Auto de duur uit doen?

28-10-2016 08:15 57 berichten
Ik heb eerder deze week te horen gekregen van mijn behandelend arts in het ziekenhuis dat ik voorlopig geen auto mag rijden, iig 1 jaar niet en misschien wel langer eo nooit meer.

Ik heb door omstandigheden epilepsie ontwikkeld wat nog niet onder controle is en daardoor is het onverantwoord om auto te rijden.

Nu ben ik natuurlijk voor een keuze komen te staan, auto wel of niet wegdoen. De auto aanhouden lijkt onzinnig, het is best duur en het is naar wat ik begrepen heb ook niet goed voor een auto als hij alleen maar stil staat. En toch heb ik de grootst mogelijke moeite om te beslissen mijn auto de deur uit te doen.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?
Ik zie nu pas dat ik een fout in mijn titel heb zitten
Ik vond 'm wel toepasselijk :-)
quote:saszee schreef op 28 oktober 2016 @ 10:49:

[...]

Ik heb een fort Ka, en ik heb net te horen gekregen dat hij nog best wel wat geld waard is.

Ik heb hem gelijk maar verkocht, met pijn in mijn hart

Wat doortastend, maar vast wel pijnlijk! Wel goed van je!

Nou ja: je gezondheid is veel belangrijker, dus ik wens je vooral herstel toe, of dat de situatie goed met medicijnen onder controle is te krijgen en je niet zo beperkt.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 28 oktober 2016 @ 14:43:

[...]

Wat doortastend, maar vast wel pijnlijk! Wel goed van je!

Nou ja: je gezondheid is veel belangrijker, dus ik wens je vooral herstel toe, of dat de situatie goed met medicijnen onder controle is te krijgen en je niet zo beperkt.

Dank je

Ik ga morgen wel een nieuw setje kleding kopen van het geld wat ik voor de auto heb gekregen, beetje als troost

De rest van het geld zet ik op mijn spaarrekening, het geld wat ik uitspaar ook (auto kosten - OV kosten, hopelijk blijft er dan nog wat geld over) en dan kan ik eventueel als ik weer mag auto rijden een andere auto kopen en de kosten voor de rijtest betalen.
Kan je de auto eventueel een jaar uitlenen aan een partner, familie, ...?

Waarbij zij dus ook de verzekering en de benzine betalen? (Of jij enkel meebetaalt als je meerijdt?)

Het is niet omdat je er zelf niet mee mag rijden, dat je hem direct moet wegdoen.

Ik ken de situatie gedeeltelijk.

Hier ook epilepsie sinds mijn 23ste ... heeft ervoor gezorgd dat ik mijn rijbewijs gewoon nooit haal.
Alle reacties Link kopieren
quote:saszee schreef op 28 oktober 2016 @ 10:54:

[...]

Dit ga ik ook doen, ik heb al gekeken bij het OV wat voor mij het meest interessante is. Is 1ste klas rijden veel fijner?Vind ik wel; altijd plaats, meer plaats per persoon en veel rustiger. Ik vind het het waard.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Mag ik zeggen dat ik je een stoer wijf vind dat je zo doortastend hebt gehandeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven