Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
quote:Baile-- schreef op 29 oktober 2016 @ 15:37:

Ik ging met vriend mee naar zijn familie in Limburg. Drie uur reizen met de trein. Hij vond mij gierig en belachelijk zuinig en niet relaxed, omdat ik thuis een flesje met water had gevuld en wat te eten mee had genomen. "Dat koop je toch in de trein!" Toen we bij Heerlen in de buurt waren, kwam er eindelijk een koffieverkoper langs in de trein. Toen schold hij weer dat hij zo lang dorst had gehad. (Hij wilde geen water uit mijn flesje drinken.)Ik heb er geen ervaring mee, maar hoorde van iemand die ooit wat bij zo'n verkoper kocht dat de koffie van die verkopers in de trein helemaal niet lekker is. Sowieso snap ik niet waarom je zou wachten op die verkopers ik de trein. Veel spectaculairs bieden ze niet. (Behalve misschien een Twix, nou geweldig.)
Ik betaal liever ook geen 3 euro voor een flesje water bij zo'n verkoper. Dan maar gierig.
quote:Brownietaart schreef op 29 oktober 2016 @ 09:34:

[...]

Ik vind het eigenlijk niet raar dat mensen er om vragen, zolang ze maar niks gaan eisen. Organiseer zelf regelmatig grote bijeenkomsten en daar voorzie ik in bijna altijd de bezoekers van een gratis uitrijkaart. Die kaartjes liggen standaard al klaar op het kantoor hier.

Vind het ook niet vreemd dat ze vragen. Vragen mag en vaak is voorzien in dergelijke zaken is mijn ervaring.

En indien daarin niet is voorzien dan dienen ze zelf te betalen cq te declareren elders indien mogelijk. Eisen echter vind ik dan wel onacceptabel.
quote:Zomer28 schreef op 29 oktober 2016 @ 09:54:

[...]

Dat zou je denken he, heb ik ook wel gedaan maar niet krachtig genoeg denk ik. Hij had nogal aparte ideeen over geld en wild graag rijk blijvenIs ie nu rijk? En gelukkig?
quote:Starshine-2 schreef op 29 oktober 2016 @ 17:04:

Ik betaal liever ook geen 3 euro voor een flesje water bij zo'n verkoper. Dan maar gierig.+100
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 28 oktober 2016 @ 09:41:

[...]

Netwerkevents zijn toch meestal voor jezelf? Contacten leggen, etc.? Neem aan dat als je baas je er heen gestuurd heeft, je de parkeerkosten wel bij je eigen bedrijf kan verhalen.

Dat is waar, maar mijn netwerkevents zijn ook voor mijn werkgever. Ik beschouw het zeker als een werkding, niet een gunst die me wordt verleend. Ik kan inderdaad dan gewoon de parkeerkosten declareren

Ik vind het verder overigens niet gek om even te checken of er misschien iets geregeld is mbt parkeren, maar vind het inderdaad onbeschoft als mensen vervolgens boos worden.Was die persoon dan ook echt boos geworden? Dan wel ja. Maar bij gewoon even vragen dan vind ik het niet per se gierig.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Nieuwe nick aangemaakt ivm herkenbaarheid.

Ik heb momenteel geen inkomsten, baan opgezegd om te gaan backpacken. Ik ben onderweg bij een vriendin langsgeweest die in een land woont evenduur als nl ongeveer.

Zij woont daar voor langere tijd ivm studie.

We zijn een hele week samen op pad geweest met de metro, was echt gezellig.

Ik moest naar vliegveld en eerst bood ze me aan tot aan vliegveld met me mee te gaan met de metro. Heb gezegd dat niet hoefde, maar anders halfverwege, voor de laatste overstap zodat er echt niks mis kan gaan zegmaar.Metronetwerk is daar namelijk best ingewikkeld en mensen spreken er geen Engels.

Nu ben ik in een andere stad en krijg nu steeds appjes en via fb enz dat ze het echt heel erg duur vond wat ze moest betalen voor dat retourtje om mij af te zetten. Vind best gek dat ze nu hier steeds over begint, hebben de hele week met de metro gereisd met die tarieven. Tijdens die week heb ik haar ook niet over metrotarieven gehoord.

Is dit nu gierig van haar kant of moet ik nu aanbieden om geld over te maken? Overigens, tijdens die week leende ik een metrokaart van haar, heb die elke keer opgewaardeerd en ook nog geld erop laten staan(waar ze ong 3/4 van retourtje van kan betalen schat ik)
quote:Robinson schreef op 30 oktober 2016 @ 03:32:

Nieuwe nick aangemaakt ivm herkenbaarheid.

Ik heb momenteel geen inkomsten, baan opgezegd om te gaan backpacken. Ik ben onderweg bij een vriendin langsgeweest die in een land woont evenduur als nl ongeveer.

Zij woont daar voor langere tijd ivm studie.

We zijn een hele week samen op pad geweest met de metro, was echt gezellig.

Ik moest naar vliegveld en eerst bood ze me aan tot aan vliegveld met me mee te gaan met de metro. Heb gezegd dat niet hoefde, maar anders halfverwege, voor de laatste overstap zodat er echt niks mis kan gaan zegmaar.Metronetwerk is daar namelijk best ingewikkeld en mensen spreken er geen Engels.

Nu ben ik in een andere stad en krijg nu steeds appjes en via fb enz dat ze het echt heel erg duur vond wat ze moest betalen voor dat retourtje om mij af te zetten. Vind best gek dat ze nu hier steeds over begint, hebben de hele week met de metro gereisd met die tarieven. Tijdens die week heb ik haar ook niet over metrotarieven gehoord.

Is dit nu gierig van haar kant of moet ik nu aanbieden om geld over te maken? Overigens, tijdens die week leende ik een metrokaart van haar, heb die elke keer opgewaardeerd en ook nog geld erop laten staan(waar ze ong 3/4 van retourtje van kan betalen schat ik)Je kan toch ook gewoon tegen haar zeggen dat zij nog geld op haar metrokaart heeft?
Prrrr, mauw miawwwww.
Ja heb ik nu ook gezegd, maar ik vind gewoon beetje gek dat ze opeens begint dat het zo duur was terwijl we al de hele week met die tarieven reizen?
quote:Robinson schreef op 30 oktober 2016 @ 03:58:

Ja heb ik nu ook gezegd, maar ik vind gewoon beetje gek dat ze opeens begint dat het zo duur was terwijl we al de hele week met die tarieven reizen?Agh misschien wou ze gewoon even lekker zeuren...zeur gezellig met haar mee.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 30 oktober 2016 @ 03:46:

[...]

Je kan toch ook gewoon tegen haar zeggen dat zij nog geld op haar metrokaart heeft?Ze wilde toch zelf mee? Gezeik achteraf
Misschien moet je haar eens vertellen hoe duur het was om bij haar langs te komen
Als ze studeert zit ze misschien op het eind van de maand erg krap (en was het sowieso een wat duurdere week voor haar als jullie veel dingen hebben gedaan).

Sjiek is het niet, zeuren over iets wat je zelf hebt aangeboden. Maar ik zou vragen of het te duur was en aanbieden het geld over te maken. Als het verder een leuke week was, dan zou ik niet willen dat een van de partijen met een rotgevoel zit over geld.

Als ze geld zat heeft (wat je nooit van een ander weet), is het weer andere koek.

Hoe vaak is ze er trouwens over begonnen? Twee keer of 5 keer?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:lotus77 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:35:

Ik heb ooit een oude vriend helpen verhuizen. Het was juli, het was warm, maar ik mocht geen drinken pakken want dat wou hij zelf opdrinken. Dat werd dus de kraan, maar ik mocht geen beker pakken want dan moest hij afwassen. Na een hele dag sjouwen wilde ik naar huis maar hij wilde per se door de Mac "want dat hadden we wel verdiend". Nou ja, toen hoorde ik hem dus een menu bestellen. Eentje. Ik mocht zelf mijn eten dus ook nog betalen terwijl ik als arme student eigenlijk helemaal geen Mac kon betalen. Maar ik was inmiddels zo flauw van de honger (ik was nog zwanger ook) dat ik inderdaad iets besteld heb. Saillant detail: hij verdiende toen al vier keer modaal of zo.

Het is inmiddels geen vriend meer van me na nog een hoop van dit soort uitbuiterige fratsen. Als ik het teruglees dan zie ik zelf ook wel dat ik echt helemaal geen grenzen leek te hebben. Ik liet echt over me heenlopen. Triest van twee kanten dus.Mijn wenkbrauwen gaan eerder omhoog staan van een arme student die niet eens een mac menuutje kan betalen, maar wel zwanger is..
quote:tortoise schreef op 29 oktober 2016 @ 14:58:

[...]

Ik vind dat niet gierig hoor. Als ik daar aan moest beginnen, iedereen op een later moment een cadeautje geven van wie ik de verjaardag heb gemist... nee hoor, ik geef een cadeau als ik op een verjaardagsfeest kom of als ik iemand op zijn/haar verjaardag zie, en anders niet.Zo dacht ik ook altijd (zo sterk dat ik zo'n cadeau dus ook straal vergat) maar aangezien zij wel altijd wat voor mij meebracht achteraf, raakte het wel een beetje uit verhouding...
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:Marana_ schreef op 30 oktober 2016 @ 07:17:

Misschien moet je haar eens vertellen hoe duur het was om bij haar langs te komen

Was heel goedkoop, paar honderd euro. Is wel veel geld maar in verhouding hoe ver ik heb gevlogen heel goedkoop.

Ondertussen is ze er echt al op elk kanaal dat we contact hebben over begonnen, denk in totaal al 4x.

Ze is echt aan het hinten dat ik aanbied het over te maken, denk dat ik idd maar ga meezeuren dat het inderdaad heel duur is

Ik sliep bij haar in appartement, nu begint ze ook over de kosten van water,elektra etc.. Ik vind het echt een beetje gek dit?
quote:Coco87 schreef op 30 oktober 2016 @ 10:07:

[...]

Mijn wenkbrauwen gaan eerder omhoog staan van een arme student die niet eens een mac menuutje kan betalen, maar wel zwanger is..

Zwanger zijn is toch soort van gratis, hooguit beetje extra eten. Pas (goed ook in de voorbereiding) als kind geboren is gaan je er echt geld aan uitgeven.

Daarbij MacD is ook duur, in verhouding wat je krijgt, of zul je daar per calorie betalen ofzo, wamt ja vet is duur, maar een cafetaria niet.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:Coco87 schreef op 30 oktober 2016 @ 10:07:

[...]

Mijn wenkbrauwen gaan eerder omhoog staan van een arme student die niet eens een mac menuutje kan betalen, maar wel zwanger is..Ik heb het betaald dus kon het wel betalen, maar wilde het liever niet uitgeven onder andere omdat ik geld aan het wegzetten was voor de baby. De term "arm" was betrekkelijk in vergelijking met die vriend van me. Tevens ben ik zeker niet ongepland zwanger geworden. Ik studeerde en werkte, en de vader van de baby werkte ook, dus het was niet alsof ik me onverwacht zwanger had laten prikken in een uitzichtloze financiële situatie. Ik ben overigens uiteindelijk cum laude afgestudeerd met de tweede in mijn buik, wat ik opvallend genoeg ben gaan vieren in de Mac
quote:Robinson schreef op 30 oktober 2016 @ 13:17:

[...]

Was heel goedkoop, paar honderd euro. Is wel veel geld maar in verhouding hoe ver ik heb gevlogen heel goedkoop.

Ondertussen is ze er echt al op elk kanaal dat we contact hebben over begonnen, denk in totaal al 4x.

Ze is echt aan het hinten dat ik aanbied het over te maken, denk dat ik idd maar ga meezeuren dat het inderdaad heel duur is

Ik sliep bij haar in appartement, nu begint ze ook over de kosten van water,elektra etc.. Ik vind het echt een beetje gek dit?

Wat betreft dat reizen kan je toch gewoon aangeven dat ze dat zelf aanbood en vragen wat ze dan van je verwacht?

Heb je haar wel een bedankje gegeven voor het overnachten en haar gastvrijheid? Misschien dat dat wringt.
Is je vriendin Nederlands? Want ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt met een verre vriendin die kwam logeren, en opeens aan mij vroeg hoe hoog mijn waterrekening was. Ik: ???? Want ze spoelde de afwas (ONZE afwas) altijd extra om (vond ze hygiënischer) en wilde betalen voor het extra water. Dat was dan weer een omgekeerde gierige actie!
quote:Robinson schreef op 30 oktober 2016 @ 13:17:

[...]

Ik sliep bij haar in appartement, nu begint ze ook over de kosten van water,elektra etc.. Ik vind het echt een beetje gek dit?Wat heb je gedaan om te bedanken voor het overnachten etc? En anders 50 euro overmaken om te bedanken voor het gebruiken van haar faciliteiten etc en ook voor het metrokaartje.
Ik heb toen ik aankwam allerlei cadeautjes gegeven, en in die week ook paar keer getrakteerd.

Ik geef wel toe, als ik werk zou hebben en het was echt een vakantie tussendoor had ik wel meer gegeven, maar heb nu geen inkomsten, reis betaal ik van mn spaargeld.

Ze is Nederlandse inderdaad.

Ik houd er gewoon niet van als mensen zo achteraf gaat hinten, zeg van te voren dat je wel een vergoeding verwacht voor vaste lasten bijv.
quote:magneetstrip schreef op 29 oktober 2016 @ 17:00:

[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar hoorde van iemand die ooit wat bij zo'n verkoper kocht dat de koffie van die verkopers in de trein helemaal niet lekker is. Sowieso snap ik niet waarom je zou wachten op die verkopers ik de trein. Veel spectaculairs bieden ze niet. (Behalve misschien een Twix, nou geweldig.)Is het ook niet. Ik kom ze alleen tegen in de internationale trein en het is poederkoffie met warm water. Of dat was het, ik reis tegenwoordig anders. De verkoper is alleen handig als je zelf eten en drinken vergeten bent maar je kunt nog beter op het station wat halen.
quote:Robinson schreef op 30 oktober 2016 @ 14:43:

Ik heb toen ik aankwam allerlei cadeautjes gegeven, en in die week ook paar keer getrakteerd.

Ik geef wel toe, als ik werk zou hebben en het was echt een vakantie tussendoor had ik wel meer gegeven, maar heb nu geen inkomsten, reis betaal ik van mn spaargeld.

Ze is Nederlandse inderdaad.

Ik houd er gewoon niet van als mensen zo achteraf gaat hinten, zeg van te voren dat je wel een vergoeding verwacht voor vaste lasten bijv.das dan toch meer dan voldoende. Je kunt haar zeggen dat het inderdaad een duur metrokaartje was en dat je daarom al extra geld op de kaart had laten staan voor haar.
Bah ja wat een gezeur. Een vergoeding willen voor verbruikte stroom en water. Wat een zeurneus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven