Dipje na kerst ..

26-12-2008 11:54 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kerstmis is voorbij en alhoewel er waarschijnlijk vele mensen zijn die nu opgelucht ademhalen, voel ik me elk jaar na kerst een beetje down ..

Kerstdag zelf vind ik niet zo leuk: eten bij familie, dronken ooms, zagende tantes, overdreven veel eten en drinken, bah.

Maar de periode rond kerst vind ik zalig! Tijdens de donkere winterdagen voel ik me steeds wat somber, maar dan plots, de weken voor kerst, worden de donkere straten verlicht met kerstlichtjes, heb je gezellige kerstmarkten, kan ik kadootjes kopen voor diegene die ik liefheb, kom ik 's avonds thuis in een gezellig huis dankzij de kerstboom en andere versieringen, zing ik kerstliedjes op die donkere koude ochtends als ik naar m'n werk stap. Alles is gewoon veel leuker, vrolijker!

En nu .. is het gewoon terug donkere winter ..

Ach misschien overdrijf ik .. waarschijnlijk ligt m'n maag nog overhoop van het vele eten gisteren en werken m'n hersenen nog niet goed van het teveel drinken .. :-)

Hoe dan ook, m'n kerstboom laat ik lekker nog een maandje staan!
..
Maar kerst is toch nog niet voorbij? En de lichtjes in de donkere straten zijn toch ook nog niet weg? Komop joh, je kunt jezelf ook dipperig praten. Het is super buiten met die kou. Volgende week misschien wel schaatsen!! Lekker warme chocomel maken en erwtensoep!! Heerlijk toch.
quote:kitty elastic schreef op 26 december 2008 @ 11:57:

kerst is nog niet voorbij hoor!! nog een dag .. volmet gezelligheid en eten en drank..

onee.. alleen op de bank met mijn vader omdat iedereen een partner en schoonfamilie heeft..

Niet iedereen hoor,ik heb geen partner en geen schoonfamilie en dat al een aantal jaren achter elkaar,ik zit zelfs niet met mijn vader op de bank.

Kerst is wat je er zelf van maakt en voor mij is het vandaag gewoon vrijdag.
Oud & nieuw is ook altijd erg gezellig toch?
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb het alleen wat later. Eerst kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag, wintersport en dan..... mag het weer lente worden haha. Even niks leuks meer om naar uit te kijken en de zomervakantie duurt nog zo lang. Nu eerst nog maar even genieten!
Kerstmis is voorbij? Ik moet nog een dag, ga straks gourmetten

Edit: niet bij familie, gewoon met wat vrienden bij elkaar. Zeker zo leuk!
quote:juniper8 schreef op 26 december 2008 @ 12:24:

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb het alleen wat later. Eerst kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag, wintersport en dan..... mag het weer lente worden haha. Even niks leuks meer om naar uit te kijken en de zomervakantie duurt nog zo lang. Nu eerst nog maar even genieten!Je vergeet de carnaval, dit zit er ook nog aan te komen!
Na kerst wordt het juist weer leuk: oud&nieuw, verjaardagen, feestdagen, lente en de zomer!
quote:superstar_2 schreef op 26 december 2008 @ 12:00:

[...]

.

Kerst is wat je er zelf van maakt en voor mij is het vandaag gewoon vrijdag.Juist!
..
..
quote:kitty elastic schreef op 26 december 2008 @ 12:51:

[...]

gisteren een hele leuke dag met familie gehad en straks naar vrienden, vanavond weer naar huis en dan lekker op stap in eigen stad.. Ik heb een superkerst hoor..

klonk zieliger dan het is hahaGelukkig maar
quote:kitty elastic schreef op 26 december 2008 @ 12:52:

maar wel zonder drank want moet nog 2x 1,5 uur in de auto..Dat is dan weer een beetje jammer..
..
quote:kitty elastic schreef op 26 december 2008 @ 13:05:

[...]

achja , je kan niet alles hebben he

Nee precies en zo zie je maar weer dat een fijne kerst niet afhangt van het wel of niet hebben van een vent.

Zo belangrijk zijn ze nou ook weer niet.
quote:superstar_2 schreef op 26 december 2008 @ 13:22:

[...]

Nee precies en zo zie je maar weer dat een fijne kerst niet afhangt van het wel of niet hebben van een vent.

Zo belangrijk zijn ze nou ook weer niet. Helemaal mee eens. Ik heb wel een vent, maar die moet gewoon 1e en 2e kerstdag werken. En evengoed hebben we een leuke kerst. Het is echt wat je er zelf van maak.
Ben het helemaal eens met de TO, maar vaak heb ik dat al op de eerste kerstdag. Ik vind kerst is alleen leuk vóór de kerst en niet meer tijdens of daarna.
quote:ellentjah schreef op 26 december 2008 @ 11:54:

Ach misschien overdrijf ikinderdaad. Gaaap, wat een drama zeg
Oh hier het zelfde.. want nu staat oud & nieuw weer voor de deur.
Ik denk dat we ons heerlijk laten leiden door de commercie!

De reclames en de bladen schetsen een beeld van "het perfecte gezinnetje, de perfect versierde boom, tuin en huis, perfect geklede mensen, perfect gedekte tafel, perfect ingepakte cadeautjes die met perfecte zorg zijn aangeschaft, de perfecte sfeer wordt compleet met sneeuw buiten en knappend haardvuurtje binnen en de gasten hebben een perfecte zin in een perfect kerstmaal in een perfect hypermoderne keuken."

Geloof dat ik dit vorig jaar ook al eens op een topic heb geknald.

Maar het is maar net wat je lekker belangrijk vindt.

Ik heb geen perfecte Kerst gehad, maar wèl een hele waardevolle en dat is een kostbare herinnering. Ik had al mijn 4 kinderen aan tafel, spelend en lachend met elkaar, ik kookte en we zijn aan tafel geschoven onder de normale kibbelpartijtjes en gesteggel. We hebben heerlijk gegeten, te weten een kip uit de oven, witlof salade met mango en gerookte kip, aardappelkroketjes erbij en ijs met slagroom toe.

Harry Potter mocht zich verheugen op de oudste 3 hun aandacht, de jongste lag heerlijk op de bank te ronken en mams was even aan het frummeren.

En vanddag lekker op mijn dooie gemak een beetje de boel aan de kant gemaakt, zonder de kinderen, die waren bij paps, naar mijn moeder geweest en nu thuis alwaar ik nog lekker zit te coconen en nat genieten van de afgelopen dagen.

Ik heb me niet druk gemaakt over de maaltijd, niet er bovenop gezeten als men weer elkaar in de haren zat, en zeker niet druk gemaakt over "of ik wel een versierd huis had zoals in de blaadjes" . En cadeautjes had de Sint al gebracht.
[quote]Bloesie schreef op 26 december 2008 @ 21:48:

Ik denk dat we ons heerlijk laten leiden door de commercie!

De reclames en de bladen schetsen een beeld van "het perfecte gezinnetje, de perfect versierde boom, tuin en huis, perfect geklede mensen, perfect gedekte tafel, perfect ingepakte cadeautjes die met perfecte zorg zijn aangeschaft, de perfecte sfeer wordt compleet met sneeuw buiten en knappend haardvuurtje binnen en de gasten hebben een perfecte zin in een perfect kerstmaal in een perfect hypermoderne keuken."

Ik mis hier wat,nml de witte kabeltruien
AHaaaaa!

Jij was er toen zekers ook bij! Ja, die verdomde witte kabeltruien!
quote:Bloesie schreef op 26 december 2008 @ 21:59:

AHaaaaa!

Jij was er toen zekers ook bij! Ja, die verdomde witte kabeltruien!

Jaja,en tegenwoordig moet je ook zelfgebakken kerstkransjes aan je voordeur hangen(met een mooi lintje eraan natuurlijk)

Ik lees geen libelle hoor
anoniem_40994 wijzigde dit bericht op 26-12-2008 22:08
Reden: herstel; Gezellig lintje.......
% gewijzigd
blij dat het voorbij is.... en nee, geen kerstsentiment dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven