Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Ik zou mezelf opvreten bij zoveel lethargie

, als mijn 17 jarige een paar uur op de bank hangt raak ik al geirriteerd. Werkt gewoon niet. Neemt teveel ruimte in, is luidruchtig, irriteert anderen .

Dag sfeer....dus die bonjour ik naar eigen kamer.sorry , ik werk hard , ben de motor van het gezin en heb recht op mijn rust.

T leven van je stiefzoon klinkt wel dood en doodsaai zeg......hij gaat niet uit? Geen baantje? Vrienden? Zou hij niet doodongelukig zijn?

Als vader nu nog aan de band met zoon moet werken dan staat hij met 15-0 achter.....de pubertijd is om je los te weken....hij zal echt heel veel moeite moeten doen ......ipv praten zou ik eerder denken aan iets fysieks....iets zonder woorden.... miss past dat beter. Heeft stiefzoon geen hobbys , interessesom aan te appaleren? Lijkt me echt heftig zo'n stiefzoon....het is heel veel investeren en weinig rendement....wat moeilijk te slikken valt...zeker als ten koste gaat van je eigen kinderen. Ik wens je veel moed....en probeer vooral niet persoonlijk te nemen....
--
Nee dat laatste probeer ik ook, niet persoonlijk nemen.

Ik heb trouwens niet de indruk dat mijn stiefzoon ongelukkig is, in zijn leven zeker wel geweest, maar nu volgens mij niet. Gelukkig heeft hij wel vrienden en ook sport hij, afgelopen week was het herfstvakantie, dus geen school, baantje, werken? Wat is dat? En ook geen sport, vrienden konden niet ... en een stiefmoeder met PMS en haar poot in het gips die geen kant op kon...dat was niet zo gezellig, ik heb me uiteindelijk in mijn slaapkamer opgesloten, dat was voor iedereen beter!

Edit: weet je in essentie is het geen rotjoch en ik houd ook van hem, maar ik krijg geen energie van hem, dat vreet hij op.
Hoeveel tijd is stiefzoon dan bij jullie kaasmadam? Ik dacht eerst dat het alleen weekenden was maar hij is dus minimaal 50% van de tijd bij jullie? In dat geval vind ik dat jij ook wel meer hebt in te brengen, zeker als jouw partner weinig doet.

Tenslotte is het ook jouw huis met jouw regels.

Ik zou ook veel meer hulp gaan vragen in de richting van gezinsbegeleiding. Dat kan ook nog wel eens verhelderend voor stiefzoon zijn als er een buitenstaander advies aan het gezin als geheel gaat geven.

@Tessa: mijn kinderen hebben ook ADHD maar dat zie ik echt los van het lui zijn. Zoon is best lui, maar ik zet hem flink aan het werk en alleen maar bankhangen, dagen achter elkaar, mag hier sowieso niet.

Met zo'n 17 jarige verander je natuurlijk niet veel meer. Hopelijk snel uit huis?
quote:liza schreef op 25 oktober 2016 @ 19:53:

@Tessa: mijn kinderen hebben ook ADHD maar dat zie ik echt los van het lui zijn. Zoon is best lui, maar ik zet hem flink aan het werk en alleen maar bankhangen, dagen achter elkaar, mag hier sowieso niet.

Met zo'n 17 jarige verander je natuurlijk niet veel meer. Hopelijk snel uit huis?Mijn eigen zoon mag het ook niet, die moet van mij ook na een poos wat gaan doen, het is wel een beetje de spagaat van het stiefmoederschap.
quote:Louise70 schreef op 25 oktober 2016 @ 17:56:

Je bent ... te schakelen.

Jij hebt engeltjes begrijp ik? En stiefengeltjes waarschijnlijk ook. Allemaal tussen de 12 en 18. En een man die een prima band heeft met jullie pubers en precies weet hoe hij daarmee om moet gaan.

Dus misschien heb je dan nog zinnige tips.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Tessa, ik moet de eerste moeder nog tegenkomen die energie krijgt van haar puber. In het gunstigste geval (zoals bij ons) hebben ze het ergste achter de rug voordat ze in de gaten hebben dat je eigenlijk bar weinig kunt doen .

Gelukkig zijn de meesten tijdens de basisschoolperiode goed genoeg opgevoed om zich in elk geval bij anderen te gedragen.

En je hebt er helemaal niks aan, maar pubers zetten zich voornamelijk af tegen degenen waar ze dat durven. Het is een verkapt ´ik houd van je en ik wil graag zeker weten dat jij ook van mij houdt´.

Maar ik geef toe, het wordt vaak verrekte goed verstopt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Het blijft balanceren. Ik ben solo ouder dus geen klankbord. Wat kun je van ze verwachten, wat is teveel, wat te weinig?

Soms trek ik een streep en denk dat ik te hard ben en dan reageert ze daar goed op...dus zat ik wel degelijk goed.

Mijn 2e is in een ster in irritante geluiden, die truc met flesje water opgooien....50 x?

Klakken met tong....trompetgeluiden ... hij doet niet expres.....maar ik zit binnen no time op de kast. Vandaag melde hij dat het wel eens tijd werd dat ik naar een opvoedschool ging.....geweldig..... daarna hadden we een gesprek over de pil van Drion...12 jaar dus count your blessings denk ik dan weer.

Hij speelt niet meer buiten nu donker en kouder wordt....tis wel even omschakelen weer......
--
Oh ja dat flesje! Dat doet die van mij ook.
quote:Ceylon schreef op 25 oktober 2016 @ 20:09:

Tessa, ik moet de eerste moeder nog tegenkomen die energie krijgt van haar puber. In het gunstigste geval (zoals bij ons) hebben ze het ergste achter de rug voordat ze in de gaten hebben dat je eigenlijk bar weinig kunt doen .

Gelukkig zijn de meesten tijdens de basisschoolperiode goed genoeg opgevoed om zich in elk geval bij anderen te gedragen.

En je hebt er helemaal niks aan, maar pubers zetten zich voornamelijk af tegen degenen waar ze dat durven. Het is een verkapt ´ik houd van je en ik wil graag zeker weten dat jij ook van mij houdt´.

Maar ik geef toe, het wordt vaak verrekte goed verstopt.Klopt stiefzoon is een voorbeeldig kind, althans ik weet zeker dat als hij bij jou komt eten, dat je dat van hem zegt. Gelukkig wel, komt vast ook allemaal goed.
quote:Tessa44- schreef op 25 oktober 2016 @ 20:52:

[...]

Klopt stiefzoon is een voorbeeldig kind, althans ik weet zeker dat als hij bij jou komt eten, dat je dat van hem zegt. Gelukkig wel, komt vast ook allemaal goed.

Nou, dan is ie dus goed gelukt.

Vergeet ook niet; je zit thuis op elkaars lip. En dan zijn kleine dingetjes, die normaal niet op zouden vallen, ineens wel storend.
quote:liza schreef op 25 oktober 2016 @ 19:53:

Hoeveel tijd is stiefzoon dan bij jullie kaasmadam? Ik dacht eerst dat het alleen weekenden was maar hij is dus minimaal 50% van de tijd bij jullie? In dat geval vind ik dat jij ook wel meer hebt in te brengen, zeker als jouw partner weinig doet.

Tenslotte is het ook jouw huis met jouw regels.

Ik zou ook veel meer hulp gaan vragen in de richting van gezinsbegeleiding. Dat kan ook nog wel eens verhelderend voor stiefzoon zijn als er een buitenstaander advies aan het gezin als geheel gaat geven.

Stiefzoon is idd 50% van de tijd bij ons. Het is idd ook mijn huis met mijn regels. Gevoelsmatig is dat nog wel een dingetje, want kind en ik zijn bij partner ingetrokken (het huis waar hij al woonde met zijn kinderen). Dus hoewel het in praktijk nu het huis van partner en mij samen is (wij hebben het samen weer gekocht van de bank), voelt het nog altijd een beetje als het huis van mijn partner en zijn kinderen

Gezinsbegeleiding... Tsja, op sommige momenten heb ik echt wel behoefte aan advies en hulp. Op andere momenten (zoals bijv. gisteravond) dan is er geen vuiltje aan de lucht. Dan komt stiefzoon even bij ons langs om iets op te halen en is hij de vrolijkheid zelve . En dan is het ook best gezellig. Hoewel er bij mij nog wel het nodige zit, van voorgaande gebeurtenissen....

Naar aanleiding van dit topic heb ik nog na zitten denken en ik denk dat de rol die mijn partner in dit verhaal (nu niet) speelt, erg belangrijk is. Ik ben van mening dat mijn partner veel meer de regie moet pakken op bepaalde momenten en duidelijk aan moet geven wat wel en niet acceptabel is.
quote:Tessa44- schreef op 25 oktober 2016 @ 20:48:

Oh ja dat flesje! Dat doet die van mij ook. Dit!!! Zijn ze zwakzinnig ofzo?? En dan moet ik soms nog kijken ook, hoe goed hij het kan.
quote:Nelladella1 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:33:

[...]

Dit!!! Zijn ze zwakzinnig ofzo?? En dan moet ik soms nog kijken ook, hoe goed hij het kan.
Heerlijk hier om dochter weer thuis te hebben. Ik zit op twee stoelen in de keuken en dochter kookt iets dat ze nog nooit gemaakt heeft. Dus met mijn aanwijzingen lukt het aardig. Dochter vraagt zich eerlijk af waarom er zo veel rotzooi van mij op het aanrecht ligt. Ze gedraagt zich ineens als een moeder
Ik heb dit topic de afgelopen dagen zitten lezen en genoten van het onlogische pubergedrag!

Hier een dochter die voorzichtig aan het puberen slaat, maar nog goed aanspreekbaar is, gelukkig.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Heb je het héle topic gelezen?

In meerdere dagen hè?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Als je moeder je komt herinneren dat je over een kwartier gedoucht en wel in je bed moet liggen dan ga je:

a) met je beste vriend bellen, luidkeels

b) je telefoon uitgebreid bevingeren

c) met je zusje (dat al moet slapen) kletsen

d) al van bovenstaande mogelijkheden maar vooral niet douchen en in bed gaan liggen en vervolgens uitermate verontwaardigd reageren met frasen als "Nou zeg", "Overdreven" en "Zomaar ineens boos" op je moeders hernieuwde aanwezigheid opdat wij niet vergeten

Hoe moeilijk is het met zo'n klok!?!?!
quote:sssssst schreef op 26 oktober 2016 @ 17:37:

Heerlijk hier om dochter weer thuis te hebben. Ik zit op twee stoelen in de keuken en dochter kookt iets dat ze nog nooit gemaakt heeft. Dus met mijn aanwijzingen lukt het aardig. Dochter vraagt zich eerlijk af waarom er zo veel rotzooi van mij op het aanrecht ligt. Ze gedraagt zich ineens als een moeder Hahaha. Doet die van jou dat dan ook met zinnen en gebaartjes die je van jezelf herkent? ("Mijn bloed wordt karnemelk van die troep hier")
quote:lotus77 schreef op 26 oktober 2016 @ 21:32:

[...]

Hahaha. Doet die van jou dat dan ook met zinnen en gebaartjes die je van jezelf herkent? ("Mijn bloed wordt karnemelk van die troep hier")

Nee, geen gebaartjes en niet mijn zinnen. Maar wel mijn intentie, telefoons horen niet op het aanrecht!! Dat soort dingen.

En dan van die flauwe dingen, mijn krukken weg zetten dat ik ze net niet kan pakken. En dan niet eens met opzet.

Verder heeft ze echt feeling voor koken en aan een half woord genoeg voor een aanwijzing. Dat is zo veel makkelijker dan koken met de jongens die nog niet zo ver zijn.
quote:Gamuza schreef op 26 oktober 2016 @ 19:15:

In meerdere dagen hè?

Ach, er valt hier genoeg te lachten .

Wij zijn vandaag samen naar Eindhoven geweest. Daar zijn de Dutch Design Weken. En het was erg leuk. Op zo´n dagen merk ik dat ze echt wel kind-af is.
quote:Ceylon schreef op 26 oktober 2016 @ 22:17:

[...]

Ach, er valt hier genoeg te lachten .

Wij zijn vandaag samen naar Eindhoven geweest. Daar zijn de Dutch Design Weken. En het was erg leuk. Op zo´n dagen merk ik dat ze echt wel kind-af is.Ik vond dat leuk die tijd, op zulke dagen kind af zijn, maar dan thuis ineens weer heel erg wel nog kind zijn.
Ha, weet je wat mega grappig is?

Ik heb daar een foto van haar gemaakt. Daarop ziet ze eruit als een foto model. Ken je die film ´de duivel draagt Prada`? Die assistente, met dat lange haar en pony? Zo ziet zij er ook uit.

En natuurlijk hoort bij een rondje Eindhoven ook een rondje Primark, die ligt niet bij ons in de buurt. En daar waren van die flanellen pyama´s voor vijf euro.

Dus we komen thuis. Ik zet die foto op de pc, zij heeft intussen gedoucht en zo´n pyama aan. Met knuffelende beertjes erop.

Die tegenstelling
Ja inderdaad, die tegenstellingen.

Hele wijze dingen zeggen, en dan je broer de tent uit vechten om het laatste dropje.
quote:Ceylon schreef op 26 oktober 2016 @ 22:41:

Ha, weet je wat mega grappig is?

Ik heb daar een foto van haar gemaakt. Daarop ziet ze eruit als een foto model. Ken je die film ´de duivel draagt Prada`? Die assistente, met dat lange haar en pony? Zo ziet zij er ook uit.

En natuurlijk hoort bij een rondje Eindhoven ook een rondje Primark, die ligt niet bij ons in de buurt. En daar waren van die flanellen pyama´s voor vijf euro.

Dus we komen thuis. Ik zet die foto op de pc, zij heeft intussen gedoucht en zo´n pyama aan. Met knuffelende beertjes erop.

Die tegenstelling Lief! en wat heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven