Gezondheid alle pijlers

Ervaring dry needling?

31-10-2016 22:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop sinds 2 weken bij de fysio. Door een verkeerde houding had ik een beetje last van mijn linker schouder. Toen ging ik 70 baantjes zwemmen en sindsdien heb ik veel last.

De fysio masseert en dat helpt een beetje. Tijdelijk. Ze adviseert dry needling.

Iemand ervaring? Hielp het? Hoe snel? Vond je het pijnlijk? Waar kan ik me op voorbereiden?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Helpt bij mij als een tierelier in m'n kuit. Ja, tijdens prikken doet het pijn en voel ik 'stroomstootjes' daarna wordt het heel stijf. Volgende dag sta ik nagenoeg pijnvrij op.

In m'n bilspier werkt het minder, daar heb ik ook minder naklachten.
Mijn fysio heeft dry needling toegepast op mijn onderrug. Ik vond het niet heel pijnlijk; het voelt alsof iemand op een blauwe plek drukt (in mijn ervaring). Vervelend, maar niets bijzonders. Het bleef daarna wel een paar uur/tot de volgende ochtend wat gevoelig, alsof het inderdaad een blauwe plek is geworden. Het hielp helaas niet echt bij mij - maar dat wist de fysio niet toen hij 't deed.
Ik word 1x in de 3 weken onder handen genomen door mijn fysiotherapeut. Bovenrug, nek en schouders, net waar op dat moment de ergste knopen (pijnpunten) zitten. Ze weet er ook altijd precies in te prikken en ja, dat is heel pijnlijk.

Maar het resultaat is wel dat ik 3 weken een stuk minder pijn heb dan dat ik zonder die behandeling zou hebben.

Bij mij helpt het dus heel goed.
Ik kreeg het in heup en bilspier en had niet het idee dat het hielp. In elk geval niet meer dan gewoon met de hand masseren.
Ik ben in de schouder en onderrug geprikt, beide keren super goed resultaat. Na een paar uur voelde ik niks meer, ook geen beurs gevoel meer.
Bij mij werkte het super. met masseren kreeg ze het niet los maar na 3 keer dry needling was ik van mijn rugklachten af.

Behandeling vond ik geen pijn doen maar wel naar gevoel alsof al je spieren samen spannen.
Werkt super bij mijn tennisarm.

Dag erna nauwelijks klachten meer.

Helaas op langere termijn helpt het mij niet en komen de klachten steeds terug, nu al zo'n 6 mnd
Gehad voor bilspieren, rugspieren, schouders . Werkte overal prima, had ook niet extreem veel last van het aanprikken. Alleen de spieren die echt van zichzelf al pijnlijk waren werden echt pijnlijk tijdens het prikken, voor de rest vond ik het gewoon een heel raar gevoel. Die ene spier gaat helemaal aanspannen en die voel je helemaal ofzo. Vond het niet per se naar, maar prettig is ook weer iets anders. Bij alles eigenlijk direct erna wel soort van spierpijn gehad, de dagen daarna werd het juist heel erg veel beter. Bij mij was het ook om "symptomen" te bestrijden, en werd het wel tegelijkertijd gedaan met behandeling van het echte probleem. Maar die versterkten elkaar met z'n tweeën, dus dan kan het wel werken om dat cirkeltje te doorbreken!

Als je schouderproblemen komen door een verkeerde houding moet je dus ook wel écht bezig gaan met die houding, en niet simpelweg de pijnlijke spieren blijven behandelen, dan kom je nergens.
Ik geef het zelf. Bij mij heeft het grootste deel van m'n klanten er veel profijt van. Niet iedereen wil/durft het. Mijn eigen ervaring (nek en schouders) is dat het echt goed werkt. Maar ja... ik ben bevooroordeeld
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
En wat lady Grey zegt klopt: het is niet alleen dry needling maar ook zoeken naar de zgn klachtonderhoudende factoren.

Als je blijft doen wat je altijd deed, kan ik blijven prikken, maar zal het probleem vroeg of laat terugkeren. Maar het kan ook zo zijn dat het een probleem is wat ontstaan is door bijvoorbeeld een trauma. Dan kan je in een (paar) behandeling (en) iemand weer een heel eind pijnvrij krijgen.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Ik ben fan! Vind het niet heel pijnlijk en volgende dag soms een spierpijngevoel, maar alles zit weer heerlijk los.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik ben er door flauwgevallen en heb nog een jaar lang last van hoofdpijnen, duizeligheid en zenuwklachten gehad. Oh en voor het betreffende probleem deed het niks. Denk er dus niet te lichtzinnig over, want baadt het niet dan schaadt het niet gaat hier echt niet op.
Bij mij hielp het totaal niet. Daarnaast was het ook vrij pijnlijk, tenminste als er bepaalde punten werden geraakt.
Ja 2x, laatste keer voor m'n tennisarm, deed onwijs zeer en hielp niks.
Je voelt het even inderdaad, maar het is absoluut de moeite waard.
Bij mijn schouder voelde het alsof er 100 liter pus uit een puist geknepen werd. Daarna werd ik (zonder reden) woedend en moest ik heel hard janken. Vervolgens ben ik 2 weken lang beroerd en duizelig geweest. Voor mij was het dus niet zo'n succes..

Ik geloof wel dat veel mensen er wel baat bij kunnen hebben, je kunt alleen van te voren gewoon niet inschatten hoe jouw lijf reageert.
Geen ervaring, maar ik zou mijn lijf er niet voor lenen, brrr!

Waarom niet? Hier om niet.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
quote:Magneet schreef op 01 november 2016 @ 16:07:

Geen ervaring, maar ik zou mijn lijf er niet voor lenen, brrr!

Waarom niet? Hier om niet.Gelezen, maar wat is je punt? Dry needling is niet bewezen beter maar ook niet bewezen slechter schrijft men als je tussen alle bijzaken zoals handschoentjes doorleest.
Die kwakzalverij-site is tegen alles wat ook maar even anders is dat de reguliere medische wetenschap.

Er is meer dan dat. Daar zouden artsen zich ook eens in moeten gaan verdiepen.
quote:Emma95 schreef op 01 november 2016 @ 17:06:

Er is meer dan dat. Daar zouden artsen zich ook eens in moeten gaan verdiepen.

Dat is het punt, het enige dat er 'meer' is dan dat is de goedgelovigheid van wanhopige mensen... En een handjevol halve zolen die de behandeling zelf uitvoeren (na een 15 daagse cursus >.<) en er zelf nog in geloven ook!

Maar ach. Tig jaar geleden gingen de flesjes slootwater en vermalen kikkers immers ook als warme broodjes over de toonbank als laatste redmiddel tegen de Zwarte Dood. Dit is weinig meer dan dat, behalve dat je aan een beetje spierpijn niet doodgaat.
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
quote:Magneet schreef op 01 november 2016 @ 17:58:

[...]

Dat is het punt, het enige dat er 'meer' is dan dat is de goedgelovigheid van wanhopige mensen... En een handjevol halve zolen die de behandeling zelf uitvoeren (na een 15 daagse cursus >.<) en er zelf nog in geloven ook!

Maar ach. Tig jaar geleden gingen de flesjes slootwater en vermalen kikkers immers ook als warme broodjes over de toonbank als laatste redmiddel tegen de Zwarte Dood. Dit is weinig meer dan dat, behalve dat je aan een beetje spierpijn niet doodgaat.

Je scheert wel lekker iedereen over 1 kam... niet alle "halve zolen" hebben hun diploma bij een pakje boter gekregen hoor....

Ik behandel best veel mensen die al jarenlang met onverklaarde klachten rondlopen en in het reguliere circuit geen oplossing vinden voor hun probleem.
quote:Magneet schreef op 01 november 2016 @ 17:58:

[...]

Maar ach. Tig jaar geleden gingen de flesjes slootwater en vermalen kikkers immers ook als warme broodjes over de toonbank als laatste redmiddel tegen de Zwarte Dood. Dit is weinig meer dan dat, behalve dat je aan een beetje spierpijn niet doodgaat.Wist je dat je in een ochtendje bloed leert prikken? Zou ik dan ook niet meer laten doen hoor.
quote:jusa schreef op 01 november 2016 @ 18:14:

[...]

Wist je dat je in een ochtendje bloed leert prikken? Zou ik dan ook niet meer laten doen hoor.

Jij hebt duidelijk mijn link niet gelezen. De bakker en slager mogen geen bloedprikken. Dry needling mag wel. Sterker nog, ik kan morgen mijn dry needling praktijk openen als ik dat wil.

En daar hoef ik nog geeneens een pakje boter voor te kopen.
TO, hoe gaat het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven