Partner en werk
woensdag 9 november 2016 om 18:37
Inmiddels ben ik 17 weken zwanger van ons eerste kindje. Rondom 13 weken hebben wij het verteld aan familie en vrienden. Nog niet alle vrienden weten het, want we willen het graag persoonlijk vertellen en niet via de app. Ik ben een echte planner, dus ik regel voornamelijk alle bezoekjes om het te vertellen. Vriend heeft/had er niet zo'n haast mee. Zo heeft hij het nog niet verteld op zijn werk. En dat irriteert me eigenlijk heel erg. Hij wacht een goed moment af maar dat is nog niet gekomen. Deze week had hij verwacht dat er een goed moment zou zijn, maar dat viel op het laatste moment tegen (er waren onverwachts nauwelijks collega's). Status: Na 17 weken weet nog niemand het van zijn werk. Ik vind dat lastig, vervelend en jammer. Ik vond het zo'n mooi moment om te delen en blijkbaar voelt hij dat niet zo......Ook wil hij op werk waarschijnlijk 4 dagen gaan werken. Dat moet hij ook gaan bespreken. Inmiddels vraag ik er wel 3x per week naar, maar hij wordt nu geirriteerd. Hij gaat het vertellen, maar op zijn manier en moment.
Wanneer heeft jullie partner het gedeeld met werk?
Wanneer heeft jullie partner het gedeeld met werk?
woensdag 9 november 2016 om 18:43
Met 18 weken, dat vonden ze op zijn werk maar vreemd trouwens. Hij voelde niet zo de behoefte om het te vertellen. Ik vond het toen wel vreemd, maar inmiddels is zoon 4 maanden en is het totaal niet belangrijk meer. Ik zocht er allemaal redenen achter waarom hij het niet vertelde, maar er was helemaal geen reden volgens hem. Hij vond het gewoon lastig om aandacht te vragen denk ik.
woensdag 9 november 2016 om 18:43
Echt een mannendingetje.. Mijn man vertelde het geloof ik met 16 weken. Dat hij 4 dagen wilde werken rond de 25e week ofzo.. Maar is het omdat je zwanger bent dat je je hier al zo aan stoort? En als je zo'n planner bent, dan ga maar alvast leren om dat los te laten.. Heb je nodig straks met een baby! Gefeliciteerd trouwens!
woensdag 9 november 2016 om 18:48
woensdag 9 november 2016 om 18:50
Heb je tegen de tijd dat je uitgerekend bent wel alle vrienden persoonlijk kunnen vertellen dat je zwanger bent? En hou je er rekening mee dat degenen aan wie je het al hebt verteld dat heugelijke nieuws wel eens zouden delen met anderen die je kent, of moet iedereen een NDA ondertekenen van jou?
Je maakt je zwangerschap echt veel groter en specialer dan het is. Kom op zeg, al 4 maanden zwanger en nog niet iedereen weet het, omdat je erop staat dat iedereen het persoonlijk van jou hoort.
Besef je dat je een tikkeltje aan het doordraaien bent?
Je maakt je zwangerschap echt veel groter en specialer dan het is. Kom op zeg, al 4 maanden zwanger en nog niet iedereen weet het, omdat je erop staat dat iedereen het persoonlijk van jou hoort.
Besef je dat je een tikkeltje aan het doordraaien bent?
woensdag 9 november 2016 om 18:51
woensdag 9 november 2016 om 18:54
Mijn hemel, afspraken plannen om iedereen persoonlijk op de hoogte te stellen van jouw zwangerschap? Maak je de zwangerschap dan niet groter dan dat het daadwerkelijk is?
Alleen familie persoonlijk op de hoogte gesteld, goede vrienden een whatsappje gestuurd en daarna hebben we het op facebook gepleurd.
Man werkt aan boord en heeft het tussen neus en lippen door aan zijn collega's verteld. Ergens rond de 12/13 weken. Maar dat was zo omdat hij advies nodig had omdat ze vanuit het buitenland werken en zijn collega daar meer over wist. Dus om praktische redenen.
Alleen familie persoonlijk op de hoogte gesteld, goede vrienden een whatsappje gestuurd en daarna hebben we het op facebook gepleurd.
Man werkt aan boord en heeft het tussen neus en lippen door aan zijn collega's verteld. Ergens rond de 12/13 weken. Maar dat was zo omdat hij advies nodig had omdat ze vanuit het buitenland werken en zijn collega daar meer over wist. Dus om praktische redenen.
woensdag 9 november 2016 om 18:57
Je hangt nogal een conclusie aan het feit dat hij het nog niet op zijn werk heeft verteld: hij heeft het nog niet verteld, dus blijkbaar vindt hij het geen mooi moment om te delen. Je maakt het véél te groot. Natuurlijk vindt hij het mooi nieuws om te delen. Hij doet dat alleen op zijn eigen manier. Jouw manier is ook goed, maar niet beter of slechter dan die van hem.
woensdag 9 november 2016 om 18:58
Geen idee. Ik denk na de 20 weken?
We hebben het met 14 weken aan familie en vrienden verteld. Dat was in juli. Ik meen me te herinneren dat mijn man wou wachten met het op het werk te vertellen tot het moment dat de leidinggevenden terug aan het werk waren. Dus dat was dan vast eind augustus of begin september.
Ik heb zelf een collega gehad die pas een week voor de uitgerekende datum tijdens de koffiepauze verkondigde dat zijn vrouw zwanger was. Dat vond ik wel bijzonder.
We hebben het met 14 weken aan familie en vrienden verteld. Dat was in juli. Ik meen me te herinneren dat mijn man wou wachten met het op het werk te vertellen tot het moment dat de leidinggevenden terug aan het werk waren. Dus dat was dan vast eind augustus of begin september.
Ik heb zelf een collega gehad die pas een week voor de uitgerekende datum tijdens de koffiepauze verkondigde dat zijn vrouw zwanger was. Dat vond ik wel bijzonder.
woensdag 9 november 2016 om 19:01
Anders dus, geen flauw idee... je kunt je overal wel druk over maken. Dat hij nog niet heeft aangekaart dat hij minder wil werken daar zou ik niet vrolijk van worden.
(mijn inmiddels ex was daar lekker duidelijk over. Ik kan niet minder werken... punt. Dat had achteraf een alarmbel moeten zijn. Enige nuance, dat was bijna 30 jaar geleden)
(mijn inmiddels ex was daar lekker duidelijk over. Ik kan niet minder werken... punt. Dat had achteraf een alarmbel moeten zijn. Enige nuance, dat was bijna 30 jaar geleden)