerlijk die cynische humor) maar Zwiepje vond het drie keer niks.

vrijdag 26 december 2008 om 20:12
Jungle Boek is prachtig ! Frank & Frey is volgens mij ook wel een "meisjesfilm". En Bambi is natuurlijk het regelrechte jankwerk.
Ik moet zeggen dat ik de meeste Disney-kindertekenfilms eigenlijk toch te spannend vind voor kleintjes, op sommige momenten. Zoals wanneer Shere Khan vlucht voor het vuur, of de heks van Sneeuwwitje weggebliksemd wordt.
Volgens mij zit het beangstigende vooral in de "achtervolgingsscenes". Ook de Teletubbies scoren bij veel peuters slecht met het stukje van "De leeuw en de beer".
Veel plezier met je nichtje, en je zit sowieso wel goed met K3-prinsessengedoe.
Ik moet zeggen dat ik de meeste Disney-kindertekenfilms eigenlijk toch te spannend vind voor kleintjes, op sommige momenten. Zoals wanneer Shere Khan vlucht voor het vuur, of de heks van Sneeuwwitje weggebliksemd wordt.
Volgens mij zit het beangstigende vooral in de "achtervolgingsscenes". Ook de Teletubbies scoren bij veel peuters slecht met het stukje van "De leeuw en de beer".
Veel plezier met je nichtje, en je zit sowieso wel goed met K3-prinsessengedoe.