Zon in november

29-10-2016 21:45 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb gegoogled. Ik kom voor echt warme zon uit vooral bij bestemmingen ver weg. Kaapverdië, Dubai, Thailand, Cuba, Afrika-en-dergelijken. Maar deze zijn veelal lang vliegen, wat zonde is op 8 dagen vakantie, of direct erg duur.

Ik ga met een vriendin een weekje weg vanaf 21 november, we willen lekker kunnen zonnen en 's avonds misschien een drankje kunnen doen.

Zijn de Canarische eilanden echt lekker om nu nog in de zon te bakken?

Ons budget is 700 euro p.p., is dit realistisch voor echte zon?

Iemand ervaringen met zon-strand in november die ze willen delen?
Home sweet home
quote:Novembervakantie schreef op 29 oktober 2016 @ 22:20:

[...]

Gambia ga ik verder op zoeken. Zanzibar heeft geen airline vanuit nederland. Kan helaas ook geen aanbiedingen vinden. We hebben ook rare data, 21 tot 28 november. Veel airlines vliegen op weekenden en woensdagen, pech voor ons.

Gambia: niet doen. Gambia is niets en heeft niets. Nou ja, wel heel veel mannen die op een "buitenlandse" vrouw uit zijn. Verder is het heel erg arm en wordt malaria preventie aangeraden.

Gambia: inentingen die worden aanbevolen

Ongeacht verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Gambia aangeraden: vaccinatie tegen DTP (difterie, tetanus en polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht) en een gele koorts inenting.

Als je geen mazelen of een vaccinatie tegen mazelen hebt gehad, wordt een BMR inenting aanbevolen voor Gambia.

Gele koorts is zelfs verplicht.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:redbulletje schreef op 29 oktober 2016 @ 22:40:

[...]

Tip 1: draag een ring

Tip 2: als je met 2 meiden op de markt loopt en je wordt aangesproken zeg je dat jullie mannen bij t hotel zijn

Tip 3: negeren werkt effectiever dan zeggen dat je geen interesse hebtHelpt geen zak. Ik liep daar met man en dan spreken ze gewoon de vrouw aan als boss lady. Oh, en vrouwen stoppen waar je naast staat briefjes met telefoonnummers toe.
Gele koorts inenting is niet nodig of verplicht in Gambia volgens mij
Sowieso heb je basis inentingen nodig voor dtp en hepA, ook als je naar Zuid Europa gaat overigens. Voor zowel Gambia als Zanzibar is gele koorts verplicht.
Wij zijn voor een week wel eens naar Mexico naar playa del carmen gevlogen. Ja langer is fijner maar toch was het goed te doen.

Zou dat ook met Aruba of Dominicaanse wel doen. Liever iets langer onder weg en gegarandeerd mooi weer.
quote:dolfje schreef op 30 oktober 2016 @ 00:36:

Wij zijn voor een week wel eens naar Mexico naar playa del carmen gevlogen. Ja langer is fijner maar toch was het goed te doen.

Zou dat ook met Aruba of Dominicaanse wel doen. Liever iets langer onder weg en gegarandeerd mooi weer.Mee eens! Eilat en Aqaba vond ik trouwens een goede tip!
Ik was ooit begin april in Aqaba aansluitend aan n rondreis, maar vond t aan de kust toch behoorlijk fris. Buiten dat moet je voor n hotel kiezen met privestrand want op het openbare strand voelden zelfs de mannen uit onze groep zich niet prettig door gedrag van de locals. Verder wordt er niet of nauwelijks alcohol geschonken in Jordanie.
quote:anne-1985 schreef op 30 oktober 2016 @ 00:32:

Gele koorts inenting is niet nodig of verplicht in Gambia volgens mijKlopt, verkeerd gelezen. Maar het wordt zeker aangeraden. Voor een weekje weg vind ik het best veel aan vaccinaties.
Inentingen hebben we allebei al van onze verre reizen. Het probleem is de data inderdaad. Vriendin kan bij haar baas echt geen andere dagen vrij krijgen, er is een conferentie waar ze heen moet op de 29e en ik heb nog een wedstrijd op de 20e die ik niet kan afzeggen. Lekker onhandig allemaal!

Jordanie heb ik inderdaad verschillende verhalen over gehoord, verder zijn reizen gewoon echt heel duur. Dus de 700 euro is maar geschrapt. Twee jaar geleden zijn we ook in de winter geweest, naar Curacao. Een aanbieding en waren we voor 750 all in rond. Zit er helaas nu niet in.. Jammer. Maar ik zoek verder. Mexico voor een week, is dat echt te doen? Kaapverdie viel ook eerst af door de prijs, maar daar ga ik nu toch weer naar terug!
Home sweet home
Ja het is te doen. Of je nu 6 uur onderweg bent of 10 maakt in mijn ogen nou ook weer niet zo veel uit.

Mensen rijden ook vlot voor 1 week naar Spanje en Italie en dan ben je langer onderweg.
Je kunt in Agadir wel stappen vaak ook een disco in het hotel. Clubs liggen langs de hoofdstraat of boulevard daar is het veilig. Lopen of 1/2 euro met de taxi. Mensen zijn vriendelijk. Nee is nee.

Je hebt wel veel sjans zelfs ik als oud paard
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Playa del Carmen is leuk in Mexico maar dan zou ik wel 10 dagen gaan ipv 7.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Voor Gambia moet je ook malaria pillen slikken. In Gambia moet je wel oppassen in het nachtleven. Er is veel wiet en vage figuren. Drugs in drankjes en berovingen komen voor. Stap nooit snachts bij een vreemde in de auto en laat je nooit uit elkaar spelen.
quote:Novembervakantie schreef op 30 oktober 2016 @ 13:59:

Inentingen hebben we allebei al van onze verre reizen. Het probleem is de data inderdaad. Vriendin kan bij haar baas echt geen andere dagen vrij krijgen, er is een conferentie waar ze heen moet op de 29e en ik heb nog een wedstrijd op de 20e die ik niet kan afzeggen. Lekker onhandig allemaal!

Jordanie heb ik inderdaad verschillende verhalen over gehoord, verder zijn reizen gewoon echt heel duur. Dus de 700 euro is maar geschrapt. Twee jaar geleden zijn we ook in de winter geweest, naar Curacao. Een aanbieding en waren we voor 750 all in rond. Zit er helaas nu niet in.. Jammer. Maar ik zoek verder. Mexico voor een week, is dat echt te doen? Kaapverdie viel ook eerst af door de prijs, maar daar ga ik nu toch weer naar terug!

En doorschuiven naar december nog n optie?

Ik ben ook wel ns voor 8 dagen naar StMaarten gevlogen en zelf vind ik het ook niet uitmaken of je nu 5 of 10 uur moet vliegen.
Welk eiland is het mooiste van Kaapverdie eigenlijk ben er zelf nog niet geweest heb van horen zeggen dat het een grote zandbak is. Ik vind het ook wel leuk als je nog wat kunt bekijken krijg huisman geen 7 dagen op het strand. En moet je daar ook inentingen voor halen?
Mij lijkt Kaapverdie saai. Volgens mij is dat vooral iets voor zonaanbidders.
quote:redbulletje schreef op 30 oktober 2016 @ 15:16:

Mij lijkt Kaapverdie saai. Volgens mij is dat vooral iets voor zonaanbidders.Dat denk ik ook wel behalve het strand dat daar verder niks te beleven is. En dan betaal je best veel voor een weekje op een resort rondhangen
Thailand
Phuket
Thailand vind ik ook helemaal te gek. Ben daar een aantal keer geweest en zou zo weer gaan, ware het niet dat ik weet dat je daar écht voor een leuke bestemming meer dan een dag reist. Met overstap naar Bangkok, dan richting phuket en dan naar de eilanden om überhaupt strand te kunnen zien. De vlucht naar Phuket zelf is meestal scheit duur.

December is geen optie, maar we gaan er gewoon deze korte 7 dagen iets van maken. Normaal hebben we ook echt wel meer tijd en meer geld, maar zij zit er doorheen en moet er even tussenuit en ik had die week al vrij genomen om te klussen. Nou, dan gaat het klussen naar later en zij heft nu ook vrij gekregen. Dat congres kwam er later ineens bij, waardoor 12 dagen ineens 8 werd, maaar dat mag de pret niet drukken.

Als het een directe vlucht is vind ik 5 of 10u vliegen ook niet heel boeiend nee. Ik zie alleen niets in overstappen, reizen, overstappen enz.
Home sweet home
Voor verdere bestemmingen zit je wel vaak aan 8 dagen vast ipv 7 mocht je n gunstig geprijsde pakketreis willen. Zou idd voor iets gaan wat rechtstreeks aan te vliegen is.

Zou er op Miami niet dagelijks gevlogen worden?
Of iets van Goa, India?
quote:redbulletje schreef op 30 oktober 2016 @ 09:40:

Ik was ooit begin april in Aqaba aansluitend aan n rondreis, maar vond t aan de kust toch behoorlijk fris. Buiten dat moet je voor n hotel kiezen met privestrand want op het openbare strand voelden zelfs de mannen uit onze groep zich niet prettig door gedrag van de locals. Verder wordt er niet of nauwelijks alcohol geschonken in Jordanie.Dan zou ik voor eilat kiezen, super mooie hotels en je kunt als vrouw gewoon vrij reizen. Heb er zelf nooit problemen gehad. Je zou zelfs met een busreis nog een dagje dode zee / Jeruzalem kunnen doen ( of zelf een auto huren)
Vanuit Aqaba hadden we uitzicht op Eilat dus lijkt me dezelfde klimaatszone. Als begin april frisjes was dan lijkt me dat november ook twijfelachtig kan zijn qua temperatuur. Overigens met alle brandhaarden in die regio zou ik het midden oosten niet zo'n relaxte vakantiebestemming vinden.
quote:redbulletje schreef op 30 oktober 2016 @ 21:57:

Vanuit Aqaba hadden we uitzicht op Eilat dus lijkt me dezelfde klimaatszone. Als begin april frisjes was dan lijkt me dat november ook twijfelachtig kan zijn qua temperatuur. Overigens met alle brandhaarden in die regio zou ik het midden oosten niet zo'n relaxte vakantiebestemming vinden.

In Eilat is het nu rond de 30 graden.

Ik vind Israël wel anders dan de rest van het midden-oosten. Ik kom er graag en voel me altijd erg veilig. Ze hebben alleen al de best beveiligde luchthaven ter wereld. Je kan het niet echt met Egypte of Turkije vergelijken. Het is vrij westers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven