Wat is onmisbaar in de bevalkoffer?

08-11-2016 14:24 112 berichten
Ik ben nu 28,5 weken zwanger, dus ik heb nog alle tijd. Maar zo langzamerhand begin ik wel steeds vaker aan de bevalling te denken. Zo aan ook de bevalkoffer/vluchtkoffer of hoe het ook genoemd mag worden. Wat moet er allemaal mee?

Op het internet stikt het van de checklistjes wat er allemaal mee moet naar het ziekenhuis, maar ze verschillen nog al

Dus, voor de ervaringsdeskundigen onder ons, wat moet er écht mee?
Makkelijke t-shirten/nachthemden.

Grote tentonderbroeken.

Kleertjes voor de baby.

Fototoestel.
Alle reacties Link kopieren
Extra slaapshirts/truitjes/pyjama's...door al die hormonen zweet je de pan uit! Lekker om een paar keer wat schoons aan te kunnen trekken, als je net bevallen bent.
Ik heb alleen schone comfortabele kleren voor mezelf, kleertjes voor de baby en een fotocamera nodig gehad. Oh en slippers.

Vaak worden sloffen/warme sokken aangereden; ik had ze niet nodig, want had het bloedheet, maar dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
Eten. Heel veel eten. En drinken. Sapjes enzo. Zowel tijdens als na de bevalling had ik vreselijke honger en beide keren was het helaas net geen voedertijd in het ziekenhuis en dus kreeg ik niks.
Een fles wijn.
Oplader voor je telefoon! En ik had ook iets van mueslirepen mee. Daar heb ik niet zo veel gebruik van gemaakt, maar mijn man wel . Flesje water: dan hoef je niet steeds om nieuwe te vragen.

Ik weet niet of je het eens op het forum genoemd hebt, maar als je getrouwd bent en je kunt je kindje meteen aangeven, neem dan ook het trouwboekje mee.
WATER in een flesje met sportdop zodat als je zelf geen klap meer kan uitbrengen je vent je water kan geven.
Naast de standaard dingen: Ruim genoeg van je lievelingsdoucheschuim. Lekkere huidolie. iPad. Een fles van je favo vruchtensap. Drinken en wat verpakte snacks voor vader.
Eten en drinken! Er was niet veel te krijgen op dat moment en toen de lunch kar eindelijk kwam....jak. Niet echt smakelijk.

En idd een paar wijde makkelijke shirts, donkere kleding vond ik het prettigst en ik ben nogal gesteld op mijn eigen hoofdkussen.

Vergeet de opladers van telefoon/tablet oid niet. Zorg dat de accu van de camera goed is en koop er desnoods een tweede bij. Zorg ook voor genoeg opslag, extra kaartje bv.
Curanol zalf en tabletten en paracetamol, want man wat had ik pijn in mijn reet
50 cent of twee euro voor de rolstoel.
quote:Dragisa schreef op 08 november 2016 @ 14:31:

Een fles wijn.Die heb ik al klaar staan.
Ik zou ook heel veel dingen met suiker doen. Ik had tijdens mijn weeenstorm zo'n enorme scheurende honger, ik ging er bijna van van mijn stokje. Man was de tas met eten vergeten, dus die heb ik nog naar de auto gestuurd om het eten op te halen. Ik heb vlak voor het persen nog een pakje appelsientje en een mueslireep ingeademd en dat was maar goed ook. Echt, ze zouden gewoon standaard voedsel moeten hebben op die perskamers.
Extra warme sokken, mijn voeten waren bij mijn bevallingen steenkoud en daar schijnen meer vrouwen last van te hebben.

Labello en crème, de lucht in ziekenhuizen is erg droog, smeren dus.

Extra tasjes, je gaat niet alleen met een extra mensje mee naar huis maar vaak ook met een hoop extra spullen.
En kraamverband. Want dat hebben ze daar wel, maar ze zeggen niet waar het ligt. Scheelt een hoop zooi als je onder de douche uit komt.
Een verlengsnoer! Dat heb ik echt gemist... verder vond mijn man het erg fijn dat ik ook aan hem had gedacht voor schone kleding enzo. En voor mijn zoontje had ik maar 1 pakje per maat, dat was te weinig... ik had 50, 50/56 en 56 mee. Hij kon alleen maar 56 aan en dat was vies geworden, dus toen heeft hij een lelijk pakje van het ziekenhuis aan gehad.. was niet dramatisch ofzo, maar wel erg jammer.
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
- In ieder geval meer dan één schone broek voor jezelf. Ivm eventuele lekkage.

- iets te eten en te drinken. (Sportdrankje ofzo) Voor zowel jezelf als je man.

- oplader voor je mobiel

- maxi cosi!

- warme omslagdoek

- warme sokken voorjezelf

- voedingsbh

- kleding waar je mee kunt voeden

- bevallingsplan
Ik lees mee :-)
quote:Pantax schreef op 08 november 2016 @ 14:38:

En kraamverband. Want dat hebben ze daar wel, maar ze zeggen niet waar het ligt. Scheelt een hoop zooi als je onder de douche uit komt.

Oh ja?! Wat gek...

Wel merkte ik dat het kraamverband in het ziekenhuis maar erg weinig absorbtievermogen had. Vandaar dat ik lekkage had en dus nu een extra broek voor jezelf aanraad.

@TO; als je poliklinsch wilt gaan bevallen; houd er dan ook rekening mee dat het ziekenhuis vol zou kunnen zijn. (Vraag even na bij je vlos of dat bij jullie tot de mogelijkheden behoort... want mijn oudste is om die reden thuis geboren en daar had ik niet bepaalt op gerekend)
Schoon shirt en broek voor man, en deo oud voor man. Hij vind het prettig dat ie ook even wat schoons aan kon trekken.
quote:south schreef op 08 november 2016 @ 14:43:

[...]

@TO; als je poliklinsch wilt gaan bevallen; houd er dan ook rekening mee dat het ziekenhuis vol zou kunnen zijn. (Vraag even na bij je vlos of dat bij jullie tot de mogelijkheden behoort... want mijn oudste is om die reden thuis geboren en daar had ik niet bepaalt op gerekend)

De bedoeling is toch om thuis te bevallen. Maar die bevalkoffer moet toch klaar staan voor het geval dat...

Ik ben al op voorlichting geweest in het ziekenhuis en mocht het zo zijn dat de verloskamers vol zijn (wat daar bijna niet voorkomt) dan kan je altijd nog bevallen op een gezinskamer.

Maar ik neem die vraag wel even mee.
(Oog)make-up verwijderaar. Als je foto's gaat maken sta je er stralender op zonder make-up dan dat doorgelopen mascara.

Ik had mijn man geïnstrueerd dat wat er ook gebeurde dat hij moest zorgen dat het er af was voor ik ging bevallen, nadat ik foto's had gezien van iemand met mascara all-over.
Ik mocht onverwacht in het ziekenhuis blijven logeren en had helemaal niks bij me. Ziekenhuis heeft de eerste dingetjes wel en de rest kan je man later meenemen.

Pantax, honger??? Ik kreeg geen hap door mijn keel, manlief heeft mijn eten gekregen en ik heb hem naar de gang gestuurd, getver.

Maar;

*Maxi-cosi met wintervoetenzak (anders moet je dat hummeltje in een jasje gaan frunniken).

*Fijn douchespul.

En neem vestjes mee en/of pyama´s met knoopjes. Veel praktischer dan t-shirts. Tijdens de bevalling is het handig om iets open te kunnen maken (ik had het bloedheet met uitzondering van mijn voeten) en ze kunnen makkelijker met hun toeters en bellen aan de slag zonder dat je meteen naakt in bed ligt. Als je bv wilt geven is het ook erg praktisch.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Voor thuis; zorg dat je genoeg celstofmatjes in huis hebt. Geloof me.... daar kun je geen genoeg van hebben! En als je ze evt. toch over hebt, zijn ze ook handig om onder je baby te leggen, of onder je eigen lekkende borsten ofzo.

Ik ken ook een ziekenhuis waar je je kraampakket van je verzekering mee moet nemen als je gaat bevallen. Vond ik zo'n gek iets...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven