Help haar verpest
vrijdag 4 november 2016 om 10:18
Eergisteren mijn haar caramelblond geverfd.
Prima mooi gelukt, maar ik wou er highlights in.
Dus bij drogist highlightverf gekocht en die heeft zusje erin gedaan.
Compleet mislukt. Ik kon er in eerste instantie wel om lachen, zusje stond bijna te janken.
Maar nu, financieel zit de kapper er even niet in, nou ja als het niet anders kan wel.
Ik ben nu net een zebra/panter qua haarkleur, vlekken dus, met een oranje gloed.
Hoe los ik dit op?
Ik hou wel van experimenteren, verf al jaren zelf, gaat altijd goed. Nu dus niet haha.
Prima mooi gelukt, maar ik wou er highlights in.
Dus bij drogist highlightverf gekocht en die heeft zusje erin gedaan.
Compleet mislukt. Ik kon er in eerste instantie wel om lachen, zusje stond bijna te janken.
Maar nu, financieel zit de kapper er even niet in, nou ja als het niet anders kan wel.
Ik ben nu net een zebra/panter qua haarkleur, vlekken dus, met een oranje gloed.
Hoe los ik dit op?
Ik hou wel van experimenteren, verf al jaren zelf, gaat altijd goed. Nu dus niet haha.
vrijdag 4 november 2016 om 10:43
quote:Rooss4.0 schreef op 04 november 2016 @ 10:37:
Hoe kan je nou op een zebra lijken met caramelblond haar en highlights (lichtere plukjes dus) erin?
Door de manier waarop de highlight erin zitten.
Zwart kom ik net vandaan en was ik nogal zat.
Ik ben bang als ik er nu overheen verf het nog steeds 1 grote vlekkerige toestand wordt?
Hoe kan je nou op een zebra lijken met caramelblond haar en highlights (lichtere plukjes dus) erin?
Door de manier waarop de highlight erin zitten.
Zwart kom ik net vandaan en was ik nogal zat.
Ik ben bang als ik er nu overheen verf het nog steeds 1 grote vlekkerige toestand wordt?
vrijdag 4 november 2016 om 10:56
In elk geval nu niet meer zelf verven. Want ik gok dat je het eerst ontkleurd hebt, toen er caramel overheen gegooid hebt en daarna er nog weer highlights in gezet hebt. Die highlight spul is een vorm van ontkleuring en dat bovenop de al eerdere ontkleuring geeft dit resultaat.
Hopelijk kan de kapper je nog een beetje helpen, maar goed kans dat ze zeggen dat je het eerst heel vaak moet wassen, voordat zij er weer wat in durven te gooien.
Hopelijk kan de kapper je nog een beetje helpen, maar goed kans dat ze zeggen dat je het eerst heel vaak moet wassen, voordat zij er weer wat in durven te gooien.
vrijdag 4 november 2016 om 10:57
quote:saaaaar81 schreef op 04 november 2016 @ 10:46:
Kapper.
Zeker wanneer je van zwart af komt.
Zwart is al een paar maanden geleden, toen heb ik het ontkleurd en geverfd met donker goud blond en wat highlights en dat pakte heel mooi uit.
Haar heeft er ook niet onder te lijden gehad, ik heb kort en dik/veel haar.
Kapper.
Zeker wanneer je van zwart af komt.
Zwart is al een paar maanden geleden, toen heb ik het ontkleurd en geverfd met donker goud blond en wat highlights en dat pakte heel mooi uit.
Haar heeft er ook niet onder te lijden gehad, ik heb kort en dik/veel haar.
vrijdag 4 november 2016 om 10:59
quote:dinte schreef op 04 november 2016 @ 10:56:
In elk geval nu niet meer zelf verven. Want ik gok dat je het eerst ontkleurd hebt, toen er caramel overheen gegooid hebt en daarna er nog weer highlights in gezet hebt. Die highlight spul is een vorm van ontkleuring en dat bovenop de al eerdere ontkleuring geeft dit resultaat.
Dan ga ik het maar eerst heel vaak wassen idd.
Ik las ergens met zilvershampoo vanwege de oranje gloed?
Dan ga ik het maar eerst heel vaak wassen idd.
Ik las ergens met zilvershampoo vanwege de oranje gloed?
vrijdag 4 november 2016 om 11:00
quote:mamajobsa schreef op 04 november 2016 @ 10:57:
[...]
Haar heeft er ook niet onder te lijden gehad, ik heb kort en dik/veel haar.Wat noem jij kort? Paar maanden geleden, maand of 3 dus? Dan heb je max 4 cm uitgroei. Dat is best lastig om daar een mooie, niet zebra kleur van te maken. Vooral wanneer je niet weet wat je doet
[...]
Haar heeft er ook niet onder te lijden gehad, ik heb kort en dik/veel haar.Wat noem jij kort? Paar maanden geleden, maand of 3 dus? Dan heb je max 4 cm uitgroei. Dat is best lastig om daar een mooie, niet zebra kleur van te maken. Vooral wanneer je niet weet wat je doet
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
vrijdag 4 november 2016 om 11:28
quote:mafalda schreef op 04 november 2016 @ 11:10:
Even wat anders, ik begrijp niet dat al het verven het haar niet verpest?
Heb het ooit 1 keer gedaan en kreeg er stro voor terug.
Ik lees best vaak even een verfje er er overheen en klaar..
Gewoon een vraag je van mij hoor.. Ligt mss aan het haar? Ik verf het al jaren en heb beslist geen droog haar. Breekt ook niet af oid
Even wat anders, ik begrijp niet dat al het verven het haar niet verpest?
Heb het ooit 1 keer gedaan en kreeg er stro voor terug.
Ik lees best vaak even een verfje er er overheen en klaar..
Gewoon een vraag je van mij hoor.. Ligt mss aan het haar? Ik verf het al jaren en heb beslist geen droog haar. Breekt ook niet af oid
vrijdag 4 november 2016 om 11:28
het is ook al twee kapsters gelukt om me met folies zebraachtige vlekken te geven.
ik ben ook voor de pauze, een keertje of twee/drie wassen (eventueel met antiroos of zilvershampoo) en erna een goed masker gebruiken en voorlopig een staartje maken inderdaad
(ik heb na een weekje wel met een blondspray tussen de highlights plukken wat extra opgelicht om het minder op te laten vallen)
ik ben ook voor de pauze, een keertje of twee/drie wassen (eventueel met antiroos of zilvershampoo) en erna een goed masker gebruiken en voorlopig een staartje maken inderdaad
(ik heb na een weekje wel met een blondspray tussen de highlights plukken wat extra opgelicht om het minder op te laten vallen)
Lorem Ipsum
vrijdag 4 november 2016 om 12:03
Ik zou een (bruin) gekleurde conditioner gebruiken om het oranje wat te maskeren. Dat was je er na 2 keren uit, maar als je dat een paar keer doet, heeft je haar eventjes rust en kun je het daarna nog een keer verven.
(Gekleurde conditioner is geen verf en bevat geen ammoniak of peroxide maar verzorgd het haar.)
(Gekleurde conditioner is geen verf en bevat geen ammoniak of peroxide maar verzorgd het haar.)
vrijdag 4 november 2016 om 12:24
Ik had het ook laatst. Mijn haar was (wel door een professional) geblondeerd, geverfd en nog eens geverfd. Het ging allemaal goed, tot de laatste kleuring er in moest. Mijn haar reageerde niet goed en het werd grijs/groen met veel vlekken erdoor.
Mijn advies: KAPPER
Ik ben na 2 dagen naar een andere kapster geweest en ze heeft het met 1 keer wassen en 1 zakje speciale ontkleuring eruit gekregen. Binnen 20 minuten was mijn haar normaal en mooi blond, ook had ik geen last van rode gloed. Kwa kosten hoeft het echt niet duur te zijn, ik moest alleen betalen voor het zakje ontkleuring.
Een goede kapper/kapster zal er heus niet zomaar een kleur overheen gooien of het duurste van het duurste gebruiken. Ze kijken naar je haar en zeggen eerlijk wat nodig is.
En ook al is het een investering, doe het, want het gaat om je haren die je absoluut niet verder wilt verpesten. Bij de drogist is een ontkleuring ook niet goedkoop en het is een gedoe of het thuis lukt.
Mijn advies: KAPPER
Ik ben na 2 dagen naar een andere kapster geweest en ze heeft het met 1 keer wassen en 1 zakje speciale ontkleuring eruit gekregen. Binnen 20 minuten was mijn haar normaal en mooi blond, ook had ik geen last van rode gloed. Kwa kosten hoeft het echt niet duur te zijn, ik moest alleen betalen voor het zakje ontkleuring.
Een goede kapper/kapster zal er heus niet zomaar een kleur overheen gooien of het duurste van het duurste gebruiken. Ze kijken naar je haar en zeggen eerlijk wat nodig is.
En ook al is het een investering, doe het, want het gaat om je haren die je absoluut niet verder wilt verpesten. Bij de drogist is een ontkleuring ook niet goedkoop en het is een gedoe of het thuis lukt.
say what?