Werk & Studie alle pijlers

Grrr irritatie!

26-10-2016 16:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet eigenlijk niet of dit onder werk of onder relatie moet, dus sorry als het onder de verkeerde is geplaatst!

Ik heb advies nodig!

Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Ik werk met behoud van een WAJONG uitkering.

Wat ik heel vaak van vrienden/kennissen te horen krijg als het over werk (behouden) gaat is dat ik alleen maar een baan heb omdat ik een wajong uitkering heb (en dus een goedkope kracht zou zijn)

Ik vind dit zo gemeen! Gelukkig zegt mijn baas heel vaak dat ik niet moet denken dat ze mij alleen maar hebben aangenomen om die reden en dat als hij vind dat ik onder de maat presteer ik het net zo hard te horen krijg als een collega.

Vanmiddag werd het weer tegen mij gezegd en toen heb ik (enigszins ge-irriteert ) geantwoord dat zolang hij niet wist waar hij het over had hij hier beter geen uitspraken over kan doen. Omdat ik dit kwetsend vind.

Zouden jullie er ook zo over denken?
Ik vind dat je een prima antwoord hebt gegeven.
die ik wilde bestaat al...
Ik begrijp jouw frustratie, maar ik begrijp ook hoe de medewerkers denken. Ik heb helaas van dichtbij gezien (vriendin) hoe een wajonger alle 'dure' dagen werd ingezet (tuincentrum, dus ook open op tweede kerst/paas/pinksterdag, hemelvaartsdag e.d.). Alle andere medewerkers die dan ingezet worden, moeten extra worden uitbetaald, en krijgen dus meer loon. Zij is wajonger, en ziet geen cent extra. Tegelijkertijd wordt er niet een ander ingeplanned omdat ze haar kunnen inplannen.

Ik denk dus dat het voortkomt uit een soort jaloezie. Raak jij je baan kwijt, dan heeft dat niet (direct) gevolgen voor jouw inkomen. Ben jij ziek, dan kost dat je niet meteen geld, en je werkgever ook niet, waardoor er minder druk op de ketel is om zo snel mogelijk weer beter te worden (en dus misschien over je grenzen te gaan).

Misschien kan een jobcoach hier iets in betekenen? Die kan je collega's misschien eens uitleggen hoe die regeling nou werkt.
Ik zou zeggen: "ja vergeleken met jou ben ik wel een aanwinst. Voor een kwezel als betaald de baas in verhouding veel te veel"
Lekkere vrienden.... Zulke dingen zou ik niet tegen vrienden zeggen hoor. Heel onvriendelijk.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Prima antwoord!!

En juist dat je werkt, ondanks dat je ook een uitkering hebt, laat zien dat je er positief instaat. Van deze mentaliteit van je, kunnen de mensen om je heen wat leren.

Wees trots op jezelf. En laat vooral de woorden van je werkgever zwaarder wegen dan die van de mensen om je heen.

Waarom zeggen ze überhaupt zo'n dingen? Jaloezie? En waarom dan? Geen begrip? Wil je zelf wel met mensen omgaan die oordelen over je vellen, zonder het gesprek met je aan te gaan over het hoe en waarom?
Deze reactie geven:,Wat een ergerlijke en minachtende opmerking. Zelf niet zo gelukkig op je werk, dat je dit nodig vind. Ruilen?

Rot op zeg. Laat ze zelf eens arbeidsongeschikt zijn, ben je aan het werk en dan krijg je deze onzin over je heen.
Overigens ben ik zelf ook wajonger. En ik heb ook vrienden die wel eens jaloers zijn omdat ik meer thuis ben of bepaalde dingen wel geregeld krijg (zowel op m'n werk als bijvoorbeeld rondom een woning). Met goede vrienden/vriendinnen kan ik het er ook echt over hebben, en kan ik ook uitleggen dat ik bijvoorbeeld ook wel eens jaloers ben op hen. Omdat zij wel fulltime kunnen werken, omdat ze wel een huis kunnen kopen, omdat zij wel een relatie hebben. We erkennen dan dat we jaloers zijn, en hebben het erover.
Thanx voor jullie antwoorden.

Jaloezie had ik nog niet eens aan gedacht.

Maar ik denk zeker dat dat hier een rol speelt.

Gister vond hij het nodig om er weer op terug te komen. (Wij zitten in een zelfde bestuur)

Gelukkig had ik even snel hier gekeken of er nog reacties waren.

Toen ik zei, ben je jaloers ofzo? was meneer gepiekteert.

Ik heb na deze avond besloten om uit het bestuur te stappen.

Met een job coach heb ik helaas slechte ervaringen.

Ik had de pech dat deze er alleen voor zijn eigen baan zat.

Gelukkig dacht mijn leiding gevende er net zo over en hebben we om een andere gevraagd.

Deze was helaas niet veel beter.

Ik weet inderdaad dat er bedrijven zijn die er wel misbruik van maken.

Een vriendin van mij is door het uwv geschikt bevonden voor de secretariële beroepen.

Echter heeft ze door zuurstof gebrek bij de geboorte, moeite met spreken.

Ze wordt iedere keer afgewezen. Wat ze zelf heel goed begrijpt maar wel frustrerend is.

Nu had ze laatst een baan. maar het enige wat ze mocht doen was wc's schoonmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven