Het tegen-tegeltuinentopic twee

08-07-2016 16:08 3002 berichten
Hier keuvelen we verder over alles tuingerelateerd, iedereen is welkom, of je nou een balkon hebt, een groene postzegel of een lap grond om van te kwijlen.

Schep hier op over je mussennest, klaag over je slakken of de buren met een betonnen woestenij!

Klim hier op je zeepkist en vertel waarom kale tegeltuinen stom zijn. Of laat zien met plaatjes hoe het niet moet en hoe het wel moet. Misschien inspireren we op deze manier de twijfelaars.

voorbeeld:

Dit is geen tuin.

Dit wel

link naar deel 1
Alle reacties Link kopieren
Oh, liefhebbers voor hun eigen kweekproject of diegenen die zin hebben ook hun hele huis vol te hebben staan met kweekbakjes: ik heb nog meer van die oranje ballen. Blijkbaar ontkiemt het prima. Zowel van de witte als de paarse struik, maar ik zou niet weten welke kleur de zaailingen worden, alles is random onderling bestoven.
quote:Felix_Urbexicus schreef op 02 november 2016 @ 15:00:

Geen idee! Ik heb een paar van die oranje bolletjes van de struiken getrokken en eigenlijk niet opgelet van welke struik exact. Ik gok op paars. Ik heb ook nog een bak staan met wit, maar die zijn nog niet ontkiemd. Misschien staan ze te koud, de eerste lichting stond bij vriend in zijn vensterbank, daar is het beduidend warmer.

Het zou wel heel leuk zijn als ze het allemaal overleven! Ik kweek ze gewoon verder op, liefhebbers mogen een gil geven

Duurt nog wel even voor ze te verplanten zijn, de winter gaan ze buiten nog niet overleven.Ik zou er best een willen. Ik heb al een witte maar nog geen gewone. Dus mocht je er echt te veel hebben dan zou ik er graag een ontvangen. Nu we toch op de weggeef tour zijn. Ik heb nog zaden liggen. Van de gele lis, lupine, riddersporen, digitalis purpurea, juffertje in het groen, leeuwendeel en noh een zelfgemaakte mix van weidebloemen. Als iemand interesse heeft mag je het laten weten
Ik heb Verdana zaadjes voor wie ze wil.

Is heel makkelijk zelf te kweken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Nurs, pb je adres ff. En wil je dan een bal of nog even wachten en een paar zaailingen?

Het maakt trouwens niet uit als die bal geplet en met wat schimmel aankomt via de post. Die hele berg zaailingen komt van een bal die per ongeluk van de struik gevallen was, daarna ben ik er op gaan staan en een week later (inmiddels schimmel) is hij open gemaakt en door wat aarde gemengd, samen met een verse.

In die ballen zit een soort rood prutje met zaadjes.

Verder in de aanbieding:

acanthus ,1 stek, meerdere zaadjes

Roze tabaksplant, zaadjes, eenjarig

Oostindische kers

Wilde wingerd, stekken

Paarse vlinderstruik,zaadjes, stek kan geregeld worden.

Paarse klokjes klimplant, morning glory of iets dergelijks,zaadjes.

Papaver, vermoedelijk vooral rood, zaadjes.

Stokrozen, verschillende kleuren, lichtgeel,zwart,roze en paars, natuurlijk niet op kleur gesorteerd,zaadjes.

Ik verwacht dat er volgend jaar veel digitalis op gaat komen.

Ik heb ook nog een struik staan die heel makkelijk stekt, bloeit uitbundig knalroze in het vroege voorjaar, dan is hij een tijdlang saai en begin van de herfst vormt hij paarse bessen die lijsters lekker vinden. Hij zaait zichzelf uit, gooi met regelmaat wat stekken weg.
Nurs, wat is leeuwendeel?
quote:Felix_Urbexicus schreef op 02 november 2016 @ 15:40:

Nurs, wat is leeuwendeel?Leeuwenbek met die stomme autocorrect van mijn telefoon er over heen. Grrr
Welke kleur nursy?
quote:Felix_Urbexicus schreef op 02 november 2016 @ 16:12:

Welke kleur nursy?

Wit!

Het meeste in mijn tuin is wit, blauw of geel.
Wat is dit toch een mooi topic, zo leuk dat er zoveel zaadjes en stekjes worden aangeboden

Felix, ik zou heel graag een wingerd stekje en een passieflora stekje willen En gewoon benieuwd, hoe gaat het met de huizenjacht?
I'm sorry, I was thinking about cats again.
quote:Maleficent schreef op 02 november 2016 @ 15:25:

Ik heb Verdana zaadjes voor wie ze wil.

Is heel makkelijk zelf te kweken.Waarschijnlijk bedoel je Verbena?

Twee weken geleden zag mijn tuin er nog best gezellig uit, inmiddels begint het er wel wat herfstachtig uit te zien.

Musjes

De miniplantjes die ik een paar maanden geleden heb aangeschaft zijn al aardig volwassen geworden.

Er is nu al bijna geen aarde meer te zien.

Geranium Rozanne

Dit blijft toch wel één van mijn favorieten, nog steeds in bloei overigens!

Tuingereedschap stilleven met kat
Mooie foto's CC! Leuke stilleven

Dat je nog musjes hebt!

Hier ook zat mussen, meneer janssen is geen groot jager.

Ik trek wat wingerdstekjes voor je uit de grond, passie komt ook goed!

Ik weet alleen niet of ik je adres nou wel of niet of niet meer heb
Dat zag er twee weken geleden idd nog prachtig uit!!!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Gelukkig nog zat musjes hier, ze kunnen hoog eten en zijn dus veilig genoeg voor jagende katten.

Ze eten me echt arm die beesten, de silo vul ik iedere ochtend en 's avonds is die leeg

Heel leuk dat ik wat stekjes mag! Ik geloof niet dat je mijn adres hebt, stuur wel even een pb.

Er liggen hier ook nog steeds verbena zaadjes op je te wachten met het compostvat heb ik helaas nog niets kunnen doen, reken maar op volgend voorjaar dat je die kan halen. Gelukkig loopt 'ie niet weg
quote:simbalabimba schreef op 02 november 2016 @ 19:55:

Dat zag er twee weken geleden idd nog prachtig uit!!!Heb afgelopen zondag zelfs nog het gras moeten maaien, dat groeit maar door. Hopelijk wel voor het laatst, ben er nu wel een beetje klaar mee
Calamitycat. Jouw tuin is echt mijn droom. Wat mooi!

Nog een paar maandjes geduld Koettie, dan kan je beginnen met jullie tuin! En a.d.h.v. de verhalen over en foto's van je voormalige balkon weet ik zeker dat dat helemaal goed komt
quote:Calamitycat schreef op 02 november 2016 @ 20:45:

Nog een paar maandjes geduld Koettie, dan kan je beginnen met jullie tuin! En a.d.h.v. de verhalen over en foto's van je voormalige balkon weet ik zeker dat dat helemaal goed komt Zo groot is 't helaas niet. Ik wil ook gras en konijnen en allesss. Ben echt verliefd. ?
quote:Koettie schreef op 02 november 2016 @ 21:01:

[...]

Zo groot is 't helaas niet. Ik wil ook gras en konijnen en allesss. Ben echt verliefd. ?

Ook op een betrekkelijk klein oppervlakte kan veel hoor. Volgens mij is de tuin van Felix ook niet supergroot en je hebt gezien wat een prachtig groen paradijs dat is!

En je kan toch bijvoorbeeld een tuinpad van gras maken i.p.v. van stenen? Heb je toch gras en het is bovendien ook nog eens heel erg mooi (vind ik dan)

Ik zit ook al sinds we hier zitten te dubben over gras paden. Blijf steen gewoon lelijk vinden. Is het veel werk om bij te houden? En hoe leg je dat aan, door zelf te zaaien of meteen van die plakkaten? Hmm en zo heb ik nog wel meer vragen haha.
Mooi plaatje, Calamitycat!

In mijn tuin bloeit er nog wel een en ander, maar het wordt nu wel herfstiger.

Ik had ook altijd bakken vol zaaispul overal staan, en vanaf februari de vensterbanken vol met zelfgezaaide geraniums voor in de balkonbakken. Dat doe ik nu niet meer omdat eigen zaailingen vaak pas heel laat gaan bloeien, en ik wil graag bloemen vanaf mei. Ik wil wel gaan proberen om de fuchsia's van dit jaar over te houden en ik heb twee grote solanums waar ik dat ook mee ga proberen. Die bloeien nu nog volop, dus die gaan nog niet naar binnen.

Zijn er hier meer dames die zomerspul overhouden?
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar Bosbessen
Wij hebben gras op het pad. Ik vind het niet ideaal. Wij lopen er teveel op. Ik ga dus stap stenen neerleggen in het voorjaar.
Het grote nadeel lijkt me dat je natte modderschoenen krijgt in de herfst/ winter / voorjaar / Hollandse zomer.
Als je er veel op loopt loop je het echt stuk. Ik heb speelgras maar op de loopplekken is het echt niet mooi. Ik heb het nu bijgezaaid maar ik ben er niet weg van. In de zomer maai ik het elke week (kort) maar toch zie je behoorlijke slijtplekken. Het ligt er pas in sinds Mei en we hebben het echt ook 2 maanden niet belopen. Als je geen schuur achter in de tuin hebt waar je dagelijks moet zijn dan is het wel een optie anders niet als ik je dat advies kan geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven