Het tegen-tegeltuinentopic twee
vrijdag 8 juli 2016 om 16:08
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.
Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!
Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.
voorbeeld:
Dit is geen tuin.
Dit wel
link naar deel 1
Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!
Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.
voorbeeld:
Dit is geen tuin.
Dit wel
link naar deel 1
donderdag 3 november 2016 om 14:30
He shit dus iets meer werk dan dat ik dacht. Dan misschien toch maar overstappen op flagstones met kruiptijm ofzo.
Ik heb ook nog wel interesse in zaden en stekjes, maar ben nu echt te druk met klussen in het huis. Ga er begin volgend jaar wel weer even voor zitten, met een plattegrond zodat ik kan uittekenen hoe & wat. Deze tuin heeft veel rare hoeken dus daar moeten vast leuke dingen mee te doen zijn. En de schuur moet plat en opnieuw worden opgebouwd, die valt nu half uit elkaar. Ennn een hoog stuk gaas om de katten (hopelijk) wat tegen te houden/demotiveren. Genoeg te doen.
Ik heb ook nog wel interesse in zaden en stekjes, maar ben nu echt te druk met klussen in het huis. Ga er begin volgend jaar wel weer even voor zitten, met een plattegrond zodat ik kan uittekenen hoe & wat. Deze tuin heeft veel rare hoeken dus daar moeten vast leuke dingen mee te doen zijn. En de schuur moet plat en opnieuw worden opgebouwd, die valt nu half uit elkaar. Ennn een hoog stuk gaas om de katten (hopelijk) wat tegen te houden/demotiveren. Genoeg te doen.
donderdag 3 november 2016 om 20:13
Ik heb geen stapstenen in mijn gazon en loop er ook dagelijks (de ene keer intensief, de andere keer wat minder) overheen maar vind het erg meevallen met de slijtage. Geen kale plekken hier in ieder geval. Wel probeer ik als ik 'tig' keer heen en weer moet lopen steeds een andere route te nemen, dus niet steeds hetzelfde stuk gras plat te trappen. Gaat al heel wat jaartjes goed.
Ook modderschoenen krijg ik er niet van hoor, natuurlijk worden je schoenen wel nat als het gras nat is, maar dat zou je met stenen ook hebben.
Ook modderschoenen krijg ik er niet van hoor, natuurlijk worden je schoenen wel nat als het gras nat is, maar dat zou je met stenen ook hebben.
I'm sorry, I was thinking about cats again.
zaterdag 5 november 2016 om 16:13
zaterdag 5 november 2016 om 16:58
quote:Calamitycat schreef op 03 november 2016 @ 22:19:
Koettie, ik vond net nog een leuke link om wat ideeën op te doen m.b.t. paden/terrassen en wat je beter wel/niet kan doen. Missschien heb je er nog wat aan?
Opgeslagen, staan zeker leuke dingen in!
Gister een hele grote aaedbeienpot gescoord en nog twee grote potten. Heb zin in de lente!
Koettie, ik vond net nog een leuke link om wat ideeën op te doen m.b.t. paden/terrassen en wat je beter wel/niet kan doen. Missschien heb je er nog wat aan?
Opgeslagen, staan zeker leuke dingen in!
Gister een hele grote aaedbeienpot gescoord en nog twee grote potten. Heb zin in de lente!
maandag 7 november 2016 om 17:26
Gelezen. Ik heb drie of vier bakken. Ik heb ze meerdere keren gesplitst.
Zou dat nu nog lukken om een extra pot ergens op een andere plaats neer te zetten?
Bedankt voor de reactie. Doei. Alsvast een leuke Sinterklaas en Kerst en Nieuwjaar.
Ik ga kijken of ik speculaas cupcakes van pannenkoekenbeslag kan maken.
Iemand nog een leuk recept met vergeten rode pompoen?
Knoflook, uien en sjalotten en prei. Groene en gele paprika, maar dat lijkt me minder. Wel tomaat en een Chinese kool.
Appels, peren en een tomaat.
Rijst, pasta, aardappels in rode schil (lijken op zoete aardappels), wortels. Ook een pak blonde linzen.
Eenvoudig maaltijdsoepje is ook prima.
O ja, in vriezer ligt gember en rood pepertje in stukjes. Citroen en mandarijn heb ik ook nog.
Kerrie, nootmuskaat, kurkuma, koriander, chilipeper, cayennepeper, kaneel en nog een heleboel andere potjes die waarschijnlijk te oud zijn geworden.
Nou, misschien tot volgend jaar. Ik lees het wel.
Zou dat nu nog lukken om een extra pot ergens op een andere plaats neer te zetten?
Bedankt voor de reactie. Doei. Alsvast een leuke Sinterklaas en Kerst en Nieuwjaar.
Ik ga kijken of ik speculaas cupcakes van pannenkoekenbeslag kan maken.
Iemand nog een leuk recept met vergeten rode pompoen?
Knoflook, uien en sjalotten en prei. Groene en gele paprika, maar dat lijkt me minder. Wel tomaat en een Chinese kool.
Appels, peren en een tomaat.
Rijst, pasta, aardappels in rode schil (lijken op zoete aardappels), wortels. Ook een pak blonde linzen.
Eenvoudig maaltijdsoepje is ook prima.
O ja, in vriezer ligt gember en rood pepertje in stukjes. Citroen en mandarijn heb ik ook nog.
Kerrie, nootmuskaat, kurkuma, koriander, chilipeper, cayennepeper, kaneel en nog een heleboel andere potjes die waarschijnlijk te oud zijn geworden.
Nou, misschien tot volgend jaar. Ik lees het wel.
maandag 7 november 2016 om 17:28
Ik heb een rare kamerplant. Ooit gekocht als zijnde een begonia. Lijkt dus totaal niet op een begonia.
Vorige week er wat foto's van gemaakt en op een plantenforum gezet met de vraag, wat is dit?
Heel bijdehand ruim gezet dat mijn plantenkennis ver genoeg gaat om te weten dat begonia niet klopte.
Is het dus wel een begonia, een of andere maffe ondersoort. Ik ook met mijn grote mond
Vorige week er wat foto's van gemaakt en op een plantenforum gezet met de vraag, wat is dit?
Heel bijdehand ruim gezet dat mijn plantenkennis ver genoeg gaat om te weten dat begonia niet klopte.
Is het dus wel een begonia, een of andere maffe ondersoort. Ik ook met mijn grote mond
dinsdag 8 november 2016 om 23:26
woensdag 9 november 2016 om 10:33
Ik heb gisteren de eerste mezenbollen opgehangen in de tuin en vandaag al word ik flink beloont. Er is hier een echt vogelfeestje in de tuin. Heel veel meesjes hupsen rond en ik weet niet waarom maar ineens zijn er ook merels, mussen, duiven en een enkel roodborstje aan het rondscharrelen.
Het geeft een vrolijke aanblik op zo'n grijze dag.
Het geeft een vrolijke aanblik op zo'n grijze dag.