Mode & Beauty alle pijlers

Diamanten ring, waar kopen?

07-11-2016 22:48 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar betrouwbare merken/winkels waar ik een witgouden diamanten ring kan kopen.

Ik heb niet zoveel verstand van clarity of kleuren maar zou graag, met het blote oog, een stralende, witte diamant willen (wel enigszins betaalbaar en bij voorkeur 0.7 tot 0.8 karaat briljant geslepen).

Wat is jullie advies?
In de straat waar het station zit.
Let er ook op dat je niet met de ring overal aan blijft haken. Ik heb een hele platte zetting. De briljant steekt er niet uit. Draag de ring elke dag. Van mijn moeder heb ik er eentje die in 5 puntjes is gezet. Die draag ik haast nooit omdat ik overal in blijf hangen.
Hartelijk dank voor alle adviezen! Ik ga eerst in de buurt informatie inwinnen. En met die lijst of naar Antwerpen of online in Amerika halen.

Wat zouden jullie doen?
Mocht je naar Antwerpen gaan, wat ik zou doen, vergeet dan niet om af te dingen.
Dat heb ik al gezegd. Ik zou naar de winkel gaan waar ze DiamondsByMe verkopen. Zelf ontwerpen en laten maken. Ze denken met je mee en je kan precies vertellen wat je wil, en dan maken ze dus eerst een plastic versie zodat je kan zien of het aan je verwachtingen voldoet.

Ik zou nooit ver weg gaan voor een ring, als er wat mee is, kun je niet zo makkelijk terug. En bovendien ben ik erg voor de eigen lokale winkeliers steunen.

In Amerika zou ik al helemaal niet doen, dan moet je zo`n dure aanschaf vanaf een foto doen? Nee, mij niet gezien. Bovendien vond ik het hele proces van naar verschillende juweliers, uiteindelijk bij dan in Hellevoetsluis terecht gekomen, het proces van je wensen uitleggen, er over nadenken, nogeens terug, de pasring, nog eens aanpassen een beleving op zich.

En zo werd het mijn perfecte ring
quote:janneke44 schreef op 08 november 2016 @ 17:07:

Mocht je naar Antwerpen gaan, wat ik zou doen, vergeet dan niet om af te dingen.Dat dus, je kan rustig 10-20% korting krijgen.
quote:safrat schreef op 08 november 2016 @ 00:30:

[...]

Nee, die wil je niet.

Met jouw budget kan je een 1kt kopen vvs 1 of 2 en Wesselton of top. Minstens. Waarom dan genoegen nemen met troep?

1 karaat voor 2000-2500€ waar ?

Ik heb een ring met 1 karaat was ongeveer twee keer zo duur, ook een ring met meerdere stenen samen 1 karaat die was 2500€ inderdaad.
quote:Pretzel66 schreef op 08 november 2016 @ 18:45:

[...]

1 karaat voor 2000-2500€ waar ?

Ik heb een ring met 1 karaat was ongeveer twee keer zo duur, ook een ring met meerdere stenen samen 1 karaat die was 2500€ inderdaad.

Ja joh. Het is wat overdreven, vanwege dat synthestische spul. Ik heb zelf ook er eentje en die was rond de 3000. Bijenkorf dwaze ring met 50% korting De vrouw voor mij kocht er eentje van 15k. Rotterdamse sjiek

1 karaat met meerdere stenen is inderdaad stukken goedkoper. Ik weet de prijzen wel.

Alleen karaat zegt bovendien niets. Veel diamanten van 1 zouden beter af zijn als 0.8 of 0.9.

Mijn andere ringen heb ik bij tensen in Antwerpen gehaald. 0,7 0.8. Daar weet ik we prijzen niet van omdat het verjaarkadootjes waren maar zeker niet meer dan 2k.
quote:janneke44 schreef op 08 november 2016 @ 17:07:

Mocht je naar Antwerpen gaan, wat ik zou doen, vergeet dan niet om af te dingen.En dat de meeste diamantairs (joden) gesloten zijn op zaterdag!
Mijn advies als HRD certified diamond grader, ga voor "commercial goods" Kleur H/G zuiverheid SI1/VS1 met een maaksel van minimaal triple VG

De vier c's: Carat, Color, Clarity en Cut

Carat: gewicht diamant.

Kleur: wesselton/ top wesselton oftewel H/G ( Kleur gaat van D t/m Z D= kleurloos kostbaar t/m Z=Geel )

Zuiverheid: SI1 / VS1 Small inclusions / Very small inclusions niet zichtbaar zonder loupe. Nauwelijks effect op brilliance/fire waar de diamanten bekend om staan ( Zuiverheid gaat van Loupe clean t/m Pique3. waarbij pique de insluitingen met het blote oog te zien zijn en het sprankelend effect verloren zal gaan)

Maaksel: Minimaal VG Het maaksel wordt gewaardeerd op drie belangrijken punten namelijk: Proportions, Polish, Symmetry

en krijgt de waardering Excellent, Very good, good of fair.

De proportion is een belangrijke factor! Zijn de verhoudingen ( Cut ) niet optimaal dan verliest de diamant zijn schitteringen en kleurspel , ga minmaal voor VG.

Diamanten worden vanaf 0.30ct normaliter geleverd met een certificaat. De bekendste certificaten zijn HRD ( Hoge raad diamant Antwerpen ), GIA en IGI. Vaak hebben deze diamanten een laserinscriptie in de girdle ( rand van de diamant ) die correspondeert met het certificaat.

In het certificaat vind je de waardering van de vier C's

Door verschil in kwaliteit, varieert ook de prijs. Een 1ct diamant kan makkelijk variëren van 1000 tot 16000 Euro.
quote:safrat schreef op 07 november 2016 @ 23:22:

Antwerpen inderdaad. 0,8 is overigens niet zo heel groot. Vaak is het meer de zetting die een diamant groot laat lijken. Bij de meeste diamanten zie je met het blote oog geen onzuiverheden. Daar heb je echt een loep voor nodig. Onzuiverheden zijn wel een kenmerk van echtheid.

Je kan toch een lijstje maken van de kenmerken waar de diamant en ring aan moeten voldoen? Aan welk bedrag denk je?Dit is niet zo. Onzuiverheden zorgen voor een lagere waarde. Het is niet ineens een neppert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven