Baarmoederverwijdering
maandag 1 augustus 2016 om 19:35
Zijn er op dit moment vrouwen op het forum waarbij de Bm wordt verwijderd binnenkort? Bij mij gebeurt dit over 2 maanden en ik zou graag ervaringen willen delen, ook in de aanloop naar de operatie.
Mijn Bm wordt verwijderd ivm myomen en zware menstruaties. Ze proberen vaginale verwijdering maar omdat ik al eerder operaties heb gehad daaraan, moet ze beslissen wanneer ze het kan zien van binnen. Ik weet dus niet waarmee ik wakker word straks.
Ik zie er tegenop, maar kijk uit naar de tijd zonder Bm en ellende.
Mijn Bm wordt verwijderd ivm myomen en zware menstruaties. Ze proberen vaginale verwijdering maar omdat ik al eerder operaties heb gehad daaraan, moet ze beslissen wanneer ze het kan zien van binnen. Ik weet dus niet waarmee ik wakker word straks.
Ik zie er tegenop, maar kijk uit naar de tijd zonder Bm en ellende.
zondag 30 oktober 2016 om 15:02
Bij mij is het inmiddels 17 jaar geleden. Toen lag je nog bijna een week in het ziekenhuis! Het is echt heel belangrijk om rust te houden en echt niets te tillen. Ook als je je goed voelt. Ik heb mij destijds goed aan de voorschriften gehouden ook al kostte dat soms moeite. Had beslist geen behoefte aan enge dingen als blaasverzakking en dergelijke. Na de verplichte 6 weken niets doen en véél slapen ben ik weer heel voorzichtig gaan werken en pas na een jaar was ik weer volledig aan het werk.
Nu moet ik daar wel bij vertellen dat ik voor de operatie al een jaar bezig was met het herstellen van een burn-out. Ik heb dus alles achter elkaar gedaan .
Nu moet ik daar wel bij vertellen dat ik voor de operatie al een jaar bezig was met het herstellen van een burn-out. Ik heb dus alles achter elkaar gedaan .
maandag 31 oktober 2016 om 21:26
Het is bij mij nu precies 5 weken geleden en nu pas kan ik zeggen dat ik redelijk een aantal activiteiten per dag kan doen. Dus: huisdieren eten geven, vaatwasser uitruimen, zitten met koffie. Half uur later boodschapje doen, dan lunch. In de middag kan ik dan wasje opvouwen en starten met eten klaarmaken.
Maar nog steeds tussendoor zitten. Mn lijf geeft t ook aan, gelukkig. Steken links en rechts en zware pijn in onderbuik.
Ik schrijf dit als opsteker zodat je weet waar je over een paar weken bent. En dat je alle adviezen voor rust ter harte moet nemen omdat je anders straks veel verder van huis bent
Maar nog steeds tussendoor zitten. Mn lijf geeft t ook aan, gelukkig. Steken links en rechts en zware pijn in onderbuik.
Ik schrijf dit als opsteker zodat je weet waar je over een paar weken bent. En dat je alle adviezen voor rust ter harte moet nemen omdat je anders straks veel verder van huis bent
zaterdag 24 december 2016 om 11:27
Ik wil hier toch mijn verhaal kwijt. Ik had vol verwachting uitgekeken naar mijn hysterectomie omdat ik veel bloedverlies had en pijn en fibromen. Ik ben in de menopauze. Des te groter was mijn ontgoocheling nadien! Ongevraagd waren ook mijn eierstokken verwijderd omdat er cystes op zouden zitten. Nadien is mijn seksuele beleving en libido verdwenen. Ik kan niet meer klaarkomen. Ik heb wel oestrogenen gekregen, maar dat helpt helemaal niet. Mijn gynaecoloog wil ook niet echt luisteren naar mijn klachten. Volgens hem moet ik maar geduldig zijn en moest de seks vanzelf beter worden. Maar het is nu al enkele jaren geleden. Ik ben depressief en mijn levenskwaliteit is enorm gedaald. Mijn man is heel bedroefd en zelfs boos op heel de "geneeskunde".
dinsdag 27 december 2016 om 21:15