Huisdier studentenkamer

23-10-2016 15:49 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Sinds kort woon ik op kamers en mis toch een klein maatje. Ik heb even rondgekeken en (weer) een hamster lijkt me wel leuk, ook handig aangezien de levensduur van het beestje en de tijd dat ik daar nog woon.

Nou is mijn vraag, zijn er forummers die hier ervaring mee hebben (gehad)?

Hoe is dit bevallen, hadden jullie klachten oid?
Wish you were beer
De levensduur van de hamster? Tis geen stofzuiger...
ja ik heb op mijn studentenkamer ratten gehad, en die gingen iedere vrijdag mee naar huis en zondag/maandag weer mee terug.

Ging prima
www.dehamster.nl
Een huisgenoot van me had een hamster. Leuk beestje. Ontsnapte wel eens, dan hielpen we zoeken. Lijkt me prima te doen! Ik zou wel even overleggen met je huisgenoten.
quote:sandra1905 schreef op 23 oktober 2016 @ 15:50:

De levensduur van de hamster? Tis geen stofzuiger...Ik vind het juist een heel zinnige overweging. Een huisdier moet passen bij je woonomstandigheden en leefritme. Als je weet dat dat over drie jaar gaat veranderen maar je weet nog niet in welke mate dan vind ik het verstandig als je niet kiest voor een diersoort die gemiddeld 10 jaar oud wordt. Grote kans dat je dan over die 3 jaar met een dier zit wat je niet meer de zorg kunt bieden die het nodig heeft, moet je daar weer een topic over openen, krijg je weer gezeik daarmee.
Toen ik op kamers woonde had ik ook een hamster. Mijn huisgenoten vonden het prachtig en toen ik naar een andere kamer verhuisde zette de huisbaas speciaal in het contract: 'geen huisdieren toegestaan, uitgezonderd de hamster van lesmis'.

Altijd gezellig als ik 's nachts thuis kwam van het stappen. Ze kunnen wel veel herrie maken maar dat weet je vast als aangezien je zegt 'weer een hamster'.
Kunnen jullie geen kat delen mijn allen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 23 oktober 2016 @ 15:59:

Kunnen jullie geen kat delen mijn allen?

mijn huisgenoten hadden al moeite met het schoonmaakrooster, laat staan de verantwoordelijkheid voor een kat delen.

Bij een vriendin van mij hadden ze 'samen' een konijn tot dat huisgenoot 1 doodleuk meedeelde: ja nou ik heb er geen zin meer in hij is nu van jou oke?
Ik heb op mijn studentenkamer 2 honden, maar dit is een tijdelijke oplossing en ik hoop binnenkort groter te kunnen wonen.

En de honden lopen hier gewoon vrij door de gang en keuken. Natuurlijk wel met toestemming van de medebewoners.
Een konijn kun je tenminste nog opeten wanneer hij niet meer leuk is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je een knaagdier in huis neemt, zorg wel dat alle bedradingen en snoeren goed opgeborgen blijven.
quote:viva-amber schreef op 23 oktober 2016 @ 16:12:

Een konijn kun je tenminste nog opeten wanneer hij niet meer leuk is.dat is waar, mijn huisgenoten zeiden altijd dat ze gefrituurde hamster wilden
Hamster ook hoor. Zit alleen amper vlees aan ; -)
dat is dan wel beter want ik eet geen vlees.
neem er op zijn minst twee zodat hij niet alleen verpietert in een veel te klein hokje
Piepen hamsters niet heel veel? Maakt ie 's nachts geluid? Ik heb zelf nooit een hamster gehad, maar dat is wel iets waar ik over zou nadenken. Ik weet niet hoe groot jouw kamer is, maar bij mij zou die hamster dicht in de buurt van mijn bed staan en ik zou het behoorlijk storend vinden als ie me 's nachts wakker houdt. Maar misschien ben je het gewend, dan is er niks aan de hand.

Verder zou ik altijd even overleggen met je huisgenoten, wel zo netjes. Staat er iets in je huurcontract over het houden van huisdieren? En als je in de weekenden naar huis gaat, hoe doe je het dan? Neem je hem mee of past een huisgenootje op? Daar zou ik van te voren over nadenken. Als dat allemaal geregeld kan worden dan zou ik zeggen, doen!
quote:Faranya schreef op 23 oktober 2016 @ 16:24:

Piepen hamsters niet heel veel? Maakt ie 's nachts geluid? Ik heb zelf nooit een hamster gehad, maar dat is wel iets waar ik over zou nadenken. Ik weet niet hoe groot jouw kamer is, maar bij mij zou die hamster dicht in de buurt van mijn bed staan en ik zou het behoorlijk storend vinden als ie me 's nachts wakker houdt. Maar misschien ben je het gewend, dan is er niks aan de hand.

Verder zou ik altijd even overleggen met je huisgenoten, wel zo netjes. Staat er iets in je huurcontract over het houden van huisdieren? En als je in de weekenden naar huis gaat, hoe doe je het dan? Neem je hem mee of past een huisgenootje op? Daar zou ik van te voren over nadenken. Als dat allemaal geregeld kan worden dan zou ik zeggen, doen!ze maken veel lawaai en het zijn nachtdieren. studenten ook dus dat maakt niet uir
Ik ben op kamers ooit begonnen met wandelende takken totdat het verdroogde takjes werden. Toen ook een hamster aangeschaft, verschrikkelijk. Ze gaan namelijk als jij wil slapen aan de tralies knagen.

Ik zou met de kennis van nu eerder ratjes nemen.
quote:S-Meds schreef op 23 oktober 2016 @ 16:22:

neem er op zijn minst twee zodat hij niet alleen verpietert in een veel te klein hokjeDat kan dus niet. Dan vechten ze met elkaar tot de dood erop volgt. Ik dacht dat jij zoveel verstand van dieren had, blijkbaar heb ik me vergist?
Ik raad de dwerghamster aan. Leuke beestjes, leven maximaal 2 jaar, zijn solitair, is grotendeels s nachts actief. Tip: smeer het molentje met vaseline, je ontdekt gauw genoeg waarom.
Ik had twee parkietjes in mij studententijd. Mijn buurmeisje vond het zó leuk dat ze er ook een koppel nam. Ze waren heel tam, en ik heb er ontzettend veel plezier mee gehad. Ze mochten ook regelmatig uit hun kooi, en hadden een soort klimboom waar ze graag rondhingen
Afhankelijk van het rassen hamster neem je er 1 of meer dan 1. Als je van die kleine Russische bijthamsters houdt neem je er 2 of meer. Een goudhamster leeft alleen!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Russische dwerghamsters leven ook alleen.
quote:suish schreef op 23 oktober 2016 @ 17:00:

Russische dwerghamsters leven ook alleen.dit. internet zei tegen mij ook: twee is gezellig. Stond ik daar midden in de nacht twee gillende hamsters uit elkaar te trekken. Reuze gezellig..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven